"Adjara Clash" Operation:" Night Shipment"

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Birbant
Posts: 202
Joined: 2019-08-16 16:51




Gildia Rentier

Last edited by Birbant on 2020-05-19 03:56, edited 2 times in total.

Birbant (według pl.wiktionary.org)

rzeczownik, rodzaj męskoosobowy
(1.1) przest. mężczyzna prowadzący hulaszczy tryb życia. Inaczej; hulaka, lekkoduch, raptus
User avatar
Bartek16194
Moderator
Posts: 770
Joined: 2018-10-23 19:09




Gildia Marshaller

VFA-203 Commanding Officer

VF-31 Naval Flight Officer

492nd vFS Pilot

Nie dałeś uprawnień do przeglądania obu plików.

Wirtualne Biało-Czerwone Iskry - #3 Prawy skrzydłowy (TS-11) - 2021+

Steam
YT
User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06




Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Dziś wieczorem będę z kubkiem kawy siedział w ciepłej i milusiej wieży kontrolnej i sprowadzał Was bezpiecznie do celu.

Jeżeli Mission Maker nie ma nic przeciwko to wrzucam schematy odejścia/podejścia, które będą obowiązywać oraz mapy lotnisk. Jeżeli są pytania to śmiało tutaj, na PW bądź na TSie wieczorem.

(w sumie 5 plików)

User avatar
Alienzo
Moderator
Posts: 446
Joined: 2018-09-30 15:46
Contact:




Gildia Marshaller

SGPSz Pilot SGPSz

VF-31 Commanding Officer

492nd vFS Pilot

Rozumiem że holding w którym będę oczekiwał i krążył przed moją koleją do lądowania jest ten okrąg o promieniu 10nm? Od 5000ft każdy kolejny flight o 1000ft w górę?

User avatar
laxentis
Posts: 66
Joined: 2019-10-19 22:21




Gildia Rentier

To nie holding, to racetrack.

Tu masz parametry holdingu nad LU (z mapy Jeppsena):
Image

User avatar
Alienzo
Moderator
Posts: 446
Joined: 2018-09-30 15:46
Contact:




Gildia Marshaller

SGPSz Pilot SGPSz

VF-31 Commanding Officer

492nd vFS Pilot

Czyli z tego co czytam taki np: holding NEDEK będę wiedział że na nim jestem jeśli Tacan będę miał na 173 ode mnie a wysokość utrzymam 7000ft lub wyższą nadaną od ATC?

Wiem że dla niektórych to jest oczywiste ale wolę się zapytać czy dobrze to rozumiem. Głupi nie pytają, tylko udają że wiedzą :)

User avatar
Birbant
Posts: 202
Joined: 2019-08-16 16:51




Gildia Rentier

Spoko pod warunkiem że omówimy przed misja to podejście do Batumi. Sam do końca tych podejsc nie rozumiem dlatego nie chce tego wymagać od innych. Do briefingu wrzuciłem coś co miało przypominać procedurę podejścia ale mistrzem painta nie jestem wiec dogadamy się na briefingu przed misja, byle było bezpiecznie bo dzisiaj przeciwnikiem jest pogoda...

Birbant (według pl.wiktionary.org)

rzeczownik, rodzaj męskoosobowy
(1.1) przest. mężczyzna prowadzący hulaszczy tryb życia. Inaczej; hulaka, lekkoduch, raptus
User avatar
laxentis
Posts: 66
Joined: 2019-10-19 22:21




Gildia Rentier

Do TMA Batumi są 3 punkty wlotowe: NEDEK, SARPI i SOSED. STARy kończą się na IAF - NDB LU.

Jeśli chodzi o holdingi:
Nad SARPI nie ma.
Nad SOSED jest prawy holding minutowy o inbound tracku 133, minimalna wysokość FL100.
Nad NEDED jest prawy holding minutowy o inbound tracku 173, minimalna wysokość 7000 ft.
Do tego nad LU wyznaczono holding minutowy o inbound tracku 126, minimalna wysokość 7000 ft.

Tutaj mamy teraz lekką rozbieżność między mapami do DCSa a rzeczywistością. Rzeczywiście podejście ILS do 13 na Batumi oparte jest o IAF na NDB LU, w DCSie zmieniono na Tacan GSB.
Samolot rozpoczynający procedurę do ILSa wchodzi nad IAF z wysokością 7000 ft, po zezwoleniu na podejście wykonuje racetrack, aby nad AKAKI (ok. 14 NM) być na wysokości 3500 ft, skąd z kursem 120 (w rzeczywistości 126) kontynuuje lot poziomy (w rzeczywistości zniża jeszcze do 2500 ft) do przechwycenia GSa.

W przypadku wektorowania do podejścia końcowego, ATC wektoruje SP do przechwycenia radiolatarni kierunku (żadnych racetracków, udziwnień).

User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06




Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Alienzo wrote: 2020-05-19 12:59 Rozumiem że holding w którym będę oczekiwał i krążył przed moją koleją do lądowania jest ten okrąg o promieniu 10nm? Od 5000ft każdy kolejny flight o 1000ft w górę?
Alienzo, holding bedzie w tym "jaju" - racetracku.
10 milowy okrag jest w tym schemacie chyba tylko jako punkt odniesienia.

User avatar
Alienzo
Moderator
Posts: 446
Joined: 2018-09-30 15:46
Contact:




Gildia Marshaller

SGPSz Pilot SGPSz

VF-31 Commanding Officer

492nd vFS Pilot

Ok, dzięki.

User avatar
laxentis
Posts: 66
Joined: 2019-10-19 22:21




Gildia Rentier

Qba wrote: 2020-05-19 13:29 10 milowy okrag jest w tym schemacie chyba tylko jako punkt odniesienia.
Dokładnie - to oznacza jedynie okrąg o promieniu 10 NM od GSB.

User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1162
Joined: 2018-11-11 10:35
Contact:




Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Qba wrote: 2020-05-19 12:52 Dziś wieczorem będę z kubkiem kawy siedział w ciepłej i milusiej wieży kontrolnej i sprowadzał Was bezpiecznie do celu.
Te diagramy lotnisk różnią się chyba od DCSowych. Trzeba je ręcznie załadować do kneeb.

Informacje o statusie rekrutacji dostępne na stronie eskadry
VMFA - 117 Mighty Wombats
User avatar
Syd
Posts: 93
Joined: 2020-05-05 10:36




Gildia Instruktor

Pomysł na misję super, ale parę uwag:

1) Powinny być jednolite mapy do briefingu, żeby zaraz się nie okazało, że każdy będzie wykonywał inną procedurę.

2) Z tego co rozumiem w waypointach mamy tylko punkt na 20 mili od lotniska (WP2) więc żadnego STARa z map nie wykonamy.

3) Czy na lądowanie jest przewidziane radarowe APP? Bo jeśli nie, to jak mamy wykonać podejście.

Można by lecieć na GSB z WP2 i wykonać wszystko wg. procedury, ale to będzie trwało wieki z tyloma formacjami.
Według mnie dużo lepszy byłby holding stack postawiony właśnie na GSB z parametrami jak ten nad LU lub jak w racetracku.Wtedy wszyscy by błyskawicznie podeszli.

Ostatnia opcja to prosto z holdingu na WP2 wejść na prostą. I tu zależy jak samoloty w DCS mają zmodelowanego ILS-a. Jeśli wszystko działa to luz i od razu jesteśmy na prostej. Jeśli natomiast muszą podejść według TCN to pytanie jaki jest offset na radialu od GSB bo przy 20 NM wchodzenie na prostą z własną nawigacją w tych warunkach może się różnie skończyć.
Cały ten wywód jest oczywiście bez sensu jeśli będzie APP działało.

4) Skoro już jest METAR w briefie to parę uwag do niego - widzialność w tym przypadku powinna być 1800 bo zaokrągla się do setki; zamiast FG (mgła) powinno być BR czyli zamglenie; brak paru głupot typu lotnisko, czas obserwacji, punkt rosy.

Tak czy inaczej czekam z niecierpliwością jak to będzie wyglądać :)

Post Reply