Operation Abkhazia Liberation 01

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1429
Joined: 2018-12-25 23:56

Flights: 218 (628hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Marshaller

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Commanding Officer

Image 1 marzec 2001:
W Abchaskiej Republice Autonomicznej która formalnie leży w granicach Gruzji, doszło do referendum dotyczącego włączenia obszaru republiki w granice Federacji Rosyjskiej. Przededniu refederum tylko i wyłącznie Rosja oraz 5 innych państw uznawały tereny Abchazji za suwerenny terytorium, reszta świata stała na stanowisku że region ten jest podległy Gruzji. Wyniki referendum jednoznaczne wskazały że 95% obywateli jest za włączeniem terytorium do Federacji Rosyjskiej, jednakże obserwatorzy ONZ zwrócili uwagę na fakt, że w wyborach wzięła udział dwukrotnie większa liczba osób niż zamieszkuje tereny Abchazji, co jednoznacznie wskazuje na zafałszowanie wyników. Gruzja oraz pozostałe państwa świata zrzeszone pod ONZ (za wyjątkiem Rosji) nie przyjęły wyników referendum za wiążące. Po za oficjalnym potępieniem działań zwlekano z dalszymi krokami do momentu zakończenia okresu przejściowego po referendum który wskazano na 1 kwiecień 2001 roku.

1-14 marzec 2001:
Granice Abchazji oraz Rosji zaczęły przekraczać znaczne ilości sprzętu postsowieckiego, który w dalszym ciągu zachowywał swoje własności bojowe. Większość transportów starano się zakamuflować, jednakże nie wszystko szło po myśli Rosjan. Na potwierdzenie tych informacji wywiadowi USA udało się przechwycić dokumenty transportowe według których jednym z transportów wwieziono amunicję do artylerii rakietowej GRAD. Gruzja nie posiada już możliwości kontroli swoich granic z uwagi na bardzo napięte stosunku z miejscową ludnością, które uległy znacznemu pogorszeniu przez niedawne referendum i wycofała znajdujące się na tym terenie organy samorządowe i państwowe. ONZ rozlokowało w pobliżu granicy Gruzji i Abchazji swoje wojska mające zabezpieczyć te tereny po obydwu stronach i nie dopuścić do eskalacji ewentualnego konfliktu.

15 marzec 2001:
Na wniosek ONZ w celu zabezpieczenia misji pokojowej do Tibilisi i Kobuletti przybywają szczątkowe ilości wojsk koalicji, co ważne żadne z państw biorących udział w operacji na ten moment nie traktuje zagrożenia poważnie o czym świadczy przydzielenie w ten rejon przestarzałych już samolotów F-14.

18 marzec 2001:
Rosyjska strona w dalszym ciągu zaprzecza jakikolwiek swój udział w dostarczeniu uzbrojenia na teren Abchazji, natomiast ilość transportów znacząco wzrosła i co najważniejsze zaobserwowano również pierwsze przerzuty wojsk lądowych Federacji Rosyjskiej na terytorium Abchazji, która w teorii w dalszym ciągu należy do Gruzji. Zwiastuje to bardzo szybki początek ewentualnych działań zbrojnych. Decyzją ONZ i NATO rozpoczęto przygotowania do przerzucenia sił szybkiego reagowania na tereny Gruzji w terminie nie dłuższym niż 14 dni.

20 marzec 2001:
2:00
Na terenie Abchazji widoczne są pierwsze tak śmiałe działania polegające na rozlokowaniu jednostek opancerzonych na granicy z Gruzją. Z całego kraju docierają transporty ochotników którzy zabezpieczają przyczółki po północnej stronie granicy. siły ONZ pod groźbą aresztowań zostały zmuszone do natychmiastowej ewakuacji na Gruzińską część granicy
05:00
Z Suchumi wyjechał konwój składający się z czołgów T72, który zmierza w kierunku Gruzji. Jednocześnie na lotniskach Federacji Rosyjskiej wywiad USA zaobserwował wzmożony ruch i mobilizacje.
7:20
Z lotniska Krasnodar w kierunku Abchazji wystartowały 4 samoloty SU-25T, jednocześnie w podobnych ramach czasowych na granicy Gruzji rozpoczęły się regularne ostrzały z broni ręcznej oraz artylerii samobieżnej. Rosja zaprzeczyła swój jakikolwiek udział w tej operacji, a o samolotach SU-25T znajdujących się w przestrzeni powietrznej Gruzji nic nie wie.
7:40
Z uwagi na bardzo duże ryzyko otwartego konfliktu zbrojnego w rejon działania zadysponowane wojska koalicji, jednocześnie w trybie awaryjnym uruchomiono w tej rejon śmigłowce z lotniska Kobuletii w celu ewakuacji pozostałego kontyngentu ONZ. Federacja Rosyjska zaprzecza o udziale swoich wojsk w działaniach na granicy Abchazji i Gruzji.


