Zapraszam wszystkie Koty do udziału w treningu z podstaw.
Nie jest to szkolenie, ale oczywiście jeśli będą pytania to wyjaśnię ew. rozwieję wątpliwości.
Przybliżony plan lotu:
- Startup/przygotowanie do lotu - waypointy/tacany/radia
- start z Kobuleti
- połączenie się we wcześniej ustawione flighty
- lot po trasie
- tankowanie przy Texaco
- ćwiczenia nad Batumi - starty/lądowania w parach/ ew. pojedyńczo/ z brejkiem lub bez (do ustalenia), traffic pattern (zał zdj.)
- powrót do KBL
Pamiętajcie, że każdy z nas jeszcze poznaje tą maszynę, i wszelkie uwagi dotyczące poziomu umiejętności danych pilotów radzę sobie darować.
Jeśli ktoś będzie miał pytania wystawia rękę zza owiewki i pyta Nie toleruję "wujków dobra rada". Chcesz się wymądrzać - zrób szkolenie. Nie jestem alfą i omegą, ale całą swoją wiedzą nt. 14'tki z chęcią się podzielę. Jeśli ktoś jest zupełnie początkujący w kwestii RIO - zapraszam, będę miał dzisiaj Wikarego, który myślę że zupełne podstawy będzie w stanie wytłumaczyć np. podczas nudnego tankowania
Procedura startu:
* Po wjeździe na pas:
- ustawienie pozycji za prowadzącym
- klapy
- trym na 0-1 (z doświadczenia wiem że lepiej nie ruszać i zostawić na 0)
- prowadzący - komenda: hamulec / rpm 90* (nie więcej bo zacznie ciągnąć)
- prowadzący czeka na potwierdzenie skrzydłowych
- prowadzący - puszczenie hamulca (po puszczeniu odliczacie w głowie do 3 i prowadzący płynnym ruchem przesuwa do 100 rpm, uważając by nie wrzucić dopałki
- rotacja przy 150-155 kts
- zdecydowanym ruchem (ale bez szarpania) zaciągamy na siebie joya, nos się podnosi
- prowadzący utrzymuje 100rpm na wznoszeniu - bez dopałki, trymujemy
- komenda podwozie......klapy po przekroczeniu 200 kts
- dalej wg. uznania prowadzącego.
*z ww. procedury startu nakręcę krótki filmik żeby każdy widział jak to wygląda.
Poniżej przygotowałem prosty schemat przedstawiający jak wykonujemy brake'a.
Kolejność manewrów: Initial >>> Brake >>> Downwind >>> Base >>> Final >>> Przysiemienie/Touchdown