[2018-06-21 20:30] Warlord Hunt - Chasing ghosts

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
User avatar
Wodzu
Posts: 1204
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 73 (198hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Rentier

Avantar wrote: 2018-06-21 23:23 Wielkie dzieki za dzisiejszy lot, bylo fajnie chociaz sporo chaosu u mnie. Nauczylem sie ze tabliczki drog kolowania na senaki nie pokrywaja sie z tm co podaje ATC ;) trzeba patrzec na mapke PRZED kolowaniem. No i nalezy sie lekkie „przeprasZam” dla grupy Hornet-2, siadlem na -1ynce a nawet o predkosciach i formacji nie myslalem. Tak czy siak - bylo zacnie :)

Avantar
Jeśli byłeś na tej stronie
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
i zjechałeś lekko na dół, wszystko było na dwóch mapkach, z miejscami parkingowymi i drogami kołowania. Wszystko się zgadzało z tym co podawał ATC. Pierwszy skręt wykołowałeś w prawo a powinineś w lewo. Stąd ten problem.

Co do samego lotu to istotnie zabrakło podania prędkości i ogólnie parametrów lotu, ale rozumiem że pierwszy raz i nie stanowi to problemu. Jedyne co bym zasugerował to po starcie zwolnienie i poczekanie na całą grupę. Miałem problem z dołączeniem do formacji bo trochę za szybko lecieliście - startowałem trzeci. Poza tym było spoko.
Jeśli chodzi o akcję z Su to zrobiliśmy to po prostu źle. Moim skromnym zdaniem. Sytuacja była dynamiczna. Avantar puścił Sparrowa do jednej z suk. Ja szedłem obok niego...Avantar odchodzi w lewo ja trzymam jeszcze kierunke Suk, po chwili skręcam w lewo za Avantarem, żeby go asekurować, podchodzę bliżej, odwracam się widze wrogie samoloty. Okazało się że po tym zwrocie w lewo suki miały okazję wlecieć nam na dupę. Byłem bliżej i dostałem kosę. Całości do obejrzenia na filmie.



User avatar
Avantar
Posts: 1125
Joined: 2018-06-19 09:26

Flights: 281 (754hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Ano niestety, zabezpieczenie AA nie wyszlo najlepiej. Przejrzalem swoje i Twoje (Wons) nagrania i niestety te dwa zdarzenia wydarzyly sie jednoczesnie (przez radio mowiles ze dwa samoloty wchodza Ci na dupe, ten dalszy to bylem ja w dogu z Su)

Image Tutaj odpalam AIM-9

a sekunde pozniej Ty widzisz taki widok z kabiny

Image

Nastepnym razem bedzie lepiej :-) (a i mapke lotniska obejrze wczesniej :) )
Last edited by Avantar on 2018-06-22 10:28, edited 1 time in total.

User avatar
Wodzu
Posts: 1204
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 73 (198hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Rentier

Wiadomo, ze bedzie lepiej. Nie mam zadnych prerensji, po prostu szybka analiza tego co widzialem. Brakowalo tez feedbacka że to Ty lecisz za tym Su (a jesli mowiles to nie doszlo do mnie) i wyszlo jak wyszlo. Lekcja na przyszłość :)

User avatar
Avantar
Posts: 1125
Joined: 2018-06-19 09:26

Flights: 281 (754hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Mowilem :) ale to bylo 5 sekund przed tym jak oberwales, bedzie widac na filmiku

User avatar
Wodzu
Posts: 1204
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 73 (198hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Rentier

Zatem nie dosłyszałem, albo poszła nakładka.
Tutaj fota jakby ktoś chciał obejrzeć uzbrojenie wroga z bliska ;)

Image

User avatar
Matys
Posts: 202
Joined: 2018-05-19 00:45

Flights: 23 (57hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Rentier

Trzeba było selfie strzelić :D .

