[2018-05-09 21:00] Trening współpracy z ATC
- VladMordock
- Posts: 2260
- Joined: 2017-09-26 23:45
Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS
Moje wnioski z treningu:
- super, miło spędzony czas!
- konfiguracja SRS z mojej perspektywy (a-10C, a więc trzy radia: VHF AM; UHF; VHF FM) przy użyciu TM HOTAS Warthog :
Screen z YT
COMM SWTCH FWD - VHF AM
COMM SWTCH DOWN - UHF
COMM SWTCH FWD - VHF FM
COMM SWTCH PUSH - PTT
W tej konfiguracji wymagane jest wybranie radia i wcisnięcie PTT. Wg mnie warto jeszcze włączyć opcję:
Dzięki temu działamy jak w prawdziwym samolocie.
- opcja:
Wg mnie dźwięk w trakcie rozgrywki był dobry, ale na filmiku słyszę mniej wyraźnie - może warto ustalić wspólną wersję, czy włączamy, czy wyłączamy.
- I dodatkowo trochę wytłumaczenia odnośnie mojej usterki: zawiesił mi się TrackIR, próbowałem go zrestarować i podczas wracania do okna DCS kliknąłem przypadkowo w dźwignię instalacji przeciwpożarowej prawego silnika. Przeleciałem trzy razy checklistę, ale trudne warunki uniemożliwiły dostateczne skupienie na prowadzeniu procedury. I w ten sposób dodałem swój wkład do i tak dość przewalonej misji
- super, miło spędzony czas!
- konfiguracja SRS z mojej perspektywy (a-10C, a więc trzy radia: VHF AM; UHF; VHF FM) przy użyciu TM HOTAS Warthog :
Screen z YT
COMM SWTCH FWD - VHF AM
COMM SWTCH DOWN - UHF
COMM SWTCH FWD - VHF FM
COMM SWTCH PUSH - PTT
W tej konfiguracji wymagane jest wybranie radia i wcisnięcie PTT. Wg mnie warto jeszcze włączyć opcję:
Dzięki temu działamy jak w prawdziwym samolocie.
- opcja:
Wg mnie dźwięk w trakcie rozgrywki był dobry, ale na filmiku słyszę mniej wyraźnie - może warto ustalić wspólną wersję, czy włączamy, czy wyłączamy.
- I dodatkowo trochę wytłumaczenia odnośnie mojej usterki: zawiesił mi się TrackIR, próbowałem go zrestarować i podczas wracania do okna DCS kliknąłem przypadkowo w dźwignię instalacji przeciwpożarowej prawego silnika. Przeleciałem trzy razy checklistę, ale trudne warunki uniemożliwiły dostateczne skupienie na prowadzeniu procedury. I w ten sposób dodałem swój wkład do i tak dość przewalonej misji
- VladMordock
- Posts: 2260
- Joined: 2017-09-26 23:45
Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS
Potwierdzam, też się dobrze bawiłem.
Brakowało mi trochę frazeologii (muszę sobie przypomnieć) oraz dyscypliny - muszę nad tym popracować, ale jak na pierwszy raz z ATC uważam, że było całkiem nieźle; reszta przyjdzie wraz z kolejnymi godzinami w powietrzu...
Potwierdzam, jak latam mam dwa przyciski na Joyu ustawione na Channel1/Channel 2 z włączoną opcją nadawania przy zmianie kanału. Wczoraj pierwszy raz korzystałem z panelu radia AWACS (nie udało mi się tego nagrać) i nagrywałem OBS, dlatego zostawiłem osobny PTT.
Ja bym zostawił włączone, te zakłócenia robią lepszy klimat.
Dobrze wyszło, taki fajny "smaczek"; drugą cześć (IFR) źle zrobiłem, testowałem ją, ale nie wpadłem na to, że DCS może wyłączać oświetlenie pasów. Ja bawiłem się w edytorze planowaniem awarii i nie byłem pewny czy na Twojej maszynie, przypadkowo nie zostawiłem jakiegoś planowanego "defektu". Ogólnie, uważam, że plan na krótką "misję" fajny, ale trzeba to dopracować; z cywilnych symulatorów wiem, że przy IFR nic tak nie cieszy jak przebijanie się przy podejściu przez gęste chmury i wypatrzenie lotniska na granicy minmów.
Byłem zadowolony (https://youtu.be/k2VuztjrLD4?t=1h43m20s), bo udało mi się was +/- w kolejce ustawić i wiedząc, że w A-10C złapiecie ILS'a byłem pewny choć częściowego sukcesu, a tu mi oświetlenie wyłączyli...