Gildia.org jest otwartą platformą do wspólnych rozgrywek polskiej sceny DCS - zapraszamy wszystkich pilotów (niezależnie od poziomu doświadczenia), a także wszystkie zorganizowane grupy oraz eskadry.

Zarejestruj się i dołącz do naszej społeczności, latamy na DCS World 2.5 Open Beta oraz nie stawiamy kryteriów rekrutacyjnych (REKRUTACJA), wszyscy chętni do wspólnego latania online znajdą u nas swoje miejsca na naszym fragmencie wirtualnego nieba.

Jeśli jeszcze jesteś niezdecydowany zapraszamy na nasz serwer TeamSpeak (konfiguracja viewtopic.php?f=11&t=4 ) lub nasz kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCLTBtk ... 0tyQ7lnWpg.

MOOSE framework

Kącik twórców misji - forum otwarte dla wszystkich
Awatar użytkownika
VladMordock
Admin
Rejestracja: 2017-09-26 23:45
DCS Marshaller

2018-06-24 11:55

Pisałem via PW z mike, ale dowiedziałem się, że jest kilka osób zajmujących się programowaniem/skryptowaniem, więc spróbujemy ich też dołączyć do dyskusji.

Sporo dynamicznych misji dostępnych w sieci bazuje na MOOSE Framework (https://github.com/FlightControl-Master/MOOSE) - warto by się temu przyjrzeć i spróbować zbudować jakąś dynamiczną misję/poligon.

Samemu też zajmę się tematem, ale mam na razie kilka innych tematów "na liście". Zerknijcie i popróbujcie proszę, jeśli komuś udałoby się jakąś misję (lub nawet poligon) stworzyć, dawajcie znać - dodamy do kalendarza. :D

Awatar użytkownika
VladMordock
Admin
Rejestracja: 2017-09-26 23:45
DCS Marshaller

2018-06-24 16:24

Dokomentacja w formie "dla ludzi", a nie setki 5 minutowych filmów na YT :geek: ... https://flightcontrol-master.github.io/ ... tcher.html oraz https://flightcontrol-master.github.io/MOOSE_DOCS/ .

specel
Rejestracja: 2018-04-17 15:14
DCS Pilot

2018-06-24 17:01

Sam się zainteresuje. Moja programistyczna przygoda skonczyla sie na paru zaczetych i nie skonczonych projektach w unity i paru skryptach w vba :)

Awatar użytkownika
VladMordock
Admin
Rejestracja: 2017-09-26 23:45
DCS Marshaller

2018-06-24 17:11

Udało mi się to uruchomić, oczywiście dokumentacja nie jest aktualna i nie odpowiada aktualnemu podziałowi projektu na GitHub.

Aby zacząć:
- ściągamy plik Moose.lua z https://github.com/FlightControl-Master ... ude_Static
- tworzymy plik ze skryptami naszej misji np. "MojaMisja.lua"
- tworzymy nową misję w edytorze MojaMisja
- dodajemy dwa triggery Mission Start z akcją Do script file, które mają wykonać odpowiednio pobrany wcześniej Moose.lua oraz MojaMisja.lua

Zaczynamy skryptować w MojaMisja.lua, w/g przywołanej dokumentacji w moim poprzednim poście.

Dodatkowo można zerknąć do misji przykładowych, które obecnie znajdują się na https://github.com/FlightControl-Master/MOOSE_MISSIONS .

mikkeboss
Rejestracja: 2018-05-08 23:09
DCS Pilot

2018-06-24 18:24

Vlad udalo ci sie dorzucic dzialajace intelisense?
Ostatnio zmieniony 2018-06-24 18:29 przez mikkeboss, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
VladMordock
Admin
Rejestracja: 2017-09-26 23:45
DCS Marshaller

2018-06-24 18:28

Olałem to po kilku próbach - Notepad++ FTW. ;)

specel
Rejestracja: 2018-04-17 15:14
DCS Pilot

2018-06-24 19:15

A ja próbowałem odpalić pierwszą lepszą misję z przykładowych, wyjebało 3 błędy i zwiesiło DCSa, i spaliłą mi się żarówka nad kompem, chyba koniec zabawy xD

Awatar użytkownika
VladMordock
Admin
Rejestracja: 2017-09-26 23:45
DCS Marshaller

2018-06-24 19:25

Aaaa zampomniałem napisać, niektóre misje demo się nie otwierają - przypuszczam, że nikt ich do 2.5 jeszcze nie przerobił. ;-)

Awatar użytkownika
VladMordock
Admin
Rejestracja: 2017-09-26 23:45
DCS Marshaller

2018-06-29 10:44

Mam pierwsze sukcesy z tym Moosem ; nawet intelisense udało mi się uruchomić, wystarczyło nie "kłócić się" z instrukcją na ich stronie i zrobić wszystko krok po kroku; z GitHuba, mirroruję całe repo na dysk i potem już w/g https://flightcontrol-master.github.io/ ... Guide.html .

