Briefing: https://docs.google.com/document/d/1y4d ... sp=sharing
CF:
"Adjara Clash" Operation:" Night Shipment"
- Bartek16194
- Moderator
- Posts: 770
- Joined: 2018-10-23 19:09
Dziś wieczorem będę z kubkiem kawy siedział w ciepłej i milusiej wieży kontrolnej i sprowadzał Was bezpiecznie do celu.
Jeżeli Mission Maker nie ma nic przeciwko to wrzucam schematy odejścia/podejścia, które będą obowiązywać oraz mapy lotnisk. Jeżeli są pytania to śmiało tutaj, na PW bądź na TSie wieczorem.
(w sumie 5 plików)
Jeżeli Mission Maker nie ma nic przeciwko to wrzucam schematy odejścia/podejścia, które będą obowiązywać oraz mapy lotnisk. Jeżeli są pytania to śmiało tutaj, na PW bądź na TSie wieczorem.
(w sumie 5 plików)
Spoko pod warunkiem że omówimy przed misja to podejście do Batumi. Sam do końca tych podejsc nie rozumiem dlatego nie chce tego wymagać od innych. Do briefingu wrzuciłem coś co miało przypominać procedurę podejścia ale mistrzem painta nie jestem wiec dogadamy się na briefingu przed misja, byle było bezpiecznie bo dzisiaj przeciwnikiem jest pogoda...
Birbant (według pl.wiktionary.org)
rzeczownik, rodzaj męskoosobowy
(1.1) przest. mężczyzna prowadzący hulaszczy tryb życia. Inaczej; hulaka, lekkoduch, raptus
rzeczownik, rodzaj męskoosobowy
(1.1) przest. mężczyzna prowadzący hulaszczy tryb życia. Inaczej; hulaka, lekkoduch, raptus
Do TMA Batumi są 3 punkty wlotowe: NEDEK, SARPI i SOSED. STARy kończą się na IAF - NDB LU.
Jeśli chodzi o holdingi:
Nad SARPI nie ma.
Nad SOSED jest prawy holding minutowy o inbound tracku 133, minimalna wysokość FL100.
Nad NEDED jest prawy holding minutowy o inbound tracku 173, minimalna wysokość 7000 ft.
Do tego nad LU wyznaczono holding minutowy o inbound tracku 126, minimalna wysokość 7000 ft.
Tutaj mamy teraz lekką rozbieżność między mapami do DCSa a rzeczywistością. Rzeczywiście podejście ILS do 13 na Batumi oparte jest o IAF na NDB LU, w DCSie zmieniono na Tacan GSB.
Samolot rozpoczynający procedurę do ILSa wchodzi nad IAF z wysokością 7000 ft, po zezwoleniu na podejście wykonuje racetrack, aby nad AKAKI (ok. 14 NM) być na wysokości 3500 ft, skąd z kursem 120 (w rzeczywistości 126) kontynuuje lot poziomy (w rzeczywistości zniża jeszcze do 2500 ft) do przechwycenia GSa.
W przypadku wektorowania do podejścia końcowego, ATC wektoruje SP do przechwycenia radiolatarni kierunku (żadnych racetracków, udziwnień).
Jeśli chodzi o holdingi:
Nad SARPI nie ma.
Nad SOSED jest prawy holding minutowy o inbound tracku 133, minimalna wysokość FL100.
Nad NEDED jest prawy holding minutowy o inbound tracku 173, minimalna wysokość 7000 ft.
Do tego nad LU wyznaczono holding minutowy o inbound tracku 126, minimalna wysokość 7000 ft.
Tutaj mamy teraz lekką rozbieżność między mapami do DCSa a rzeczywistością. Rzeczywiście podejście ILS do 13 na Batumi oparte jest o IAF na NDB LU, w DCSie zmieniono na Tacan GSB.
