[2019-02-21 20:00] Carrier Ops Case III

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 246 (616hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Kolejna odsłona nocnego baraszkowania wokół Łódki z zachowaniem procedur Case III (noc lub słaba pogoda) z uwzględnieniem ludzkiego ATC i nieludzkiego LSO.

WAŻNE: Zapoznajemy się koniecznie z tym dokumentem i w miarę możliwości ćwiczymy wszystko "na sucho" jeszcze przed treningiem. Tak samo jak ostatnio zaczniemy od briefingu, na którym powtórzymy teorię ale żadna teoria nie zastąpi praktyki.

Należy posiadać podstawowe umiejętności latania na przyrządach - trzymanie kursu, prędkości, wysokości i kręcenie się w racetrackowym holdingu na zadanym radialu i odległości.

Dwie ściągawki na Kneeboard dostępne tu. Wrzucamy je do D:\Users\Qba\Saved Games\DCS\Kneeboard\FA-18C_hornet

Jeżeli są pytania to chętnie na nie odpowiem, można mnie znaleźć na TeamSpeaku.

Image


Przydział maszyn
Na potrzeby tej misji zmieniamy swój callsign w DCSie (w liście serwerów po prawej stronie na górze) tak, żeby uwzględniał numer konkretnej maszyny, którą będziemy lecieć. Przydział numerów jest tu: gildia/event?mid=313
Przykładowo jeżeli Ronan i Krzychoo mają zająć samoloty 110 i 111 to w DCSie muszą zmienić xywki na:
  • 110 | Ronan
    lub sam numer
  • 111
Zajmując swój slot upewniamy się, że wzięliśmy samolot z dobrym numerem. W przypadku jakichś komplikacji (pomyliliśmy samolot, zajęliśmy rezerwowy, nie ten itd) w komunikacji z ATC należy używać numeru z callsignu w DCSie.

Piloci startują pojedynczo z 30 sekundowymi odstępami, rejoinują się w sekcje w ustalonym przez siebie wcześniej punkcie RV i trzymają się blisko parami podczas lotu do momentu wyznaczenia marshall holding pointu. Przed startem należy uzyskać zgodę od ludzkiego ATC.

Po spotkaniu w punkcie RV sekcje odchodzą na wybrany przez siebie kierunek na odległość około 60-70 nm od lotniskowca następnie zawracają i będąc 50 nm lub dalej od łódki zgłaszają do ludzkiego CATCC chęć lądowania. CATCC zarządza ruchem i sprowadza wszystkich na łódkę w oparciu o procedury Case III przedstawione w powyższym dokumencie i omówione na briefingu.

Na ostatniej prostej każdy samolot wybiera w skrypcie LSO funkcję 'Request Straight-in approach', żeby uzyskać pomoc przy lądowaniu i końcową ocenę.

Image

Jeżeli po wylądowaniu ktoś chciałby zrobić kolejną rundkę to zgłasza to do wieży. Jeżeli ktoś po wylądowaniu nie chce lecieć drugi raz tylko zaparkować i oglądać co się dzieje to zgłasza to do wieży, żeby ta wskazała miejsce do parkowania.

CTD i crashe:
W pobliżu lotniskowca w powietrzu znajduje się grupa "500 F/A-18C Air Reserve", z której można skorzystać jeżeli ktoś był w powietrzu i go wyrzuciło.
Jeżeli ktoś się po prostu rozbił to może wejść w swój poprzedni slot od początku za zgodą CATCC (teamspeak).


METAR
TBA

Plan startów i przydział częstotliwości:
TBA

Lotniskowiec:
USS Stennis CVN-74 | 1X STE | 305.0 Marshal | 127.5 Tower+LSO | ICLS 1

Lotniska zapasowe:
  • Batumi | 16X BTM | 131.0
  • Senaki | 31X TSK | 132.0 (będzie ludzkie ATC na podanej częstotliwości)
  • Kobuleti | 67X KBL | 133.0
Tankowce:
TBA

Bingo:
  • 3000 - przerywamy podejście i odchodzimy do tankowca
  • 2000 - przy tej ilości, jeżeli nie jesteśmy w bezpośredniej bliskości tankowca, odchodzimy na Batumi 16X

User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 246 (616hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Case III recovery, schematy i komunikacja w pigułce:



METAR
26006KT 9999 BKN019 2 Q1011 RMK FBL TURB WHT=
http://www.metarreader.com/
QNH 2985

Plan startów i przydział częstotliwości:
Fala 1:
[*] Hot: 401, 402 | 300.1 MHz
[*] Cold: 405, 406 | 301.1 MHz
[*] Cold: 301, 302 | 302.1 MHz

Fala 2:
[*] Hot: 410, 412 | 303.1 MHz
[*] Cold: 303, 304 | 304.1 MHz
[*] Cold: 407, 404 | 305.1 MHz

Lotniskowiec:
USS Stennis CVN-74 | 1X STE | 305.0 Marshal | 127.5 Tower+LSO | ICLS 1

Lotniska zapasowe:
  • Batumi | 16X BTM | 131.0
  • Senaki | 31X TSK | 132.0
  • Kobuleti | 67X KBL | 133.0
Tankowce:
[*] Shell | S-3 Viking | 52Y | 251.0 | 5000 feet
[*] Arco | S-3 Viking | 51Y | 251.0 | 6000 feet

Bingo:
  • 3000 - przerywamy podejście i odchodzimy do tankowca
  • 2000 - przy tej ilości, jeżeli nie jesteśmy w bezpośredniej bliskości tankowca, odchodzimy na Batumi 16X

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Informacyjnie: po problemach na ostatniej misji, na serwerze jest zainstalowana obecnie stabilna LotATC tzn. 1.1.2 - możecie przenistalować RC1 (na Kaukazie nie powinno być problemu) lub lecieć na 1.1.2. :geek:

Kontakt z administracją (Marshallers) via contactadmin.
Dodawanie odznaczeń do profilu viewtopic.php?p=2106#p2106 .
User avatar
YogiPL
Posts: 79
Joined: 2018-06-04 08:22

Flights: 56 (134hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Rentier

Panowie, ja już wiem, że na 20:00 nie dam rady z briefingiem. Będę gotowy aby zasiąść do samolotu najwcześniej o 20:50 (praca). Dlatego zmieniam slot na późniejszy.

User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 246 (616hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

YogiPL wrote: 2019-02-23 09:09 Panowie, ja już wiem, że na 20:00 nie dam rady z briefingiem. Będę gotowy aby zasiąść do samolotu najwcześniej o 20:50 (praca). Dlatego zmieniam slot na późniejszy.
Nie ma problemu, można dołączać w trakcie.

Post Reply