[02.01.2010 g.20:30] Op. Eastern Watch

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Sowin
Posts: 257
Joined: 2018-07-02 12:40

Flights: 129 (312hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

No. 26 Sqn Commanding Officer

SCENARIUSZ OPERACJI

Rezolucja Rady Bezpieczeństwa nr 688, przyjęta w kwietniu 1991 r., zażądała od przywódcy RSA Sammana Ai-Kafiego zaprzestania represji wobec ludności cywilnej w kraju. Bombardowania i ataki na mniejszość etniczną zamieszkującą obszar Kurda w południowym RSA, w pozostałej części 1991 r. oraz w 1992 r. wskazały, że Al- Kafi postanowił nie stosować się do rezolucji.

Image

Prezydent Baton Bosch (głowa jednego z czołowych państw Koalicji) ogłosił 26 sierpnia 1992 r. decyzję Koalicji sił Rady Bezpieczeństwa, by rozpocząć operacje inwigilacyjne na terenie RSA poniżej 28 równoleżnika. Celem było zapewnienie zgodności RSA z rezolucją RB nr 688. Aby ułatwić monitorowanie, koalicja zabroniła wszystkim samolotom wojskowym RSA latania nad obszarem nadzoru NFZ SOUTH. Wraz z ogłoszeniem prezydenta Centralne Dowództwo Koalicji uruchomiło wspólną grupę zadaniową, jednostkę dowodzenia i kontroli sił koalicyjnych monitorujących strefę zakazu lotów. Misja została nazwana Operacją Eastern Watch. Pierwszy lot bojowy w ramach misji odbył się 27 sierpnia 1992 r. - mniej niż 24 godziny po ogłoszeniu.

Początkowo RSA był zgodny z ograniczeniem zakazu lotów, ale Al-Kafi zaczął kwestionować operacje Eastern Watch po decyzji RB o zachowaniu sankcji wobec swojego kraju. 24 listopada 1992 r. Siły Powietrzne Koalicji patrolujące w strefie zakazu lotów napotkały Fulcruma. Kiedy pilot Miga zablokował swój radar na F-16, pilot Vipera zniszczył go pociskiem powietrze-powietrze. Krótko po zestrzeleniu Al- Kafi umieścił pociski ziemia-powietrze w południowym RSA poniżej 27 równoleżnika. Ponieważ broń ta stanowiła zagrożenie dla pilotów latających na misjach Eastern Watch, koalicja nakazała dyktatorowi przesunięcie ich powyżej 28 równoleżnika. Al.-Kafi zignorował ultimatum, nawet po ostrzeżeniach z RB.

6 stycznia 1993 r. czterech sojuszników Rady Bezpieczeństwa, zgodziło się współpracować w zakresie egzekwowania rezolucji nr 688. Tydzień później samoloty koalicyjne zniszczyły zestawy rakiet przeciwlotniczych, jednostki kontroli oraz centra dowodzenia w południowym RSA. Oprócz tej akcji, 17 stycznia koalicyjne siły NAVY unieszkodliwiły reaktor nuklearny wykonując rajd z użyciem lotnictwa, głęboko na terytorium RSA. Na poparcie rezolucji RB nr 687, w której domagano się zniszczenia całej broni masowego rażenia, następnego dnia sojusznicy przeprowadzili udany nalot na systemy SAM powyżej 28 równoleżnika. W kwietniu 1993 r. RSA sponsorował zamach na prezydenta Batona Boscha podczas jego wizyty w jednym z krajów sojuszniczych. Ten spisek spowodował jednostronne uderzenie pocisków Tomahawk 26 kwietnia 1993 r. na wybrane cele infrastruktury wojskowej RSA.

