[2018-06-06 21:00] The Bear's Paw Part 4

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
mikkeboss
Posts: 65
Joined: 2018-05-08 23:09

Flights: 17 (33hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Tym razem nie mozesz nie wrocic! Wolalbym sie nie przeladowywac bo przy lataniu na 4k stop + licznej obronie AAA/manpad trzeba byc zwinnym

Specowsky
Posts: 263
Joined: 2018-04-17 15:14



Ano racja, zwłaszcza ze bedziemy widziec na dwie mile... Ale mamy trzy samoloty, wiec wejdziemy ponizej limitu w konfiguracji 2x103, 2xgbu10 i full paliwa. Daje to nam 6 podejsc do bunkrów i 6 podejsc dla samolotu. Mozna uciac dzialko o polowe, paliwa wypalimy dobre 2k zanim dolecimy w rejon, a po udanych zrzutach na bunkry jettison zbednych srodkow. Z drugiej strony, moze 103 beda zbedne, zwlaszcza kiedy nie bedziemy nic widziec, i wystarczy gau8. Obgadamy przed misja.

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Do potwierdzenia czy teraz działa z A10C, ale po wczorajszych testach już wiem, że przy bunkrach może być dostępny JTAC. :)

User avatar
gorzasty
Posts: 113
Joined: 2018-05-10 18:47
Contact:

Flights: 30 (60hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Rentier

właśnie zobaczyłem, że dla MI-8 to misja czysto z transportem ładunku... to dla mnie najtrudniejsza sprawa i chyba jeszcze nie udało mi się nic na ziemie cało postawić ;) Potraktuję to jako poligon.

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

No problem, jbc bedziemy improwizowac. ;)

Specowsky
Posts: 263
Joined: 2018-04-17 15:14



Wybaczcie, że uciekłem szybko. Parę przemyśleń dot misji:
  • pogoda nie była taka straszna - ale jednak skutecznie uniemożliwiła nam działanie. Kiedy przy bunkrach szybko dostrzegłem szyłkę i Mike ją zdjął, o tyle na lotnisku było tyle ruchu że po prostu założylem że będzie szyłka - zapomniałem o potencjalnych strzałach - no i dostałem. Zrzuciłem bombę, ale coś nie pykło.
  • Przy tej podstawie chmur JTAC nie ma racji bytu (jeśli chodzi o marker laserowy) - pavewaye potrzebują minimum 10 sekund lotu żeby się ładnie nakierować, plus muszę znać współrzędne z pewną tolerancją i zrzucać z wysoka (min. 10 000 ft agl) - wówczas trafiamy w punkt. Tutaj, za drugim podejściem musieliśmy zrzucać jdamy tuż przy podstawie chmur na wspołrzędne w trybie ccrp - miałem nadzieję, że zdążą wprowadzać sobie poprawki - i faktycznie trafiały.
  • Nasz upadek w górach był dość dziwny - w pewnym momencie, naprawdę nagle wpadliśmy w chmurę (a wcześniej nie było jej widać), a byliśmy w obronie, lecieliśmy tuż nad czubkami drzew. Efekt do przewidzenia, gcas wrzeszczy, ralt maleje, Mike krzyczy że się rozbił i ciemność. Tragedia.
  • i jeszcze jedna uwaga - co by się nie działo, taki przelot w rejon operacji zajmuje nam 20-25 minut, przelotowa 220-250 kts, myślę że nie będzie problemu, jeśli wystartujemy pierwsi i się tam dokulamy - myśliwce i tak nas wyprzedzą a spokojnie.
No parę zdjęć :)
Image
Image
Image
Image

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Wrzucam film, komentarz później w ciągu dnia (jak złapię oddech) :D :

Specowsky
Posts: 263
Joined: 2018-04-17 15:14



Kurde, powinienem mieć jakiś tytuł honorowy niszczyciela bunkrów i własnych samolotów 8-)

User avatar
YogiPL
Posts: 79
Joined: 2018-06-04 08:22

Flights: 56 (134hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Rentier

Witam,

Panowie, dzięki za wspólną zabawę w dniu wczorajszym.
Fajnie zaplanowana misja, która jak mniemam zakończyła się sukcesem.

Bardzo fajnie jeśli mógłby pojawić się F-18 z opcją tankowania paliwa w locie (możliwość dłuższego przebywania w rejonie działań).


Pozdrawiam i liczę na kontynuację kampanii z wykorzystaniem "Szerszenia".

