[2018-06-06 21:00] The Bear's Paw Part 4

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Opis fabularny
Image

Przygotowano na potrzeby społeczności http://gildia.org przez VladMordock.

Część pierwsza:
W ciągu ostatniego półrocza rząd Gruzji zintensyfikował działania mające na celu integrację ze strukturami NATO.

W celu podkreślenia pro-amerykańskiego kierunku obranego przez to niewielkie państwo, Prezydent Giorgi Margwelaszwili prowadził otwartą, intensywną krytykę rzekomo imperialistycznej polityki swojego potężnego sąsiada.

Na przełomie lipca i sierpnia w rejon Zugdidi (granica z Abchazją) przesunięto znaczną część gruzińskiej armii, aby zademonstrować gotowość do ewentualnej próby włączenia tego rejonu z powrotem do struktur administrowanych przez Tibilisi.

W tym samym czasie na drugiej stronie Kaukazu, po wygranych wyborach prezydenckich, podczas których zaobserwowano wyraźny wzrost aktywności opozycji, nowy (stary) prezydent próbuje odbudować swoje poparcie polityką any-amerykańską i odwołującą się do idei Wielkiej Rossiji. Rozgrywki mniejszego sąsiada i ponownie, po latach, tworzona atmosfera napięcia na Kaukazie bardzo mu odpowiadają. W odpowiedzi na ruchy armii gruzińskiej we wrześniu w rejon Gali re-lokowane zostają niewielkie siły rosyjskie, co ma na celu na celu odparcie ew. gruzińskiej agresji. W rosyjskich, państwowych mediach trwa kampania dotycząca obrony Rosji przed ewentualną agresją zachodu.

5 października Margwelaszwili wykorzystuje otrzymane - najprawdopodobniej od CIA - dane, potwierdzające manewry wojsk rosyjskich i udaje się do Waszyngtonu, aby prosić "wielkiego brata" o pomoc w ewentualnym konflikcie. Kilka minut po długim spotkaniu prezydentów, D. Trump pisze na Twiterze:

"It's time to give Abkhazia back to our loyal georgian friends and give Mr. Putin a spank instead. xD".

Wpis znika z oficjalnego konta prezydenta po kilku minutach, jednak na reakcję Rosji nie trzeba długo czekać. Podczas krótkiej, zwołanej w trybie natychmiastowym konferencji prasowej minister Siergiej Ławrow informuje o zerwaniu wszelkich stosunków dyplomatycznych z USA oraz krajami Sojuszu Północnoatlantyckiego. Rosja zamyka granice oraz rozpoczyna relokacje znacznych sił w rejon Kaukazu.

NATO musi zareagować poprzez wzmocnienie swojej obecności w Gruzji. Pomimo faktu, iż konflikt wywołany został kontrowersyjnym wpisem prezydenta USA, kilka najbardziej anty-rosyjskich rządów (m.in. Polska) postanawia dołączyć do tworzonej przez lidera Sojuszu Północnoatlantyckiego koalicji.

W pierwszej połowie grudnia w Abchazji po obu stronach granicy trwają przebazowania, budowa fortyfikacji oraz ewakuacja ludności cywilnej. Nie dochodzi jednak do wymiany ognia.

Sytuacja trwała aż do 17 Grudnia 2018 roku, kiedy to o brzasku, z nieznanych powodów i bez wiedzy swoich przełożonych, jeden spośród kilkudziesięciu tysięcy żołnierzy stacjonujących w rejonie wystrzelił serię w stronę wojsk pozycji przeciwnika. Na zawsze pozostanie on niezidentyfikowany i nigdy nie-dowiemy się, która strona formalnie, pierwsza rozpoczęła natarcie...

Ruszyła machina wojenna - obie strony (Rosja oraz Gruzja) rozpoczęły ostrzał umocnień przeciwnika.

Kontyngenty NATO oczekiwały na formalną decyzję o rozpoczęcie działań; jednak ta - punktualnie o godzinie 09:30 - dotarła do nich z Sojuszniczego Dowództwa ds. Operacji NATO. Sojusz wspomoże militarnie Gruzję.

