[2018-05-24 21:00] The Bear's Paw Part 3

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
VladMordock
Moderator
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 61 (117hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Marshaller

2018-05-19 20:59

Opis fabularny
Image

Przygotowano na potrzeby społeczności http://gildia.org przez VladMordock.

Część pierwsza:
W ciągu ostatniego półrocza rząd Gruzji zintensyfikował działania mające na celu integrację ze strukturami NATO.

W celu podkreślenia pro-amerykańskiego kierunku obranego przez to niewielkie państwo, Prezydent Giorgi Margwelaszwili prowadził otwartą, intensywną krytykę rzekomo imperialistycznej polityki swojego potężnego sąsiada.

Na przełomie lipca i sierpnia w rejon Zugdidi (granica z Abchazją) przesunięto znaczną część gruzińskiej armii, aby zademonstrować gotowość do ewentualnej próby włączenia tego rejonu z powrotem do struktur administrowanych przez Tibilisi.

W tym samym czasie na drugiej stronie Kaukazu, po wygranych wyborach prezydenckich, podczas których zaobserwowano wyraźny wzrost aktywności opozycji, nowy (stary) prezydent próbuje odbudować swoje poparcie polityką any-amerykańską i odwołującą się do idei Wielkiej Rossiji. Rozgrywki mniejszego sąsiada i ponownie, po latach, tworzona atmosfera napięcia na Kaukazie bardzo mu odpowiadają. W odpowiedzi na ruchy armii gruzińskiej we wrześniu w rejon Gali re-lokowane zostają niewielkie siły rosyjskie, co ma na celu na celu odparcie ew. gruzińskiej agresji. W rosyjskich, państwowych mediach trwa kampania dotycząca obrony Rosji przed ewentualną agresją zachodu.

5 października Margwelaszwili wykorzystuje otrzymane - najprawdopodobniej od CIA - dane, potwierdzające manewry wojsk rosyjskich i udaje się do Waszyngtonu, aby prosić "wielkiego brata" o pomoc w ewentualnym konflikcie. Kilka minut po długim spotkaniu prezydentów, D. Trump pisze na Twiterze:

"It's time to give Abkhazia back to our loyal georgian friends and give Mr. Putin a spank instead. xD".

Wpis znika z oficjalnego konta prezydenta po kilku minutach, jednak na reakcję Rosji nie trzeba długo czekać. Podczas krótkiej, zwołanej w trybie natychmiastowym konferencji prasowej minister Siergiej Ławrow informuje o zerwaniu wszelkich stosunków dyplomatycznych z USA oraz krajami Sojuszu Północnoatlantyckiego. Rosja zamyka granice oraz rozpoczyna relokacje znacznych sił w rejon Kaukazu.

NATO musi zareagować poprzez wzmocnienie swojej obecności w Gruzji. Pomimo faktu, iż konflikt wywołany został kontrowersyjnym wpisem prezydenta USA, kilka najbardziej anty-rosyjskich rządów (m.in. Polska) postanawia dołączyć do tworzonej przez lidera Sojuszu Północnoatlantyckiego koalicji.

W pierwszej połowie grudnia w Abchazji po obu stronach granicy trwają przebazowania, budowa fortyfikacji oraz ewakuacja ludności cywilnej. Nie dochodzi jednak do wymiany ognia.

Sytuacja trwała aż do 17 Grudnia 2018 roku, kiedy to o brzasku, z nieznanych powodów i bez wiedzy swoich przełożonych, jeden spośród kilkudziesięciu tysięcy żołnierzy stacjonujących w rejonie wystrzelił serię w stronę wojsk pozycji przeciwnika. Na zawsze pozostanie on niezidentyfikowany i nigdy nie-dowiemy się, która strona formalnie, pierwsza rozpoczęła natarcie...

Ruszyła machina wojenna - obie strony (Rosja oraz Gruzja) rozpoczęły ostrzał umocnień przeciwnika.

Kontyngenty NATO oczekiwały na formalną decyzję o rozpoczęcie działań; jednak ta - punktualnie o godzinie 09:30 - dotarła do nich z Sojuszniczego Dowództwa ds. Operacji NATO. Sojusz wspomoże militarnie Gruzję.