User avatar
jaroll
Posts: 13
Joined: 2018-06-06 19:20

Flights: 27 (59hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Dzięki wielkie za lot:)

Z punktu widzenia Mi-8 misja wyglądała bardzo spokojnie. Do czasu:)
Przy dolocie do celu zauważyliśmy z gorzastym pożary zniszczonych celów - to dobrze.
Potem widzieliśmy wrogie helikoptery nad lotniskiem - to źle.
Zwlekaliśmy jak najdłużej z wejściem nad cel, aby dać Wam czas na jego wyczyszczenie.
Jeden z Mi-28 został zniszczony, ale drugi nadal krążył nad celem.
Dodatkowo na lotnisku stały ciągle manpady.
Mimo to Hitman kazał wlecieć nad celu.
Skończyło się to niestety stratą naszego bohaterskiego przyjaciela - gorzastego.
Wnioskuję więc o jego odznaczenie. W obliczu wroga wykazał się najwyższą odwagą i zimną krwią.

Po tej stracie wycofałem się, a następnie wysadziłem desant w pewnej odległości od lotniska.

Po wykonaniu zadania, przyłączyłem się do poszukiwania żółtego autobusu.
Niestety w jego zniszczeniu ubiegł mnie pewien nisko przelatujący A-10c.
Na koniec, podczas wykonywania fotograffi, mój drugi pilot (AI) zaczepił paskiem od aparatu Zenit o dźwignię zmiany skoku. Spowodowało to wyłączenie genertorów i autopilota. Mechanik (AI) w panice próbował ponownie zmienić skok, ale niechcący trącił mnie lewym ramieniem, przez nasz Mi-8 wykonał niekontrolowany uślizg w kierunku ziemi.
Katastrofę przeżyliśmy wszyscy, a aparat zrobił zdjęcia.
Całą noc wracaliśmy furmanką na własne lotnisko. Czekamy na wywołanie zdjęć.

Czołem
Jarol

Specowsky
Posts: 263
Joined: 2018-04-17 15:14



jaroll wrote: 2018-06-22 10:48 Dzięki wielkie za lot:)

Z punktu widzenia Mi-8 misja wyglądała bardzo spokojnie. Do czasu:)
Przy dolocie do celu zauważyliśmy z gorzastym pożary zniszczonych celów - to dobrze.
Potem widzieliśmy wrogie helikoptery nad lotniskiem - to źle.
Zwlekaliśmy jak najdłużej z wejściem nad cel, aby dać Wam czas na jego wyczyszczenie.
Jeden z Mi-28 został zniszczony, ale drugi nadal krążył nad celem.
Dodatkowo na lotnisku stały ciągle manpady.
Mimo to Hitman kazał wlecieć nad celu.
Skończyło się to niestety stratą naszego bohaterskiego przyjaciela - gorzastego.
Wnioskuję więc o jego odznaczenie. W obliczu wroga wykazał się najwyższą odwagą i zimną krwią.

Po tej stracie wycofałem się, a następnie wysadziłem desant w pewnej odległości od lotniska.

Po wykonaniu zadania, przyłączyłem się do poszukiwania żółtego autobusu.
Niestety w jego zniszczeniu ubiegł mnie pewien nisko przelatujący A-10c.
Na koniec, podczas wykonywania fotograffi, mój drugi pilot (AI) zaczepił paskiem od aparatu Zenit o dźwignię zmiany skoku. Spowodowało to wyłączenie genertorów i autopilota. Mechanik (AI) w panice próbował ponownie zmienić skok, ale niechcący trącił mnie lewym ramieniem, przez nasz Mi-8 wykonał niekontrolowany uślizg w kierunku ziemi.
Katastrofę przeżyliśmy wszyscy, a aparat zrobił zdjęcia.
Całą noc wracaliśmy furmanką na własne lotnisko. Czekamy na wywołanie zdjęć.

Czołem
Jarol
Troszkę się przeliczyłem z dystansem, na przyszłość dałbym jakieś FARPy bliżej celu. No i powiem szczerze - nie wiem co w was strzeliło, na pewno nie igła. Jakaś nieznana mi rakieta, i bynajmniej nie zaplanowana (coś z BTRów może?)

