Trening formacji #01
Plan lotu:
- kontakt z ATC (ew. Potwierdzenie do prowadzącego o gotowości do lotu)
- odpalenie silników
- kołowanie do pasa
- start równoległy
- zajęcie pozycji na pasie
- włączenie klap
- na komendę prowadzącego - hamulec
- na komendę prowadzącego - wkręcenie maszyny na 80(%)rpm
- potwierdzenie gotowości podając swój numer/nick (do ustalenia)
- komenda do startu – na 2
- komenda prowadzącego - 95rpm
- start – rozpędzenie samolotu do prędkości ok. 280 – komenda ROTACJA – zaciągamy samooot lekko na siebie aż wzbije się w powietrze
- komenda podwozie
- w powietrzu – przy ok. 410 klapy – pomocnicze "kopanie trymem" w celu wyrównania poziomu lotu.
- dołączenie do formacji.
- dalsza część lotu na komendę prowadzącego
- lot po prostej, lekkie zakręty
- 80, 85, 90, 95 – obroty
- 280, 610, 510 – predkość
- rotacja – proces podnoszenia maszyny podczas startu – zaciągnięcie joya na siebie
- prostuję – wprowadzenie maszyny do lotu poziomego z zakrętu prawego lub lewego
- wyrównuję – wprowadzenie maszyny do lotu poziomego z wcześniejszego wznoszenia lub opadania
- stabilizuję – wprowadzenie maszyny do lotu poziomego we wszystkich płaszczyznach
- korekta – poprawka lotu w zakręcie – pogłębienie zakrętu/złagodzenie zakrętu
- odejście/odchodzę – komenda pilota o odejściu na drugi krąg lub odejściu od formacji.
Opracowanie by Wons