Gildia.org jest otwartą platformą do wspólnych rozgrywek polskiej sceny DCS - zapraszamy wszystkich pilotów (niezależnie od poziomu doświadczenia), a także wszystkie zorganizowane grupy oraz eskadry.

Zarejestruj się i dołącz do naszej społeczności, latamy na DCS World 2.5 Open Beta oraz nie stawiamy kryteriów rekrutacyjnych (REKRUTACJA), wszyscy chętni do wspólnego latania online znajdą u nas swoje miejsca na naszym fragmencie wirtualnego nieba.

Jeśli jeszcze jesteś niezdecydowany zapraszamy na nasz serwer TeamSpeak (konfiguracja viewtopic.php?f=11&t=4 ) lub nasz kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCLTBtk ... 0tyQ7lnWpg.

Szybkie pytania

Poradniki, opisy dotyczące walki oraz pilotażu - forum otwarte dla wszystkich
Awatar użytkownika
VladMordock
Admin
Rejestracja: 2017-09-26 23:45
DCS Marshaller

2018-08-02 10:16

Latamy coraz więcej, w coraz większym gronie i atmosfera po misji, czy związana konkretnymi wydarzeniami na misji robi się czasem mocno napięta.

Aby starać się "wyrównać" (w górę ;) ) wiedzę oraz umiejętności, rozpoczynam ten wątek, aby wymieniać się "na bieżąco" informacjami.

Jeśli ktoś ma konkretne/wymagające pytania, zachęcam do tworzenia osobnych tematów na forum; tutaj mam nadzieję będziemy działać w trybie "szybkie pytania/szybka odpowiedź". ;)

Awatar użytkownika
VladMordock
Admin
Rejestracja: 2017-09-26 23:45
DCS Marshaller

2018-08-02 10:18

Rozpoczynając - sporo pytań (szczególnie ze strony ekipy z 313) pojawia się na misja nt. QNH, pytanie na jakiej wysokości przechodzicie na QNE oraz na jakim poziomie wracacie z powrotem na QHN ?

PS. Dla zainteresowanych http://www.cassubian.pl/portal/content/ ... ne-qnh-qfe

Awatar użytkownika
Czart
Rejestracja: 2018-06-18 14:29
DCS Pilot

2018-08-02 10:25

Nie zmieniam.
Latam wg QFE lotniska startu.
Podczas lotów profilowych lecę wg radiowysokościomierza.

Veron
Rejestracja: 2018-07-05 19:18
DCS Pilot

2018-08-02 14:29

Z QNH/QFE na QNE przechodzi się w czasie przechodzenia przez Transition Altitude, a w drugą stronę przez Transition Level. W Polsce TA jest na 6500 ft, w Gruzji, według ichniejszego AIPu (Aeronautical Information Publication) ze strony http://www.aopa.org.il/userfiles/files/ ... en-GB.html, TA zależy od regionu w którym się operuje. Tych regionów jest 3. Dla TMA Tibilisi TA to 7600ft, a dla TMA Kutaisi i TMA Batumi jest to 7000 ft. Dla potrzeb operacji lotniczych w strefie działań wojennych można przyjąć jakieś jednolite wysokości, np TA 7000 ft, a TL FL080, choć poziom TL tak na prawdę zależy od QNH. I tutaj, cytując autora artykułu, do którego Vlad podał link, jako ciekawostka dodam:
Strefa pomiędzy TA i TL nazywana jest transition layer. Należy unikać lotów poziomych w tej strefie (tylko wznoszenie lub zniżanie), bo nie wiemy jakie ciśnienie mają ustawione inne samoloty.

Awatar użytkownika
VladMordock
Admin
Rejestracja: 2017-09-26 23:45
DCS Marshaller

2018-08-02 14:37

Ok, ale faktycznie przy bojowym lataniu DCS pilnujesz tego i przechodzisz na standardowe (i z powrotem) ?

Veron
Rejestracja: 2018-07-05 19:18
DCS Pilot

2018-08-02 15:01

Tak, a przynajmniej staram się o tym pamiętać. Czasem odpuszczam sobie przechodzenie na QNE, ale na lotnisku zawsze pytam o QNH.

Awatar użytkownika
VladMordock
Admin
Rejestracja: 2017-09-26 23:45
DCS Marshaller

2018-08-02 15:35

OK, jeden z tematów, który przyjdzie wcześniej lub później standaryzować; dziękuję za odpowiedzi. :)

Epll
Rejestracja: 2018-06-23 15:15
DCS Spotter

2018-08-04 02:09

Najprościej raczej aby każdy sobie latał jak mu wygodnie i co najwyżej podawał według jakiego ciśnienia odczytuje wysokość. Na briefingu określić jaka będzie różnica wysokości pomiędzy QFE a QNE i wtedy w razie potrzeby ktoś sobie doda lub odejmie np. 100 metrów.

Awatar użytkownika
YogiPL
Rejestracja: 2018-06-04 08:22
DCS Pilot

2018-08-04 18:19

Lotnictwo wojskowe i cywilne (do dnia dzisiejszego)”wschodnie” zawsze było oparte na lataniu w oparciu o QFE. „Zachodnie” lotnictwo już dawno zaimplementowało procedury znane z lotnictwa cywilnego, czyli przechodzenie Transition altitude i Level. Tam gdzie mamy „problem” z separacją pionową (duży ruch) na dyżym obszarze prowadzenia działań jest sens wprowadzenia takiej procedury. W innym przypadku (mały obszar) uważam, że zmiana ciśnienia lokalnego nie wpłynie na bezpiczeństwo lotów i ustawiony wysokościomierz na ZERO jest wystarczający na nasze potrzeby. Takie moje pięć groszy... :P

Awatar użytkownika
Borsuk
Moderator
Rejestracja: 2018-03-16 20:37
DCS Marshaller

2018-08-06 12:04

Czy znajdę gdzieś informację na DDI w Hornecie odnośnie Pitbulla dla AMRAAMa?

ODPOWIEDZ