EASTERN WATCH kontynuowano bez żadnych incydentów aż do października 1994 r., kiedy to RSA rozpoczął ruchy wojsk na południe w kierunku Kurda, co skłoniło siły koalicyjne do rozmieszczenia wojsk lądowych w regionie. W październiku 1994 r. Al.-Kafi, zaniepokojony dalszymi sankcjami Rady Bezpieczeństwa, rozpoczął serię gróźb ustnych. Nalegał na datę zakończenia sankcji. Rozmieścił znaczną liczbę wojsk pancernych w południowym RSA i na granicy z Kurdem. Siły koalicyjne zareagowały zwiększonymi operacjami inwigilacyjnymi, rozmieszczeniem dodatkowych samolotów i sił w regionie oraz zdecydowaniem, aby powstrzymać agresję RSA i, jeśli to konieczne, bronić Półwyspu Arabskiego przed atakiem sił dyktatora. Rządy koalicji jednocześnie oświadczyły, że nie będą zastraszane, nie decydując o terminie końcowym sankcji. Al.-Kafi upierał się, że ma prawo przenieść swoje jednostki w dowolne miejsce na terenie kraju. Siły koalicyjne postanowiły jednogłośnie zniszczyć wojska RSA bezpośrednio zagrażające obszarowi Kurda.

Image

** wszelkie podobieństwa do znanej historii są przypadkowe

Pierwsza misja kampanii rozpocznie się kilka dni po Nowym Roku 1993.

User avatar
Sowin
Posts: 257
Joined: 2018-07-02 12:40

Flights: 129 (312hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

No. 26 Sqn Commanding Officer

*Aktualizacja slotów*
- Sword 1 2xF-15c zamiana na Dagger 3 2xF-16c
- dodano Dog 4 2xF-18c
- dodano 2xJF-17 do Enfield 1

*zapisy na misję do 30.12.2019

User avatar
Sowin
Posts: 257
Joined: 2018-07-02 12:40

Flights: 129 (312hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

No. 26 Sqn Commanding Officer

COALITION

SYTUACJA:

Z końcem 1992 r. na mocy postanowień RB zażądano od RSA zdemilitaryzowania strefy określonej w rezolucji nr 688. Dyktator nie ukrywając swojej niechęci zobowiązał się do wycofania swoich wojsk ze strefy. Z danych naszego wywiadu wynika jednak, że blefuje wzmacniając obronę przeciwlotniczą w rejonie Bandaru oraz przegrupowując wojska lądowe w rejon granicy z Kurdą. Dowództwo Koalicji postanowiło zweryfikować te informacje. Sytuacja jasno daje do zrozumienia, że RSA szykuje się do inwazji na Kurde.

ROE

PASSIVE DEFENSE // RETURN FIRE AA/AG

Użycie broni poza strefą NFZ jest całkowicie zabronione. Dopuszcza się otwarcie ognia do statków powietrznych znajdujących się w strefie NFZ w sytuacji:
- naruszenia strefy przez samoloty RSA oraz "confirmed hostile"
- potwierdzenia wrogich zamiarów oraz zidentyfikowania samolotu jako "hostile"
(wykonywania manewrów ofensywnych, otrzymania informacji z RWR o twardym locku, wejścia w MARGE)
Identyfikacji samolotów dokonujemy poprzez:
- potwierdzenie przez AWACS (hostile, bogey, bandit)
- potwierdzenie wizualne (typ maszyny oraz oznaczenia wojskowe)
Strefa zakazu lotów dotyczy lotnictwa RSA. Samoloty cywilne omijają wyznaczoną strefę jednak zakaz ich nie dotyczy. Sytuację dodatkowo komplikuje wzmożona aktywność lotnictwa wojskowego CHRL. Chiny są podejrzewane o dozbrajanie RSA oraz transport sił i środków w rejon Bandaru. Ich dyplomaci wszystkiemu jednak zaprzeczają. Zanim zajmie się tą sprawą oficjalni Rada Bezpieczeństwa nie możemy pozwolić na to aby ich transportowce lądowały na lotniskach RSA.
W sytuacji pojawienia się w rejonie transportowców CHRL należy je przechwycić i eskortować poza strefę. Zakładamy, że piloci ich maszyn nie odważą się lądować w Bandarze mając eskortę naszych samolotów na skrzydle. W przeciwnej sytuacji dojdzie do skandalu dyplomatycznego.
- naruszanie przestrzeni powietrznej RSA jest zabronione i może skutkować interwencją lotnictwa RSA i obrony przeciwlotniczej

