Operacja wyeliminowania Jurija Owsienki zakończyła się sukcesem, lecz opłacona została krwią wielu osób i stratą wielu maszyn. NATO podjęło decyzję o wycofaniu się z tego rejonu, jako że nie pozostało już nic do zrobienia na teatrze wrażliwego na działania polityczne rejonu Gruzja-Abhazja. Nawet kanały dyplomatyczne z Federacją Rosyjską uspokoiły się i wróciły do normalnych stosunków.
Śmierć Jurija Owsienki uspokoiła cały region. Chwałę jednak zebrał nie sprawca pierwszej salwy w autobus terrorysty, a raczej jaroll - pilot Mi-8 i fotograf amator, który rozbijając swój śmigłowiec, zabił uciekającego terrorystę kawałkiem rozpadającej się łopaty wirnika nośnego.
Heroiczny trud pilotów, połączony z ich miernymi umiętnościami walki powietrznej (xD), spowodowały zbyt dużą utratę maszyn F/A-18 Hornet, co było powodem do wycofania lotniskowca CVN-74 Stennis z rejonu morza czarnego. W bazie Senaki pozostały jedynie maszyny w trakcie usprawniania, których przebazowanie planowane jest w ciągu najbliższych dwóch tygodni.
Pozostawiony kontyngent zawiera także sojusznicze śmigłowce Mi8, oraz ostatnie samoloty A-10C, czekające na naprawę pozostałego sprzętu.
Kristof Kravczukus, rolnik z Babushary, był świadkiem naocznym śmierci terrorysty. Powiedział, że łopata rozpołowiła Jurija na dwie części. Jednak na połowa, w której znajdowała sie głowa, prawa ręka i górna część prawej nogi, żyła jeszcze chwilę po śmierci. Abominacja zdążyła wyjąć telefon komórkowy, wybrać numer i powiedzieć tylko jedno zdanie…
Relacja nie została wzięta na serio, dopóki kilka dni potem, w powietrzu zaroiło się od samolotów walki elektronicznej przeciwnika. Załogi zostały postawione w stan najwyższej gotowości...Jurij Owsienko wrote:“Dorwali mnie, napierdalać!”
Tradycyjny arkusz do zapoznania
Sytuacja - Aktualizacja
Prawdopodobne działanie przeciwnika - próba zbombardowania lotnisk zachodniej części Gruzji jak odwet za działania NATO w walce z terroryzmem. Przeciwnik oficjalnie nie jest wspierany przez Rosjan, jednak Rosja odmawia pomocy i kategorycznie zabrania lotów nad własnym terytorium.
Przeciwnik może dysponować bombowcami TU-22 wykradzionymi z muzeum lotnictwa, czego dowodzi poprzednia próba ataku na tamę. Liczba ich może wynosić nawet osiem, lecz jest to mało prawdopodobne ze względu na stan techniczny. Prawdopodobnie przeciwnik jest w posiadaniu muzealnych myśliwców Mig-15 lub Mig-21 w sile trzech eskadr - znów, stan techniczny co najmniej połowy floty uniemożliwi ich działanie.
Ze względu na bardzo limitowany kontyngent:
- Brak lotniskowca do wsparcia operacji
- Brak własnej obrony plot - jedyny zestaw Patriot jest uszkodzony - potrzebuje pilnie części zamiennych do naprawy i może być operacyjny w ciągu kilku minut
- Brak podglądu stacji dowodzenia i naprowadzania - prawdopodobnie jest zakłócana przez radziecką stację radiową, po jej zniszczeniu Hitman odzyska obraz radarowy
- Z baz tureckich powrót dwóch C-130, lądowania w Kobuleti przewidziane na godzinę 0830
- W międzynarodowej przestrzeni powietrznej będzie realizowany dozór AWACS rosyjskich sił powietrznych wraz z eskortą
- Spodziewany kierunek ataku bombowców z miejscowości związanych z organizacją terrorystyczną Jurija Owsienki - Krym, Odessa, Kiszyniów (Mołdawia), Bukareszt (Rumunia), Warna (Bułgaria)
ROE
- jest zgoda na atak każdego potwierdzonego bombowca klasy Tu-22 oraz każdego myśliwca, którego profil lotu sugeruje eskortę tych bombowców. Każdy inny cel powietrzny - decyzję o zestrzeleniu podejmuje dyżurny dowódca obrony powietrznej poprzez ośrodek dowodzenia i naprowadzania HITMAN, lub w przypadku ataku - dowódca statku powietrznego
- jest zgoda na atak każdego celu naziemnego w okolicy stacji zakłóceń, w szczególności środków opl przeciwnika
Zadania: lotnictwo myśliwskie
- Dyżurować w przydzielonych FAOR
- Niszczyć wszelkie napotkane kontakty przeciwnika zgodnie z ROE
Zadania: lotnictwo szturmowe
- zniszczyć stację zakłóceń radiowych przeciwnika
- zniszczyć radary Big Bird i Clamshell na lotnisku Gudauta (opcjonalne)
Zadania: śmigłowce transportowe
- Przetransportować zestaw naprawczy na lotnisko Kutaisi celem naprawy własnej obrony plot