Specowsky
Posts: 263
Joined: 2018-04-17 15:14



Jeszcze mam uwagę do mission making - niestety, spadamy i spadać będziemy - wszyscy. Dobre i wygodne jest wypuszczanie samolotów ze 100 mil od rejonu operacji (zarówno dla Game Mastera, jak i samolotów - mam dzięki temu dużo czasu na przygotowanie dsms i innych), ale proponowałbym utworzenie slotów dodatkowych nieco bliżej. Nie tylko dla nas, ale też dla myśliwców. Kiedy myśliwiec jeszcze poleci te 500, 600 kts i wejdzie na fl300, to my się kulamy MAX 300 węzłów - choć o paliwie można zapomnieć, bo jest masa, to jednak nie przyspieszymy.

No i wczoraj była straszna dyscyplina na radio, a w zasadzie jej brak, zupełne przeciwieństwo tego co bylo podczas części trzeciej. Każde przedłużanie transmisji na ogólnym kanale to także przeszkoda dla każdej grupy, bo porozumiewanie się na wewnętrznej częstotliwości jest bardzo utrudnione. Ok - były też problemy z działaniem oprogramowania (sami je mieliśmy, i to na ostatnią chwilę), ale od tego jest też te pół godziny przed misją.

Cóż... poniekąd rozwiązaniem problemów z radiem mogłoby być UniversalRadio - świetne oprogramowanie na bazie plugina do teamspeaka chyba, użyteczny dla pilota jak i atc/awacs, zintegrowany z lotatc, udostępnia datalink (!), radia i interfejs dla JTAC (!) i, co chyba dla mnie najlepsze, IFF (!!!). Ale jest i wada - jest to moduł płatny, więc odpada, dopóki nie stowrzy się ekipa stała.

Postaram się usiąść i przygotować "checklistę", przydatną dla każdego nowego i starego gracza, z wymaganymi sprawdzeniami oprogramowania i konfiguracją.

User avatar
Wodzu
Posts: 1204
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 73 (198hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Rentier

Sama misja przygotowana fajnie, z odpowiednią ilością wrogich kontaktów, niestety dla mnie nie był to owocny dzień, dwa zestrzelenia szału nie robią. Jogi dobra robota, szkoda tylko że nie mieliśmy kontaktu na radiu, przydało by się chociażby dla wspólnego podejmowania i koordynowania walki. Spróbujemy następnym razem to ustawić.
Dzięki za loty.


Image Image

User avatar
gorzasty
Posts: 113
Joined: 2018-05-10 18:47
Contact:

Flights: 30 (60hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Rentier

Ja już większość na TS powiedziałem. Dla mnie bomba, że śmiglaki znalazły swoje miejsce i to tak blisko linii frontu. Owocny dzień - postawiłem na ziemi cało swój pierwszy ładunek (jeden niestety rozbiłem), ustrzeliłem na ziemi ze trzy BTR'y i dowiedziałem się, dlaczego Mi-8 nie daje się przezbroić, ani zatankować (trzeba zgasić silniki). Szwankowała mi trochę komunikacja z kolegą ze skrzydła, ale to chyba nie kwestia SRS a raczej naszych ustawień i bindowań klawiszy. Zakończyłem wszystko helikopterem w ogniu, czyli klasyka gatunku kina akcji ;) Vlad ogarniałeś jak mogłeś, ale już czuć, że jesteś na limicie. Musisz znaleźć kolegę ;) Pogoda wietrzna, z fajnie zacinającą lekką śnieżycą to świetne wyzwanie dla pilotów helikopterów. Szczególnie gdy trzeba wykonać precyzyjny zawis, a z przeciwka jest się ostrzeliwanym. Ogólnie chyba daliśmy radę. Jedyne co to ja bym tylko optował, żeby krótsze były trochę te misje. 2 w nocy to jednak trochę przesada jeśli kolejnego dnia trzeba wstać z rana. Reszta jak zwykle do doszlifowania. Dzięki Vlad za włożony wysiłek!

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Dopiero teraz udało mi się znaleść czas, więc odnosząc się do wszystkich komentarzy powyżej, muszę Wasze odpowiedzi nieco "pociąć". :D
specel wrote: 2018-06-07 07:24 [*]Nasz upadek w górach był dość dziwny - w pewnym momencie, naprawdę nagle wpadliśmy w chmurę (a wcześniej nie było jej widać), a byliśmy w obronie, lecieliśmy tuż nad czubkami drzew. Efekt do przewidzenia, gcas wrzeszczy, ralt maleje, Mike krzyczy że się rozbił i ciemność. Tragedia.
Sytuacja z mojego punktu widzenia była bardzo zabawna, co pewnie słyszeliście na radiu :D .
"Są A-10, patrzę na czyjeś podejście w Kobuleti, daję wektor, wracam do Was - nie ma obu A-10" :shock:
specel wrote: 2018-06-07 07:24 [*] i jeszcze jedna uwaga - co by się nie działo, taki przelot w rejon operacji zajmuje nam 20-25 minut, przelotowa 220-250 kts, myślę że nie będzie problemu, jeśli wystartujemy pierwsi i się tam dokulamy - myśliwce i tak nas wyprzedzą a spokojnie.[/list]
Zgadam się, ale była jedna rzecz - miałem poustawiana triggery pomiędzy Vaziani i Kutaisi, w ten sposób, że wlot czegokolwiek z BLUE spawnował kilka grup Mig-ów 23 . Nie chciałem Was na te triggery ładować zanim miałem pewność, że mam zdolną do walki grupę myśliwców; w innym przypadku (przerabiałem to na poprzednich częściach) potem mam dodatkowe zadanie w postaci odganiania (sic!) myśliwców od Was. ;)
specel wrote: 2018-06-07 07:24 No parę zdjęć :)
Na takie zdjęcie w raporcie właśnie liczyłem - zadanie zaliczone, a ja mam pomysł na zadanie typu rozpoznanie w przyszłości. 8-)
YogiPL wrote: 2018-06-07 11:10 Bardzo fajnie jeśli mógłby pojawić się F-18 z opcją tankowania paliwa w locie (możliwość dłuższego przebywania w rejonie działań).
YogiPL wrote: 2018-06-07 11:10 Pozdrawiam i liczę na kontynuację kampanii z wykorzystaniem "Szerszenia".
Szerszenie pojawią się w następnej lub "następnej następnej" części - chcę mieć pewność, że jak dodam kilka slotów F/A-18C, które obecnie (z uwagi na rozwój modułu) traktuję bardziej jako AA niż, AG to znajdzie się tych 3-4 pilotów zdolnych do prowadzenia skutecznej walki i faktycznego utrzymania przewagi w rejonie. Wczoraj pomimo tego, że w szczególności Ty Yogi oraz reszta pilotów F-15/M2000C zrobiliście świetną robotę to i tak kilka razy nasze A-10 były mocno zagrożone (raz lub dwa pamiętam, że Merkury meldował, że próbowano ich lockować), więc musiałem je wycofywać lub wrzucać na hold (co też wpłynęło na długość misji, ale o tym później).

