[2019-02-10 20:00] Carrier Ops Case I with LSO

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06




Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Trening procedur Case I ale tym razem ze skryptem Alerax AI LSO w roli ATC i LSO. Każde lądowanie jest obiektywnie ocenione i wszyscy będziemy mogli się przekonać, że samo złapanie liny nie jest wyzwaniem - wyzwaniem jest posadzenie samolotu bezpiecznie.

WAŻNE: Każdy uczestnik misji musi mieć doświadczenie praktyczne w użyciu skryptu LSO. Można je zdobyć ćwicząc na Gildiańskim Range'u albo offline na załączonej misji. Pełen opis jego działania znajduje się w topicu na forum ED.
Szczególnie ważna jest umiejętność kręcenia prawidłowych okręgów w holdingu ("stacku"). Wąskim gardłem w sprowadzaniu wszystkich na lotniskowiec są samoloty będące w holdingu na 2000 ft. Jeżeli te nie "rysują" odpowiednio dobrego okręgu skrypt LSO nie przepuści ich dalej. Należy wcześniej przećwiczyć lot ze skryptem LSO a nie uczyć się tego na tym wydarzeniu.

Procedury Case I. Należy je znać na pamięć: https://docs.google.com/document/d/1MSJ ... sp=sharing

Jeżeli są pytania to chętnie na nie odpowiem, można mnie znaleźć na TeamSpeaku.

Na pewno przyda się w czasie lotu umiejętność ustawiania na HSI CRSu na TACAN'ie zgodnego z podanym kursem lotniskowca oraz odczytywanie odległości do radialu w prawym dolnym rogu HSI.

Przydział maszyn
Na potrzeby tej misji zmieniamy swój callsign w DCSie (w liście serwerów po prawej stronie na górze) tak, żeby uwzględniał numer konkretnej maszyny, którą będziemy lecieć. Przydział numerów jest tu: gildia/event?mid=301
Przykładowo Mal i Psycho mają zająć samoloty 405 i 406 a w DCSie muszą zmienić xywki na
  • 405 | Mal
    lub sam numer
  • 406
Zajmując swój slot upewniamy się, że wzięliśmy samolot z dobrym numerem. W przypadku jakichś komplikacji (pomyliliśmy samolot, zajęliśmy rezerwowy, nie ten itd) w komunikacji z ATC należy używać numeru bocznego maszyny (nie z callsignu w DCSie) bo ten numer jest "widziany" przez skrypt. Ponadto zmiana numeru bocznego w loadout screenie ni wpływa na numer boczny "widziany" przez skrypt LSO.


Plan startów i przydział częstotliwości wewnątrz flightów
Fala 1:
  • TBA
  • TBA
Piloci z Fali 2 siedzą na "Spectators" i wchodzą do kokpitów dopiero na mój wyraźny sygnał. Ma to na celu uniknięcie problemów ze spawnowaniem się na kimś.

Fala 2:
  • TBA
  • TBA

Piloci startują parami (sekcjami) i trzymają się blisko parami podczas lotu.

Po starcie sekcje odchodzą na wybrany przez siebie kierunek na odległość około 60-80 nm od lotniskowca następnie zawracają i będąc na około 30-40 nm od łódki zgłaszają chęć lądowania do skryptu LSO "Request Marshal Sectional" (lub "Request Marshal Single" pojedynczy samolot) . Skrypt zarządza ruchem i sprowadza wszystkich na łódkę w oparciu o procedury Case I przedstawione w powyższym dokumencie i omówione na briefingu.

WAŻNE: Skrypt się zawiesza gdy na lotniskowcu wyląduje samolot, który nie miał na to zgody. Dlatego na finalu 0.7 nm należy mieć pewność, że LSO powiedział do nas "Call the ball" -> "Roger ball". Jeżeli tak się nie stało nie należy lądować tylko albo odejść na Waveoff Pattern i zrobić dodatkowe kółko w landing patternie albo wybrać w skrypcie opcję 'RESET' i zacząć od nowa.

Po lądowaniu podjeżdżamy do wolnej katapulty nr 1 lub 2, przetankowujamy się, startujemy, odchodzimy zgodnie z procedurą i cały proces się powtarza.

METAR
TBA

Komunikacja:
Zaleca się by samoloty znajdujące się w promieniu 100 nm od lotniskowca miały ustawioną jego częstotliwość. Na drugim radiu zaleca się ustawienie częstotliwości wewnątrz flightowej (podane wyżej).

Lotniskowiec:
  • USS Stennis CVN-74 | 1X STE | 127.5 Marshal & LSO | ICLS 1
Lotniska zapasowe:
  • Batumi | 16X BTM | 131.0
  • Senaki | 31X TSK | 132.0 (będzie ludzkie ATC na podanej częstotliwości)
  • Kobuleti | 67X KBL | 133.0
Tankowce:
  • TBA
CTD i crashe:
W pobliżu lotniskowca w powietrzu znajduje się grupa "500 F/A-18C Air Reserve", z której można skorzystać jeżeli ktoś był w powietrzu i go wyrzuciło. Należy zapamiętać swój nowy numer boczny 5xx.
Jeżeli ktoś się po prostu rozbił to może wejść w swój poprzedni slot od początku za zgodą CATCC (teamspeak).

Podczas misji będę starał się na bieżąco zapisywać wszystkie oceny i następnego dnia wrzucę jakąś cool tabelkę z wynikami. Tabelka możliwych ocen

User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06




Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Uwaga: Przed misją należy zainstalować US Navy Deck Equipment Mod

Plan startów i sugerowane częstotliwości wewnątrz flightów.

Fala 1:
  • Hot: 305, 306 (300.3 MHz)
  • Hot: 410, 412 (301.3 MHz)
  • Cold: 303, 304 (303.3 MHz)
  • Cold: 405, 406 (304.3 MHz)
Piloci z Fali 2 siedzą na "Spectators" i wchodzą do kokpitów dopiero na mój wyraźny sygnał. Ma to na celu uniknięcie problemów ze spawnowaniem się na kimś.

Fala 2:
  • Hot: 307, 310 (310.3 MHz)
  • Hot: 401, 402 (311.3 MHz)
  • Cold: 301, 302 (313.3 MHz)
  • Cold: 407, 404 (314.3 MHz)

METAR
UGSB 26008KT 9999 SCT065 1 Q1007 RMK FBL TURB BLU=
http://www.metarreader.com/


Lotniskowiec:
USS Stennis CVN-74 | 1X STE | 305.0 Marshal | 127.5 LSO + Tower | ICLS 1

Lotniska zapasowe:
  • Batumi | 16X BTM | 131.0
  • Senaki | 31X TSK | 132.0 (będzie ludzkie ATC na podanej częstotliwości)
  • Kobuleti | 67X KBL | 133.0
Tankowce:
  • Arco 1 | S-3 Viking | 51Y | 251.0 | 15k
  • Shell 1 | KC-135MPRS | 52Y | 251.0 | 16k
Bingo:
  • 2500 - przerywamy podejście i odchodzimy do tankowca
  • 1500 - przy tej ilości, jeżeli nie jesteśmy w bezpośredniej bliskości tankowca, odchodzimy na Batumi 16X

Post Reply