Samolot rozpoczynający procedurę do ILSa wchodzi nad IAF z wysokością 7000 ft, po zezwoleniu na podejście wykonuje racetrack, aby nad AKAKI (ok. 14 NM) być na wysokości 3500 ft, skąd z kursem 120 (w rzeczywistości 126) kontynuuje lot poziomy (w rzeczywistości zniża jeszcze do 2500 ft) do przechwycenia GSa.
W przypadku wektorowania do podejścia końcowego, ATC wektoruje SP do przechwycenia radiolatarni kierunku (żadnych racetracków, udziwnień).
Te diagramy lotnisk różnią się chyba od DCSowych. Trzeba je ręcznie załadować do kneeb.
Informacje o statusie rekrutacji dostępne na stronie eskadry
VMFA - 117 Mighty Wombats
VMFA - 117 Mighty Wombats
Pomysł na misję super, ale parę uwag:
1) Powinny być jednolite mapy do briefingu, żeby zaraz się nie okazało, że każdy będzie wykonywał inną procedurę.
2) Z tego co rozumiem w waypointach mamy tylko punkt na 20 mili od lotniska (WP2) więc żadnego STARa z map nie wykonamy.
3) Czy na lądowanie jest przewidziane radarowe APP? Bo jeśli nie, to jak mamy wykonać podejście.
Można by lecieć na GSB z WP2 i wykonać wszystko wg. procedury, ale to będzie trwało wieki z tyloma formacjami.
Według mnie dużo lepszy byłby holding stack postawiony właśnie na GSB z parametrami jak ten nad LU lub jak w racetracku.Wtedy wszyscy by błyskawicznie podeszli.
Ostatnia opcja to prosto z holdingu na WP2 wejść na prostą. I tu zależy jak samoloty w DCS mają zmodelowanego ILS-a. Jeśli wszystko działa to luz i od razu jesteśmy na prostej. Jeśli natomiast muszą podejść według TCN to pytanie jaki jest offset na radialu od GSB bo przy 20 NM wchodzenie na prostą z własną nawigacją w tych warunkach może się różnie skończyć.
Cały ten wywód jest oczywiście bez sensu jeśli będzie APP działało.
4) Skoro już jest METAR w briefie to parę uwag do niego - widzialność w tym przypadku powinna być 1800 bo zaokrągla się do setki; zamiast FG (mgła) powinno być BR czyli zamglenie; brak paru głupot typu lotnisko, czas obserwacji, punkt rosy.
Tak czy inaczej czekam z niecierpliwością jak to będzie wyglądać
1) Powinny być jednolite mapy do briefingu, żeby zaraz się nie okazało, że każdy będzie wykonywał inną procedurę.
2) Z tego co rozumiem w waypointach mamy tylko punkt na 20 mili od lotniska (WP2) więc żadnego STARa z map nie wykonamy.
3) Czy na lądowanie jest przewidziane radarowe APP? Bo jeśli nie, to jak mamy wykonać podejście.
Można by lecieć na GSB z WP2 i wykonać wszystko wg. procedury, ale to będzie trwało wieki z tyloma formacjami.
Według mnie dużo lepszy byłby holding stack postawiony właśnie na GSB z parametrami jak ten nad LU lub jak w racetracku.Wtedy wszyscy by błyskawicznie podeszli.
Ostatnia opcja to prosto z holdingu na WP2 wejść na prostą. I tu zależy jak samoloty w DCS mają zmodelowanego ILS-a. Jeśli wszystko działa to luz i od razu jesteśmy na prostej. Jeśli natomiast muszą podejść według TCN to pytanie jaki jest offset na radialu od GSB bo przy 20 NM wchodzenie na prostą z własną nawigacją w tych warunkach może się różnie skończyć.
Cały ten wywód jest oczywiście bez sensu jeśli będzie APP działało.
4) Skoro już jest METAR w briefie to parę uwag do niego - widzialność w tym przypadku powinna być 1800 bo zaokrągla się do setki; zamiast FG (mgła) powinno być BR czyli zamglenie; brak paru głupot typu lotnisko, czas obserwacji, punkt rosy.
Tak czy inaczej czekam z niecierpliwością jak to będzie wyglądać