I nawet jeżeli Jurij uciekł z autobusu przed salwą z działka, to na pewno zabiły go odłamki Twojego wirnika - więc w sumie wyszło dobrze :)

User avatar
Wodzu
Posts: 1204
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 73 (198hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Rentier

Ja to czekam aż piloci dobiorą się w pary i będą zgrywać na misjach, wtedy będzie się działo. to wymaga czasu ale będzie grubo.

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Wons wrote: 2018-06-22 11:07 Ja to czekam aż piloci dobiorą się w pary i będą zgrywać na misjach, wtedy będzie się działo. to wymaga czasu ale będzie grubo.
Myślałem na ten temat już wcześniej - wydaje mi się, że docelowo dobrze by było jakby się znalazły osoby obeznane z konkretnym modelem i działaniami do organizacji cyklicznych spotkań per model. Myślę, że np. śmiglaki (dla przykładu) mogłyby się raz na dwa tyg. spotykać, wspólnie pokręcić nad Kutaisi itp.

To samo z każdym innym modelem, dlatego jeśli byliby chętni to organizacji takich wydarzeń - proszę pisać, w na początek mogę łopatologicznie wytłumaczyć, jak skleić prostą misję oraz dodać wydarzenie do kalendarza.

Jak już wielokrotnie pisałem - w te kilka osób, które obecnie tworzą misje nie uciągniemy interesującego kalendarza, naprawdę liczę, że ze społeczności pojawi się kilka osób, które dołączą do grona organizatorów wydarzeń (każdy ma wystarczające uprawniania - wystarczą chęci :? ). Nie każde wydarzenie musi być "full blown hrp mission" z kontrolą, jest już tyle ludzi, że jakby ktoś - z odpowiednim wyprzedzeniem - zaprosił 5-10 A10 na poligon to pewnie te 4-5 osób by się znalazło. :D

User avatar
gorzasty
Posts: 113
Joined: 2018-05-10 18:47
Contact:

Flights: 30 (60hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Rentier

jaroll wrote: 2018-06-22 10:48 Dzięki wielkie za lot:)

Z punktu widzenia Mi-8 misja wyglądała bardzo spokojnie. Do czasu:)
Przy dolocie do celu zauważyliśmy z gorzastym pożary zniszczonych celów - to dobrze.
Potem widzieliśmy wrogie helikoptery nad lotniskiem - to źle.
Zwlekaliśmy jak najdłużej z wejściem nad cel, aby dać Wam czas na jego wyczyszczenie.
Jeden z Mi-28 został zniszczony, ale drugi nadal krążył nad celem.
Dodatkowo na lotnisku stały ciągle manpady.
Mimo to Hitman kazał wlecieć nad celu.
Skończyło się to niestety stratą naszego bohaterskiego przyjaciela - gorzastego.
Wnioskuję więc o jego odznaczenie. W obliczu wroga wykazał się najwyższą odwagą i zimną krwią.

Po tej stracie wycofałem się, a następnie wysadziłem desant w pewnej odległości od lotniska.

Po wykonaniu zadania, przyłączyłem się do poszukiwania żółtego autobusu.
Niestety w jego zniszczeniu ubiegł mnie pewien nisko przelatujący A-10c.
Na koniec, podczas wykonywania fotograffi, mój drugi pilot (AI) zaczepił paskiem od aparatu Zenit o dźwignię zmiany skoku. Spowodowało to wyłączenie genertorów i autopilota. Mechanik (AI) w panice próbował ponownie zmienić skok, ale niechcący trącił mnie lewym ramieniem, przez nasz Mi-8 wykonał niekontrolowany uślizg w kierunku ziemi.
Katastrofę przeżyliśmy wszyscy, a aparat zrobił zdjęcia.
Całą noc wracaliśmy furmanką na własne lotnisko. Czekamy na wywołanie zdjęć.

