[2018-06-29 20:30] Warlord Hunt - Last Words

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Specowsky
Posts: 263
Joined: 2018-04-17 15:14



Image

Operacja wyeliminowania Jurija Owsienki zakończyła się sukcesem, lecz opłacona została krwią wielu osób i stratą wielu maszyn. NATO podjęło decyzję o wycofaniu się z tego rejonu, jako że nie pozostało już nic do zrobienia na teatrze wrażliwego na działania polityczne rejonu Gruzja-Abhazja. Nawet kanały dyplomatyczne z Federacją Rosyjską uspokoiły się i wróciły do normalnych stosunków.
Śmierć Jurija Owsienki uspokoiła cały region. Chwałę jednak zebrał nie sprawca pierwszej salwy w autobus terrorysty, a raczej jaroll - pilot Mi-8 i fotograf amator, który rozbijając swój śmigłowiec, zabił uciekającego terrorystę kawałkiem rozpadającej się łopaty wirnika nośnego.
Heroiczny trud pilotów, połączony z ich miernymi umiętnościami walki powietrznej (xD), spowodowały zbyt dużą utratę maszyn F/A-18 Hornet, co było powodem do wycofania lotniskowca CVN-74 Stennis z rejonu morza czarnego. W bazie Senaki pozostały jedynie maszyny w trakcie usprawniania, których przebazowanie planowane jest w ciągu najbliższych dwóch tygodni.
Pozostawiony kontyngent zawiera także sojusznicze śmigłowce Mi8, oraz ostatnie samoloty A-10C, czekające na naprawę pozostałego sprzętu.

Kristof Kravczukus, rolnik z Babushary, był świadkiem naocznym śmierci terrorysty. Powiedział, że łopata rozpołowiła Jurija na dwie części. Jednak na połowa, w której znajdowała sie głowa, prawa ręka i górna część prawej nogi, żyła jeszcze chwilę po śmierci. Abominacja zdążyła wyjąć telefon komórkowy, wybrać numer i powiedzieć tylko jedno zdanie…
Jurij Owsienko wrote:“Dorwali mnie, napierdalać!”
Relacja nie została wzięta na serio, dopóki kilka dni potem, w powietrzu zaroiło się od samolotów walki elektronicznej przeciwnika. Załogi zostały postawione w stan najwyższej gotowości...

Tradycyjny arkusz do zapoznania

Sytuacja - Aktualizacja
Prawdopodobne działanie przeciwnika - próba zbombardowania lotnisk zachodniej części Gruzji jak odwet za działania NATO w walce z terroryzmem. Przeciwnik oficjalnie nie jest wspierany przez Rosjan, jednak Rosja odmawia pomocy i kategorycznie zabrania lotów nad własnym terytorium.
Przeciwnik może dysponować bombowcami TU-22 wykradzionymi z muzeum lotnictwa, czego dowodzi poprzednia próba ataku na tamę. Liczba ich może wynosić nawet osiem, lecz jest to mało prawdopodobne ze względu na stan techniczny. Prawdopodobnie przeciwnik jest w posiadaniu muzealnych myśliwców Mig-15 lub Mig-21 w sile trzech eskadr - znów, stan techniczny co najmniej połowy floty uniemożliwi ich działanie.

Ze względu na bardzo limitowany kontyngent:
- Brak lotniskowca do wsparcia operacji
- Brak własnej obrony plot - jedyny zestaw Patriot jest uszkodzony - potrzebuje pilnie części zamiennych do naprawy i może być operacyjny w ciągu kilku minut
- Brak podglądu stacji dowodzenia i naprowadzania - prawdopodobnie jest zakłócana przez radziecką stację radiową, po jej zniszczeniu Hitman odzyska obraz radarowy
- Z baz tureckich powrót dwóch C-130, lądowania w Kobuleti przewidziane na godzinę 0830
- W międzynarodowej przestrzeni powietrznej będzie realizowany dozór AWACS rosyjskich sił powietrznych wraz z eskortą
- Spodziewany kierunek ataku bombowców z miejscowości związanych z organizacją terrorystyczną Jurija Owsienki - Krym, Odessa, Kiszyniów (Mołdawia), Bukareszt (Rumunia), Warna (Bułgaria)