AIR TASKING ORDER
Callsign Aircraft Task
UZI 1 4x UH-1H TRANSPORT
DODGE 1 4x A-10C STRIKE
SPRINGFIELD 1 2x AV-8B SEAD/STRIKE
ENFIELD 1 4x F/A-18C INTERCEPT / CAP
ENFIELD 2 2x F/A-18C CAP
PONTIAC 1 2x M-2000C CAP
COLT 1 2x F-14B CAP

METAR:
UGTB: 200330Z 08117KT 9999 OVC052 07/M04 Q1006



Reszta brifingu wkrótce.

User avatar
Bercik
Posts: 166
Joined: 2019-01-27 20:14

Flights: 123 (301hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Instruktor

1st AC Pilot

SGPSz Pilot SGPSz

Dla beeperków robota się nie znajdzie? 🙄

User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1429
Joined: 2018-12-25 23:56

Flights: 218 (628hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Marshaller

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Commanding Officer

Zostały dodane, Beeper 1. Zadania tak jak dla całej reszty zostaną przedstawione w finalnym briefingu.

User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1429
Joined: 2018-12-25 23:56

Flights: 218 (628hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Marshaller

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Commanding Officer

Operation Abkhazia Liberation 01

Głównym celem misji jest ewakuacja posterunku ONZ z rejonu granicy Abchazji i Gruzji oraz dostarczenie w ten rejon sił specjalnych w celu zabezpieczenia przeprawy przez rzekę Ingurii. W celu umożliwienia wykonania tych zadań niezbędna jest eliminacja obrony PLOT przeciwnika w tym rejonie oraz zlikwidowanie jego głównego zgrupowania sił lądowych. W dalszej kolejności grupy Dodge 1 i Springfield 1 powinny unieszkodliwić transporty siły żywej oraz czołgów które zmierzają w rejony działań, aby zyskać czas na przegrupowanie sojuszniczych jednostek. Pobocznym zadaniem jest zniszczenie zapasów paliwa w rejonach stacji kolejowej Achigvara. Nad całą operacją czuwać mają patrole Enfield 2, Pontiac 1, Colt 1 oraz Enfield 1 którego pierwszym priorytetowym zadaniem jest przechwycenie grupy samolotów SU-25T o ile znajdą się nad terytorium Abchazji z uwagi na możliwość przeprowadzenia przez nich ataku na siły Gruzińskie.
Przez czas trwania operacji istnieje bardzo duże ryzyko że w odpowiedzi, dowództwo Federacji Rosyjskiej oraz Republiki Abchazji wyśle w te rejony wszelki dostępne środki. Należy liczyć się z uruchomieniem między innymi grup dyżurnych znad Rosji, myśliwcami z lotniskowca Admirał Kuzniecov, oraz wsparciem śmigłowców Mi-24 z lotniska Sukhumi.

Z uwagi na bardzo złe warunki pogodowe panujące nad rejonem nie mamy możliwości uzyskania zdjęć satelitarnych z rejonu działań. Aktualne dane odnoszą się tylko i wyłącznie dla terenów Gruzji, pozostałe fotografie pochodzą z przelotów dronów z ostatnich 72 godzin.
Uwaga, operując po północnej stronie Abchazji należy bezwzględnie zachować dystans od wojskowego lotniska Adler znajdującego się na terytorium Federacji Rosyjskiej z uwagi na rozmieszczenie na nim systemów OPLOT

AIR TASKING ORDER
Callsign Aircraft Task T/O Time
UZI 1 4x UH-1H TRANSPORT 8:00
BEEPER 1 4x Mi-8MTV2 TRANSPORT 8:00
DODGE 1 4x A-10C STRIKE 8:00
SPRINGFIELD 1 2x AV-8B SEAD/STRIKE 7:55
ENFIELD 1 4x F/A-18C INTERCEPT / CAP 7:55
ENFIELD 2 2x F/A-18C CAP 7:55
PONTIAC 1 2x M-2000C CAP 7:55
COLT 1 2x F-14B CAP 8:00