Państwa NATO w trybie pilnym rozpoczęły starania o zdobycie przewagi powietrznej oraz wsparcie trwającej na lądzie wymiany ognia.


Część druga:
17 grudnia Sojusz Północnoatlantycki odniósł znaczne sukcesy w walce powietrznej - sam Donald Trump w bezpośredniej rozmowie telefonicznej pogratulował majorowi hunter imponującej liczby zestrzeleń podczas jednej misji bojowej. Niestety Sojusz równocześnie stracił jednego A-10C (losy pilota dalej pozostają nieznane), a druga maszyna wróciła z misji bojowej z poważanymi uszkodzeniami.

Przy ograniczonym wsparciu z powietrza, wojska lądowe NATO ponosiły szereg porażek, a przeważające siły armii rosyjskiej bez trudu łamały kolejne linie umocnień i kontynuowały swój marsz ku Tbilisi.

Przed 20 grudnia Sojusz wycofał resztki swoich wojsk na południe i pospiesznie przygotował kolejną linię obrony, opartą o przecinającą Kutaisi, rzekę Rioni.

Amerykanom w teren działań z Morza Śródziemnego udało się przebazować krążownik rakietowy USS Normandy oraz fregatę rakietową Oliver Hazard Perry; około godziny 14:00 dotarły w rejon Poti oraz rozpoczęły ciężki ostrzał umocnień przeciwnika. Wsparcie lotnicze było udzielane z lotniska Batumi, a po jego ostrzelaniu przez stronę rosyjską, NATO przebazowało swoje siły do Kobuleti.

Równocześnie NATO rozpoczęło serię nalotów ciężkich bombowców B52 (startujących z baz w Turcji) na cele strategiczne w rejonie Kutaisi-Poti. O 13:50 zbombardowano pas startowy lotniska Sukhumi-Babushara, co miało na celu organicznie dostępności wsparcia CAS strony rosyjskiej. Bombowiec był eskortowany przez F-15C startujące z Batumi.

Rosjanie nieskutecznie próbowali przejąć port w Poti stanowiący wtedy część strategicznego łańcucha dostaw NATO dla Gruzinów, do rzeki Rioni zbliżały się pierwsze kolumny pancerne - w celu ich unieszkodliwienia Sojusz wykorzystał bazujące także w Batumi samoloty A-10C.


Część trzecia :
Wysłane w rejon Poti A-10C, pilotowane przez mjr. mikkeboss oraz mjr. specel, wykonały swoje zadania perfekcyjnie - skutecznie unieszkodliwiając nadciągające kolumny pancerne. Po ich wyeliminowaniu NATO dokonało udanego kontrataku przesuwając linię frontu ponownie w rejon Zugdidi, a stacjonujące w rejonie Kutaisi siły rosyjskie znalazły się w okrążeniu, odcięte od lądowych łańcuchów dostaw.

21 Grudnia NATO postanowiło przeprowadzić atak na lotnisko Beslan, które stanowi część powietrznego łańcucha zaopatrzenia dla oblężonych w Kutaisi sił. Do ataku planowane jest wykorzystanie stacjonujących w bazie Vaziani samolotów A-10C wraz ze wsparciem francuskich M2000 oraz polskich MiG-21.

Równocześnie ukraińskie MiG-29 oraz amerykańskie F-15C będą miały za zadanie utrzymanie przewagi powietrznej na zachodniej części teatru działań oraz blokadę lotniska Kutaisi.

Z przyczyn politycznych (konflikt na linii Waszyngton - Ankara) wstrzymano starty B52 z baz NATO zlokalizowanych w Turcji, dlatego też przeprowadzenie ostatecznego ataku na rejon Kutaisi jest chwilowo niemożliwe. Jeśli starania ambasady amerykańskiej w Turcji nie przyniosą rezultatu, a amerykańskie bazy w Turcji dalej będą pozostawały zablokowane zniszczenie lotniska Beslan, będzie stanowiło początek operacji mającej na celu wyzwolenie Kutaisi.

Zapowiada się intensywna kampania, wygląda na to, że tym razem obudzony niedźwiedź na pewno będzie ponownie próbował położyć swoją łapę na całym regionie...