Tankowanie w powietrzu - dobry pomysł -> do dodania do misji, jedyny problem to niestety zachowanie AI, które pewnie co jakiś czas będą sforą rzucać się na nasze tankery próbując je niszczyć (zawsze rzucają się w ten sposób na AWACS). Poeksperymentuję, wczoraj potwierdziłem działanie opcji "Invisible" dla jednostek JTAC i może to byłoby rozwiązaniem wspomnianego problemu.
specel wrote: 2018-06-07 11:27 Jeszcze mam uwagę do mission making - niestety, spadamy i spadać będziemy - wszyscy. Dobre i wygodne jest wypuszczanie samolotów ze 100 mil od rejonu operacji (zarówno dla Game Mastera, jak i samolotów - mam dzięki temu dużo czasu na przygotowanie dsms i innych), ale proponowałbym utworzenie slotów dodatkowych nieco bliżej.
Dobry pomysł z dodatkowymi slotami bliżej faktycznego rejonu działań, do przemyślenia i ew. zastosowania, jeśli mapa/scenariusz będą to umożliwiały.
specel wrote: 2018-06-07 11:27 No i wczoraj była straszna dyscyplina na radio, a w zasadzie jej brak, zupełne przeciwieństwo tego co bylo podczas części trzeciej. Każde przedłużanie transmisji na ogólnym kanale to także przeszkoda dla każdej grupy, bo porozumiewanie się na wewnętrznej częstotliwości jest bardzo utrudnione.
O radiu napiszę osobno pod koniec tego posta.
specel wrote: 2018-06-07 11:27 Postaram się usiąść i przygotować "checklistę", przydatną dla każdego nowego i starego gracza, z wymaganymi sprawdzeniami oprogramowania i konfiguracją.
+1
Wymagania techniczne są spisane oraz aktualizowane, dodałem dzisiaj informację o tym co pilot powinien potrafić, ale z doświadczenia widzę, że dla część ludzi czytanie materiałów przed misją jest haram... :cry:
Wons wrote: 2018-06-07 13:28 Jogi dobra robota, szkoda tylko że nie mieliśmy kontaktu na radiu, przydało by się chociażby dla wspólnego podejmowania i koordynowania walki.
O radiu napiszę osobno pod koniec tego posta.
gorzasty wrote: 2018-06-07 22:18 Dla mnie bomba, że śmiglaki znalazły swoje miejsce i to tak blisko linii frontu. Owocny dzień - postawiłem na ziemi cało swój pierwszy ładunek (jeden niestety rozbiłem), ustrzeliłem na ziemi ze trzy BTR'y i dowiedziałem się, dlaczego Mi-8 nie daje się przezbroić, ani zatankować (trzeba zgasić silniki).
Potwierdziam, dla mnie Wasz udział to było największe zaskoczenie. Jak mi kilka dni temu napisałeś, że z linami jest kiepsko to obawiałem się o to, co Wam za zadania będę dawał oraz czy się nie będziecie nudzić. Okazało się, że obaj z jarol-em zrobiliście genialna robotę! Transport - pomijając problemy DCS-owe oraz uszkodzenie (chyba) jednej paczki - przebiegł bardzo dobrze i klimatycznie , a jak Was uzbroiliśmy to naprawdę super się to oglądało i nawet samemu stwierdziłem, że poczciwy Mi8 też potrafi być sexy. :evil: Super robota i - zgadzam się - łączenie misji AG/AA + śmigła ma sens oraz dodaje fajnego smaczku. Nie wiem co widzieliście, ale pomimo braku możliwości spotkania z A-10 nad frontem to na Kobuleti byliście kilka razy naprawdę blisko z F-15-ami. Końcówka mojego nagrania, Wasz atak z kilkoma plutonami Abramsów na lotnisko - MEGA widowisko! :D
gorzasty wrote: 2018-06-07 22:18 Szwankowała mi trochę komunikacja z kolegą ze skrzydła, ale to chyba nie kwestia SRS a raczej naszych ustawień i bindowań klawiszy.
O radiu napiszę osobno pod koniec tego posta.
gorzasty wrote: 2018-06-07 22:18Vlad ogarniałeś jak mogłeś, ale już czuć, że jesteś na limicie. Musisz znaleźć kolegę ;)
Pomóżcie! Róbcie misje, zapraszajcie ludzi (nawet na luźne latanie), rozmawiajcie z innymi grupami o wspólnym lataniu na naszej "platformie", a wszystko się samo rozkręci i ludzi do latania/kontroli nie będzie brakowało. :D
gorzasty wrote: 2018-06-07 22:18 Jedyne co to ja bym tylko optował, żeby krótsze były trochę te misje. 2 w nocy to jednak trochę przesada jeśli kolejnego dnia trzeba wstać z rana.
Potwierdzam, przegięliśmy - m.in. nieplanowany wlot A-10C w zbocza gór mocno przedłużył całość operacji, a zależało mi na zajęciu tego lotniska, żeby w kolejnej części rozpoczynać bliżej Zugdidi i lotnisk RED przy morzu. Morzu, na którym mogą operować okręty. Okręty, z których niektóre mogą mieć możliwość przenoszenia np. F/A-18... ;) ;) ;)

---------------------------------------------------------------------

Radio - nie ukrywam, oczekiwanie 30 minut na start misji, bo część ludzi dopiero zaczyna konfigurację SRS jest mocno irytujące, ale jesteśmy świeżą społecznością. Na razie biegamy po forach/wykopach i innych facebookach, próbując zebrać każdego kto mówi po polsku i aktywnie lata w DCS-ie. Na każdej większej misji w ostatnich tygodniach mieliśmy 25-50% nowych ludzi, którzy dołączali po raz pierwszy, dlatego do nikogo nie mam pretensji; nie każdy dołączając na pierwszą misję zdaje sobie sprawę, czego tak naprawdę oczekujemy. Zauważyłem, że choć wielu z Was doskonale zna swoje ulubione modele i pewnie kilaset/tyś. godzin na nich przelatało to przez brak solidnych polskich społeczności, które korzystają z SRS, wielu z Was radia uczyło się dopiero przy gildii. Myślę, że za kilka, kilkanaście tygodni temat się ustabilizuje i przy 1 lub 2 nowych osobach opóźnienie będzie wynosiło maks. kilka minut. Dodatkowo warto zauważyć, że SRS lubi płatać figle i np. mike musiał walczyć, choć przecież na SRS leciał już nie raz.
Absolutnym minimum, jakie na misjach HRP jest wymagane to umiejętność zmiany kanału, ustawienia częstotliwości (jeśli model umożliwia) oraz korzystania z dwóch kanałów równocześnie. Z moich doświadczeń z Army gorąco zachęcam do ustawiania obu radyjek na osobną stronę, ja mam zwykle AWACS na lewym i TWY na prawym uchu, w ten sposób zawsze wiem, na którym radiu odbywa się transmisja.

