Trening PAR

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
laxentis
Posts: 66
Joined: 2019-10-19 22:21

Flights: 27 (70hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier


User avatar
laxentis
Posts: 66
Joined: 2019-10-19 22:21

Flights: 27 (70hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Powoli wracam do tematu.

Serdecznie zapraszam pilotów Hornetów. Dla was to jedyne możliwe podejście precyzyjne na lądzie :mrgreen:

Umiejętności niezbędne do wzięcia udziału w locie:
  • Cold start
  • Kołowanie
  • Start
  • Podstawy nawigacji (NDB dla ekspertów :P)
  • Lądowanie
  • Oszczędzanie paliwa (to nie wyścigi)
  • Mile widziane AAR w razie dłuższego oczekiwania
Zakres modułów, którymi można polecieć jest bardzo szeroki, więc każdy znajdzie coś dla siebie.

Zalecane jest wykonywanie lotów grupowych. Odlot i budowanie formacji wg. własnych środków nad lotniskiem lub po trasie. W holdingu wykonywane będzie rozpuszczanie formacji pojedynczo - jeden opuszcza i idzie do wektorowania do podejścia. Jeśli znajdzie się chętny Approach, wtedy można się liczyć z rozformowywaniem przez Approacha.

Co do samego podejścia PAR. Niezbędne umiejętności:
  • Umiejętność utrzymywania kursu z dokładnością do ±2º (im bliżej zadanego kursu, tym lepiej)
  • Umiejętność utrzymywania normalnego tempa zniżania dla 3º ścieżki schodzenia
  • Umiejętność regulowania tempa zniżania
  • Odróżnianie lewej od prawej (niby śmieszne, a często są z tym problemy)
  • Odróżnianie powyżej od poniżej (j.w.)
Sam lot poprzedzony będzie krótkim wprowadzeniem do tematyki oraz frazeologii.

Chętni z zakresu KRL lub Dowodzenia i Naprowadzania - zapraszam do kontaktu. W tzw. międzyczasie wytłumaczę co i jak.

Podkreślę zawczasu: przepustowość PAR to 1 statek powietrzny na łączności. Podejście, zależnie od prędkości maszyny zajmuje około 5 minut. W związku z tym - im większa kolejka, tym więcej czekania.

User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1432
Joined: 2018-12-25 23:56

Flights: 218 (628hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Marshaller

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Commanding Officer

Można prosić o F-16 :)?

User avatar
laxentis
Posts: 66
Joined: 2019-10-19 22:21

Flights: 27 (70hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

A widzisz, zjadłem na liście, bo na płycie stoją. Wyślę ci PW z listą slotów do dodania :)

User avatar
Longer
Posts: 10
Joined: 2020-04-13 20:01

Flights: 6 (14hs)
Specialized in: F-15C



Gildia Rentier

A będzie może F-15 ?
To bym się zaciągnął na trening
Próbuje swoich sił i na razie mam F-15, a trening przydałby się.

User avatar
Lukasz
Moderator
Posts: 196
Joined: 2019-02-12 01:52

Flights: 158 (498hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VFA-203 Pilot

VF-31 Naval Aviator

492nd vFS Pilot

Z F-15 jest taki problem, że tam nie ustawisz sobie żadnych tacanów, czy innych adfów, także raczej odpada.

EDIT.
Chociaż po waypointach można nawigować, także w sumie dałoby radę polecieć piętnastką :)
Last edited by Lukasz on 2020-04-20 09:32, edited 1 time in total.

User avatar
laxentis
Posts: 66
Joined: 2019-10-19 22:21

Flights: 27 (70hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

W sumie... Żeby nie mieszać możesz zapisać się na jednego ze Snake'ów (MiG-29), a gdzieś obok nich dodam piętnastki na płycie.

User avatar
laxentis
Posts: 66
Joined: 2019-10-19 22:21

Flights: 27 (70hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Pliki CF oraz JSON dla kontrołaków:


User avatar
laxentis
Posts: 66
Joined: 2019-10-19 22:21

Flights: 27 (70hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Dodatkowe informacje (zawarte w briefingu misji):
WX
WIND CALM
CLOUDS OVC 1200 ft
VISIBILITY 3000 m
QNH 1010 hPa, 29.83 inHg, 758 mmHg

RUNWAYS IN USE
Gelendzhik - 01
Krasnodar-Pashkovsky - 05R
Krasnodar-Center - 09
Krymsk - 04
Maykop - 04
Novorossiysk - 04

TANKERS
TEXACO - KC 135 - 251 MHz - 50Y TXC
SHELL - KC 130 - 252 MHz - 52Y SHL

Post Reply