Talbotowe gimpowanie nocą :V

User avatar
Talbot
Posts: 45
Joined: 2019-10-20 15:38

Flights: 6 (56hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Rentier

Stało się, patrząc jak 'wsiąkłem' w robienie różnych dziwnych malowań to zamiast tworzyć co chwila jakiś nowy temat w którym były by 3-4 posty postanowiłem zebrać to w jednym miejscu. Coś w rodzaju tablicy ogłoszeń połączonej z księgą próśb i zażaleń :V

Aby nie było, że przychodzę do Was z pustymi rękami mam na dzień dobry dwa prezenty:

1) Zmodyfikowane malowanie polskiego F-16: https://www.digitalcombatsimulator.com/ ... s/3311387/

Jest to modyfikacja bardzo udanej paczki: https://www.digitalcombatsimulator.com/ ... s/3310472/ stworzonej przez niejakiego 59th_Jack. Moja ingerencja polegała na przerobieniu tekstur steru kierunku - usunięcie statycznego numeru zarówno z warstwy widocznej jak i rought; stworzenie nowych tym razem zmiennych numerów taktycznych (tutaj było trochę zabawy by dopasować czcionkę tak by była najbardziej zbliżona do tej używanej przez Polskie Siły Powietrzene oraz dodanie prefiksu, czyli 'stałej' 4, która znajduje się na początku numeru, a gdzie w oryginalne znajdują się oznaczenia bazy macierzystej).

Brzmi skomplikowanie, a było to tak naprawdę kilkanaście minut roboty, za to efekt - no moim zdaniem bardzo udany, zwłaszcza, że manewr ten pozwala na uniknięcie sytuacji gdy jednocześnie w powietrzu lata kilka samolotów o tych samych numerach bocznych ;)

Image
2) "Poznańskie" malowanie Mig'a 21: https://www.digitalcombatsimulator.com/ ... s/3311388/

Choć moje spotkanie z Ołówkiem było dość... krótkie (kupiłem, ale jakoś mnie ten drań do siebie nie przekonał przeto podziwiam każdego, kto umie tym draństwem latać)... to lokalny patriotyzm i zamiłowanie do ciekawych malowań sprawiła, że w ramach odstresowania od dłubania przy malowaniu do A-10 postanowiłem zrobić coś 'prostego i szybkiego' (jak to bywa, koniec końców nie było to ani proste, ani szybkie). Chodzi o "Poznańskiego Kruka", przemalowanego na modłę malowań F-16:

Image

User avatar
Dante
Posts: 118
Joined: 2018-09-30 23:30

Flights: 195 (503hs)
Specialized in: UH-1H Pilot



Gildia Rentier

1st AC Pilot

NIe jestem ekspertem, ale cieszę się z polskich malowań. Wg mnie kawał dobrej roboty ( od początku i naszych CSAR skórek, za które bardzo dziękujemy ).
A nie chciałoby Ci się czasem skórki do MIG-15 zrobić? Nie znalazłem w necie żadnej ( dwie były, ale uszkodzone) polskiej, a na defiladę byłoby jak znalazł :-)
Sporo zdjęć może być tuhttps://www.facebook.com/SBLim-2pl-108193690689392/
Niewiele nim latam ale mam sentyment do maszyny :-)
D

User avatar
Talbot
Posts: 45
Joined: 2019-10-20 15:38

Flights: 6 (56hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Rentier

Na Waszą defiladę to już Mig'a 19 ogarnąłem :D To 15 nie zrobię?.... Znaczy nic nie obiecuję, ale rzucę okiem pojutrze mam 3 dni wolnego więc coś postaram się ugrać :V

A właśnie jak się (cenzura) sprawują? Nikt do mnie nie pisał więc raczej nie przegapiłem żadnego babola :D ?

User avatar
Glow
Posts: 135
Joined: 2019-08-29 23:09




Gildia Spotter

NEWBIE Spotter

Malowania profesjonalnie zrobione, mam większość Twoich paczek oraz kilka uwag.



Pierwsza to optymalizacje, oczywiście jeśli z założenia paczki mają być standalone to nie dotyczy, ale można sporo zaoszczędzić na wadze paczki i miejsca na dysku. Instrukcje już rozpisałem w innym wątku.

Niektóre tekstury są olbrzymie i sporo ważą, natomiast ich jakość pozostawia sporo do życzenia. Zakładam że są to copy/past.
Image



Dwa, nazwy malowań.

Np. Zamiast nazwy malowania:

Poland - 28.ELMW, No.5245 ''Wilk Morski'', 2011, Mi-2D ''Hoplite''

Lepiej użyć:
POL AF 28ELMW 5245 Wilk Morski 2011 Mi-2D Hoplite


Trzy, to OvGME i paczki gotowe do instalacji przez ten program, najlepiej zgodnie z zaleceniami EDkó do folderu Saved Games.


