[2018-04-07 20:00] Yankee vs Commie Night [TvT]

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Uwaga: misja w wersji testowej, wszelkie uwagi/komentarze/spostrzeżenia dot. rozgrywki lub briefingu są mile widziane; misja powinna automatycznie balansować sytuację dodając AI, dlatego jest grywalna nawet dla jednego gracza.

Obecność graczy na slotach GCI nie jest wymagana, ale znacznie urozmaici rozgrywkę.

Jeśli społeczność wykaże zainteresowanie, wydarzenie będzie ponownie rozpisywane, a misja rozbudowywana. :D


Image

Mapa taktyczna:

Image
  • Granica lądowa przebiega pomiędzy radiolatarniami LA (307.00kHz), a VM (740.00kHz)
  • FLOT (ang. Forward Line Of Own Troops) - różne zgrupowania, w odległości ok. 60km od linii frontu
  • GBAD (ang. Ground Based Air Defense) - rozmieszczone w pobliżu radarów EWR, lotnisk oraz innych, potencjalnie ważnych miejsc
Opis fabularny:
Alternatywna rzeczywistość - rok 1965 - trwa zimna wojna; w ostatnich latach w rejonie Związku Radzieckiego obejmującym współczesny Północnokaukaski Okręg Federalny wybuchło, wspierane przez rząd USA, antykomunistyczne powstanie. Przy ukrytej pomocy sił amerykańskich (tzw. "szarych ludzików") oraz przekazaniu znacznej pomocy militarnej rejon odłączył się od ZSRR, a USA udało się tam rozlokować swoje siły. Teraz granica pomiędzy mocarstwami opiera się na zachodnich zboczach Kaukazu, a obie strony co jakiś czas wykonują pomocne dla propagandy akcje zaczepne lub też misje mające na celu przerwanie łańcucha dostaw. Wojna atomowa wisi na włosku...
  • Celem USA jest przesunięcie granicy oraz oderwanie od ZSRR kolejnych regionów.
  • Celem ZSRR jest odzyskanie utraconego obszaru.
Mechanizmy:
  • po obu stronach granicy trwają patrole CAP koordynowane przez AI GCI; trwa zimna wojna, dopóki jednostka nie przekroczy granicy nie zostanie przechwycona
  • patrole AI spawnują się oraz reagują automatycznie na potrzeby przechwycenia
  • misje CAS/BAI restartują się automatycznie co kilka minut
  • "komunikacja" z AI (przyjmowania zadań/statystyki/prośby o raporty BRAA/lokację celu) odbywa się przez menu "Other" ze standardowego DCS-owego panelu komunikacji (podobnie jak zamawianie przezbrojenia)
  • po obu stronach są przygotowane sloty dla kontrolerów GCI - łączymy się przez LotATC, a z uwagi na ograniczenia techniczne w DCS zajmujemy slot Su-25T, aby DCS SRS działał poprawnie (kategoryczny zakaz startów Su-25T!)
  • po dołączeniu do misji, jeśli nie ma kontrolera GCI obsługiwanego przez człowieka, możecie rozpocząć CAS w/g mapy powyżej lub oczekiwać na pojawienie się dostępnych zadań kontrolera sterowanego przez GCI
  • wszystkie aktywne lotniska posiadając bardzo silną obronę OPL, w którą wchodzą najnowsze/prototypowe rozwiązania końcówki lat sześćdziesiątych - odradzam zbliżania się do FARP-ów/lotnisk przeciwnika
  • po obu stronach granicy funkcjonują sieci radarów EWR - ich zasięg działania wpływa na pracę/świadomość sytuacyjną kontrolerów GCI, można próbować je niszczyć, skutecznie ograniczając pole widzenia przeciwnika; niestety takie działanie może prowadzić do konieczności restartu misji
  • w wyniku ograniczeń dostępnych modeli w DCS 2.5 występuje sporo mocnych uproszczeń dostępnych na misji jednostek - musimy przymknąć oko na brak konsekwencji historycznej...
ATO (ang. Air Tasking Order):
Blue
Callsigns
  • Waszyngton - kontrola GCI sterowana przez AI, aby przyjąć zadanie w menu komunikacji wybieramy "Other" -> "Waszyngton" i odpowiednią opcję
  • Londyn - kontrola GCI nadzorowana przez gracza (wymagane połaczenie przez LotATC (viewtopic.php?f=75&t=322), wchodzimy na slot Su25T - nie startujemy!)
  • Tom - loty F-5E - zadania Intercept/Sweep/CAS przydzielane przez jedno z centrów GCI
  • Jerry - loty F-86F - zadania Intercept/Sweep/CAS przydzielane przez jedno z centrów GCI
  • Tweety - loty UH-1H - zadania CAS lub transport przydzielane przez jedno z centrów GCI
COMM channels (zaprogramowane w maszynach)
  • Ch1 - 255.0MHz - kanał ogólny dla wszystkich + GCI
  • Ch2 - 260.0MHz - dowolne zastosowanie podczas misji
  • Ch3 - 265.0MHz - dowolne zastosowanie podczas misji
Red
Callsigns
  • Moskwa - kontrola GCI sterowana przez AI, aby przyjąć zadanie w menu komunikacji wybieramy "Other" -> "Moskwa" i odpowiednią opcję
  • Leningrad - kontrola GCI nadzorowana przez gracza (wymagane połaczenie przez LotATC (viewtopic.php?f=75&t=322), wchodzimy na slot Su25T - nie startujemy!)
  • Wilk - loty MiG-21bis - zadania Intercept/Sweep/CAS przydzielane przez jedno z centrów GCI
  • Zajac - loty MiG-15bis - zadania Intercept/Sweep/CAS przydzielane przez jedno z centrów GCI
  • Krtek - loty Mi-8MTV2 - zadania CAS lub transport przydzielane przez jedno z centrów GCI
COMM channels (zaprogramowane w maszynach)
  • Ch1 - 120.0MHz - kanał ogólny dla wszystkich + GCI
  • Ch2 - 130.0MHz - dowolne zastosowanie podczas misji
  • Ch3 - 140.0MHz - dowolne zastosowanie podczas misji
  • MiG-15bis - operują na 4.0MHz (wave number 160); spore ograniczenie i brak kompatybilności, sugeruję dodatkową komunikację z GCI na TeamSpeak :(
Kontrolerzy GCI:
  • działacie równolegle z GCI sterowanym przez AI
  • Wasze główne działanie to pomoc graczom podczas walki / wektorowanie
  • Wasze pole widzenia jest ograniczone przez zasięg radarów EWR Waszej strony; przeciwnik może próbować zniszczyć Wasze radary ograniczając zasięg kontroli
  • nie macie wpływu na zadania CAS/BAI
  • nie macie wpływu na zachowanie przeciwnika - brak dostępu do "Game Master" :evil:
INTEL:
  • na północ wysyłane są "silniejsze patrole" - F-5E po stronie BLUE oraz MiG-21 po stronie RED; obowiązuje zasada im dalej północ tym trudniej
  • w miejscach o znaczeniu taktycznym należy spodziewać się prototypów pierwszych wyrzutni rakiet AA - M48 Chaparral dla BLUE oraz 9K31 Strieła-1 po stronie RED