Callsigns
  • Mars - AWACS - E3-A (255MHz AM)
  • Merkury - Ground Attack - 3 x A-10C (dodatkowa częstotliwość grupy "Beslan" 253Mhz AM)
  • Neptun - CAP - 3 x F-15C
  • Saturn - CAP - 3 x MiG-29S
  • Uranus - Escort - 2 x M2000C + 2 x MiG-21bis (dodatkowa częstotliwość grupy "Beslan" 253Mhz AM)
  • Vaziani Wieża (140MHz AM)
Komunikacja
Image

Misja
Mapa taktyczna
Image

Start
Wszyscy startują z lotniska Vaziani.

Zadania
Zadania Merkury (250NM):
  • Start z Vaziani (sektor NM00)
  • Zadanie #1 : Zniszczenie radaru wyrzutni SAM w rejonie WP2 (~MN60) [patrz dane wywiadu poniżej]
  • Zadanie #2 : Zniszczenie centrum dowodzenia na lotnisku Beslan WP5 [patrz dane wywiadu poniżej]
  • Lądowanie w Vaziani (sektor NM00)
  • Uwaga! Sektory LN, MN, NN są w zasięgu rakiet SAM stacjonujących w Beslan, przed wykonaniem przez Merkury Zadania #1 odradza się wlatywania w te sektory.
Image
Powyżej - prawdopodobna lokalizacja stacji radarowej (zadanie #1)
Image
Powyżej - prawdopodobna lokalizacja wrogiego centrum dowodzenia (zadanie #2)

Zadania Neptun (350NM):
  • Start z Vaziani (sektor NM00)
  • Patrol WP1-WP5 (Kaukaz)
  • Lądowanie w Vaziani (sektor NM00)
Image

Patrol Saturn (350NM):
  • Start z Vaziani (sektor NM00)
  • Patrol WP1-WP5 (linia Tbilisi-Kobuleti) oraz blokada lotniska Kutaisi
  • Lądowanie w Vaziani (sektor NM00)
Image

Patrol Uranus (250NM )
  • Start z Vaziani (sektor NM00)
  • Eskorta Merkury w ataku na Beslan WP1-WP4 (linia Vaziani-Beslan)
  • Lądowanie w Vaziani (sektor NM00)
  • Uwaga! Sektory LN, MN, NN są w zasięgu rakiet SAM stacjonujących w Beslan, przed wykonaniem przez Merkury Zadania #1 odradza się wlatywania w te sektory.
Lądowanie
Wszyscy wracają na lotnisko Vaziani.

Wymagania techniczne
viewtopic.php?f=22&t=214

User avatar
VladMordock
Moderator
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 61 (117hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Marshaller

2018-05-21 00:54

Update - w szczelności pilotów Merkury bardzo proszę o zapoznanie się z powyższymi materiałami.

User avatar
VladMordock
Moderator
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 61 (117hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Marshaller

2018-05-25 00:40

Dziękuję wszystkim - z mojej strony druga połowa zdecydowanie lepsza od pierwszej, oczywiście misja potoczyła się zupełnie inaczej niż planowałem. ;)

Przemyślenia:
  • Mieszanie modeli w grupach jest... złe :x
  • Trzeba prosić wszystkich o zapisy na sloty via forum, aby lepiej dopracować misję w zależności od chętnych; przesuwanie ludzi między grupami jest też słabym pomysłem
  • Wejście na poziom gry, który mi się marzy nie jest możliwe z samolotami FC3 - miejmy nadzieje, że przy przejściu części ludzi na F/A-18 sytuacja się poprawi; podstawowy problem F15/M29/Su27 - słaba świadomość sytuacyjna
  • LotATC na ATC to must have z przyczyn technicznych siedziałem dzisiaj na mapie F10 i było bardzo słabo... :(
Przepraszam Saturn 2 i Saturn 3 za błędne naprowadzanie w drugiej części.

