Przebazowanie IFR
Posted: 2024-03-01 15:40
Misja HRP bez strzelania.
Zadaniem dla samolotów jest przebazowanie z lotniska Pafos na lotnisko Akrotiri.
Pora roku - wiosna, wstępnie lot planowany jest na godzinę 1230Z.
Biuro meteo przewiduje w dniu lotu niskie podstawy chmur oraz lokalne ograniczenia widzialności. Należy spodziewać się warunków IMC.
Dokładna pogoda będzie dostępna bezpośrednio przed lotem (ATIS).
Lot odbywa się pod kontrolą ATC, obowiązuje frazeologia oraz znajomość procedur komunikacji.
Zdecydowanie preferowanym (ale nie wymaganym) językiem komunikacji jest język angielski.
Dodatkowo wymagana jest umiejętność czytania map SID oraz podejścia, wykonania podejść wg wskazań przyrządów.
Bardzo prawdopodobne jest oczekiwanie w holdingu - przyda się odświeżyć zasady wejścia w holding.
Wymagana również biegła obsługa HSI i TACAN, umiejętność przychwytywania radiala, utrzymywania zadanej wysokości itp.
Dla śmigłowców przygotowane bardzo proste zadanie poboczne, przelot pomiędzy szpitalami w trudnych warunkach pogodowych Special VFR.
Materiały szkoleniowe dotyczące komunikacji z Wiki Gildia.org:
https://wikijs.gildia.org/pl/Gildia_org/SOP
https://wikijs.gildia.org/pl/Gildia_org ... t_samolotu
Dodatkowe dwie ściągi z podstawowych zagadnień komunikacji, opracowane na podstawie doświadczeń z poprzednich treningów:
Zasady potwierdzania odbioru (read-back) : https://docs.google.com/document/d/1uau ... 8ZLHU/edit
Przykładowy schemat komunikacji na lotnisku: https://docs.google.com/document/d/1YFe ... bF_48/edit
ZESTAW NIEZBĘDNYCH MAP:
Zadaniem dla samolotów jest przebazowanie z lotniska Pafos na lotnisko Akrotiri.
Pora roku - wiosna, wstępnie lot planowany jest na godzinę 1230Z.
Biuro meteo przewiduje w dniu lotu niskie podstawy chmur oraz lokalne ograniczenia widzialności. Należy spodziewać się warunków IMC.
Dokładna pogoda będzie dostępna bezpośrednio przed lotem (ATIS).
Lot odbywa się pod kontrolą ATC, obowiązuje frazeologia oraz znajomość procedur komunikacji.
Zdecydowanie preferowanym (ale nie wymaganym) językiem komunikacji jest język angielski.
Dodatkowo wymagana jest umiejętność czytania map SID oraz podejścia, wykonania podejść wg wskazań przyrządów.
Bardzo prawdopodobne jest oczekiwanie w holdingu - przyda się odświeżyć zasady wejścia w holding.
Wymagana również biegła obsługa HSI i TACAN, umiejętność przychwytywania radiala, utrzymywania zadanej wysokości itp.
Dla śmigłowców przygotowane bardzo proste zadanie poboczne, przelot pomiędzy szpitalami w trudnych warunkach pogodowych Special VFR.
Materiały szkoleniowe dotyczące komunikacji z Wiki Gildia.org:
https://wikijs.gildia.org/pl/Gildia_org/SOP
https://wikijs.gildia.org/pl/Gildia_org ... t_samolotu
Dodatkowe dwie ściągi z podstawowych zagadnień komunikacji, opracowane na podstawie doświadczeń z poprzednich treningów:
Zasady potwierdzania odbioru (read-back) : https://docs.google.com/document/d/1uau ... 8ZLHU/edit
Przykładowy schemat komunikacji na lotnisku: https://docs.google.com/document/d/1YFe ... bF_48/edit
ZESTAW NIEZBĘDNYCH MAP: