[2019-03-25 20:15] Trening F-14 Podstawy

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Wodzu
Posts: 1204
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 73 (0hs)



Gildia Rentier

Zapraszam wszystkie Koty do udziału w treningu z podstaw.
Nie jest to szkolenie, ale oczywiście jeśli będą pytania to wyjaśnię ew. rozwieję wątpliwości.

Przybliżony plan lotu:

- Startup/przygotowanie do lotu - waypointy/tacany/radia
- start z Kobuleti
- połączenie się we wcześniej ustawione flighty
- lot po trasie
- tankowanie przy Texaco
- ćwiczenia nad Batumi - starty/lądowania w parach/ ew. pojedyńczo/ z brejkiem lub bez (do ustalenia), traffic pattern (zał zdj.)
- powrót do KBL

Pamiętajcie, że każdy z nas jeszcze poznaje tą maszynę, i wszelkie uwagi dotyczące poziomu umiejętności danych pilotów radzę sobie darować.
Jeśli ktoś będzie miał pytania wystawia rękę zza owiewki i pyta ;) Nie toleruję "wujków dobra rada". Chcesz się wymądrzać - zrób szkolenie. Nie jestem alfą i omegą, ale całą swoją wiedzą nt. 14'tki z chęcią się podzielę. Jeśli ktoś jest zupełnie początkujący w kwestii RIO - zapraszam, będę miał dzisiaj Wikarego, który myślę że zupełne podstawy będzie w stanie wytłumaczyć np. podczas nudnego tankowania ;)


Procedura startu:
* Po wjeździe na pas:
- ustawienie pozycji za prowadzącym
- klapy
- trym na 0-1 (z doświadczenia wiem że lepiej nie ruszać i zostawić na 0)
- prowadzący - komenda: hamulec / rpm 90* (nie więcej bo zacznie ciągnąć)
- prowadzący czeka na potwierdzenie skrzydłowych
- prowadzący - puszczenie hamulca (po puszczeniu odliczacie w głowie do 3 i prowadzący płynnym ruchem przesuwa do 100 rpm, uważając by nie wrzucić dopałki
- rotacja przy 150-155 kts
- zdecydowanym ruchem (ale bez szarpania) zaciągamy na siebie joya, nos się podnosi
- prowadzący utrzymuje 100rpm na wznoszeniu - bez dopałki, trymujemy
- komenda podwozie......klapy po przekroczeniu 200 kts
- dalej wg. uznania prowadzącego.

*z ww. procedury startu nakręcę krótki filmik żeby każdy widział jak to wygląda.



Image

Poniżej przygotowałem prosty schemat przedstawiający jak wykonujemy brake'a.
Kolejność manewrów: Initial >>> Brake >>> Downwind >>> Base >>> Final >>> Przysiemienie/Touchdown
Image



Be quiet! 700W
Zalman Z3 PLUS (Z3PLUS)
Intel Core i5-6600K, 3.5GHz
HyperX Fury, DDR4, 32Gb
Asus Z170 PRO GAMING
MSI RTX 2070S
Joy VPC Base/TM Grip / TM Throttle
Saitek Rudder Pedals
4x Monitor AOC I2490PXQU/BT
User avatar
YogiPL
Posts: 79
Joined: 2018-06-04 08:22

Flights: 56 (0hs)



Gildia Rentier

Będę około 21.00

User avatar
Wodzu
Posts: 1204
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 73 (0hs)



Gildia Rentier

Zapraszam

Be quiet! 700W
Zalman Z3 PLUS (Z3PLUS)
Intel Core i5-6600K, 3.5GHz
HyperX Fury, DDR4, 32Gb
Asus Z170 PRO GAMING
MSI RTX 2070S
Joy VPC Base/TM Grip / TM Throttle
Saitek Rudder Pedals
4x Monitor AOC I2490PXQU/BT
User avatar
Wodzu
Posts: 1204
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 73 (0hs)



Gildia Rentier

Upd

Be quiet! 700W
Zalman Z3 PLUS (Z3PLUS)
Intel Core i5-6600K, 3.5GHz
HyperX Fury, DDR4, 32Gb
Asus Z170 PRO GAMING
MSI RTX 2070S
Joy VPC Base/TM Grip / TM Throttle
Saitek Rudder Pedals
4x Monitor AOC I2490PXQU/BT
User avatar
Wodzu
Posts: 1204
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 73 (0hs)



Gildia Rentier

update pierwszego postu nr 224

Be quiet! 700W
Zalman Z3 PLUS (Z3PLUS)
Intel Core i5-6600K, 3.5GHz
HyperX Fury, DDR4, 32Gb
Asus Z170 PRO GAMING
MSI RTX 2070S
Joy VPC Base/TM Grip / TM Throttle
Saitek Rudder Pedals
4x Monitor AOC I2490PXQU/BT
Post Reply