Państwa NATO w trybie pilnym rozpoczęły starania o zdobycie przewagi powietrznej oraz wsparcie trwającej na lądzie wymiany ognia.


Część druga:
17 grudnia Sojusz Północnoatlantycki odniósł znaczne sukcesy w walce powietrznej - sam Donald Trump w bezpośredniej rozmowie telefonicznej pogratulował majorowi hunter imponującej liczby zestrzeleń podczas jednej misji bojowej. Niestety Sojusz równocześnie stracił jednego A-10C (losy pilota dalej pozostają nieznane), a druga maszyna wróciła z misji bojowej z poważanymi uszkodzeniami.

Przy ograniczonym wsparciu z powietrza, wojska lądowe NATO ponosiły szereg porażek, a przeważające siły armii rosyjskiej bez trudu łamały kolejne linie umocnień i kontynuowały swój marsz ku Tbilisi.

Przed 20 grudnia Sojusz wycofał resztki swoich wojsk na południe i pospiesznie przygotował kolejną linię obrony, opartą o przecinającą Kutaisi, rzekę Rioni.

Amerykanom w teren działań z Morza Śródziemnego udało się przebazować krążownik rakietowy USS Normandy oraz fregatę rakietową Oliver Hazard Perry; około godziny 14:00 dotarły w rejon Poti oraz rozpoczęły ciężki ostrzał umocnień przeciwnika. Wsparcie lotnicze było udzielane z lotniska Batumi, a po jego ostrzelaniu przez stronę rosyjską, NATO przebazowało swoje siły do Kobuleti.

Równocześnie NATO rozpoczęło serię nalotów ciężkich bombowców B52 (startujących z baz w Turcji) na cele strategiczne w rejonie Kutaisi-Poti. O 13:50 zbombardowano pas startowy lotniska Sukhumi-Babushara, co miało na celu organicznie dostępności wsparcia CAS strony rosyjskiej. Bombowiec był eskortowany przez F-15C startujące z Batumi.

Rosjanie nieskutecznie próbowali przejąć port w Poti stanowiący wtedy część strategicznego łańcucha dostaw NATO dla Gruzinów, do rzeki Rioni zbliżały się pierwsze kolumny pancerne - w celu ich unieszkodliwienia Sojusz wykorzystał bazujące także w Batumi samoloty A-10C.


Część trzecia :
Wysłane w rejon Poti A-10C, pilotowane przez mjr. mikkeboss oraz mjr. specel, wykonały swoje zadania perfekcyjnie - skutecznie unieszkodliwiając nadciągające kolumny pancerne. Po ich wyeliminowaniu NATO dokonało udanego kontrataku przesuwając linię frontu ponownie w rejon Zugdidi, a stacjonujące w rejonie Kutaisi siły rosyjskie znalazły się w okrążeniu, odcięte od lądowych łańcuchów dostaw.

21 grudnia NATO postanowiło przeprowadzić atak na lotnisko Beslan, które stanowiło część powietrznego łańcucha zaopatrzenia dla oblężonych w Kutaisi sił. Do ataku wykorzystano stacjonujące w bazie Vaziani samoloty A-10C wraz ze wsparciem francuskich M2000 oraz polskich MiG-21.

Równocześnie ukraińskie MiG-29 oraz amerykańskie F-15C miały za zadanie utrzymanie przewagi powietrznej na zachodniej części teatru działań oraz blokadę lotniska Kutaisi.

Z przyczyn politycznych (konflikt na linii Waszyngton - Ankara) wstrzymano starty B52 z baz NATO zlokalizowanych w Turcji, dlatego też przeprowadzenie ostatecznego ataku na rejon Kutaisi było niemożliwe. Starania ambasady amerykańskiej w Turcji nie przyniosły rezultatu, a amerykańskie bazy w Turcji dalej będą pozostawały zablokowane, więc zniszczenie lotniska Beslan, stanowiło początek operacji mającej na celu wyzwolenie oblężonego Kutaisi.


