Gildia.org jest otwartą platformą do wspólnych rozgrywek polskiej sceny DCS - zapraszamy wszystkich pilotów (niezależnie od poziomu doświadczenia), a także wszystkie zorganizowane grupy oraz eskadry.

Zarejestruj się i dołącz do naszej społeczności, latamy na DCS World 2.5 Open Beta oraz nie stawiamy kryteriów rekrutacyjnych (REKRUTACJA), wszyscy chętni do wspólnego latania online znajdą u nas swoje miejsca na naszym fragmencie wirtualnego nieba.

Jeśli jeszcze jesteś niezdecydowany zapraszamy na nasz serwer TeamSpeak (konfiguracja viewtopic.php?f=11&t=4 ) lub nasz kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCLTBtk ... 0tyQ7lnWpg.

Operation Abkhazia Liberation 03 / Preparation for OAL 03

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Awatar użytkownika
Barus
Rejestracja: 2018-12-25 23:56

Gildia Pilot

44th Pilot

2019-05-09 17:08

Obrazek 20 marzec 2001
15:00-18:00
Uprzednio prowadzone działania na terytorium Abchazji przyniosły wymierny skutek, zestrzeleni piloci zostali odnalezienie i w tym momencie przechodzą badania lekarskiej. Ofensywa jednostek gruzińskich na lotnisku Sukhumi dzięki wsparciu naszych Guźców powiodła się i został zdobyty strategiczny punkt z którego możliwe jest przeprowadzenie dalszych działań zmierzających do zatrzymania rozrostu konfliktu i przywróceniu macierzystych terenów do Gruzji. Agresja z naszej strony na lotnisko Sochi nie przyniosła spodziewanych rezultatów. Doskonale wyszkoleni Rosyjscy piloci bez problemu poradzili sobie z naszymi siłami powietrznymi z których dla większości był to jeden z pierwszych lotów bojowych i ujawniło to rażące braki w wyszkoleniu. Dowództwo naszej armii wprowadziło w trybie natychmiastowym odpowiednie korekty do programu szkolenia, a dane z rozbitych maszyn dostarczą bardzo dużej wiedzy o technice walki i popełnianych błędach.

Nasze dalsze postępowanie w tym rejonie wymaga o wiele większej ostrożności, w tym celu pomimo panujących skrajnie niekorzystnych warunków atmosferycznych zdecydowano się przebazować dużą część maszyn na lotnisko Kobuleti, skąd w godzinach nocnych rozpocznie się operacja na wielka skalę, w której celem naszych maszyn będzie eliminacja pozostałych większych ugrupowań wojsk na terytorium Abchazji. Niestety mgła skutecznie ogranicza nasz zasięg działania i w pierwszej kolejności będziemy mogli skupić się tylko i wyłącznie na rejonach górskich. Ponadto pozostała część grupy uderzeniowej została skierowana na głęboką penetracje terytorium Federacji Rosyjskiej w celu zniszczenia celów strategicznych. Do realizacji tych zadań niezbędne jest zapewnienie całkowitej kontroli w powietrzu przez maszyny sojusznicze.

20 marzec 2001
22:00 - 00:00 - PREPARATION FOR OAL 03 (rebased strikers and fighters, resupply FARP)
21 marzec 2001
01:00 - .... - OPERATION ABKHAZIA LIBERATION 03

AIR TASKING ORDER
Callsign Aircraft Task
UZI 1 2x AV-8B DEEP STRIKE
UZI 2 2x AV-8B DEEP STRIKE
DODGE 1 2x AV-8B STRIKE
DODGE 2 2x AV-8B STRIKE
FORD 1 4x F/A-18C SEAD/CAP
COLT 1 4x F/A-18C INTERCEPT/ESCORT
PONTIAC 1 4x F/A-18C TARCAP
SPRINGFIELD 1 2x F/A-18C, 2x F-14B BARCAP
ENFIELD 1 4x M2000C INTERCEPT/BARCAP
CHEVY 1 4x Mi-8MTV2 TRANSPORT
CHEVY 2 4x UH-1H TRANSPORT
METAR

METAR UGVS 201900Z 07006KT 1500 R07/1300D FG BKN101 M01/M05 Q1030
METAR UGTB 201900Z 07011KT 7000 HZ BKN101 M01/M05 Q1030

UWAGA

MISJA PODZIELONA JEST NA 2 CZĘŚCI:
1 - PREPARATION FOR OAL 03 (Operation Abkhazja Liberation) - Trening startu/tankowania/lądowania w warunkach minimalnej widoczności oraz w warunkach nocnych, przebazowanie maszyn na lotnisko Kobuletii skąd rozpocznie się właściwa część operacji.
2 - OPERATION AKBHAZIA LIBERATION 03 - Właściwa część misji.

