Kish Crisis 01

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1434
Joined: 2018-12-25 23:56

Flights: 218 (628hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Marshaller

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Commanding Officer

Image

Kish Crisis 01

01.06.2021

Ten kto kontroluje Zatokę Perską, kontroluje ponad 50% rynku naftowego na całym świecie, to sprawa o znaczeniu strategicznym dla każdej ze stron. Stosunki dyplomatyczne są bardzo napięte i w większości regionów świata wojna rozpoczęła by się dawno temu, jednak ryzyko utraty kontroli nad złożami oraz poniesionymi stratami są niedopuszczalne dla jednych i drugich. Ta wojna w obecnym momencie nikomu by się nie opłacała. Po jednej stronie konfliktu stoi Iran który wpierany przez Rosję i Chiny toczy walkę ekonomiczną o wpływy w Zatoce Perskiej nad państwami zachodu, na czele z USA. Dążenia Iran do złamania hegemoni i przejmowania rynku rozpoczęły się już lata temu, jednak do momentu otwarcia giełdy naftowej w Kish i wyeliminowaniu tam waluty dolara jako wiodącej, nikt o tym nie mówił tak otwarcie. Nic już nie zostało z rozkładu sił sprzed 20 lat kiedy to cały ruch ropy w Zatoce Perskiej był kontrolowany przez państwa zachodu. Obecny układ znacząco sprzyja państwom neutralnym z uwagi na realna konkurencję, jednak nie jest to na rękę zachodowi który coraz bardziej odczuwa skutki braku możliwości kontroli całego rynku. Iran przez swoje działania zyskuje bardzo wiele nie ponosząc faktycznie żadnego ryzyka, ponieważ nawet hipotetyczna sytuacja utraty kontroli nad rynkiem ropy nie wpłynęła by znacząco na gospodarkę, natomiast w przypadku USA taki scenariusz wyglądał by z goła inaczej. Taki stan rzeczy zmusza zachód do coraz to bardziej agresywnej polityki względem strony czerwonej i zatrzymanie dalszej ekspansji.

Sytuacja wojskowa stron konfliktu również znacząco odbiega od tego z czym mieliśmy do czynienia lata temu. Iran pomimo posiadania przestarzałego sprzętu w postaci samolotów F-4 czy też Mig21, zmodernizował swoje maszyny F-14 do standardu F-14AM, jednocześnie rozpoczęły się dostawy samolotów JF-17 na podstawie zamówienia z 2018 roku. Pakistan pomimo sprzyjania zachodowi w tym przypadku jednak stoi po stronie czerwonych z uwagi na jego uzależnienie od Iranu i deklaruje pełne wsparcie w postaci swoich maszyn JF-17 czy F-16, podobne deklaracje również można usłyszeć od rządów Rosji i Chin.
Po drugiej stronie barykady stoi rzad USA, w ostatnich latach do uzbrojenia każdego rodzaju sił zbrojnych były wdrażane samoloty z programu F-35, jednak przez krytyczną wadę masową płatowca, produkcja została wstrzymana, a wszystkie dotychczas wyprodukowane samoloty skreślone ze stanu. Aby ugasić pożar na początku 2021 roku przywrócono do służy większość samolotów F/A-18C Hornet oraz pojedyncze sprawne samoloty F-14.

ROE

-Return Fire
-Wlot w strefę zakazu KISH
-Wlot w strefy militarne objęte zakazem lotu
-Nie wykonywanie poleceń radiowych przez uzbrojone statki powietrzne w kontrolowanym rejonie przy jednoczesnym zasygnalizowaniu wizualnym swojej obecności i przechwyceniu maszyn
-Agresywne manewry ofensywne stanowiące bezpośrednie zagrożenie.

Należy przy tym zachować umiar i jednocześnie dopuszczać sytuację że nad całym rejonem odbywa się ruch cywilny.

Samoloty strony Red mogą wlecieć nad terytorium strony Blue, jednak w przypadku stwierdzenia realnego zagrożenia może dojść do przechwycenia owych statków powietrznych i wydawania im poleceń. Nie należy jednak tego nadużywać i jeżeli maszyny nie stanowią zagrożenia wystarczające może być tylko i wyłącznie zasygnalizowanie swojej obecności, prośba o identyfikacje i zapytanie o cel lotu lub też tylko i wyłącznie nadzór radarowy.
Lot samolotów Blue w obrębie strefy Red jest bardziej skomplikowany, występują identyczne zasady jak powyżej, jednak ruch możliwy jest tylko po wyznaczonych drogach lotniczych, w przypadku zboczenia z nich, trzeba się liczyć z możliwością przechwycenia - a wlot w strefy zakazu lotu - agresją.

Strefy objęte zakazem lotu oraz drogi powietrzne są ujęte na dołączonej mapie, jednocześnie należy zwrócić uwagę na graniczne wysokości tych stref.

Briefing
Briefingi poniżej, będą jeszcze edytowane. Liczę że każdy podejdzie do tego ze zdrowym rozsądkiem i przeczyta tylko swój briefing :)

RED: https://docs.google.com/document/d/1ZWw ... sp=sharing
BLUE: https://docs.google.com/document/d/1_IM ... sp=sharing


Częstotliwości:
Teheran CTA (cały obszar kontynentalnego Iranu z przynależnymi wyspami) - mapa kolor czerwony (strefa strony czerwonej): 261.450 MHz
Dubai CTA (cały obszar półwyspu Arabskiego) - mapa obszar niebieski + wody miedzynarodowe (strefa strony niebieskiej i neutralna): 262.450 MHz

Pozostałe częstotliwości lotów,awacsów,tankerów ujęte w briefingu dla każdej ze stron,
Obowiązują częstotliwości lotnisk (wysokie) z mapy F10.

Pozostałe informacje:
Briefing: 20:00
Start: 20:30
Koniec: 23:00

Image
https://i.imgur.com/gs3995t.jpg
Mapa w pełnym rozmiarze pod linkiem
Temat będzie aktualizowany

User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1434
Joined: 2018-12-25 23:56

Flights: 218 (628hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Marshaller

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Commanding Officer

Misje po raz 3 przekładam na 21.04. Dzisiaj prawdopodobnie zawiodła najnowsza wersja SRS - choć tego nie jestem w stanie potwierdzić na 100%....

User avatar
ags
Moderator
Posts: 224
Joined: 2019-08-23 01:45

Flights: 181 (432hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

NEWBIE Spotter

Prośba od AWACSa: Czy w związku z wielokrotnym przełożeniem misji, strona blue jest w stanie zaopatrzyć się na czas startu mapki lotnisk z których operujecie?

Opinia: pewne rzeczy nie powinny mieć miejsca.

Tematy zakazane:
ZipLip na carrierze, nie da się i już ;-)
Post Reply