MISJA:

Misja rozpoczyna się 03.01.1993 r. o godzinie 11:00 pm i potrwa do 1:30 am. Po tym czasie przerywane są wszelkie zadania bojowe i pozostaje czas na powrót do baz macierzystych według konieczności.

CAP
Image

Samoloty wykonujące zadania CAP rotują się w wyznaczonych strefach NFZ. Grupy wykonujące zadanie w strefie są zobowiązane do przestrzegania ROE. Każdorazowe wejście do danej strefy lub jej opuszczenie należy zgłaszać kontroli powietrznej AWACS. Do zadań grup wykonujących patrol bojowy w wyznaczonej strefie należy:
- egzekwowanie zakazu lotów dla statków powietrznych RSA
- przechwytywanie wszystkich statków powietrznych naruszających wyznaczoną strefę patrolowania
NFZ został podzielony na trzy części:

- ZONE ALPHA (YELLOW)
- ZONE BRAVO (ORANGE)
- ZONE CHERLIE (GREEN)

Dla samolotów wykonujących CAP poszczególne strefy odwzorowane są w flyplan. Grupy CAP muszą być przygotowane na konieczność zmiany stref patrolowania w przypadku udzielenia wsparcia, lub konieczności wyznaczenia do innego zadania flightu aktualnie zajmującego daną strefę. Misja dla lotów Dagger rozpoczyna się w powietrzu:

Dagger 1 – zone alpha 11:00 pm – 0:10 am // AAR // support groups when needed ( ANCHOR BE 193*/138 - SAUNTER)
Dagger 2 – zone bravo 11:00 pm – 0:10 am // AAR // support groups when needed ( ANCHOR BE 136*/187 - SAUNTER)
Dagger 3 – zone cherlie 11:00 pm – 0:10 am // AAR // support groups when needed ( ANCHOR BE 120*/280 - SAUNTER)

Dog 1 – zone alpha 0:10 am - 1:30 am
Dog 2 – zone bravo 0:10 am - 1:30 am
Dog 3 – zone charlie 0:10 am – 1:30 am
Dog 4 - support groups when needed ( ANCHOR/ BE 145*/178 SAUNTER)

Cat 1 - start protection for Dog Groups 1 2 3 4 // AAR // zone support if needed ( ANCHOR Khasab Airfield (TKN 78x) SAUNTER)

RECON
Image

Podstawowym zadaniem rozpoznania lotniczego jest potwierdzenie informacji zebranych przez wywiad. Nie możemy pozwolić sobie na użycie siły dopóki nie zbierzemy dowodów na nieprzestrzeganie postanowień rezolucji przez RSA.

RECON ZONE 1 – Hound 1
Rozpoznanie obszaru zurbanizowanego Bandar. Infrastruktury krytycznej, ruchu wojsk, rozmieszczenia obrony przeciwlotniczej na głównych szlakach komunikacyjnych, portach i terenie bliskim linii brzegowej. Rozpoznanie i obserwacja wyspy Qeshm.

RECON ZONE 2 – Pig 1
Obserwacja rejonu przygranicznego głównych szlaków komunikacyjnych w celu potwierdzenia ruchu wojsk lądowych w rejon przygraniczny. Identyfikacja środków oraz rejonu ich stacjonowania.

RECON ZONE 3 – Coyote 1
Rozpoznanie szlaku wodnego pomiędzy Bandar a Lavan Island w celu potwierdzenia transportu morskiego wojsk RSA.