Część czwarta:
23 grudnia po zakończonej olbrzymim sukcesem operacji w rejonie Beslan, zniszczeniu centrum dowodzenia oraz heroicznej ucieczce mjr. mikkeboss wąwozami drogi wojennej NATO postanowiło rozpocząć operację wyzwolenia Kutaisi. W nocy poprzedzająca operacja lądowa u podnóża Kaukazu domknęła krąg okrążenia i tym samym odcięła rejon od regularnych dostaw zaopatrzenia.

Następnie, Amerykanie wraz z sojusznikami skoncentrowali swoje główne siły na południe od lotniska Kutaisi tworząc tam Outpost Restrepo.
Posterunek zaopatrywany jest przez gruzińskie śmigłowce transportowe wprost z bazy Kobuleti.

Z lotniska Vaziani o godzinie 14:00 ma wyruszyć główny atak powietrzny na lotnisko. Samoloty szturmowe A-10C w pierwszej kolejności powinny zniszczyć linię fortyfikacji po północnej stronie przeprawy w rejonie Outpost Restrepo. Następnie, po zaopatrzeniu przez śmigłowce Mi-8 główne siły lądowe NATO powinny przekroczyć rzekę Rioni i zaatakować lotnisko.

Dodatkowo CIA dostarczyło dane świadczące o tym, że jedyny wyprodukowany, bardzo niebezpieczny egzemplarz Su-34 znajduje się dalej na lotnisku Kutaisi (z niewiadomych przyczyn nie został jeszcze ewakuowany). Planowane jest wykorzystanie samolotów szturmowych A-10C do wykonania serii zdjęć prototypu, a następnie jego znieszczenie.

W celu zapewnienia - wymaganej do pełnego sukcesu operacji - przewagi powietrznej z lotniska Vaziani wystartują myśliwce F-15C oraz Mirage, polskie Mig-21bis będą oczekiwały w gotowości w celu udzielenia ewentualnego wsparcia.

Zapowiada się intensywna kampania, wygląda na to, że tym razem obudzony niedźwiedź na pewno będzie ponownie próbował położyć swoją łapę na całym regionie...

Callsigns
  • Mars - AWACS - E3-A (251MHz AM)
  • Merkury - Ground Attack - 4 x A-10C (min. 2)
  • Neptun - CAP - 4 x F-15C (min. 2)
  • Uran - Fighter sweep - 4 x M2000C (min. 2)
  • Saturn - QRA / RS-10 - 2 x MiG-21bis (min. 2)
  • Pluton - Transport (podwieszony) - 2 x Mi-8MTV2 (min. 1)
  • Vaziani Wieża (140MHz AM)
Komunikacja
Image

Misja
Mapa taktyczna
Image

Start
  • Pluton - Kobuleti
  • Merkury, Neptun, Uran, Saturn - Vaziani
Zadania
Zadania Merkury:
  • Prio1 - Zniszczenie linii bunkrów (3 bunkry) na północ od przeprawy przy Outpost Restrepo (północno-wschodnia część KM76)
  • Prio2 - Sfotografowanie oraz zniszczenie prototypu Su-34 (lotnisko Kutaisi - patrz zdjęcie wywiadu)
  • Prio3 - Wsparcie ofensywy wojsk z Outpost Restrepo na lotnisko Kutaisi (KM87, KM97)
Image

Image

Image

Zadania Neptun:
  • Patrol nad szczytami Kaukazu (patrz mapka)
  • (opcjonalnie) Wsparcie walk w rejonie Kutaisi
Uwaga: do Tbilisi nie dotarł transport AIM-120B oraz AIM-120C, zostaniecie wyposażeni jedynie w AIM-9 oraz AIM-7!

Image

Patrol Uran:
  • Wywalczenie i utrzymanie przewagi powietrznej w rejonie Kutaisi (patrz mapka)
Image

Patrol Saturn:
  • Oczekiwanie w gotowości (start w ciągu 10 minut) - prawdopodobne wezwanie w rejon Kutaisi (patrz mapka)
Image

Patrol Pluton:
  • Transport podwieszanego zaopatrzenia (paliwo oraz amunicja) z Kobuleti do Outpost Restrepo (patrz zdjęcia)
Image

Image

Image

Image

Lądowanie
  • Pluton - Kobuleti
  • Merkury, Neptun, Uran, Saturn - Vaziani
Mapki
Image

Image

Image

Wymagania techniczne
viewtopic.php?f=22&t=214

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Podbijam, gotowe - zapraszam w środę :D .