Ogólnie - pomimo braku LotATC dobrze się bawiłem, dzięki i do następnego (rozpiszę niedługo)! :lol:

User avatar
VladMordock
Moderator
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 61 (117hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Marshaller

2018-05-25 00:41

by Mikron:

User avatar
VladMordock
Moderator
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 61 (117hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Marshaller

2018-05-25 00:41

by Wons

User avatar
Wodzu
Moderator
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 67 (169hs)
Specialized in: F-14 A/B PILOT



Gildia Marshaller

VF112 Dowódca

2018-05-25 01:38

Misja przyjemna. Oczywiście przyjemniejsza byłaby gdyby nie wspomniane uwagi Vlada.
Rzeczywiście maszyny z FC pozostawiają wiele do życzenia i świadomość sytuacyjna jest poniżej oczekiwań. Sam wsiadłem dziś w Mirka po prawie dwóch miesiącach od latania nim i widać srogo różnicę oczywiście na plus w stronę Miraża. Nie specjalnie jestem zadowolony ze swojego lotu dziś, ale łączenie różnych maszyn lecących w jednej grupie to słaby pomysł. Osobiście polecam Mirage'a, idealny jako wsparcie, jak również do bombienia.
Mikron, zapraszam na skrzydełko :)

Jeśli chodzi o dzisiejsze zestrzelenia to jeden przyjemniaczek.


Image

Specowsky
Joined: 2018-04-17 15:14



2018-05-25 07:35

Mi też misja sie bardzo podobala, i wnioski samokrytyki mam takie:
- nie krzyczec do mikrofonu "strzelam w to z antenami" mowiac o punkcie dowodzenia
- nie strzelać mavericami w "to z antenami"
- i najważniejsze- jak to z antenami juz dostanie od drugiego w parze, nie siedziec wpatrzonym w wyświetlacz ze zobrazowaniem zasobnika rozpoznawczego, tylko spierdzielać
- spierdzielać szybciej
- szybciej podejmować decyzje o spierdzielaniu

User avatar
VladMordock
Moderator
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 61 (117hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Marshaller

2018-05-25 08:18

AWACS/TWY:

User avatar
Mikron
Joined: 2018-05-15 19:55

Flights: 14 (31hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

2018-05-25 11:01

Hello. Bardzo dziękuję za dobry kawał misji. Pomimo braku skrzydłowego udało mi się zapanować nad strefą (razem z Saturn) i zestrzeliłem 5 Tango :D . Oglądałem druga część, w której nie brałem udziału - gorąco było (Góra nieźle Ci szło). Zastanawiam się o jakim braku świadomości pola walki piszecie dla Flamingów. W F15 w TWS wszystko ładnie widać. Rozumiem że brak datalinku? Gubienie kontaktów w zwarciu to normalna sprawa, nawet dla FA18, piloci nadal rozglądają się i wypatrują wroga - nie sądzę, że przesiadka na F18 przeniesie nas na wyżyny profesjonalizmu. Moim zdaniem zrobi to regularne latanie i organizowanie tego całego bałaganu przez Vlada. Jakoś nie specjalnie przeszkadza mi słaba świadomość sytuacyjna, bo jest to kwestia doświadczenia - chociaż Wodzu chętnie przesiądę się na M2000 tylko muszę się go nauczyć ha ha.
A 10 w pierwszej części - mieliście problem z wykryciem celu? na Tacviev sporo nalotów bez uderzenia?
Prowadzenie maszyn via mapa i linijka - bardzo dobre, dzięki.
Czy Vlad mnie aby nie oszczędzał zbytnio sterując Tango? - wrogie migi tak jakby nie chciały podejmować walki? W drugiej części były zdecydowanie mega agresywne? Tłumacz się :)

Specowsky
Joined: 2018-04-17 15:14



2018-05-25 11:20

Taaa, ciężko było wykryć, a potem góry uniemożliwiały dobry widok. Ja sam podchodzilem dwa razy, a maverick nie chcial się lokować

User avatar
VladMordock
Moderator
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 61 (117hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Marshaller

2018-05-25 12:16

Mikron wrote:
2018-05-25 11:01
Czy Vlad mnie aby nie oszczędzał zbytnio sterując Tango? - wrogie migi tak jakby nie chciały podejmować walki? W drugiej części były zdecydowanie mega agresywne? Tłumacz się :)
Chyba przestanę te filmy ładować, za dużo tam widać. ;-)
Tak, manewrowałem trochę próbując zrobić "trudno, ale nie za trudno". Niektóre niestety po ustawieniu "Hold Fire" i przełączeniu z powrotem na "Fire" do końca misji odmawiały podjęcia działań ofensywnych. :(