FLY PLAN:

Dagger's 1 2 3
Start: 11:00 pm (*Air*)
Landing: Al Dhafra Airbase RWY 13L
Payload:
Aim-120B*2, Aim-9M*4, FT-3, Litening Pod
Fuel: 80 %

Pig 1
Takeoff: Al Dhafra Airbase 11:15 pm RWY 13L (ramp start)
Landing: Al Dhafra Airbase RWY 13L
Payload:
Aim-9M*2, LUU-2*2, ALQ-184, FT-1, Litening Pod
Fuel: 100 %

Coyote 1
Takeoff: Tarawa 11:15 pm (ramp start)
Landing: Tarawa
Payload:
Aim-9M*2, Agm-122*2, FT-2, Litening Pod
Fuel: 100 %

Cat 1
Takeoff: CVN-74 scramble! (catapult hot) CASE III / DR 65*
Landing: CVN-74 CASE III Recovery
Payload:
Aim-154A-47*2, Aim-7M*4, Aim-9M*2, FT-2
Fuel: 100 %

Dog's 1 2 3 4
Takeoff: CVN-74 (parking hot) CASE III / DR 65*
Landing: CVN-74 CASE III Recovery
Payload:
Aim-7M*4, Aim-9M*2, FT-3
Fuel: 100 %

Hound 1
Takeoff: CVN-74 (parking hot) CASE III / DR 65*
Landing: CVN-74 CASE III Recovery
Payload:
Aim-7M*2, Aim-9M*2, AGM-88C*1, AGM-154C*1( recon pod only for SPI use), FT-3, Litening Pod
Fuel: 100 %

Nie zmieniamy uzbrojenia!

Lotniska zapasowe dla wszystkich lotów:
Al Dhafra
Liwa Airbase

RADIO:

AWACS MAGIC 299 UHF AM (Human)
Marschall 99 - CASE III Recovery 270 UHF AM (Human)

KC-135 MPRS
TEXACO 1 150 VHF AM 100X TXO1
TEXACO 2 153 VHF AM 103X TXO2

KC-135
SHELL 1 148 VHF AM 101X SHL1
SHELL 2 149 VHF AM 102X SHL2

TARAWA 70X 280 UHF AM

CVN74 74 74X(CVN) ICLS 10
LSO 305 UHF AM
MARSCHALL 270 UHF AM (Human)

DAGGER 1 145 VHF AM
DAGGER 2 146 VHF AM
DAGGER 3 147 VHF AM
HOUND 1 170 VHF AM
DOG 1 171 VHF AM
DOG 2 172 VHF AM
DOG 3 173 VHF AM
DOG 4 174 VHF AM
CAT 1 175 VHF AM
COYOTE 1 180 VHF AM
PIG 1 185 VHF AM

THREATS:

SAMs:
SA-2, SA-3, SA-6, SA-8, SA-18, ZSU-23/23-4
ARMORs:
T-55, T-72, BMP-1, BTR-80, 2S1
PLANEs:
M-2000, MIG-29, MIG-21, MI-8, MI-24
SHIPs:
FSG 1241.1MP Molniya , FFL 1124.4 Grisha

Inne typy jednostek naziemnych i lotniczych mogą świadczyć o obecności wojsk CHRL w regionie. Ich identyfikacja i twardy dowód w postaci zdjęcia z zasobnika może przyczynić się do otrzymania niezbitego dowodu dla naszej dyplomacji.

WEATHER:

METAR 04006KT CAVOK 14.3 A2953 RMK FBL TURB BLU=

User avatar
Sowin
Posts: 257
Joined: 2018-07-02 12:40

Flights: 129 (312hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

No. 26 Sqn Commanding Officer

Combat Flite dla Coalition:
https://drive.google.com/file/d/1Jx2mXX ... sp=sharing
Szybka odprawa dla Blue o 20:00

20:10 odprawa dla Red/RSA
Start misji 20:30

Post Reply