METAR:
UGTB: 200330Z 08117KT 9999 OVC052 07/M04 Q1006

DANE PODSTAWOWE
Mapa teatru działań:
Image

ZADANIA

UZI 1

Grupa UZI 1 została zadysponowana do przeprowadzenia natychmiastowej ewakuacji posterunku ONZ nieopodal granicy Gruzji i Abchazji, z uwagi na ciągłą wymianę ognia pomiędzy dwiema stronami przewidziano podjęcie oddziału szturmowego z Senaki-Kolkhi mającego zabezpieczyć ewentualne operacje naziemne. Działania w rejonie posterunku powinny rozpocząć się o 8:45. Przy uzyskaniu kontaktu wzrokowego przez obsługę naziemną posterunku, zasygnalizują oni swoją pozycję świecami dymnymi aby ułatwić ich lokalizację. Posterunek znajduje się w bliskiej odległości od anteny radiowej. W czasie wykonywania zadania w rejonie cały czas będą prowadzone loty szturmowe przez sojusznicze jednostki A-10C. Dodatkowo w każdej możliwej chwili możliwy jest atak artyleryjski, należny zminimalizować czas na ziemi do minimum. Po załadowaniu obsługi posterunku powrót do Kobuleti.

Trasa:
0 - T/O KOBULETI (8:00)
HEADING 015, 21 NM
1 - KOLKHI PICKUP (8:25)
HEADING 311, 21 NM
2 - ONZ POST (nie wcześniej niż 8:45)
HEADING 165, 35 NM
3 - LNDG KOBULETI (9:10)

Image

1 - KOLKHI PICKUP
Image
2 - ONZ POST
Image
BEEPER 1

Zadaniem grupy BEEPER 1 jest podjęcie i dostarczenie w rejon działań jednostek specjalnych które nie mogły przemieścić się w górę rzeki z uwagi na bardzo silny opór przeciwnika w rejonie mostu. Punkt zborny piechoty wyznaczony jest u spływu rzeki Igurii gdzie oczekują na załadunek. Gdy uzyskają oni kontakt wzrokowy z waszymi maszynami zasygnalizują swoją pozycję przez świece dymne. Po podjęciu należy przetransportować ich do rejonu gdzie znajdują się nasze siły zwiadowcze, lądowanie najwcześniej o godzinie 8:45. Przy dolocie do punktu rozładunku obecni tam żołnierze będą informować o waszej odległości od ich lokalizacji, sam punkt rozładunku znajduje się po lewej stronie brzegu rzeki. Z uwagi na bardzo mały dystans od wroga nie jest możliwe użycie świec dymnych, ponadto operując w odległości 3 mil od punktu rozładunku należy zachować szczególną ostrożność z uwagi na obecność w bardzo bliskiej odległości celów grupy Dodge 1.

Trasa:
0 - T/O KOBULETI (8:00)
HEADING 321, 31 NM
1 - PICKUP SPECIAL FORCES (8:30)
HEADING 021, 7 NM
2 - DISEMBARK POINT (nie wcześniej niż 8:45)
HEADING 157, 35 NM
3 - LNDG KOBULETI (9:15)

Image

1 - PICKUP SPECIAL FORCES
Image
2 - DISEMBARK POINT
Image

DODGE 1

Zadaniem grupy DODGE-1 jest w pierwszej kolejności uderzenie na wojska lądowe zgrupowane po północnej stronie przyczółku na granicy Gruzji i Abchazji w rejonie Nabakevi (TGT1), operację należy rozpocząć o 8:40 lub po informacji od SPRINGFIELD 1 o zlikwidowaniu OPLOT w tym rejonie. Głównymi celami są mobilne stanowisko dowodzenia, transportery opancerzone oraz stanowiska moździerzy. Uwaga, w rejonie wykonywane są loty UZI 1 i Beeper 1, ponadto na zachód od TGT1 znajduje się grupa sojuszniczych jednostek. Na obecność w tym rejonie przewidziano czas 15 minut. Kolejnym punktem grupy jest opcjonalny atak na magazyn paliwa (TGT2). Ostatnim etapem jest likwidacja konwoju 6 ciężarówek przewożących ochotników w rejony walk. O godzinie 9:15 transport powinien znajdować się w punkcie oznaczonym jako TGT3-2, natomiast o 9:25 w rejonie punktu TGT3-1. Cel należy zlokalizować oraz zlikwidować.

Trasa:
0 - T/O VAZIANI (8:00)
1 - IP (8:40 lub po informacji od SPRINGFIELD 1 o zlikwidowaniu OPLOT)
2 - TGT1 (8:45)
3 - TGT2 (9:05)
4 - TGT3-1 (9:15)
5 - TGT3-2 (9:25)
6 - FINAL KOBULETI

Image
Image

2 - TGT1
Image
3 - TGT2
Image

SPRINGFIELD 1

Zadaniem grupy SPRINGFIELD 1 jest wyeliminowanie lekkiej obrony PLOT w postaci 3 zestawów ZSU-23 w rejonie Nabakevi (TGT1) aby umożliwić bezpieczne wykonywanie misji przez DODGE 1, BEEPER 1 oraz UZI 1. Działania należy wykonać niezwłocznie po dotarciu do celu, lecz nie wcześniej niż o 8:25, a po wyeliminowaniu OPLOT poinformować pozostałe loty o wykonaniu zadania. Na obecność w rejonie działań przewidziano 15 minut, o godzinie 8:45 pozostałe grupy powinny operować już w tym obszarze. Kolejnym celem jest konwój 4 czołgów T72 który niebezpiecznie zbliża się w rejon działań, należy go wyeliminować jednakże nie wcześniej niż o 9:20 z uwagi na zabezpieczenie jego aktualnej pozycji przez pozycje SAM. W tym czasie do dyspozycji pozostają tankery Shell,Arco,Texaco.

Trasa:
0 - T/O VAZIANI (7:55)
1 - IP (8:25)
2 - TGT1 (8:30)
3 - TGT2 (9:20)
4 - FINAL VAZIANI

Image

2 - TGT1
Image

ENFIELD 1

Zadaniem grupy ENFIELD 1 jest przechwycenie grupy samolotów SU-25T gdy te znajdą się nad terytorium Abchazji, z uwagi na realne zagrożenie dla wojsk Gruzińskich oraz kontyngentu ONZ. Po wykonaniu zadania należy rozpocząć patrol nad południową częścią Abchazji w celu zabezpieczenia jej do czasu przybycia grup ENFIELD 2, PONTIAC 1, COLT 1. Po ich przybyciu ale nie wcześniej niż o 9:00 ugrupowanie powinno skierować się w kierunku tankera ARCO, i po uzupełnieniu paliwa wrócić na wcześniejszą pozycję.

Trasa:
0 - T/O KOBULETI (7:55)
1 - INTERCEPT SU-25T (8:20)
2 - CAP (8:30)
3 - CAP (9:30)
4 - FINAL VAZIANI (BULLSEYE)

Image

ENFIELD 2

Combat Air Patrol nad rejonem północnej Abchazji. Grupa może uzupełniać paliwo z tankowca Shell,Arco. Start (z Vaziani) tankowanie oraz dolot do punktu RV, według uznania lidera, nie później niz o 8:40. CAP wykonywać do momentu wycofania się z rejonu działań grup szturmowych i transportowych.

Trasa:
0 - T/O VAZIANI (7:55)
1 - RV (8:40)
2 - CAP (8:50)
3 - CAP (9:30)
4 - FINAL VAZIANI (BULLSEYE)

Image

PONTIAC 1

Combat Air Patrol nad rejonem granicy Gruzińsko-Rosyjskiej. Grupa może uzupełniać paliwo z tankowca Texaco,Arco. Start (z Vaziani) tankowanie oraz dolot do punktu RV, według uznania lidera, nie później niz o 8:40. Do momentu braku kontaktu z przeciwnikiem w odległości mniejszej niż 80Nm CAP należy wykonywać tak aby nie naruszyć przestrzeni powietrznej Federacji Rosyjskiej. Działania wykonywać do momentu wycofania się z rejonu działań grup szturmowych i transportowych.

Trasa:
0 - T/O VAZIANI (7:55)
1 - RV (8:40)
2 - CAP (8:45)
3 - CAP (9:30)
4 - FINAL VAZIANI (BULLSEYE)

Image

COLT 1

Combat Air Patrol nad wybrzeżem Abchazji. Grupa może uzupełniać paliwo z tankowca Shell, Arco. Start (z Vaziani) tankowanie oraz dolot do punktu RV, według uznania lidera, nie później niz o 8:40. Działania wykonywać do momentu wycofania się z rejonu działań grup szturmowych i transportowych.

Trasa:
0 - T/O VAZIANI (8:00)
1 - RV (8:40)
2 - CAP (8:45)
3 - CAP (9:30)
4 - FINAL VAZIANI (BULLSEYE)

Image

Lotniska:

Vaziani
ATC: 140.0
NAV: TACAN VAS 22X

Kobuleti
ATC: 133.0
NAV: TACAN KBL 67X

Senaki-Kolkhi
ATC: 132.0
NAV: TACAN TSK 31X

AWACS:
Magic (H): 252.000
Overlord (AI): 251.000

Tankowce
TEXACO 302.000, TACAN 52Y TXC, alt 22000 ft (KC-135 MPRS)
SHELL 303.000, TACAN 53Y SHL, alt 24000 ft (KC-135 MPRS)
ARCO 301.000, TACAN 51Y ARC, alt 20000 ft (KC-135 MPRS)

Loty:

Uzi 1: 256.000 MHz; kanał 4
Beeper 1: 30.000 MHz; kanał 4
Dodge 1: 253.000 MHz
Springfield 1: 254.000 MHz; kanał 5
Enfield 1: 264.000 MHz; kanał 2
Enfield 2: 265.250 MHz; kanał 3
Pontiac 1: 257.000 MHz; kanał 8
Colt 1: 259.000 MHz; kanał 6

W przypadku braku chętnych na Pontiac 1 istnieje możliwość zmiany maszyn, ewentualne zmiany będę chciał wykonać w poniedziałek.
Jeżeli ktoś ma jakiekolwiek błędy, bądź widzi ewentualne konflikty proszę kontakt z uwagi że to moja pierwsza misja :)

User avatar
Dante
Posts: 118
Joined: 2018-09-30 23:30

Flights: 195 (503hs)
Specialized in: UH-1H Pilot



Gildia Rentier

1st AC Pilot

Uzi 1

Poproszę (simy) o częstotliwości radia za zakresu FM 30.00-75.95 MHz (AN/ARC-131) lub 116.00-149.975 MHz (AN/ARC-134 ) .
Wtedy będziemy mieli odsłuch i komunikację z AWACS.

Dziękuję

User avatar
Zortex
Posts: 114
Joined: 2018-07-25 07:08

Flights: 66 (181hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

VFA-203 Pilot

Dzieki bardzo Barus za misje. Jest szansa zebys wrzucil plik combatflite ? Fajnie mozna kneeboardy z niego wygenerowac.

Pozdro

User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1429
Joined: 2018-12-25 23:56

Flights: 218 (628hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Marshaller

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Commanding Officer

Aktualizacja METAR:
UGTB: 200330Z 10017KT 9999 OVC052 07/M04 Q1006

Aktualizacja czętotliwości radia
UZI 1: 36.000 MHz FM

Aktualizacja TACAN tankerów (techniczna zmiana z Y na X)
TEXACO 302.000, TACAN 52X TXC, alt 22000 ft (KC-135 MPRS)
SHELL 303.000, TACAN 53X SHL, alt 24000 ft (KC-135 MPRS)
ARCO 301.000, TACAN 51X ARC, alt 20000 ft (KC-135 MPRS)

Plik Combatflite:
https://www82.zippyshare.com/v/8u9GCPUy/file.html

User avatar
Zortex
Posts: 114
Joined: 2018-07-25 07:08

Flights: 66 (181hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

VFA-203 Pilot

Nie dziala link z plikem combatflite. Czy komus udalo sie moze sciagnac ?

Poko



Zortex wrote: 2019-04-09 12:25 Nie dziala link z plikem combatflite. Czy komus udalo sie moze sciagnac ?
Tak – mnie udało się ściągnąć przed chwilą.

User avatar
Zortex
Posts: 114
Joined: 2018-07-25 07:08

Flights: 66 (181hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

VFA-203 Pilot

Poko wrote: 2019-04-09 12:26
Tak – mnie udało się ściągnąć przed chwilą.
Moglbys gdzies prosze wrzucic bo mnie pokazuje 403 Forbidden

Poko



Proszę:


kliknij w prawy górny róg na ikonę, przelinkuje Cię na GD i potem kliknij w ikonkę "download" w prawym górnym rogu.
Last edited by Poko on 2019-04-09 12:39, edited 1 time in total.

User avatar
Zortex
Posts: 114
Joined: 2018-07-25 07:08

Flights: 66 (181hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

VFA-203 Pilot

Dziekuje Ci bardzo.

Post Reply