Page 1 of 3

Szybka pomoc, czyli rozterki MM

Posted: 2018-07-03 15:18
by VladMordock
Zapraszam do zadawania pytań/dyskusji dot. problemów z tworzeniem misji. :)

Re: Szybka pomoc, czyli rozterki MM

Posted: 2018-07-03 15:37
by Krzychoo
S K R Y P T O W A N I E !!! z czym to się je i jak to ugryźć. o ile jestem mniej więcej zaznajomiony tworzeniem misji tyle skryptowanie jest dla mnie czarną magią i nie wiem z której strony to ugryźć. Wiem że umiejętność wprowadzania skryptów otwiera zupełnie nowe możliwości

Re: Szybka pomoc, czyli rozterki MM

Posted: 2018-07-03 15:38
by VladMordock
Masz ogólnego skilla z programowaniem/skryptowaniem jakimkolwiek? (nie pytam złośliwie, tylko chcę wiedzieć od jakiego poziomu zacząć ;-))

Re: Szybka pomoc, czyli rozterki MM

Posted: 2018-07-03 15:46
by Krzychoo
Z E R O :D

Re: Szybka pomoc, czyli rozterki MM

Posted: 2018-07-03 15:48
by Avantar
W sumie podpytam - bo poki co jestem wszystko co chce potrafie zrobic na triggerach. Co takiego moge zrobic w skryptach ze sie nie da inaczej?
Jezeli chodzi o moj skill z programowania to w skali od 1-10 to nieskromnie powiem ze 10 :)

Re: Szybka pomoc, czyli rozterki MM

Posted: 2018-07-03 15:51
by Krzychoo
Z triggerami nie mam najmniejszego problemu chodzi o skrypty w dodatku MIST to jest dopiero pole do popisu, a to jest jak konik programisty więc odnajdziesz się w tym bez problemu. Ze mną będzie gorzej juz

Re: Szybka pomoc, czyli rozterki MM

Posted: 2018-07-03 15:53
by Specowsky
A ja dalej jeżdżę hummerem na beczki żeby podrywać cudze samoloty...

Re: Szybka pomoc, czyli rozterki MM

Posted: 2018-07-03 15:53
by VladMordock
Krzychoo wrote: 2018-07-03 15:46Z E R O :D
OK, to daleka droga Cię czeka. ;)

W DCS skryptuje się w lua script (https://www.lua.org/) , musiałbyś zrobić jeden lub dwa tutoriale, żeby przynajmniej znać podstawy; bez tego nie masz szans.

Samo skryptowanie jest mocno obiektowe, więc bez podstaw tego typu zagadnienia będziesz miał bardzo ciężko.

Jak już podstawy lua ogarniesz to warto zerknąć do https://wiki.hoggitworld.com/view/DCS_mission_editor .

Dodatkowo są dwa często używane frameworki (zestawy gotowych funkcji do użycia) MOOSE i MIST. Z pierwszym ostatnio trochę eksperymentuje i jest naprawdę potężnym narzędziem - respawny, dynamiczną obsługę zadań itp. można spokojnie zrobić, ale to jest - moim zdaniem - level advanced.

Sugerowałbym zacząć od przeklikania wspomnianych tutoriali lua.

Re: Szybka pomoc, czyli rozterki MM

Posted: 2018-07-03 15:58
by VladMordock
Avantar wrote: 2018-07-03 15:48 W sumie podpytam - bo poki co jestem wszystko co chce potrafie zrobic na triggerach. Co takiego moge zrobic w skryptach ze sie nie da inaczej?
Jezeli chodzi o moj skill z programowania to w skali od 1-10 to nieskromnie powiem ze 10 :)
Przede wszystkim respawn. MOOSE jest potężny, wpadnij na Gildiansky w sobotę - nieświadomie zrobibiłem 'showcase' tego frameworka; jeśli wszytko "kliknie" to myślę, że kilka "ficzerów" będzie zrywało Wam trampki 8-) .

Tutaj fragment wykorzystania MOOSE:


Zerknij sobie na listę class w https://flightcontrol-master.github.io/MOOSE_DOCS/ . :D

Re: Szybka pomoc, czyli rozterki MM

Posted: 2018-07-03 18:26
by Krzychoo
W sobotę pije na weselu więc niestety mnie nie będzie ale z pewnością pochylę się nad tym co mi podrzuciłeś

Re: Szybka pomoc, czyli rozterki MM

Posted: 2018-10-31 07:13
by Krzychoo
Witam, mam pytanie w kwestii:
czy ktoś jest w stanie mi wyjaśnić łopatologicznie do czego służą flagi w edytorze, które się używa w triggerach: np flag is true, flag on itd, itp.
pytam ponieważ kompletnie bladego pojęcia nie mam co to jest a zaawansowani mission makerzy używają tego w swoich misjach\
Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam

Re: Szybka pomoc, czyli rozterki MM

Posted: 2018-10-31 09:32
by VladMordock
To są zmienne lub - z racji sposóbu dostępu - rejestry do dowolnego zastosowania.

Jeśli ktoś nie miał do czynienia z programowaniem, to najlepszą analogią są kamienne tabliczki, na których kredą możesz wpisac Prawda/Fałsz lub liczbę. W dowolnym momencie to co wpisaleś możesz wyczyścić i wpisać cokolwiek innego.

Do czego można tego użyć?

A) jeśli masz bardziej skomplikowane, wielo-warunkowe triggery to można je tworzyć szybciej oraz w bardziej czytelny sposób za pomocą flag

B) można tworzyć scenariusze, które np.wymagają zliczania.

Najprostsze co przychodzi mi do głowy - Mi8 ma wykonać 3 loty w to samo miejsce, nim w miejscu docelowym pojawi się gotowa do walki drużyna piechoty.

W trigerze "on mission load" ustawiasz wartość flagi np. numer 10 na 0.

Tworzysz triger "on change" grupa Mi8 w strefie i jesli jest spelniony do flagi numer 10 wpisujesz wartości flagi + 1 (increment), czyli z każdym kursem śmigła będzie tam liczba wykonanych lotów.

Tworzysz trigger powtarzalny co np. 30 sekund sprawdzający czy flaga 10 jest wieksza od 2, jeśli tak grupa piechoty powinna zostać aktywowana.

I tyle, piszę z komórki, więc pewnie coś pokręcilem w typach triggerow (wyzwalaczy), ale ogólna koncepcja powinna być jasna. Jakby co pisać - postaram się wytłumaczyć. :D

Re: Szybka pomoc, czyli rozterki MM

Posted: 2018-11-01 15:52
by Krzychoo
kompletnie nie rozumiem co ty do mnie piszesz w związku z tymi flagami ale trudno. Będę musial to sprawdzić na jakims konkretnym przykładzie. niestety nie ma umysłu ścisłowca :)

Re: Szybka pomoc, czyli rozterki MM

Posted: 2018-11-01 16:25
by Hancer
Mi to już weszło. Daje strefę Zone1 i ustawiam np. all of group in zone i na dole grupa1 okno obok daje flag increase i ustawiam wartość na 10.
Następny Tiggers Flag Equals i np ustawiam 30 i co ma zdziałać.
Teraz jak grupa1 przyleci w tą strefę 3 razy wyzwalacz zadziała.
Tylko jeszcze coś mi nie wychodzi z wartością "OR" w conditions.

Re: Szybka pomoc, czyli rozterki MM

Posted: 2018-11-01 16:30
by VladMordock
O ile pamietam, tego OR-a trochę nieintuicyjna się ustawia. Powinno to wyglądać:

Warunek1
OR
Warunek2
OR
Warunek3