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Update, uzupełniono braki.

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Image

Zapraszam niezdecydowanych! :)

User avatar
Avantar
Posts: 1125
Joined: 2018-06-19 09:26

Flights: 281 (754hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Ech, kusisz. Chyba kupie sabrea :D

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Kupuj, kupuj będą chętni na latanie w tych klimatach to będę na tą misją pracował i cyklicznie rozpisywał. :)

Jutro to pierwszy poważny test Moose, także śmiało można wbijać nawet na "nieoblatanych" modelach. ;)

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Podbijam, zapraszam - misja po części poligob, więc można się spóźnić lub wyjść po 30 min. :)

mikkeboss
Posts: 65
Joined: 2018-05-08 23:09

Flights: 17 (33hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

maszyny beda HOT prawda? :D

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Cold, ale jak się ktoś rampy od obawia, dawać znać zmienię kilka na hot. :)

mikkeboss
Posts: 65
Joined: 2018-05-08 23:09

Flights: 17 (33hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

to wrzuc mi miga 15 hot, bo prawde mowiac to model do zabaw i wystarczy mi umiejetnosc obslugi dzialka ;)

User avatar
Avantar
Posts: 1125
Joined: 2018-06-19 09:26

Flights: 281 (754hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

20 to dla mnie ciut za wczesnie ale sprobuje sie zjawic z F-86 pozniej

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Nie ma problemu, ja na radarze będę do ~21:30 potem mogę misję zostawić to powinien być "samograjek" ;-) .

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Plany dobre i ambitne, ale skrypt transportowy skutecznie wywalał serwer - przepraszam za to, że trochę czasu Wam zmarnowałem; testy u mnie na lokalnym nie wskazywały, aż takich problemów. :oops:

Misja do poprawy / przebudowy i ponownego rozpisania.

Post Reply