Pomijając technikalia - z mojej perspektywy na radiu wczoraj nie było źle, nawet pomimo faktu, iż momentami niektóre grupy korzystały z kanału AWACS do komunikacji wewnętrznej. Jak pewnie słychać ja też się uczę, w odróżnieniu do wielu z Was jestem cywilem i wojskową/lotniczą frazeologię oraz sposób komunikacji poznaję jedynie hobbystycznie. Wiem, że ciągle za dużo mówię - postaram się nad tym pracować, aby docelowo komunikaty było możliwie krótkie. Zwróćcie też uwagę, że mamy obecnie sporo ludzi z różnych środowisk i z różnymi nawykami; część z Was jak słyszę, latała na Ivao/VatSim, część ma do czynienia z pracą na radiu na co dzień, niektórzy - tak jak ja - są tylko hobbystami, dlatego na podstawie mojej oceny oraz mojego skromnego skilla staram się dostosować komunikaty do sposobu komunikacji rozmówcy.
Z wielu pozytywnych przykładów - wczoraj podobała mi się komunikacja Yogiego, który w większości przypadków, pełne readbacki zastępował krótkim "Uran 2" - jasno dając do zrozumienia, że komunikat AWACS został przyjęty i zrozumiany. Mike konsekwentnie imponuje mi naprawdę sprawnymi, pełnymi readbackami. :D
Cały ten akapit piszę chcąc przekazać jedno - potrzebujemy czasu, aby się wszyscy solidnie wspólnie oblatać i wypracować wspólny sposób/nawyki komunikacji, a - jestem przekonany - wraz z upływem czasu na głównych kanałach radia będzie coraz spokojniej, rzeczowo i bardziej "RP".
Warto wspomnieć, że było też wczoraj kilka słabych przykładów np. rozmowy nt. rozłączonego joysticka itp. , dlatego prośba do wszystkich, aby delikatnie i z poszanowaniem zasad kultury w takich momentach zwracać uwagę delikwentom, że na takie rozmowy jest czas po misji. :evil:

Misja - powtórzę to co mówiłem wczoraj na TS: zdaję sobie sprawę, że z uwagi na rodzaj rozgrywki każdy z Was widział/przeżył tylko niewielkie fragmenty całości. Dla części z Was misja była pewnie ciekawsza, dla innych nieco mniej, a nikt pewnie nie będzie siedział kolejnych 3h i oglądał mojego nagrania na YT. :P
Z mojej perspektywy misja wczoraj przebiegła super - udało mi się zrealizować wszystko co chciałem, włącznie z rzucaniem dymów red/green w różnych miejscach dla śmiglaków oraz A-10C.

Fabularnie super udało się to wszystko poskładać i popchnąć kampanię do przodu. :D

Mam kilka nowych nauczek MM, poznałem kilka bugów DCS, których nie byłem świadom i wszystko to mam nadzieję sprawi, że przygotowanie kolejnych części będzie dla mnie sprawniejsze, a misje będą ciekawsze. :D

Dodatkowa prośba do wszystkich - zapraszajcie znajomych, róbcie misje; jak wiecie ja gorąco jestem obecnie przekonany, że wspólne latanie w dobrym, większym gronie niesie sporo frajdy i nowych możliwości, jednak, aby to wszystko się dobrze kręciło i rosło potrzeba zaangażowania większej części społeczności. Zerknijcie na moje szkolenie MM - robienie prostych misji to naprawdę nie jest problem i wrzucajcie propozycje do viewforum.php?f=69 -> ktoś z uprawnionych (obecnie Borsuk, Wons, specel, ja) na pewno jeszcze w ten sam dzień sprawdzi szybko poprawność propozycji i rozpisze w kalendarzu. :D

User avatar
gorzasty
Posts: 113
Joined: 2018-05-10 18:47
Contact:

Flights: 30 (60hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Rentier

Vlad, ja tylko podpowiem, że chyba jest taka opcja aby jednostka była niewidzialna. To odnośnie awacs czy tankerow.

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Potwierdzam, to co wspominałem "Invisible", po urlopie to sprawdzę. :)

Post Reply