Gildia.org jest otwartą platformą do wspólnych rozgrywek polskiej sceny DCS - zapraszamy wszystkich pilotów (niezależnie od poziomu doświadczenia), a także wszystkie zorganizowane grupy oraz eskadry.

Zarejestruj się i dołącz do naszej społeczności, latamy na DCS World 2.5 Open Beta oraz nie stawiamy kryteriów rekrutacyjnych (REKRUTACJA), wszyscy chętni do wspólnego latania online znajdą u nas swoje miejsca na naszym fragmencie wirtualnego nieba.

Jeśli jeszcze jesteś niezdecydowany, zapraszamy na nasz serwer TeamSpeak (konfiguracja viewtopic.php?f=11&t=4 ) lub nasz kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCLTBtk ... 0tyQ7lnWpg.

Image Note for non-polish speaking pilots: during account registration, please put all the details about why would you like to join our community or short note that you are registering an account for the Join Ops use into the "Interested in" field .

If you are interested in Join Ops operations please get in contact with us via contactadmin , the account creation is not required .

OPERATION „COLD ROSE” - THEY KNOW

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
YogiPL
Joined: 2018-06-04 08:22

Flights: 47 (102hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Pilot

VFA313 Pilot

2019-06-14 17:20


User avatar
YogiPL
Joined: 2018-06-04 08:22

Flights: 47 (102hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Pilot

VFA313 Pilot

2019-06-19 11:37

Wersja 1.1

- Dodano LSO dla lotniskowca Stennis
- Zmieniono częstotliwości Tanker-ów
- Drobne poprawki

Briefing:
https://drive.google.com/file/d/19PkY5a ... sp=sharing

User avatar
YogiPL
Joined: 2018-06-04 08:22

Flights: 47 (102hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Pilot

VFA313 Pilot

2019-06-24 01:14

Wersja 1.2

- Poprawiono briefing dla COLT2

Briefing:
https://drive.google.com/file/d/13UwLRt ... sp=sharing

User avatar
Qba
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 56 (136hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

VFA313 Commanding Officer

2019-06-24 17:37

Cześć, wygląda na to, że będę miał przyjemność pełnić jutrzejszy dyżur AWACS/ATC. Wrzucam poniżej krótkie przypomnienie dotyczące komunikacji i brevity.

Lotnisko

Wieża:
Taxi to runway 09 via taxiway Papa Bravo - polecenie kołowania do pasa 09 przez drogi Papa Bravo
Hold short runway 09, contact tower - polecenie zatrzymania się na linii hold-short (nie wjeżdżanie na pas!) i skontaktowania się z wieżą
Position and hold runway 09 - polecenie wjazdu i ustawienia się na pasie 09 i oczekiwania
Cleared for takeoff runway 09 - zgoda na strat z pasa 09
Radar contact - wieża ma kontakt radarowy z danym samolotem
Altimeter 3001 - QNH 3001
You are leaving my airspace, switch frequency to 251.0 / frequency change approved - opuszczasz moją przestrzeń, zmień częstotliwość na 251.0 / zgoda na zmianę częstotliwości]

Cleared for straight-in approach - zgoda na podejście z prostej
Cleared for overhead approach/break - zgoda na podejście z breaka
Report 5 mile initial - zgłoś minięcie punktu initial (5 mil przed pasem na osi pasa)

Heads-up! - Uwaga!....

Wykonujemy obowiązkowo readback wszystkich komunikatów związanych ze startem, lądowaniem, wjazdem na pas.


Lotniskowiec
Przedrostek 99 oznacza komunikat ogólny do wszystkich samolotów. Np. "99, Case I launch, BRC 220, altimiter 2995".
Samoloty go nie potwierdzają bo się zrobi kocioł na radiu.

Wieża:
Sweet Sweet - pozytywna identyfikacja IFF
Green Water Ops - operacja w bliskości brzegu, dostępne są lotniska zapasowe
Say state - podaj stan paliwa


Reszta komunikacji z lotniskowcem tu https://docs.google.com/document/d/1r3B ... sp=sharing

Generalnie będzie skrypt LSO więc staramy się korzystać z niego a jak ktoś nie potrafi to zgłasza się do ludzkiej wieży.


AWACS (niektóre brevity)
AS FRAGGED - zgodnie z briefingiem
BOGEY DOPE - proszę o BRAA to najbliższego zagrożenia
BRAA - kurs, odległość, wysokość aspekt
DECLARE - zapytanie o identyfikacje danej grupy np.
-Magic, Enfield DECLARE bogies braa 340 20 miles.
-Enfield, Magic, hostile.

DIVERT - leć do lotniska zapasowego
FEET WET/DRY - Flying over water/land.
FLOW (kierunek) - Fly stated heading.
GATE - Fly as quickly as possible, using afterburner/max power.
GRANDSLAM - Wszystkie wrogie samoloty biorące udział w danej potyczce zostały zestrzelone.
JUDY - Pilot widzi kontakty, o których mówił AWACS i nie potrzebuje więcej szczegółowego naprowadzania ("ta, widzimy ich, ogarniamy")
NO FACTOR - Not a threat.
ON STATION - CAP doleciał do rejonu patrolu
ROLEX +15 - Jest opóźnienie wszystkie wyznaczone czasy na waypointach przesuwamy 15 minut do przodu
SUNRISE - AWACS online
MIDNIGHT - AWACS offline

NAILS Flanker 2 o'clock - mam Flankera na RWR na 2 godzinie na najdalszym zasięgu
SPIKE MiG-23 3 o'clock - MiG-23 lokuje mnie na twardo z 3 godziny
RAYGUN - zapytanie czy zalokowałem swojego?
BUDDY SPIKE - Ktoś z naszych lokuje mnie na twardo
BUDDY LOCK - To ja lokowałem swojego

VFA-313 Commanding Officer
Post Reply