Cherbourg Ride

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Alienzo
Moderator
Posts: 446
Joined: 2018-09-30 15:46
Contact:

Flights: 229 (0hs)



Gildia Marshaller

SGPSz Pilot SGPSz

VF-31 Commanding Officer

492nd vFS Pilot

CHERBOURG RIDE

Jest marzec 1944 roku. Trwają przygotowania do inwazji na Francję. Dowództwo sił powietrznych Aliantów decyduje się zbombardować zachodnią, posiadającą duże zapasy dla łodzi podwodnych część portu w Cherbourgu. Większość portu jest ważna dla dowództwa i chcą nie wiedzieć czemu, niwelować straty w zabudowie, dlatego atak musi być precyzyjny. W związku z tym grupa bombowców B-17, korzystając z dobrego okna pogodowego, poleci na niższym niż zazwyczaj pułapie - 6000m. Jako że Cherbourg jest Francuskim miastem, musieliśmy rozrzucić ulotki o planowanym nalocie, aby uniknąć strat w ludności cywilnej. W związku z tym Luftwaffe oraz obrona przeciwlotnicza wie o naszym dzisiejszym nalocie.
Do eskorty zostają przydzielone wszystkie 2 skrzydła, 4 Spitfire'y 341st Squadronu RAF oraz P-51D z 302nd Figther Squadron znanego jako 'Red Tails'. Jedynego czarnoskórego Squadronu w USAF.


BLUE

Lotnisko główne Tangmere: 119.100 MHz (Button C na SCR 552)
Misja: Eskorta B-17
Sposób realizacji zadania: Lot powyżej formacji B-17 do Cherbourga i z powrotem.

2nd Wing 302nd FS 'Red Tails' callsign ORLEAN
P-51D

Startujecie jak najszybciej z lotniska Tangmere wraz ze Spitfire'ami. Bombowce B-17 przelecą nad lotniskiem za około 15 minut. Poruszają się z prędkością około 160K, docelowo
na wysokości 20000ft. Nad lotniskiem Tangmere zakręcą w kierunku 216. Waszym zadaniem jest eskortować grupę B-17 od Brytyjskiego wybrzeża do Cherbourga oraz w drodze powrotnej. Artyleria p-lot
jest dość silna w rejonie portu i nie zaleca się schodzić zbyt nisko nad miastem. Pamiętajcie że Luftwaffe z całego rejonu wie że się zbliżamy więc prawdopodobnie będą już
na was czekać myśliwce wroga.

Radio SCR 552
Button A - 124.000 MHz
Button B - 120.000 MHz
Button C - 119.100 MHz
Button D - 139.000 MHz

3rd Wing 341st RAF Squadron callsign BLUE
Spitfire Mk. IX

Startujecie jak najszybciej z lotniska Tangmere wraz z Mustangami z USAF. Bombowce B-17 przelecą nad lotniskiem za około 10 minut. Poruszają się z prędkością około 160K, docelowo
na wysokości 20000ft. Nad lotniskiem Tangmere zakręcą w kierunku 216. Waszym zadaniem jest eskortować grupę B-17 od Brytyjskiego wybrzeża do Cherbourga oraz w drodze powrotnej. Artyleria p-lot
jest dość silna w rejonie portu i nie zaleca się schodzić zbyt nisko nad miastem. Pamiętajcie że Luftwaffe z całego rejonu wie że się zbliżamy więc prawdopodobnie będą już
na was czekać myśliwce wroga.

Radio SCR 552
Button A - 124.000 MHz
Button B - 50.000 MHz
Button C - 119.100 MHz
Button D - 42.000 MHz

Mapa dla BLUE:

Image


RED

Lotnisko główne Cretteville: 39.600 MHz (Channel 1 radia: FuG 16 ZY / FuG 16)
Lotnisko zapasowe Maupertus: 39.650 MHz (Channel 4 radia: FuG 16 ZY / FuG 16)
Misja: CAP nad portem w Cherbourgu
Sposób realizacji zadania: CAP po wyznaczonej trasie na wysokości od 6000 do 9000m.

Jagdgruppe 54
FW-190 D-9 DORA

Jagdgeschwader 77
BF-109 K-4 KURFURST

Jagdgruppe 4
FW 190 A-8 KAKADU


Startujecie o 16:15 z lotniska Creteville i udajecie się w rejon swojego patrolu z waszego lotniska. Osiągnijcie pułap powyżej 6000m. Nie wiemy kiedy amerykanie
dotrą do wybrzeża, dlatego weźcie ze sobą zbiorniki paliwa. Oszczędzajcie paliwo i utrzymujcie pozycję. Formację B-17 ostrzeliwujcie z daleka i nie podchodźcie zbyt blisko z tyłu.
Miejcie oczy otwarte na wrogą eskortę. W waszym rejonie będą działać 3 dodatkowe loty w BF-109 K-4 oraz FW-190 D-9. Cheroburg jest mocno obsadzony artylerią P-lot.
Głównym celem FALKE oraz STORCH jest wroga eskorta, natomiast KAKADU ma obrać na cel wrogie bombowce. W przypadku zestrzelenia/braku eskorty, głównym celem wszystkich pozostają bombowce.

Radio dla FW-190 D-9 callsign FALKE
FuG 16
Channel 1: 39.600 MHz AM (Lotnisko Creteville)
Channel 2: 40.000 MHz AM (Łączność z resztą skrzydeł)
Channel 3: 41.000 MHz AM (Łączność wewnętrzna)
Channel 4: 39.650 MHz AM (Lotnisko zapas Maupertus)

Radio dla BF-109 callsign STORCH
FuG 16 ZY
Channel 1: 39.600 MHz AM (Lotnisko Creteville)
Channel 2: 40.000 MHz AM (Łączność z resztą skrzydeł)
Channel 3: 41.500 MHz AM (Łączność wewnętrzna)
Channel 4: 39.650 MHz AM (Lotnisko zapas Maupertus)
AFN-2 Base Frequency: 39.600 MHz AM

RAdio dla FW-190 A-8 callsign KAKADU
FuG 16
Channel 1: 39.600 MHz AM (Lotnisko Creteville)
Channel 2: 40.000 MHz AM (Łączność z resztą skrzydeł)
Channel 3: 42.000 MHz AM (Łączność wewnętrzna)
Channel 4: 39.650 MHz AM (Lotnisko zapas Maupertus)

Mapa dla RED:

Image
Last edited by Alienzo on 2020-01-22 12:36, edited 1 time in total.

User avatar
Odin
Posts: 59
Joined: 2018-10-24 00:13

Flights: 61 (0hs)



Gildia Rentier

Wyglada wyśmienicie! Na kiedy ty ta misje planujesz? Tylko prosze nie miedzy 3-10 luty bo mam gosci na chacie i zawieszony w lotach bede :(

User avatar
Alienzo
Moderator
Posts: 446
Joined: 2018-09-30 15:46
Contact:

Flights: 229 (0hs)



Gildia Marshaller

SGPSz Pilot SGPSz

VF-31 Commanding Officer

492nd vFS Pilot

Jakby było więcej Spitowców jak Mustangów to mogę przerobić sloty na więcej Spitfire'ów.

User avatar
Odin
Posts: 59
Joined: 2018-10-24 00:13

Flights: 61 (0hs)



Gildia Rentier

To i tak wam w niczym nie pomoże 😈

User avatar
LipasOPS
Posts: 13
Joined: 2018-07-17 22:20

Flights: 1 (0hs)



Gildia Spotter

NEWBIE Spotter

Zacny scenariusz :).

User avatar
Alienzo
Moderator
Posts: 446
Joined: 2018-09-30 15:46
Contact:

Flights: 229 (0hs)



Gildia Marshaller

SGPSz Pilot SGPSz

VF-31 Commanding Officer

492nd vFS Pilot

Na szybko zrobiłem mały filmik dotyczący misji. Oglądajcie do 2 minuty, później mnie żona rozproszyła więc się nie liczy ;)


User avatar
Lukasto
Posts: 11
Joined: 2019-10-01 19:55

Flights: 1 (0hs)



Gildia Spotter

NEWBIE Spotter

Zapisałem się na lot Mustangiem. Lot i walka na dużych wysokościach w osłonie bombowców - super sprawa i fajnie że taką misję stworzyłeś.

User avatar
Alienzo
Moderator
Posts: 446
Joined: 2018-09-30 15:46
Contact:

Flights: 229 (0hs)



Gildia Marshaller

SGPSz Pilot SGPSz

VF-31 Commanding Officer

492nd vFS Pilot

Miało być więcej i wyżej ale DCS ostatnio miał problem z kilkoma smugami w nocy. Kilkadziesiąt zabiłoby nawet serwer NASA.

Ale i tak, jak widać formacja robi wrażenie.

User avatar
Lukasto
Posts: 11
Joined: 2019-10-01 19:55

Flights: 1 (0hs)



Gildia Spotter

NEWBIE Spotter

Ważne żeby nie było wake turbulence. Mi płynność spada z 90 klatek do 5 jak są duże formacje bombowców i ta opcja jest włączona.

User avatar
Alienzo
Moderator
Posts: 446
Joined: 2018-09-30 15:46
Contact:

Flights: 229 (0hs)



Gildia Marshaller

SGPSz Pilot SGPSz

VF-31 Commanding Officer

492nd vFS Pilot

Pamiętajcie że bierzemy dodatkowe zbiorniki z paliwem. Nie wiem jak to wygląda w innych samolotach jak Spitfire ale w nim trzeba wyłączyć pompowanie paliwa ze zbiorników głównych i włączyć pompowanie z zewnętrznych. Przed zrzutem podwieszanych zbiorników, należy przełączyć pompy z powrotem.

User avatar
Boniek
Posts: 144
Joined: 2018-06-07 12:31

Flights: 83 (0hs)



Gildia Pilot

SGPSz Pilot SGPSz


Lotnik skrzydlaty władca świata bez granic…
User avatar
Alienzo
Moderator
Posts: 446
Joined: 2018-09-30 15:46
Contact:

Flights: 229 (0hs)



Gildia Marshaller

SGPSz Pilot SGPSz

VF-31 Commanding Officer

492nd vFS Pilot

SPITFIRE:
Zbiorniki główne:
Image

Zbiorniki podwieszane:
Image


Wszystko na OFF odcina dopływ paliwa całkowicie. Wszystko na ON jest niezalecane.

Post Reply