2019-04-06, godzina 07:00
Przez ostatnie pół roku twarda postawa USA oraz Iranu doprowadziła do silnego wzrostu napięcia w rejonie Zatoki Perskiej. Sytuacji nie polepszyły zwiększone kontrakty zbrojeniowe między Stanami a Arabią Saudyjską i Emiratami. W odpowiedzi na dozbrajanie krajów nieprzychylnych Iranowi kraj ten zintensyfikował działalność w Zatoce, przerzucając bliżej nieokreślone siły na strategiczne położone wyspy Tunb. Oliwy do ognia dolewa również zapowiedź wspólnych manewrów lotniczych Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz USA (i ich sojuszników).
Aktualnie w rejonie znajdują się następujące siły:
USA
8 A-10C z 172 FS z bazy w Battle Creek, Michigan. Callsign BOAR. Stacjonują na lotnisku Sharjah Intl.
12 A-10C z 104th FS z bazy w Baltimore, Maryland. Callsign HAWG. Stacjonują na lotnisku Sharjah Intl.
12 F-15C z 493 FS z bazy RAF w Lakenheath. Callsign COLT. Stacjonują na lotnisku Sharjah Intl.
16 AV-8B z VMA-214 z bazy w Yuma, Arizona. Callsign DODGE. Stacjonują na LHA-1 Tarawa (8) i w Al Minhab AB (pozostałe 8).
12 F/A-18C z VFA-113. Callsign ENFIELD. Stacjonują na CVN-74 Stennis.
12 F/A-18C z VFA-131. Callsign PONTIAC. Stacjonują na CVN-74 Stennis.
Francja
12 Mirage 2000C z Escadron de Chasse z bazy lotniczej 115 Orange-Caritat "Capitaine de Seyne. Callsign SPRINGFIELD. Stacjonują w Khasab.
Polska
12 F-16C z 6 Eskadry Lotnictwa. Callsign UZI. Stacjonują na lotnisku Sharjah Intl.
Arabia Saudyjska
12 F-15S (F-15E) z 6 dywizjonu RSAF. Callsign FORD. Stacjonują w Al Minhab AB.
Zjednoczone Emiraty Arabskie
Do udziału w manewrach UAE przeznaczyły eskadry stacjonujące w bazie Al Dhafra. Wszystkie używają callsignu CHEVY
12 F-16 z 1st Shaheen Squadron.
12 Mirage-2000C z 71st Fighter Squadron
12 Mirage-2000C z 76th Fighter Squadron
Manewry mają potrwać rozpocząć się 10 kwietnia i potrwają dwa tygodnie.
Wywiad NATO informuje o następujących siłach lotnictwa Iranu operującego w rejonie Zatoki Perskiej.:
Bandar Lengeh: J-7
Qeshm: F-5E
Havadarya: Su-25
Bandar Abbas: MiG-29, F-14 i prawdopodobnie Su-24
Lar: F-4E
Shiraz: F-14A, MiG-29A, Su-24
Kerman: MiG-29A, F-5E, F-4E
Wywiad nie jest pewien co do ilości maszyn w konkretnych bazach, jednak szacuje siły w rejonie na nie więcej niż:
F-5E: 30 sztuk
F-14A: 25 sztuk
MiG-29A: 40 sztuk
Su-25: 6 sztuk
Su-24M: 20 sztuk
J-7: 15 sztuk
Irańczycy regularnie patrolują granice swojej przestrzeni powietrznej, dlatego bardzo ważne jest by podczas manewrów pilnować swojej pozycji i nie reagować nerwowo na sygnatury obcych radarów. Dowództwo nie chce prowokować żadnych incydentów. Dodatkowo należy liczyć się z obecnością aktywnych jednostek irańskiej obrony przeciwlotniczej w okolicy lotnisk i ważniejszych zakładów przemysłowych.
OPIS ZADANIA:
Siły sojusznicze na teren Zjednoczonych Emiratów Arabskich przyleciały wczoraj. Na dzisiaj zaplanowany jest krótki lot zapoznawczy z rejonem działań podczas manewrów. Teren lotów obejmuje wybrzeże UAE oraz wyspy Sirri i Abu Musa. Nie należy zapuszczać się na północ dalej niż wyznaczone punkty zwrotne, nie chcemy niepotrzebnych spięć albo spotkań z lotnictwem Iranu.
Loty: Pontiac, Dodge, Hawg mają dodatkowo wyznaczone zadanie na poligonie (wyspa Sir Abu Nuayr). Na razie ilość celów naziemnych jest mocno ograniczona, stąd i bardzo skromne uzbrojenie maszyn.
Mapy oraz szczegóły tras dla wszystkich lotów: https://drive.google.com/open?id=1bQf8l ... NInhc673LW
[2018-11-13 20:30] Manewry w Zatoce Perskiej
- VladMordock
- Posts: 2260
- Joined: 2017-09-26 23:45
Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS
http://vau.aero/navdb/chart/OMSJ.pdfVladMordock wrote: ↑2018-11-13 18:38 Mamy jakikolwiek diagram Khasab, z którego można by skorzystać ?
- VladMordock
- Posts: 2260
- Joined: 2017-09-26 23:45
Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS