Operation Abkhazia Liberation 02
Posted: 2019-04-12 19:08
20 marzec 2001
7:40-15:00
W pierwszej fazie operacji Abkhazian Liberation wojska koalicji poniosły tylko teoretyczny sukces. Priorytetowy cel misji w postaci ewakuowania pracowników cywilnych posterunku ONZ z granicy Gruzji i Abchazji został osiągnięty, natomiast cena za to byłą zbyt wysoka. W trakcie starć powietrznych oraz w wyniku błędów ludzkich które potęgowały warunki pogodowe zostało zniszczonych 6 maszyn (4x F18, 1x F14, 1x M200C), dodatkowo jedna z powracających A-10C nadaje się tylko i wyłącznie na złom, ale co najważniejsze pilot zdołał nią dolecieć na lotnisko mimo braku jakiejkolwiek awioniki, stało się to tylko i wyłącznie dzięki doskonałemu warsztatowi Amerykańskich inżynierów i kunsztu pilota. Poniżej znajduje się lista pilotów zaginionych, a także tych o których wiadomo że ponieśli śmierć. Priorytetem jest dla nas odnalezienie żywych ludzi, dlatego przewidziano na godzinę 15:00 start operacji której celem jest za wszelką cenę odbicie ich z rąk wroga.
Enfield 1-1 Taylor "Pako" Hughes (MIA)
Enfield 1-2 Masen "Marewik" Hancock (Ejected - odnaleziony na terenie Gruzji)
Enfield 2-1 Luca "Bartez" Richardson (MIA)
Enfield 2-2 Rayan "Cortex" Henson (MIA)
Pontiac 1-1 Rémy "Ronin" Prudhomme (MIA)
Colt 1-1 Dylan "Szefu" Gallaghen (KIA)
Colt 1-1 RIO Samuel "Proboszcz" Dawson (KIA)
*Zbieżność osób i nazwisk przypadkowa
Po przebiegu pierwszych godzin misji można jednoznaczne stwierdzić że lot maszyn SU25T był swoistą prowokacja i Federacja Rosyjska przygotowała sobie idealnie grunt pod operacje kosztem własnych pilotów. Przeprowadzona przez nas misja nie zakładała że Rosjanie będą w stanie wystawić tak dużą ilość statków powietrznych w tak krótkim czasie, co przyczyniło się do naszej klęski. Nie mniej udało nam się spowolnić ruchy wojsk Republiki Abchazji i pozwolić naszym jednostkom pancernym na dotarcie na docelowe pozycje. Po za stratami wśród cywilów które były efektem braku wyszkolenia operatorów artylerii GRAD, nasze straty w siłach lądowych opierały się tylko i wyłącznie na rannych 12 żołnierzach przy posterunku PLOT który został zaatakowany przez śmigłowce Mi-24V których nie udało się powstrzymać grupie Enfield 1. Wynik jaki udało się uzyskać pomimo iż nie zniszczono konwojów ochotników, konwoju czołgów T72 oraz składu paliwa jest wystarczający, dzięki znacznemu spadkowi morale żołnierzy którzy widząc "rzeź" wykonaną na swoich kompanach przez DODGE 1 dokonali odwrotu zostawiając pojedyncze pojazdy pancerne bez jakiejkolwiek osłony. Pozwala to przy minimalnym nakładzie siły ludzkiej wyeliminować całkowicie zagrożenie z pogranicza Gruzji i Abchazji. Po za wspomnianymi stratami nie mniej ważna dla nas jest informacja o całkowitej stracie kontroli nad przestrzenią lotniczą nad Abchazją. W tym rejonie w dalszym ciągu operuje wiele maszyn wroga i głównie z tego powodu rozpoczęcie operacji CSAR możliwe jest dopiero po godzinie 15 z uwagi na konieczność odpowiedniego przygotowania jednostek.
Z chwilą rozpoczęcia konfliktu w rejon działania zostały skierowane posiłki z Europy Środkowo-Wschodniej, a także lotniskowiec USS John C. Stennis. który znajdował się w tym momencie na ćwiczeniach na Morzu Śródziemnym.
Z uwagi na bardzo trudny teren górski armii Federacji Rosyjskiej oraz Republiki Abchazji nie udało się dostać do naszych pilotów natomiast nie można wykluczyć że poznali już ich pozycję, nasze drony operujące w tym rejonie wykorzystując zmienną aurę pogodową wykryły ruch wojsk lądowych w rejonie pilotów którzy znajdują się najbardziej na północ nieopodal lotniska Sochi, podjęcie ich będzie niebywałe trudnym zadaniem i niezbędne będzie w pierwszej kolejności wyeliminowanie w tym rejonie wszelkiej obrony PLOT, a także eliminacja CAPów aby umożliwić działanie naszym śmigłowcom.
AIR TASKING ORDER
METAR:
UGTB: 200930Z 10009KT 9999 RA OVC101 05/M01 Q1009
Reszta brifingu wkrótce.
7:40-15:00
W pierwszej fazie operacji Abkhazian Liberation wojska koalicji poniosły tylko teoretyczny sukces. Priorytetowy cel misji w postaci ewakuowania pracowników cywilnych posterunku ONZ z granicy Gruzji i Abchazji został osiągnięty, natomiast cena za to byłą zbyt wysoka. W trakcie starć powietrznych oraz w wyniku błędów ludzkich które potęgowały warunki pogodowe zostało zniszczonych 6 maszyn (4x F18, 1x F14, 1x M200C), dodatkowo jedna z powracających A-10C nadaje się tylko i wyłącznie na złom, ale co najważniejsze pilot zdołał nią dolecieć na lotnisko mimo braku jakiejkolwiek awioniki, stało się to tylko i wyłącznie dzięki doskonałemu warsztatowi Amerykańskich inżynierów i kunsztu pilota. Poniżej znajduje się lista pilotów zaginionych, a także tych o których wiadomo że ponieśli śmierć. Priorytetem jest dla nas odnalezienie żywych ludzi, dlatego przewidziano na godzinę 15:00 start operacji której celem jest za wszelką cenę odbicie ich z rąk wroga.
Enfield 1-1 Taylor "Pako" Hughes (MIA)
Enfield 1-2 Masen "Marewik" Hancock (Ejected - odnaleziony na terenie Gruzji)
Enfield 2-1 Luca "Bartez" Richardson (MIA)
Enfield 2-2 Rayan "Cortex" Henson (MIA)
Pontiac 1-1 Rémy "Ronin" Prudhomme (MIA)
Colt 1-1 Dylan "Szefu" Gallaghen (KIA)
Colt 1-1 RIO Samuel "Proboszcz" Dawson (KIA)
*Zbieżność osób i nazwisk przypadkowa
Po przebiegu pierwszych godzin misji można jednoznaczne stwierdzić że lot maszyn SU25T był swoistą prowokacja i Federacja Rosyjska przygotowała sobie idealnie grunt pod operacje kosztem własnych pilotów. Przeprowadzona przez nas misja nie zakładała że Rosjanie będą w stanie wystawić tak dużą ilość statków powietrznych w tak krótkim czasie, co przyczyniło się do naszej klęski. Nie mniej udało nam się spowolnić ruchy wojsk Republiki Abchazji i pozwolić naszym jednostkom pancernym na dotarcie na docelowe pozycje. Po za stratami wśród cywilów które były efektem braku wyszkolenia operatorów artylerii GRAD, nasze straty w siłach lądowych opierały się tylko i wyłącznie na rannych 12 żołnierzach przy posterunku PLOT który został zaatakowany przez śmigłowce Mi-24V których nie udało się powstrzymać grupie Enfield 1. Wynik jaki udało się uzyskać pomimo iż nie zniszczono konwojów ochotników, konwoju czołgów T72 oraz składu paliwa jest wystarczający, dzięki znacznemu spadkowi morale żołnierzy którzy widząc "rzeź" wykonaną na swoich kompanach przez DODGE 1 dokonali odwrotu zostawiając pojedyncze pojazdy pancerne bez jakiejkolwiek osłony. Pozwala to przy minimalnym nakładzie siły ludzkiej wyeliminować całkowicie zagrożenie z pogranicza Gruzji i Abchazji. Po za wspomnianymi stratami nie mniej ważna dla nas jest informacja o całkowitej stracie kontroli nad przestrzenią lotniczą nad Abchazją. W tym rejonie w dalszym ciągu operuje wiele maszyn wroga i głównie z tego powodu rozpoczęcie operacji CSAR możliwe jest dopiero po godzinie 15 z uwagi na konieczność odpowiedniego przygotowania jednostek.
Z chwilą rozpoczęcia konfliktu w rejon działania zostały skierowane posiłki z Europy Środkowo-Wschodniej, a także lotniskowiec USS John C. Stennis. który znajdował się w tym momencie na ćwiczeniach na Morzu Śródziemnym.
Z uwagi na bardzo trudny teren górski armii Federacji Rosyjskiej oraz Republiki Abchazji nie udało się dostać do naszych pilotów natomiast nie można wykluczyć że poznali już ich pozycję, nasze drony operujące w tym rejonie wykorzystując zmienną aurę pogodową wykryły ruch wojsk lądowych w rejonie pilotów którzy znajdują się najbardziej na północ nieopodal lotniska Sochi, podjęcie ich będzie niebywałe trudnym zadaniem i niezbędne będzie w pierwszej kolejności wyeliminowanie w tym rejonie wszelkiej obrony PLOT, a także eliminacja CAPów aby umożliwić działanie naszym śmigłowcom.
AIR TASKING ORDER
Callsign | Aircraft | Task |
UZI 1 | 2x UH-1H | CSAR |
UZI 2 | 2x UH-1H | CSAR |
BEEPER 1 | 2x Mi-8MTV2 | CSAR |
BEEPER 2 | 2x Mi-8MTV2 | CSAR |
FORD 1 | 4x F/A-18C | SEAD/RESCAP |
FORD 2 | 2x F/A-18C | SEAD/CAP |
DODGE 1 | 4x A-10C | STRIKE |
SPRINGFIELD 1 | 2x AV-8B | STRIKE/ON-CALL CAS |
ENFIELD 1 | 2x F/A-18C | CAP |
ENFIELD 2 | 2x F/A-18C | CAP |
PONTIAC 1 | 2x M2000C | CAP |
COLT 1 | 2x F-14B | CAP |
METAR:
UGTB: 200930Z 10009KT 9999 RA OVC101 05/M01 Q1009
Reszta brifingu wkrótce.