ROE
- jest zgoda na atak każdego potwierdzonego bombowca klasy Tu-22 oraz każdego myśliwca, którego profil lotu sugeruje eskortę tych bombowców. Każdy inny cel powietrzny - decyzję o zestrzeleniu podejmuje dyżurny dowódca obrony powietrznej poprzez ośrodek dowodzenia i naprowadzania HITMAN, lub w przypadku ataku - dowódca statku powietrznego
- jest zgoda na atak każdego celu naziemnego w okolicy stacji zakłóceń, w szczególności środków opl przeciwnika


Zadania: lotnictwo myśliwskie
- Dyżurować w przydzielonych FAOR
- Niszczyć wszelkie napotkane kontakty przeciwnika zgodnie z ROE

Zadania: lotnictwo szturmowe
- zniszczyć stację zakłóceń radiowych przeciwnika

Image

- zniszczyć radary Big Bird i Clamshell na lotnisku Gudauta (opcjonalne)
Image

Zadania: śmigłowce transportowe
- Przetransportować zestaw naprawczy na lotnisko Kutaisi celem naprawy własnej obrony plot
Image
Image

Image

Image
Last edited by Specowsky on 2018-06-28 19:36, edited 8 times in total.

Specowsky
Posts: 263
Joined: 2018-04-17 15:14



Misja dodana, jeżeli będzie mały odzew, to termin przesuniemy.

Inne samoloty dostępne w miejsce tych wpisanych w misję, pw do mnie.

Odprawa 20:30, po tym czasie nie będzie czekania na osoby, które nie mają skonfigurowanego SR, DCS lub nie znają swoich zadań

Start maks. o 21:00

Loty w parach, dogadać się wcześniej

Samoloty hot

User avatar
Czart
Posts: 91
Joined: 2018-06-18 14:29

Flights: 22 (41hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Gdzie można zapoznać się z ATO?
Do wstępnego przygotowania niezbędna jest informacja:
- ugrupowanie przeciwnika w tym: FLOT, GBAD, FAORy, sklad lotnictwa i lotniska bazowania oraz system dowodzenia.
- trasy lotu;
- obiekty uderzeń w tym ich lokalizacja, ugrupowanie i organiczna OPL;
- dostępne uzbrojenie dla naszych samolotów;
- wsparcie naszych działań np. przez samoloty systemu AWACS itp.

Oczywiście bardzo ważne do planowania i realizacji misji są ROE.

Specowsky
Posts: 263
Joined: 2018-04-17 15:14



Panie... Jakie ato, jaki flot, jaki awacs... Właśnie wybiegasz z autobusu i biegiem do samolotu!

User avatar
Czart
Posts: 91
Joined: 2018-06-18 14:29

Flights: 22 (41hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Nie jest tragicznie- mamy sprawny autobus. :evil:

User avatar
Avantar
Posts: 1125
Joined: 2018-06-19 09:26

Flights: 281 (754hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Czart wrote: 2018-06-25 13:16 Nie jest tragicznie- mamy sprawny autobus. :evil:
Chyba ze sie rozbije jakis Mi-8 tuz obok nas i lopaty poszatkuja :)

Specowsky
Posts: 263
Joined: 2018-04-17 15:14



Dodano zdjęcia celów oraz KC-130

User avatar
gorzasty
Posts: 113
Joined: 2018-05-10 18:47
Contact:

Flights: 30 (60hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Rentier

Jako pilot Mi-8 chciałem poprosić żeby były w misji ustawione waypoiny dla nas. Zakupiłem ostatnio moduł GPSa i to by wiele ułatwiło w późniejszej nawigacji. Jeszcze lepiej gdyby każdy waypoint miał odrębną nazwę, jeśli nie ma ich za wiele, ale to już byłby "fullwypas". Dzięki!