Dzięki za malowania, jak nie zrobisz to ja i tak będę zasysał jak stary herbatnik.

User avatar
Talbot
Posts: 45
Joined: 2019-10-20 15:38

Flights: 6 (56hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Rentier

Dobre rady zawsze sobie chwalę, ale czuję się w obowiązku coś wyjaśnić i zacznę od kwestii nazw.

Przykład jaki przytoczyłeś to nazwa, którą stworzył RoGaLMiG29. Poland - 28.ELMW, No.5245 ''Wilk Morski'', 2011, Mi-2D ''Hoplite'' to nazwa skina pochodzącego z paczki 20 malowań, opublikowanej.... 9 marca 2014 roku: https://www.lockonfiles.com/files/file/ ... -skinpack/

RoGaLMiG29 w swoich pracach starał się zawsze możliwie najdokładniej jak to możliwe przenieść malowanie z świata rzeczywistego na model DCS, to też było powodem tak złożonych nazw. Ja choć mocno inspirowałem się jego twórczością od początku dążyłem do tworzenia rzeczy 'uniwersalnych'. Od tego zresztą zaczęła się moja przygoda z tworzeniem skinów 'na poważnie'. Ot trafiłem na jego paczkę malowań do Mi-8, ale kuło mnie w oczy to, że miały statyczne numery boczne. Przejrzałem więc całą paczkę, wybrałem kilka malowań, które wg. mojej opinii najbardziej rokowały i zacząłem się bawić w nanoszenie poprawek na 'gotowym' pliku. Dziś już wiem, że szybciej stworzył bym całość od nowa, ale człowiek uczy się na błędach.

Po wielu godzinach pracy - usunięciu stałych numerów, stworzenia indywidualnych wnętrz, dopieszczenia załogi itp paczka trafiła tutaj z dokładnym opisem powstania (ba nawet w pilikach wykonawczych jest linijka, że to RoGaLMig29 jest pierwotnym autorem, zresztą zawsze gdy opieram się na czyjejś pracy wyraźnie to zaznaczam). Recenzje były bardzo pochlebne ba nikt nie narzekał na nazewnictwo czy tekstury....

A skoro już o tym mowa, wspomniany Mi-8 był pierwszym, a zarazem ostatnim skinem tworzonym w taki chałupniczy sposób. Od tamtego czasu zawsze korzystam z dedykowanych 'templejtów' tworzonych zazwyczaj przez ludzi, odpowiedzialnych za konkretne moduły. Dlatego też nie mam pojęcia skąd masz tą teksturę. Jeśli pochodzi ona z mojego skina to aż mi trochę głupio się robi, że coś takiego 'wypuściłem w świat' i tego nie zauważyłem :V


BTW

Mam skończoną drugą (a w drodze też trzecią) paczkę dla Harriera - tym razem w klimatach II Wojny Światowej, pojawi się tutaj jak i na stronce DCS'a razem z kolejnym fixem do Harriera (ciągle wyłapuję małe i większe skuchy).

Jutro siadam też do malowań '15, choć trudno to nazwać malowaniami... ot szybka podmianka dwóch elementów... z racji, że @Dante nie pisał co by konkretnie chciał zrobię wersję z szachownicą współczesną i PRL'owską.

Malowania a'la Su-22 do A-10 dalej stoi... ale pewno się coś ruszy :D

A i w perspektywie 3/4 miesięcy planuję stworzyć od nowa packę malowań dla Mi-8 ;)

User avatar
Glow
Posts: 135
Joined: 2019-08-29 23:09




Gildia Spotter

NEWBIE Spotter

15 to MiG czy Fka? Bo jak Mig to zerknij na ten filmik, ciekawostka może się przyda (9:47) :


Su-22 to czarne nocne? Również szukałem tematu na "polskie A-10". A-10 ma malutkie tekstury, nie masz może większego szablonu do niej?

User avatar
Talbot
Posts: 45
Joined: 2019-10-20 15:38

Flights: 6 (56hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Rentier

Miga, w drugim poście tutaj, Dante prosił o przygotowane czegoś na defiladę. Co zaś się tyczy A-10... to właśnie dlatego ten projekt stoi :V Na ile oni podzielili to draństwo 11 czy 12 paneli... zabawa z każdym by odtworzyć kamuflaż to ok godzinki półtorej, później trza to jeszcze zgrać z sąsiednimi panelami... normalnie mordęga, dlatego grzebiąc przy A-10 staram się robić to na spokojnie i powoli by nie popełniać błędów... bo później naprawienie ich może być nie tyle problematyczne to czasochłonne.

