Gildia.org jest otwartą platformą do wspólnych rozgrywek polskiej sceny DCS - zapraszamy wszystkich pilotów (niezależnie od poziomu doświadczenia), a także wszystkie zorganizowane grupy oraz eskadry.

Zarejestruj się i dołącz do naszej społeczności, latamy na DCS World 2.5 Open Beta oraz nie stawiamy kryteriów rekrutacyjnych (REKRUTACJA), wszyscy chętni do wspólnego latania online znajdą u nas swoje miejsca na naszym fragmencie wirtualnego nieba.

Jeśli jeszcze jesteś niezdecydowany zapraszamy na nasz serwer TeamSpeak (konfiguracja viewtopic.php?f=11&t=4 ) lub nasz kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCLTBtk ... 0tyQ7lnWpg.

Radio , częstotliwości i jego użycie .

Poradniki, opisy dotyczące walki oraz pilotażu - forum otwarte dla wszystkich
Awatar użytkownika
VladMordock
Admin
Rejestracja: 2017-09-26 23:45
DCS Marshaller

2018-07-23 16:54

Jak najbardziej zgadzam się z tym, kilka msc temu jak zaczynaliśmy popełniłem taki diagram:

Obrazek

Jeśli dochodzi rozmowa z JTAC sugerowałbym, aby komunikacja była prowadzona przez jedną osobę z lotu, a ktoś zawsze zostaje z AWACS/Unicom na jedym z radii.

Veron
Rejestracja: 2018-07-05 19:18
DCS Pilot

2018-08-02 15:12

Zgadzam sie w 90% z Groozem. Nie zgodzę się, że tylko dowódcy flightów kontaktują się z AWACSem i innymi flightami. Wyjątkami są m.in. declare, raygun, fox 1/2/3.

Awatar użytkownika
VladMordock
Admin
Rejestracja: 2017-09-26 23:45
DCS Marshaller

2018-08-02 15:37

Veron pisze:
2018-08-02 15:12
Zgadzam sie w 90% z Groozem. Nie zgodzę się, że tylko dowódcy flightów kontaktują się z AWACSem i innymi flightami. Wyjątkami są m.in. declare, raygun, fox 1/2/3.
Popieram, może faktycznie ten diagram za bardzo binarnie to przedstawia; tworząc go chciałem podkreślić jak wygląda typowy, standardowy przebieg kumunikacji podczas większej części przebiegu misji.

Awatar użytkownika
Krzychoo
Rejestracja: 2018-06-21 16:29
DCS Pilot

2018-08-02 15:38

Diagram jest dobry i jak najbardziej właściwy należy jedank wziąć pod uwagę wyjątki wymienione przez Verona

Awatar użytkownika
gorzasty
Rejestracja: 2018-05-10 18:47
DCS Pilot

2018-08-03 10:23

Sorki jeśli nie w temacie ale "declare" kiedy używamy?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Veron
Rejestracja: 2018-07-05 19:18
DCS Pilot

2018-08-03 16:02

Declare to zapytanie do AWACS o identyfikację określonego statku powietrznego, np.:

Magic, Falcon 1-2, declare BRAA/bullseye. Bullseye może być z wysokością. Oczywiście bullseye i BRAA do celu od ciebie :)
Falcon 1-2, Magic, contact IDed as (zidentyfikowany jako) hostile/bandit/bogey/friendly MiG-29/F-16/Mirage/KC-135/Mi-8 itp.

Awatar użytkownika
VFA313Poko
Rejestracja: 2018-07-03 17:56
DCS Pilot

2018-08-03 22:25

Dobre nawyki z F-O, co Grooz ;)? Używam tego samego sposobu, lecz na odwrót - COM1 to flight, a COM2 poza flightem (ATC / AWACS / JTAC / FAC) - ale to akurat jest totalnie bez znaczenia. Idea pozostaje ta sama, bo w przeciwieństwie do Vipera, na którym stosowaliśmy ten sposób ze względu na 2 radia - COM1 UHF i COM2 VHF - Hornet ma akurat radia symetryczne. Oba działają w zakresie VHF i UHF. Na ziemi po odpaleniu najpierw wszyscy zgłaszają gotowość do kołowania wewnątrz flightu. Gdy wszyscy są już gotowi dopiero wtedy lead zgłasza ATC gotowość do kołowania całego flightu, np. "Senaki, Enfield 1 4-ship F-18s ready to taxi". Jeśli flight byłby rozsypany po różnych hangarach czy CPPS wtedy dobrze jest skierować wszystkich np. na płytę EOR ("End of Runway" - miejsce blisko początku pasa, gdzie można przetestować silniki lub gdzie obsługa w realu sprawdza i uzbraja podwieszenia). Tam cały flight mógłby zebrać się w rzędzie nie zajmując drogi kołowania do pasa i ewentualnie przepuścić inne flighty.

ODPOWIEDZ