Specowsky
Posts: 263
Joined: 2018-04-17 15:14



Jak HRP, to HRP ;)

Sekcja Mission Planning, Targeting & Weaponeering prosi o sprecyzowanie informacji rozpoznawczej w zakresie:
TGT1
  • Typu bunkrów,
  • Pożądanego poziomu uszkodzenia,
  • Odległości od FLOT
TGT2
  • Potwierdzenia, że prototyp nie znajduje się w schronohangarze
  • Określenie aktywności plot przeciwnika w rejonie lotniska Kutaisi-Kopitnari
  • Pożądanego poziomu uszkodzenia (PTO-kill lub COG-kill)
Wnioski:
Zgodnie z dokumentacją normatywną (zał. 2), dostępną informacją rozpoznawczą, Sekcja Mission Planning, Targeting & Weaponeering wypracowała:
  • Przy założeniu TGT1 - K-kill, rekomendujemy użycie kierowanej bomby dużego wagomiaru z zapalnikiem ogonowym na penetrację - GBU-10. Przy liczebności 2xA-10C zalecane 2xGBU-10 - trzy do zniszczenia celów, jedna na zapas (jettison po zniszczeniu celów)
  • Przy założeniu TGT2 na otwartej przestrzeni, poziom PTO-kill, aktywność oplot krótkiego zasięgu przeciwnika w rejonie, rekomendujemy użycie zasobników kierownych z subamunicją w postaci pocisków ksztłatowanych wybuchowo.
Prezentowane wnioski umożliwiają wykonanie misji w sposób bezpieczny dla nosiciela i skuteczny zgodnie z obranymi założeniami. Wadą propozycji jest wysoki koszt jednostowy uzbrojenia oraz konieczność operowania w rejonie z własną przewagą powietrzną.

Możliwości modyfikacji:
  • w przypadku założenia GOC-kill dla TGT2 - atak dwoma podejściami GBU-12 i BDA; rekomendowany JTAC
  • w przypadku założenia PTO-kill dla TGT2 i braku oplot - atak dwoma podejściami przy użyciu długiej serii działka i BDA


Załącznik 1 - Mission planning dla A-10C
Image
Image
Image
Załącznik 2
Image
Image
Image

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Miałem wieczorem, jeszcze trochę informacji dodać, ale skoro już planujecie ;) :

Pogoda:
METAR KUT 231200Z 10514KT 2SM FZSNFG OVC040 M15/ Q99

TGT1
Bunkry betonowe z działami AT - uszkodzenie powinno uniemożliwić kontynuowanie ostrzału (K-kill).
Odległość FLOT w przybliżeniu ~1NM , po rozpoczęciu ofensywy i przekroczenia wojsk sojuszniczych rzeki, będzie sukcesywnie się zmniejszać.
Z uwagi na liczne PLOT zalecane podejście na kierunku południe-północ z okolic Outpost Restrepo.

TGT2
Brak informacji dot. dokładnej lokalizacji prototypu, utrzymujące się od kilku dni pełne/grube zachmurzenie uniemożliwia wykonanie dokładnych zdjęć. Priorytetowo PTO-kill, jeśli sytuacja tego będzie wymagała COG-kill.
Oczekiwana aktywność PLOT w całym okrążonym terenie znaczna - ZU na ciężarówkach, liczne ZSU, MANPAD-y. Rakietowe systemy PLOT średniego/dalekiego zasięgu po północnej stronie Kaukazu oraz w rejonie Sochi-Adler, nie powinny stanowić zagrożenia dla operacji Ground Attack/CAS.
Z uwagi na liczne PLOT zalecane podejście południe-północ.

