Szybka pomoc, czyli rozterki MM
- VladMordock
- Posts: 2260
- Joined: 2017-09-26 23:45
Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS
- VladMordock
- Posts: 2260
- Joined: 2017-09-26 23:45
Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS
- VladMordock
- Posts: 2260
- Joined: 2017-09-26 23:45
Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS
OK, to daleka droga Cię czeka.
W DCS skryptuje się w lua script (https://www.lua.org/) , musiałbyś zrobić jeden lub dwa tutoriale, żeby przynajmniej znać podstawy; bez tego nie masz szans.
Samo skryptowanie jest mocno obiektowe, więc bez podstaw tego typu zagadnienia będziesz miał bardzo ciężko.
Jak już podstawy lua ogarniesz to warto zerknąć do https://wiki.hoggitworld.com/view/DCS_mission_editor .
Dodatkowo są dwa często używane frameworki (zestawy gotowych funkcji do użycia) MOOSE i MIST. Z pierwszym ostatnio trochę eksperymentuje i jest naprawdę potężnym narzędziem - respawny, dynamiczną obsługę zadań itp. można spokojnie zrobić, ale to jest - moim zdaniem - level advanced.
Sugerowałbym zacząć od przeklikania wspomnianych tutoriali lua.
- VladMordock
- Posts: 2260
- Joined: 2017-09-26 23:45
Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS
Przede wszystkim respawn. MOOSE jest potężny, wpadnij na Gildiansky w sobotę - nieświadomie zrobibiłem 'showcase' tego frameworka; jeśli wszytko "kliknie" to myślę, że kilka "ficzerów" będzie zrywało Wam trampki .
Tutaj fragment wykorzystania MOOSE:
Zerknij sobie na listę class w https://flightcontrol-master.github.io/MOOSE_DOCS/ .
Witam, mam pytanie w kwestii:
czy ktoś jest w stanie mi wyjaśnić łopatologicznie do czego służą flagi w edytorze, które się używa w triggerach: np flag is true, flag on itd, itp.
pytam ponieważ kompletnie bladego pojęcia nie mam co to jest a zaawansowani mission makerzy używają tego w swoich misjach\
Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam
czy ktoś jest w stanie mi wyjaśnić łopatologicznie do czego służą flagi w edytorze, które się używa w triggerach: np flag is true, flag on itd, itp.
pytam ponieważ kompletnie bladego pojęcia nie mam co to jest a zaawansowani mission makerzy używają tego w swoich misjach\
Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam
- VladMordock
- Posts: 2260
- Joined: 2017-09-26 23:45
Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS
To są zmienne lub - z racji sposóbu dostępu - rejestry do dowolnego zastosowania.
Jeśli ktoś nie miał do czynienia z programowaniem, to najlepszą analogią są kamienne tabliczki, na których kredą możesz wpisac Prawda/Fałsz lub liczbę. W dowolnym momencie to co wpisaleś możesz wyczyścić i wpisać cokolwiek innego.
Do czego można tego użyć?
A) jeśli masz bardziej skomplikowane, wielo-warunkowe triggery to można je tworzyć szybciej oraz w bardziej czytelny sposób za pomocą flag
B) można tworzyć scenariusze, które np.wymagają zliczania.
Najprostsze co przychodzi mi do głowy - Mi8 ma wykonać 3 loty w to samo miejsce, nim w miejscu docelowym pojawi się gotowa do walki drużyna piechoty.
W trigerze "on mission load" ustawiasz wartość flagi np. numer 10 na 0.
Tworzysz triger "on change" grupa Mi8 w strefie i jesli jest spelniony do flagi numer 10 wpisujesz wartości flagi + 1 (increment), czyli z każdym kursem śmigła będzie tam liczba wykonanych lotów.
Tworzysz trigger powtarzalny co np. 30 sekund sprawdzający czy flaga 10 jest wieksza od 2, jeśli tak grupa piechoty powinna zostać aktywowana.
I tyle, piszę z komórki, więc pewnie coś pokręcilem w typach triggerow (wyzwalaczy), ale ogólna koncepcja powinna być jasna. Jakby co pisać - postaram się wytłumaczyć.
Jeśli ktoś nie miał do czynienia z programowaniem, to najlepszą analogią są kamienne tabliczki, na których kredą możesz wpisac Prawda/Fałsz lub liczbę. W dowolnym momencie to co wpisaleś możesz wyczyścić i wpisać cokolwiek innego.
Do czego można tego użyć?
A) jeśli masz bardziej skomplikowane, wielo-warunkowe triggery to można je tworzyć szybciej oraz w bardziej czytelny sposób za pomocą flag
B) można tworzyć scenariusze, które np.wymagają zliczania.
Najprostsze co przychodzi mi do głowy - Mi8 ma wykonać 3 loty w to samo miejsce, nim w miejscu docelowym pojawi się gotowa do walki drużyna piechoty.
W trigerze "on mission load" ustawiasz wartość flagi np. numer 10 na 0.
Tworzysz triger "on change" grupa Mi8 w strefie i jesli jest spelniony do flagi numer 10 wpisujesz wartości flagi + 1 (increment), czyli z każdym kursem śmigła będzie tam liczba wykonanych lotów.
Tworzysz trigger powtarzalny co np. 30 sekund sprawdzający czy flaga 10 jest wieksza od 2, jeśli tak grupa piechoty powinna zostać aktywowana.
I tyle, piszę z komórki, więc pewnie coś pokręcilem w typach triggerow (wyzwalaczy), ale ogólna koncepcja powinna być jasna. Jakby co pisać - postaram się wytłumaczyć.
Mi to już weszło. Daje strefę Zone1 i ustawiam np. all of group in zone i na dole grupa1 okno obok daje flag increase i ustawiam wartość na 10.
Następny Tiggers Flag Equals i np ustawiam 30 i co ma zdziałać.
Teraz jak grupa1 przyleci w tą strefę 3 razy wyzwalacz zadziała.
Tylko jeszcze coś mi nie wychodzi z wartością "OR" w conditions.
Następny Tiggers Flag Equals i np ustawiam 30 i co ma zdziałać.
Teraz jak grupa1 przyleci w tą strefę 3 razy wyzwalacz zadziała.
Tylko jeszcze coś mi nie wychodzi z wartością "OR" w conditions.
- VladMordock
- Posts: 2260
- Joined: 2017-09-26 23:45
Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS