[2018-06-29 20:30] Warlord Hunt - Last Words

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
User avatar
jaroll
Posts: 13
Joined: 2018-06-06 19:20

Flights: 27 (59hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Dzięki wielkie za wspólny lot. 14 osób on-line to naprawdę dużo:)
Mi-8 miały dzisiaj krótki lot.
Niestety, wszystkie cztery ładunki zerwały się z lin tuż po ich podczepieniu.
Dziwna sprawa. Podejrzewam sabotaż...

User avatar
Wodzu
Posts: 1204
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 73 (198hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Rentier

Avantar, miałem identyczną sytuację dwie misje wstecz. Jedna z klap zablokowala sie i sciagala mnie w prawo. Na przyszłość proponuję w takiej sytuacji włączyć tryb FCS na którymś ddi. Będziesz widział ewentualną usterkę.

User avatar
Avantar
Posts: 1125
Joined: 2018-06-19 09:26

Flights: 281 (754hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Dla potomnosci: moje problemy z paliwem wziely sie z tego, ze po walce mialem za duza predkosc i nie pamietalem instrukcji. Ponizej wycinek z oficjalnego manuala NATOPS

Image


Ja majac 1.3 Ma na wysokosci mimo redukcji przepustnicy nie uzyskalem redukcji ponizej MIL i w konsekwencji wypalilem prawie cale paliwo. Dopiero jak zszedlem nizej przekroczylem graniczna predkosci i obroty „zeszly”...

Specowsky
Posts: 263
Joined: 2018-04-17 15:14



Panowie, ja także dziękuję za wczorajsza misję - podobało mi się, było dużo ludzi, było gęsto i się działo, a co najważniejsze: było BARDZO sprawnie, wystartowaliśmy o czasie, wszyscy byli odpowiednio wcześniej, dzięki za dyscyplinę. Nauczyłem się kolejnych rzeczy w mission making. Jednocześnie, jako że tendencja zwyżkowa aktywnych użytkowników wciąż się utrzymuje, muszę zaproponować nieco inne podejście do prowadzenia misji... Niestety, 7 grup wykonujących 3 różne zadania to dość dużo - ktoś zawsze będzie poszkodowany bo nie otrzyma wystarczającej uwagi. Nie wspominam już tu o śmigłowcach, dla których trudno mi znaleźć zastosowanie w sytuacji bojowej. Generalne zmiany, które chciałbym zaproponować przy dużej liczebności graczy to zastosowanie dwóch mistrzów gry / prowadzących. Widziałbym to w formie:
- Mistrz Gry: odpowiedzialny za GND, TWR i prowadzenie rozgrywki (aktywacja triggerów, wstrzymywanie/pushowanie przeciwnika, zabawa opelotką)
- Prowadzący: będący GRACZEM, a nie MG - tj. jego zadaniem jest utrzymywanie świadomości sytuacyjnej grających - czyli faktycznie zadanie AWACS
LUB
- Podział rejonów odpowiedzialności i obie osoby z uprawnieniami GM - jeden prowadzący myśliwce, drugi lotnictwo szturmowe. Wówczas grupy wykonujące jedno zadanie będą odseparowane radiowo oraz będą miał swojego kontrolera, dodatkowo bez problemu będzie można przerzucać np. Hornety z misji GA do pomocy w patrolu, w razie potrzeby.

Wczorajsza sytuacja z nieoperacyjnym ODN była jednocześnie BARDZO pomocna mi jako prowadzącemu grę - w przeciwnym razie, już po pierwszych startach nie jestem w stanie ogarnąć dwóch kanałów radia plus Teamspeaka dla osób z problemami technicznymi

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Moja druga misja HRP - urlop, prace nad forum, serwerem itp. spowodowało, że niewiele czasu pozostawało mi ostatnimi czasy na latanie; te kilka godzin w ostatnim, pourlopowym tygodniu poszło na Mi8, więc ogólnie miałem mało okazji w ostatnim czasie, żeby faktycznie zająć się walką. Pomimo tego postanowiłem poprowadzić lot i przyznam, że jestem umiarkowanie zadowolony.

Na początku próbowałem kołować na nowej zabawce (rudder), zaliczyłem oczywiście trawnik, więc na szybko musiałem wymienić maszynę - przepraszam :oops: .

Sam lot nie był w moim wykonaniu najgorszy, Borsuk solidnie trzymał się skrzydła, więc - zgodnie z zasadami - pozostało mi nawigowanie oraz obsługa radaru. Dziękuje Panie i przepraszam za niedociągnięcia z mojej strony - jak pisałem, muszę zacząć więcej latać . ;)

Nie chciałem przepalić za dużo paliwa, aby niepotrzebnie nie robić RTB - śmigaliśmy więc z Borsukiem przez większość misji na FL200 z ca. 90% otwarcia przepustnicy. Zaoszczędziliśmy sporo. Prawdę mówiąc to lądowaliśmy praktycznie z pełnymi zbiornikami wewnętrznymi, co - jak się okazało - choć dodawało realizmu to skutecznie odebrało nam możliwość walki. Przy każdym przechwyceniu, dolatywaliśmy na miejsce ostatni, aby... zrobić zwrot i lecieć w innym kierunku. :?

Kwestia do dyskusji, ale ja - jako AWACS, będę na to zwracał uwagę, jeśli mamy do przechwycenia cele nad morzem w odległości ~100NM to przelatywanie tego dystansu na AB jest moim zdaniem "umiarkowanym" pomysłem. IMHO CAP i doloty to tak dalekich przechwyceń powinny się odbywać z Vmax<400kt (jeśli oczywiście lecimy head-on).

F-15C z FC3 jakie jest, każdy wie - nie chciałem się ładować na Horneta, bo nie uczyłem się jeszcze jego uzbrojenia, ale po tej misji jeszcze bardziej jestem świadomy faktu, że muszę to nadrobić; kolejnej misji na F15C nie lecę. Hornet jest mocno niedorobiony, ale choćby prawdziwe HSI (nawet bez data link) porządnie poprawia świadomość sytuacyjną względem F15C.

Data link to osobny temat i - mam wrażenie - prawdziwa zabawa w taktykę oraz bardziej zaawansowane przechwycenia rozpoczniemy dopiero, jak go zaimplementują (czyli bardziej nasze wnuki rozpoczną... ;) ). Obecnie naprawdę ciężko jest zrozumieć co się dzieje z innymi lotami/w innych częściach teatru.
Tak naprawdę każdy lot leci "sobie" i jeśli AWACS nie podejmie się próby koordynacji to ciężko jest cokolwiek sensownego zaplanować flight do flight. Choć jeszcze kilka tygodni temu wyłączanie widoku sojuszników na mapie "F10" wydawało mi się oczywiste, teraz mam wątpliwości, czy - ujmując realizmu - przez włączenie tej opcji nie czynimy rozgrywki ciekawszej; do dyskusji.

Misja ciekawa, świetnie prowadzona przez specela, z którym muszę się zgodzić: przy tej liczbie lotów trzeba zacząć myśleć jak prowadzić te misje, aby odciążyć nieco GM. Opcja "prawdziwy AWACS" + Game Master jest idealna. Ja - między innymi - dlatego chcę zagrać środowe Yankee vs Commie jako "prawdziwy AWACS", aby sprawdzić jak to działa - mam nadzieję, że np. Wodzu ze swoją F5E zdecyduję się na atak na jeden z radarów EWR, aby dodatkowo sprawdzić opcję dynamicznej zmiany pokrycia zasięgiem radaru. :D

Główne pytanie jakie pozostaje to jak zachęcić Was - Drodzy piloci, abyście raz na jakiś czas też siadali przed radarem i koordynowali rozgrywkę, do tej pory tylko specel i ja siadaliśmy na tej pozycji :( . Panowie jeszcze raz zachęcam, na dedyku jest licencja, wystarczy ściągnąć https://www.lotatc.com/download/release ... 64bits.exe wprowadzić dane logowania za viewtopic.php?f=75&t=322 i można zobaczyć jak to wygląda z perspektywy AWACS, możecie to zrobić w każdej chwili jak misja na serwerze jest uruchomiona...

Społeczność dynamicznie się rozwija, dołączyło sporo ludzi z naprawdę gigantyczną wiedzą/umiejętnościami i naprawdę wierzę, że jesteśmy w stanie latać coraz to ciekawsze misje, na coraz wyższym poziomie realizmu oraz współpracy; niestety obecnie mamy tylko dwóch aktywnych Mission Makerów / ATC (w tym mnie) i to będzie nas - jako społeczność - blokowało. :cry:

Zachęcam wszystkich, którzy chcieliby zacząć tworzenie misji do działania (możecie przecież zacząć od prostych poligonów LRP).

Choć pilot myśliwca ze mnie kiepski, śmigłowca dramatyczny, a ATC jestem na poziomie beginner amateur - to jeśli chodzi o skryty lua oraz mission making myślę, że jestem w stanie pomóc w większości zagadnień.

Jeśli ktoś ma chęci, a brakuje mu wiedzy - piszcie śmiało na forum (dział MM) lub do mnie na PW, w ramach wątpliwości będę starał się na bieżąco pomagać.


Na zakończenie mojego "raporciątka", chciałem nadmienić, że bardzo spodobało mi się też wykorzystanie opcji TacView Advanced - Online Briefing; kto jeszcze nie kupił zachęcam do rozważenia, naprawdę omawianie misji w ten sposób też sprawia sporo frajdy. :) viewtopic.php?f=22&t=241&start=20

Ogólnie wieczór na ogromny plus - dziękuję wszystkim i do następnego! :D

User avatar
gorzasty
Posts: 113
Joined: 2018-05-10 18:47
Contact:

Flights: 30 (60hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Rentier

Najpierw napiszę pozytywy:
- co raz więcej ludzi tworzy co raz ciekawsze opcje i scenariusze
- bardzo się cieszę, że ktoś zauważa śmiglaki i tworzy dla nich scenariusz (teraz jak Vlad zakupił Ogóra to może i przybędzie kiedyś kolejny w eskadrze ;) )
- doceniam, że są chętni na prowadzenie (Yo Specel!), bo w takich warunkach jest to naprawdę wyczyn

Teraz negatywy:
- Misja dla Mi-8 bardzo słaba (przewóz ładunku, którego się z jakiegoś powodu nie dało podebrać na dystansie ok 50km i tyle)
- ogromny harmider na radiu głównym (nie mogłem normalnie porozmawiać ze skrzydłowym na naszym radiu)

Chciałbym jakoś pomóc w rozkręceniu misji dla śmiglaków, ale jestem zbyt nowy w DCS i brakuje mi doświadczenia żeby coś podpowiedzieć. Na pewno transport, ale też i jesteśmy w stanie ostrzelać jakąś lekką piechotę czy mało uzbrojone konwoje. Widziałem też, że Barti na forum il2.pl coś sklecił i podobno jest ciekawie. Duża misja gdzie heli kooperują z samolotami. Mi8 desantują tam JTAC i inne np. zestawy przeciwlotnicze wspierające potem mocno swój front. Nie wiem dokładnie jak to jest zrealizowane, ale może warto iść w tym kierunku. Szczególnie jeśli zaczniemy grać PvP. Planuję tam loty, więc jak coś podpatrzę to dam znać. Z radiem to nie mam pomysłów... Chyba na czas rozmowy ze skrzydłowym po prostu będę wyłączał główne radio, choć wtedy mogą uciec ważne komunikaty ;/

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Śmigła są problematyczne, Joint Ops daje sporo możliwości, ale jest równocześnie sporym wyzwaniem dla MM.

Oprócz chęci poznania, kupiłem Mi8 właśnie po to, aby móc poeksperymentować z transportem itp. Za kila tygodni powinno na moich misjach być ciekawiej pod tym kątem, a jak sam wyklikam jak to działa, podzielę się wiedzą na forum.

Od czasu do czasu mógłbym robić misje tylko dla śmigiel, ale musieliby być chętni. 7WEDS de facto z nami nie lata, a fajnie byłoby mieć 4-6 aktywnych pilotów. Trzeba podziałać ze spamem/rekrutacją na tym polu.

Docelowo dobrze by było jakby śmigła też mialy jakiegoś aktywnego MM, wtedy na pewno temat nabrałby rozpędu. Góra / jaroll w wolnym czasie pomyślcie proszę nad zabawą z edytorem, pomogę. :)

Z bartim wymieniłem kiedyś kilka wiadomości, na razie nie był zainteresowany współpracą; szkoda, może ktoś z Was mógłby z nim porozmawiać, naprawdę jesteśmy otwarta platformą i dla mnie rozpisywanie misji w kilku miejscach nie byłoby przeszkodą. :(

Co do radia to moim zdaniem, przy jeden osobie ana radarze trzeba zacząć opuszczać TWY/APP na rzecz podziału frontu na kanały z uwagi na region lub typ misji.

User avatar
gorzasty
Posts: 113
Joined: 2018-05-10 18:47
Contact:

Flights: 30 (60hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Rentier

Ja będę oczywiście ludzi nakłanial, ale prawda jest taka że smiglakow jest dużo mniej niz reszty. Co do edytora to ja lubie czasem taka zabawę i jeszcze rok temu bym spokojnie przy tym posiedzial, teraz jednak mam taką sytuację, że z trudem znajduje 2h poznymi wieczorami. Nie ma opcji, wiec jestem zdany na innych. Jak cos się jednak zmieni u mnie z czasem to na pewno wrócę do tego.

Stara
Posts: 24
Joined: 2018-06-29 18:26

Flights: 11 (17hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Avantar wrote: 2018-06-30 06:58 Od tego momentu mam w kabinie niesamowicie irytujący alarm przez cały czas. Ktoś rozpoznaje co to? Samolot też zachowuje się, jakby był uszkodzony, znosi go ciągle na prawo - możliwe, że naprawa jednak nie podziałała albo model jeszcze nie jest zrobiony...
Ten alarm co miales to na 90% sygnal ostrzegawczy radioaltymetru , zas tutaj swieci sie nawet dioda ostrzegawcza i widac ze ustawiony jest na 0. Moze nie byl ustawiony w ramach naprawy czy startupu i stad problem.

Co do znoszenia w prawo to nie wiem , moze w ramach ponownego odpalenia nie zrobiles rekalibracji FCS (testu FCS-GO) i oraz resetu trymu i pozniejszej weryfikacji na stronie FCS czy wszystko gra. Kto wie jak czesci zamonotowali ? ;)

Tak jak inni bardzo dziekuje za misje, bardzo duzo wyszlo mi co tez moglbym lepiej robic :)

Post Reply