Specowsky
Posts: 263
Joined: 2018-04-17 15:14



gorzasty wrote: 2018-06-27 13:33 Jako pilot Mi-8 chciałem poprosić żeby były w misji ustawione waypoiny dla nas. Zakupiłem ostatnio moduł GPSa i to by wiele ułatwiło w późniejszej nawigacji. Jeszcze lepiej gdyby każdy waypoint miał odrębną nazwę, jeśli nie ma ich za wiele, ale to już byłby "fullwypas". Dzięki!
Uwzględniono

Specowsky
Posts: 263
Joined: 2018-04-17 15:14



Mała aktualizacja sytuacji

User avatar
Wodzu
Posts: 1204
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 73 (198hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Rentier

Dzięki za misję.
Mirage2000C wykonały patrol, bez strat własnych. Specel uwagi przedstawione na debriefie. (głównie easy comm).
Do następnego.

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Image

Nazwa wydarzenia: Warlord Hunt - Last Words

Data/godzina wydarzenia: 2018-06-29 20:30

Typ wydarzenia: Heavy Role Play

Organizator: specel

Serwer: s01.gildia.org

Sloty: 14/18

Sitrep: viewtopic.php?f=59&t=329

Mapa: Caucasus (domyślna)

Czas trwania: 90min.

Krótki opis:

Śmierć Jurija Owsienko, jakkolwiek kojąca dla regionu, nie zakończyła idei destrukcji i terroru... Jego ostatnie słowa właśnie się realizują...

Lista obecności:

ObecniNieobecni

User avatar
Borsuk
Posts: 441
Joined: 2018-03-16 20:37

Flights: 140 (379hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Byłem, leciałem, nie wystrzeliłem ani jednej rakiety, ale mimo to bawiłem się świetnie. Przede wszystkim podziękowania dla specela za świetną misję, jak i dla Vlada za fajne prowadzenie. Do następnego!
Image

User avatar
Avantar
Posts: 1125
Joined: 2018-06-19 09:26

Flights: 281 (754hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

I po locie :) dzięki wszystkim zaangażowanym, poniżej jak to wyglądało z mojej perspektywy:



0:15:24 - Bliskie spotkanie z Kurczakiem 2, brak statecznika. Konieczność naprawy na lotnisku.
0:33:00 - Start w parze.

Od tego momentu mam w kabinie niesamowicie irytujący alarm przez cały czas. Ktoś rozpoznaje co to? Samolot też zachowuje się, jakby był uszkodzony, znosi go ciągle na prawo - możliwe, że naprawa jednak nie podziałała albo model jeszcze nie jest zrobiony...

0:45:10 - Atak na stację zakłócania radiowego
0:52:50 - Atak na stacje redarowe zestawu SA-10
1:07:17 - Atak na formację Tu-22 i 2xMiG-21

I tutaj wydarzyła się ciekawa rzecz. Według komunikatów Kurczak 2 (Czart) trzymał "lewego". Mi radar zalockował "środkowego" (1:09:00). Moment później Kurczak 2 odpala Sparrowa, ja chwilę po nim (1:09:21). I co? Zarówno jego jak i mój FOX lecą na prowadzącego a nie do celi które namierzyliśmy! (może to bug i namierzają coś o największym odbiciu radarowym?). No i do tego pocisk Czarta spudłował, mój trafił. Dalej - Czart angażuje MiGa-21, znowu pudło, dobijam Sidewinderem (1:10:00). Ostatni MiG jest już tylko formalnością (1:11:28)

1:18:45 - Jakieś problemy w ocenie pracy silnika. Przyzwyczajony do reguły - "lecisz wyżej, mniej palisz" wszedłem na 30k. A tam silniki rozkręciły się do 100% i nie chciały zejść niżej mimo zdjęcia przepustnicy do Idle. Chyba czytałem o czymś takim w NATOPSie ale zapomniałem podczas lotu. No i zamiast palić mniej spaliłem prawie wszystko co miałem.

1:29:30 - Lądowanie
1:31:45 - Koniec paliwa, na szczęście już na drodze kołowania :D

Świetna misja, świetna zabawa - dzięki Specel za przygotowanie i prowadzenie. Dodatkowe podziękowania dla Kurczaka 2 za wspólny udany lot :)

Specowsky
Posts: 263
Joined: 2018-04-17 15:14



Avantar, faktycznie jesr cos zwalone, na przyszlosc proponuje nie naprawiac, a wejsc jeszcze raz na slot po nowy samolot, zas w powietrzu wrocic do bazy i to samo :)

Post Reply