Oczywiście pisanie w Notepad++ lub trigerach (Do Script) jest jak najbardziej możliwe, polecam załączanie tylko oficjalnych wydań Moose z https://github.com/FlightControl-Master/MOOSE/releases .

Wtorkowa misja (LRP) Yankee vs Commie z założenia nawet przy 2 graczach powinien potwierdzić działanie podstawowych mechanizmów, chce też w kolejnych tygodniach skupić się na rozbudowie gildiowego poligonu, gdzie pewnie też z tego frameworka skorzystam. :)

Awatar użytkownika
VladMordock
Admin
Rejestracja: 2017-09-26 23:45
DCS Marshaller

2018-07-05 10:14

No i po sukcesach przyszła pora na porażkę w postaci wczorajszego Jankee vs Commie (jeszcze raz przepraszam :oops: ).

MOOSE jest mocno rozbudowany i przeglądając git-a oraz discorda mam wrażenie, że autorzy nie do końca nadążają ze zmianami w DCS oraz wystarczającymi testami (szczególnie multiplayer).

Myślałem, że potestujemy wczoraj kilka bardziej zaawansowanych tematów, a serwer "wywalał się" (totalna desynchronizacja!) podczas próby przypisania zadań transport oraz A/G. Testy u mnie na lokalnym nie wskazywały na, aż tak ogromny kaliber problemów.

W związku z tym oraz kilku godzinach spędzonych potem na Gildiansky Range moje przemyślenia są następujące (za https://flightcontrol-master.github.io/MOOSE_DOCS/):
  • AI_A2A_DISPATCHER - działa OK/stabilnie
  • SPAWN - działa OK/stabilnie
  • RANGE - nieokreślone problemy z działaniem, problemy z punktacją, oznaczeniem miejsca uderzenia / wymagane dalsze testy
  • DESIGNATE - nieokreślone problemy z działaniem, problemy z oznaczaniem celów / wymagane dalsze testy
  • TASK_CARGO - unikać / zapomnieć o tym...
  • Task_A2G unikać / zapomnieć o tym...
I dla zainteresowanych, co poszło wczoraj nie tak:

Kod: Zaznacz cały

2018-07-04 18:17:45.249 INFO    SCRIPTING:  63616( 69855)/I:             MISSION00779.AddTask({[1]===> Adding TASK ,[TaskName]=Transport.001,[MissionName]=Transport,})
2018-07-04 18:17:45.249 ERROR   DCS: Mission script error: : [string "C:\Users\x\AppData\Local\Temp\DCS\/~mis00002EAB"]:69937: attempt to index local 'SetCargo' (a nil value)
stack traceback:
	[C]: ?
	[string "C:\Users\x\AppData\Local\Temp\DCS\/~mis00002EAB"]:69937: in function 'New'
	[string "  ..."]:19: in main chunk

Kod: Zaznacz cały

2018-07-04 18:19:20.763 INFO    SCRIPTING:  11418( 10963)/I:            SET_BASE01258.Flush({[1]=Objects in Set:,[2]=Threat, QFE, Temperature, TaskName, Coordinate, Targets, Counting, ,[MasterObject]=SET_BASE#000001258,})
2018-07-04 18:19:20.763 INFO    SCRIPTING: Error in SCHEDULER function:[string "C:\Users\x\AppData\Local\Temp\DCS\/~mis00002EAB"]:65993: attempt to index local 'ReportGroup' (a nil value)
2018-07-04 18:19:20.763 INFO    SCRIPTING: stack traceback:
	[string "C:\Users\x\AppData\Local\Temp\DCS\/~mis00002EAB"]:5739: in function <[string "C:\Users\x\AppData\Local\Temp\DCS\/~mis00002EAB"]:5735>
	[string "C:\Users\x\AppData\Local\Temp\DCS\/~mis00002EAB"]:65993: in function 'Report'
	[string "C:\Users\x\AppData\Local\Temp\DCS\/~mis00002EAB"]:65514: in function 'ReportSummary'
	[string "C:\Users\x\AppData\Local\Temp\DCS\/~mis00002EAB"]:63955: in function 'ReportSummary'
	[string "C:\Users\x\AppData\Local\Temp\DCS\/~mis00002EAB"]:62984: in function 'ReportSummary'
	[string "C:\Users\x\AppData\Local\Temp\DCS\/~mis00002EAB"]:62658: in function <[string "C:\Users\x\AppData\Local\Temp\DCS\/~mis00002EAB"]:62649>
	(tail call): ?
	[C]: in function 'xpcall'
	[string "C:\Users\x\AppData\Local\Temp\DCS\/~mis00002EAB"]:5997: in function 'onEvent'
	[string "Scripts/World/EventHandlers.lua"]:13: in function <[string "Scripts/World/EventHandlers.lua"]:11>
Temat jest ciągle rozwojowy. ;)

ODPOWIEDZ