User avatar
gorzasty
Joined: 2018-05-10 18:47

Flights: 30 (60hs)
Specialized in: Mi-8MTV2



Gildia Rentier

2018-05-25 13:41

Ja również przyłączam się do podziękowań dla Vlada. Świetnie to ogarniasz, a jeśli coś nie do końca działa to i tak wychodzi, że to problem z DCSem ;).
Ze swojej strony powiem, że po trzeciej misji fabularnej jestem co raz bardziej ogarnięty, choć sporo mi brakuje. Dzięki za dobre słowo Mikron. Przede wszystkim muszę ogarnąć dobre ustawienia na HOTAsie i do nich przywyknąć. Wciąż jeszcze coś zmieniam pod siebie i w ogniu walki, kiedy trzeba działać instynktownie, wciskam nie to co trzeba ;) Przesunąłem np przycisk lock i latałem jak głupi za MIGiem wciskając coś innego... Dlatego postaram się poćwiczyć offline więcej, zanim będę za kogoś odpowiedzialny na skrzydle. Inna sprawa, że mam też jakieś problemy z przepustnicą, która czasami nie reaguje na przełączniki, co jest mocno wkurzające.
Widzę też braki w znajdowaniu wizualnym wroga. Nie wiem czemu czasem nie jestem go we stanie wykryć na radarze pomimo nakierowania przez Marsa. Muszę też to ogarnąć.
Przyznam, że w czasie podlatywania do nieprzyjaciela nie wiem za bardzo jak się zachować. Pilnować dowodzącego jako wingman, iść na nieprzyjaciela mając dowódcę na oku, nie przejmować się niczym tylko strzelać? W praktyce panuje chaos. Każdy nagle zaczyna kogoś gonić, a potem albo się gubi cel, albo goni za swoim ;) Przydałby się trening w walce np 2vs2.
No i największy minus, który jest dla mnie największym plusem - że mam mocno rozmyty widok w stosunku do monitora. Gogle VR są świetne jeśli chodzi o świadomość sytuacyjną i ogólne poczucie się jakby się było tam, ale stanowczo nie wspomagają wypatrywania czegokolwiek. Nawet pas lotniska widzę dużo później niż inni. Także miejcie trochę wyrozumiałości ;)
Był też snów błąd DCSa i nie widziałem Saturna 3, co trochę mi przeszkadzało. TacView też mi go nie pokazuje. Może następnym razem przed startem sprawdźmy widoczność choć w obrębie grupy.
Wąs, ja chętnie kupię M2000 na promce, ale nie wiem kiedy się tego wszystkiego uczyć ;) Na razie czeka jeszcze MiG21 w kolejce...
Ogólnie jest co raz lepiej, niedługo może do Was dociągnę. Choć 5 i więcej zestrzeleń + powrót na lotnisko to raczej szybko nie będzie ;)



BTW we wtorek jest też podobno fajna misja fabularna na śmiglakach na portalu il2. jeśli ktoś ma Mi8 opanowane to wpadać!

http://il2forum.pl/index.php/topic,18644.225.html

User avatar
Mikron
Joined: 2018-05-15 19:55

Flights: 14 (31hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

2018-05-25 21:04

VladMordock wrote:
2018-05-25 12:16
Chyba przestanę te filmy ładować, za dużo tam widać. ;-)
Tak, manewrowałem trochę próbując zrobić "trudno, ale nie za trudno". Niektóre niestety po ustawieniu "Hold Fire" i przełączeniu z powrotem na "Fire" do końca misji odmawiały podjęcia działań ofensywnych. :(
...a jednak, bo tak coś mi się wydawało że latają jak kołki :) Chciałem się tylko upewnić ale Ty rób swoje w rozgrywkach jako MasterGame, czasami trudno przewidzieć co te boty wymyślą. kiedyś robiłem scenariusz bez kontroli nad nimi i nastukały nam jeszcze podczas kołowania...

Post Reply