Czyszczenie dyszy szczoteczką do zębów (Friendly Fire)

Moderator: Instruktor

Post Reply
User avatar
Qba
Moderator
Posts: 393
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 175 (451hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VFA-313 Commanding Officer

...ewentualnie wybieranie sznurówką wody z zęzy lotniskowca.

Jako że na wczorajszej misji Falling Smoke 2 się nie popisałem i jeden z moich blue AMRAAMów trafił w blue Horneta pilotowanego przez Bartka42069, wrzucam krótki opis incydentu, żeby ograniczyć ryzyko podobnych przypałów w przyszłości i żebyście mogli porzucać we mnie papierkami i szyderą.

Misja CAP, 3 Hornety: Bartek90210, Gildu i ja. Krążymy w naszej strefie, co jakiś czas angażujemy bez większych problemów pojawiających się bandytów.

W pewnym momencie niedaleko nas z Senaki podrywa się para Su-27, robimy dwa cykle chainsaw ale nasze AMRAAMy nie trafiają. Po drugim cyklu mamy sytuacje jak na poniższym obrazku. Gildu pumping, Bartek (Chevy 1-3) z przodu na hot, ja (Colt 1-1) kilka mil za nim też hot.
Image
Mój TWS widzi bandytów, lokuję ich obu (L&S i DT2) żeby móc zrobić szybki podwójny strzał. Bartek zgłasza, że nie widzi / nie może ich zalokować. Mówię do niego, że mogę strzelać i żeby odszedł na bok. Bartek potwierdza, że odejdzie na południe. Strzelam dwa Fox3 w krótkim odstępie.

Image

Sekundy później słyszę Bartka "poszła we mnie!". Bartek znika z datalinka i nie odpowiada na radiu.

Co się stało?

Najprawdopodobniej tuż po lub ułemek przed wystrzałem mój radar stracił locka na drugi cel, AMRAAM nie mając informacji z datalinka przeszedł w tryb active i zalokował pierwszy napotkany cel. W tym przypadku był to Chevy 1-3.

Co powininem był zrobić?

Przede wszystkim powinienem był się wstrzymać z oddaniem strzału do momentu posiadania pewności, że skrzydłowy nie znajduje się na linii ognia. Niby wiedziałem, że nie powinno się strzelać "przez kogoś" (mój wcześniejszy request, żeby Bartek odszedł w bok) ale widocznie podszedłem do tego za bardzo niechlujnie i nie zachowałem zimnej krwi chcąc strzelić jak najszybciej. Gdybym wstrzymał się dodatkowe kilka-kilkanaście sekund i dodatkowo wykonał cranka w lewo, zapewniłbym sobie możliwość czystego strzału.

Widok z HUD na kilka sekund przed odpaleniem pierwszej rakiety
Image

Całe zajście

User avatar
Vincent
Posts: 302
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 127 (323hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Pilot

333 Commanding oficer

Z mojej obserwacji sytuacji wynika, że chevy-1-3 zawrócił na HOT przedwcześnie. Powinien był kontynuować Cold do momentu minięcia Qby.
1-Zawrócił nie mając swojej kolejki w sekwencji. 2- nie wyrobił MAR aby wrócić na HOT. Dwa błędy. Zabrakło briefu przed misją. Zabrakło komunikacji i dyscypliny ataku. Moim zdaniem wina jest 50/50.

User avatar
Bartek16194
Moderator
Posts: 604
Joined: 2018-10-23 19:09

Flights: 261 (706hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VFA-203 Commanding Officer

VF-31 Naval Flight Officer

Vincent wrote: 2021-04-02 18:03 Z mojej obserwacji sytuacji wynika, że chevy-1-3 zawrócił na HOT przedwcześnie. Powinien był kontynuować Cold do momentu minięcia Qby.
1-Zawrócił nie mając swojej kolejki w sekwencji. 2- nie wyrobił MAR aby wrócić na HOT. Dwa błędy. Zabrakło briefu przed misją. Zabrakło komunikacji i dyscypliny ataku. Moim zdaniem wina jest 50/50.
Przeciwnik był na tyle nisko i wolno że wolałem zawrócić niż uciekać w popłochu. Z tego powodu nie widzę powodu żebym miał gdziekolwiek uciekać właściwie to mógłbym strzelać gdyby nie to że radar gubi cele widoczne jak na dłoni w tej chwili dotarło do mnie że jest ktoś taki jak colt 1-1 który może zrobić to za mnie, brakło kilku sekund żeby wyjść z linii strzału.

User avatar
Vincent
Posts: 302
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 127 (323hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Pilot

333 Commanding oficer

oops. Nie zobaczyłem, że byliście różnymi Flightami. Myślalem, że jednym. ..... Teraz to ju nie wiem co powiedzieć. " Podczas wojny ofiary są nieuniknione". Shit happens :)

User avatar
Gildu
Posts: 557
Joined: 2019-01-24 12:55

Flights: 246 (638hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

VFA-203 Pilot

3ES Executive Officer

Tutaj sie Vincent z Toba nie zgodze, komunikacja miedzy mna i skrzydlowym Bartkiem i jednym hornetem z innego flightu (Qba) była ok, caly czas sie wymienialismy, osłanialismy, wygladalo to bardzo dobrze, do czasu :), komunikacja nawet w tym momencie była dobra, Bartek zgłosil ze nie widzi, Qba że widzi i moze strzelac, Bartek robi zwrot, ucieka z linii strzału, wszytko idzie pieknie, wg mnie bład robi Qba, który zgłasza ze moze strzelac, Bartek skręca robiąc mu miejsce, przy czym zglasza że odchodzi, cały czas super, błąd?, Qba za szybko strzela, musi dać chwile aż ten pierwszy (Bartek) zejdzie z linii strzału. Tak jak Qba napisał w swoim poście, chęć zestrzelenia wzieła góre nad zimną krwią :), strzelił za szybko. Tak jak Qba napisał, crank i poczekanie, nie warto strzelać rakietą kiedy się widzi na HUD-zie przed sobą swojego :)

User avatar
Vincent
Posts: 302
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 127 (323hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Pilot

333 Commanding oficer

Trzeba przyznać, że Qbie należy się medal za konstruktywną samokrytykę i dystans. Nie każdy tak potrafi. Szacun.

Post Reply