Czołem
Jarol
Hehe dobrze opisane ;)
Z mojej perspektywy to tym razem było nieco monotonnie. Start, potem długi lot (dobrze, że DCS się teraz tak ładnie prezentuje więc było na co patrzeć, dodatkowo sobie przez radyjko z Jarolem pogadaliśmy) i na końcu dostałem serię z BTR'a tuż nad lotniskiem. Jak go zobaczyłem, zdążyłem zrobić zwrot i kilka manewrów, ale seria poszła po dupie i za minutę mi ona odpadła... Wniosek tak jak piszecie - lepiej heli trochę bliżej celu startować i lepszy rekonesans by się przydał przed wlotem nad okupowany cel. Mi-8 nie ma żadnych radarów, ani wspomagaczy. Pilot może tylko liczyć na własne oko i wytrzymałość maszyny, a to nie raz za mało. Nie jest to jednak klasyczny śmigłowiec szturmowo -bojowy ;) Mimo wszystko dzięki za dostawienie naszej eskadry. Ja to chętnie bym latał raz heli, a raz coś AA.

User avatar
Wodzu
Posts: 1204
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 73 (198hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Rentier

VladMordock wrote: 2018-06-22 12:29
Wons wrote: 2018-06-22 11:07 Ja to czekam aż piloci dobiorą się w pary i będą zgrywać na misjach, wtedy będzie się działo. to wymaga czasu ale będzie grubo.
Myślałem na ten temat już wcześniej - wydaje mi się, że docelowo dobrze by było jakby się znalazły osoby obeznane z konkretnym modelem i działaniami do organizacji cyklicznych spotkań per model. Myślę, że np. śmiglaki (dla przykładu) mogłyby się raz na dwa tyg. spotykać, wspólnie pokręcić nad Kutaisi itp.

To samo z każdym innym modelem, dlatego jeśli byliby chętni to organizacji takich wydarzeń - proszę pisać, w na początek mogę łopatologicznie wytłumaczyć, jak skleić prostą misję oraz dodać wydarzenie do kalendarza.

Jak już wielokrotnie pisałem - w te kilka osób, które obecnie tworzą misje nie uciągniemy interesującego kalendarza, naprawdę liczę, że ze społeczności pojawi się kilka osób, które dołączą do grona organizatorów wydarzeń (każdy ma wystarczające uprawniania - wystarczą chęci :? ). Nie każde wydarzenie musi być "full blown hrp mission" z kontrolą, jest już tyle ludzi, że jakby ktoś - z odpowiednim wyprzedzeniem - zaprosił 5-10 A10 na poligon to pewnie te 4-5 osób by się znalazło. :D
Matys? :mrgreen:


Image

Specowsky
Posts: 263
Joined: 2018-04-17 15:14



Ok, dodałem już chyba wszystkie filmiki. Z ogolnych sugestii:
- zwiekszę udział lotniskowca w kolejnych misjach - na razie celowo był "z boku"
- lepiej zaplanuję zadania dla śmigłowców- ot, po prostu nie mam doświadczenia
- trzeba zaczac wprowadzac większą dyscyplinę, start misji po 40 minutach jest niedopuszczalny, po prostu szkoda zarywac nocki
- padła propozycja startowania samolotów uruchomionych, a nie cold start. Jest to o tyle problematyczne, ze część maszyn nie obsługuje hot pit refuel/rearm. Do rozważenia
- na ten stan rozwoju F-18, nie ma sensu uzywania go do zadań ATG

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

specel wrote: 2018-06-22 15:11. Do rozważenia
- na ten stan rozwoju F-18, nie ma sensu uzywania go do zadań ATG
Ja dalej mam wątpliwości co do jakiejkolwiek zdolności tego modelu do zadań bojowych na HRP. ;)

User avatar
Borsuk
Posts: 441
Joined: 2018-03-16 20:37

Flights: 140 (379hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

VladMordock wrote: 2018-06-22 15:29
specel wrote: 2018-06-22 15:11. Do rozważenia
- na ten stan rozwoju F-18, nie ma sensu uzywania go do zadań ATG
Ja dalej mam wątpliwości co do jakiejkolwiek zdolności tego modelu do zadań bojowych na HRP. ;)
+1

Post Reply