Co zaś się tyczy projektu jako takiego, to nie robię 'Guźca' z 8 ELT:

Image
A bardziej 'klasyczne' malowanie:

Image

User avatar
Hancer
Posts: 1042
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 153 (358hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Jeżeli chodzi o A-10 to dla mnie żaden problem, wystarczy dać wzór i po sprawie (zresztą innych modeli też). Jak chcesz sam robić to spoko, nie było wpisu.

User avatar
Talbot
Posts: 45
Joined: 2019-10-20 15:38

Flights: 6 (56hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Rentier

Hancer z A-10 sobie poradzę, zwłaszcza, że nie ma ciśnienia ;)

Obecnie mam inny problem, a konkretnie z II Wojennymi skinami do Harrego - próbuję wykminić jak to zrobić by nie ważyły milion terabajtów :V

Na chwilę obecną mam 6 malowań o roboczych nazwach British Navy Bomber; British Night Bomber; Polish Navy Bomber; Polish Night Bomber; Czechoslovak Navy Bomber i (kto by się spodziewał) Czechoslovak Night Bomber.

Zasadniczo 4 ostatnie od 2 pierwszych różnią się tylko 2 szczegółami - naszywkami pilotów oraz dodaniem na nosie szachownicy / czeskiego tortu.... Można by wypuścić każdy set osobno (bo razem ze względu na rozmiar odpada), myślałem też nad wypuszczeniem jednego, ale w środku były by pliki zastępcze by 'Brytyjczyka' przerobić na 'Polaka' lub "Pepika' :V

Obecnie szukam jeszcze jednej opcji, pamiętam, że kiedyś trafiłem na paczkę skinów, gdzie w liveres wrzucało się puste foldery i jednego zipa zawierającego wszystko... ale nadal tego szukam :V

User avatar
Hancer
Posts: 1042
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 153 (358hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Standardowe malowania w DCS odwołują się do ZIP w jednym folderze ale jest z tym problem że po update to znika. Chyba że by zrobił taką paczkę podstawową w innym folderze i dołączył do description.lua gdzie ma tego szukać. Bo w malowaniach eskadr to nie problem jedno bazowe i reszta tylko zmiany w paru plikach. taka paczka np. zamiast 500 gb ma 177 gb.

User avatar
Talbot
Posts: 45
Joined: 2019-10-20 15:38

Flights: 6 (56hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Rentier

No generalnie chodzi o to że jest 'baza' w postaci skina wzorowanego na malowaniu brytyjskich bombowców i chciałem do tego dodać opcję wyboru czy chce się latać jako Herbatnik, Polaczek czy Pepik więc ta opcja z paczką i modyfikacją lua brzmi sensownie - zamiast 72 plików dds wystarczy 32...

Domyślam się, że gdzieś tutaj znajdę instrukcję jak to ogarnąć ?

Poko



@Talbot - wpadłeś na ten sam pomysł z polskim malowaniem F-16 co ja wcześniej odnośnie dynamicznych numerów bocznych. Zrobiłem te numery dla 6 WELT. Możesz je podejrzeć tutaj: (plik w paczce to "F16_bort_number.dds") . Font numeracji odtworzyłem od zera w Illustratorze. Liczby mają ścięte rogi pod kątem 45 stopni tak samo jak te w realu.

Talbot wrote: 2020-07-25 14:59Domyślam się, że gdzieś tutaj znajdę instrukcję jak to ogarnąć ?
Tutaj to znajdziesz: viewtopic.php?f=93&t=3820

User avatar
Talbot
Posts: 45
Joined: 2019-10-20 15:38

Flights: 6 (56hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Rentier

Pantent na numer podpatrzyłem w jakimś Jordańskim skinie no i wrzuciłem to do użytku ogólnego :V Numery faktycznie zgrabne, ja metodą prób i błędów dobrałem najbardziej zbliżone... co to dokładnie było... nie mam pojęcia :D

Poko



Znalazłeś bardzo bardzo podobne :). Jedynie nie mają ściętych tych rogów. Śmiało możesz użyć tych moich jeśli chcesz. Masz zgodę na piśmie. ;)

User avatar
Talbot
Posts: 45
Joined: 2019-10-20 15:38

Flights: 6 (56hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Rentier

Kusząca opcja, ale patrząc na zainteresowane zmodyfikowaną skórką do F-16 przegapiłem boom :V

Za to jeśli ogarniasz tworzenie pliku matki dla kilku skinów na raz to chętnie posiądę tą wiedzę... powiem więcej wszelkie rady w tym temacie brałbym jak rolnik dotacje z UE :V

Post Reply