Wymagana dobra znajomość maszyny ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności używania przyrządów, pomocy nawigacyjnych oraz lądowania w oparciu o systemy ILS/AWLS etc. oraz tankowanie w nocy (z rozsądnym czasem podejścia) Podział misji na dwie części służy temu ażeby każdy mógł zweryfikować swoje umiejętności w tym zakresie.

Reszta brinfingu wkrótce, najpierw pojawi się on dla treningu.

Awatar użytkownika
Barus
Rejestracja: 2018-12-25 23:56

Gildia Pilot

44th Pilot

2019-05-18 17:09

Preparation for OAL 03 Pierwsza część misji polega na przebazowaniu większej części maszyn w rejony operacyjne, a także przerzut wojsk i przygotowanie do operacji której rozpoczęcie planowano na godziny nocne. Na wody morza Czarnego wpłynęły macierzyste jednostki grup samolotów F/A 18, F-14, AV-8B w wyniku czego zadysponowano ich powrót skąd będą oczekiwać na dalsze zadania. Statki powietrzne typu AV-8B w obecnie panujących warunkach nie są w stanie osiągnąć celu dlatego ich przebazowanie będzie odbywać się do najblizszego lotniska na wybrzeżu. Ponadto również zdecydowano się o przelocie samolotów M2000C Francuskich sił powietrznych również w celu przebazowania na lotnisko Kobuleti z uwagi na brak odpowiedniego wyposażenia technicznego lotniska Vaziani. Dowództwo zdecydowało że w ramach rutynowych działań oraz zachowania ciągłej zdolności bojowej w trakcie przelotu każda z maszyn będzie musiała uzupełnić paliwo z przyporządkowanego tankowca.

W międzyczasie grupa śmigłowców Chevy1-2-3 muszą przetransportować wojska z zadysponowanych baz do punktu zbornego skąd w godzinach nocnych rozpocznie się operacja zbrojna.

Warunki pogodowe z lotniska startowego Vaziani są umiarkowanie dobre, z uwagi dużą wysokość względem poziomu morza, im dalej w stronę wybrzeża tym są one gorsze. W rejonie działania lotniskowców oraz lotniska Kobuletii widzialność nie przekracza 1000m, a miejscami może być niższa. Z informacji nam dostarczonych pogoda nie powinna zagrażać operacjom prowadzonym przez nasze śmigłowce.

PLAN TRENINGU

UZI,FORD,COLT,PONTIAC,ENFIELD,SPRINGFIELD:
  • Startup
  • Kołowanie do aktywnego pasa 13 Vaziani (Kołownie powinno przebiegać sprawnie, bez oczekiwania na drogach kołowania na kolejne maszyny, z uwagi na start wszystkich lotów z tego samego lotniska)
  • Start parami z zachowaniem procedury OBORA1
  • Air-Refuelling
    • Colt 1, Ford 1 - Texaco (52X, 302MHz)
    • Enfield 1, Uzi 1 - Shell (53X, 303MHz)
    • Pontiac 1, Springfield 1 - Arco (51X, 301MHz)
  • Lądowanie
    • Colt 1, Ford 1 - CVN-74 Stennis
    • Enfield 1, Uzi 1 - Kobuleti
    • Pontiac 1, Springfield 1 - CVN-70 Carl Vinson
Dla każdego lotu waypointy prezentują się następująco:
1 - Vaziani
2 - OBORA
3 - Tanker
4 - Lotnisko/Lotniskowiec


CHEVY 1, CHEVY 3:
  • Startup
  • Start z lotniska Tibilisi-Lochni
  • Po starcie przelot w kierunku magnetycznym 320, ustawienie ADF na 520kHZ, DF
  • Przechwycenie radiala wychodzącego 090(wskazanie ADF na kurs 270) z radiolatarni NDB (520kHZ DF)
  • Dolot do FARP ROME i pobranie wojsk oczekujących na transport (FARP znajduje się +- 600 metrów od NDB)
  • Odlot z FARP ROME w przybliżonym kursie 270
  • Dolot do punktu zbornego (FARP LONDON,PARIS,MOSCOW) który znajduje się na przecięciu poniższych radiali wychodzących z radiolatarni NDB:
    • 353kHz AL - Radial 208
    • 462kHz OE - Radial 262
  • Lądowanie