Poza RP:
Wpadnij na TS dzisiaj jutro, trzeba by na szybko tego JTAC przetestować ((1) ja w Combined Arms , (2) automatyczny na triggerach) i współpracę z A-10C - jak potwierdzimy, że wiemy jak to zrobić, można tego użyć na misji(-ach). 8-)

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Prośba do śmiglaków (@góra), aby ktoś też wpadł na TS dzisiaj/jutro - okazuje się, że bez zakupionego Mi8 nie ma za bardzo jak testować transportu na linach/wewnątrz (AI głupieje), miałbym prośbę, żeby przetestować jak to ma działać i wiedzieć jak Wam lepiej misje przygotowywać. :D

Specowsky
Posts: 263
Joined: 2018-04-17 15:14



VladMordock wrote: 2018-06-04 12:14
Pogoda:
METAR KUT 231200Z 10514KT 2SM FZSNFG OVC040 M15/ Q99

Poza RP:
Wpadnij na TS dzisiaj jutro, trzeba by na szybko tego JTAC przetestować ((1) ja w Combined Arms , (2) automatyczny na triggerach) i współpracę z A-10C - jak potwierdzimy, że wiemy jak to zrobić, można tego użyć na misji(-ach). 8-)
Spoczko, zgadamy się... ale metar przeraża :) Przemyślę użycie jdamów, w takich warunkach jtac może nie pomóc...

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

specel wrote: 2018-06-04 12:39 Spoczko, zgadamy się... ale metar przeraża :) Przemyślę użycie jdamów, w takich warunkach jtac może nie pomóc...
Koniec ze spokojnymi kręgami na FL15 ! :) Dla F-15C też pokusiłem się o "złośliwość" odbierając im na środę AMRAAM-y :P .

mikkeboss
Posts: 65
Joined: 2018-05-08 23:09

Flights: 17 (33hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Czy w przypadku uzycia 2x GBU10 w kazdym a10, jest mozliwosc przezbrojenia potem w Kobuleti?

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Temat do rozważenia, wszystko zależy od tego jak śmiglankom pójdzie transport. :evil:

Specowsky
Posts: 263
Joined: 2018-04-17 15:14



mikkeboss wrote: 2018-06-05 10:24 Czy w przypadku uzycia 2x GBU10 w kazdym a10, jest mozliwosc przezbrojenia potem w Kobuleti?
Mike, spokojnie mozemy przeladowac powyzej 50k lbs, sprawdzałem :) ale ogolnie opcja przezbrajania/ napraw sie przyda, bo pewnie znowu nie wroce :/

mikkeboss
Posts: 65
Joined: 2018-05-08 23:09

Flights: 17 (33hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Tym razem nie mozesz nie wrocic! Wolalbym sie nie przeladowywac bo przy lataniu na 4k stop + licznej obronie AAA/manpad trzeba byc zwinnym

Specowsky
Posts: 263
Joined: 2018-04-17 15:14



Ano racja, zwłaszcza ze bedziemy widziec na dwie mile... Ale mamy trzy samoloty, wiec wejdziemy ponizej limitu w konfiguracji 2x103, 2xgbu10 i full paliwa. Daje to nam 6 podejsc do bunkrów i 6 podejsc dla samolotu. Mozna uciac dzialko o polowe, paliwa wypalimy dobre 2k zanim dolecimy w rejon, a po udanych zrzutach na bunkry jettison zbednych srodkow. Z drugiej strony, moze 103 beda zbedne, zwlaszcza kiedy nie bedziemy nic widziec, i wystarczy gau8. Obgadamy przed misja.

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Do potwierdzenia czy teraz działa z A10C, ale po wczorajszych testach już wiem, że przy bunkrach może być dostępny JTAC. :)

User avatar
gorzasty
Posts: 113
Joined: 2018-05-10 18:47
Contact:

Flights: 30 (60hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Rentier

właśnie zobaczyłem, że dla MI-8 to misja czysto z transportem ładunku... to dla mnie najtrudniejsza sprawa i chyba jeszcze nie udało mi się nic na ziemie cało postawić ;) Potraktuję to jako poligon.

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

No problem, jbc bedziemy improwizowac. ;)

Post Reply