CHEVY 2
  • Startup
  • Start z lotniska Tibilisi-Lochni
  • Po starcie przelot w kierunku magnetycznym 304, około +-10nm (mniej więcej, nie szybciej niż 5nm, i nie dalej niz 20nm)
  • Przelot w kierunku magnetycznym 270, ustawienie ADF na 462kHZ OE
  • Przechwycenie radiala wychodzącego 160(wskazanie ADF na kurs 340) z radiolatarni NDB (462kHZ OE)
  • Dolot do FARP BERLIN i pobranie wojsk oczekujących na transport (FARP na powyzszym radialu)
  • Odlot z FARP BERLIN w przybliżonym kursie 270
  • Dolot do punktu zbornego (FARP LONDON,PARIS,MOSCOW) który znajduje się na przecięciu poniższych radiali wychodzących z radiolatarni NDB:
    • 353kHz AL - Radial 208
    • 462kHz OE - Radial 262
  • Lądowanie

Lokalizacja FARP względem radiolatarni
  • FARP ROME
    • 520kHz DF - Radial 59
    • 462kHz OE - Radial 99
  • FARP BERLIN
    • 353kHz AL - Radial 102
    • 462kHz OE - Radial 160
  • FARP MOSCOW, LONDON, PARIS
    • 353kHz AL - Radial 208
    • 462kHz OE - Radial 262

CZĘSTOTLIWOŚCI


Lotniskowce:
CVN-74 Stennis: 127.500, TACAN: STN 37X, ICLS: 1
CVN-70 Carl Vinson: 128.500 TACAN VNS 38X, ICLS 2


Lotniska:
Kobuleti
ATC: 133.000
NAV: TACAN KBL 67X

Vaziani
ATC: 140.000
NAV: TACAN VAS 22X

Tibilisi-Lochni
ATC: 138.000

FARP
ROME: 126.500
BERLIN: 129.500
MOSCOW,LONDON,PARIS: 125.500

Tankowce
TEXACO 302.000, TACAN 52X TXC, alt 22000 ft (KC-135 MPRS)
SHELL 303.000, TACAN 53X SHL, alt 24000 ft (KC-135 MPRS)
ARCO 301.000, TACAN 51X ARC, alt 20000 ft (KC-135 MPRS)

Loty:
Uzi 1: 251.000
Ford 1: 252.000
Colt 1: 253.000
Pontiac 1: 254.000
Springfield 1: 255.000
Enfield 1: 257.000
Chevy: według uznania

UWAGI

W przypadku gdy jakikolwiek śmigłowiec nie będzie w stanie nawigować po radiolatarniach dopuszczalne jest w skrajnych przypadkach poproszenie o kierunek na odpowiedniej częstotliwości przez menu komunikacji, jednakże zaleca się nawigowanie w oparciu o dwie radiolatarnie. Jest to też zabezpieczenie w razie jakby coś poszło nie tak...

Z kolejnych ważnych rzeczy przy podejściu do lotnisk,FARP należy zgłosić się przez menu komunikacji do wieży AI z zamiarem lądowania, dzięki temu AI włączy na lotnisku światła i ułatwi to lądowanie i zlokalizowanie pasa.

W przypadku gdy pojawią się kolejne maszyny uzupełnię brifing o ich zadania :)

Obrazek

Awatar użytkownika
Qba
Rejestracja: 2018-09-06 19:06

Gildia Pilot

313 Pilot

2019-05-21 18:31

Jakby ktoś jeszcze nie znał na pamięć to wrzucam przypomnienie z procedur Case 3.
https://docs.google.com/document/d/1r3B ... sp=sharing

VFA-313 Commanding Officer
Awatar użytkownika
Barus
Rejestracja: 2018-12-25 23:56

Gildia Pilot

44th Pilot

2019-05-21 19:09

Z uwagi na mniejszą ilość osób zredukowano ilość lotniskowców do 1, loty przekierowano na Stenisa (37X)

Ponadto dodano orbitujący tankowiec jako wyzwanie dla chętnych:
ARCO2 304.000, TACAN 54X ARC, alt 22000 ft (KC-135 MPRS)

Częstotliwość Unicom: 256.000

ODPOWIEDZ