Arkusz do zapoznania przed misją: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Po niedawnym ataku NATO na cele strategiczne Federacji Rosyjskiej i Abchazji sytuacja przybrała bardzo dramatyczne barwy.
Mapka sytuacyjna:
E3 Sentry NATO krążący między Kutaisi a Tbilisi wykrył nagły wzrost aktywności lotnictwa Federacji: od strony lotnisk na północnym zachodzie obszaru działań wykryto kilkanaście kontaktów na dużej wysokości. Co najmniej 3 z nich to duże bombowce strategiczne. Reszta to najprawdopodobniej osłona myśliwska. Wszystkie kontakty kierują się w stronę granicy Gruzji i Abchazji, najprawdopodobniej celem jest lotnisko Senaki. Za ok 15 minut bombowce znajdą się w odległości umożliwiającej odpalenie pocisków manewrujących. Aktualnie w powietrzu znajduje się jedna para F-15C (AI) pełniąca zadanie CAP, ale najprawdopodobniej będzie niewystarczająca do odparcia ataku. Dodatkowo jedna dyżurna para samolotów myśliwskich (F/A-18C, Mirage 2000 lub F-15C) stoi uzbrojona i w pełnej gotowości (HOT) na płycie lotniska. Pozostałe maszyny są cold & dark i bez uzbrojenia, trzeba je jak najszybciej poderwać w powietrze!
Zadanie dla samolotów przewagi powietrznej to ustanowienie misji BARCAP między waypointami 2 i 3. Istnieje ryzyko dalszych ataków z północy, ale obecnie żadne kontakty nie są wykrywane.
Dodatkowe raporty telefoniczne wskazują na przekroczenie granicy w dwóch miejscach przez konwoje abchasko-rosyjskie. Na zachodniej części granicy raporty donoszą o transporcie piechoty - głównie nieopancerzone ciężarówki. Prawdopodobnym celem konwoju jest zajęcie miasta Zugdidi. Poniżej przewidywana trasa pojazdów oraz zdjęcie zrobione ukradkiem tuż przed przekroczeniem granicy gruzji.
Dodatkowo, w północnej części do granicy zbliża się silny konwój złożony z nowoczesnych czołgów rosyjskich i transporterów opancerzonych. Konwój na pewno wyposażony jest w nowoczesną osłonę przeciwlotniczą (Schilki, Tunguski a może i SA-15), zalecana jest duża ostrożność przy angażowaniu. Według danych wywiadu pojazdy zamierzają wykorzystać ochronę górzystego terenu i kierują się okrężną drogą na południe Gruzji. W rejonie przygranicznym przez krótki czas operował dron gruzińskiej armi i na krótko przed zestrzeleniem zarejestrował zdjęcie rosyjskich pojazdów.
Z racji nagłej sytuacji i małej ilości sprawnych maszyn konwój ciężarówek spróbuje przechwycić klucz uzbrojonych Mi-8 wspieranych przez 2 AH-64D US ARMY. Kolumna czołgów będzie celem dla BRRRRT i innego lotnictwa szturmowego. Na szczęście po ostatnim konflikcie w Osetii Gruzja posiada bardzo dobrze rozwiniętą sieć alarmową i możemy spodziewać się regularnych raportów o pozycji obu konwojów.
Rejon Sukhumi chroniony jest bateriamy SA-15, dodatkowo można spodziewać się MANPADOW na granicy z Abchazją.
(Zdjęcia niewyraźne bo robione cegłą. Pogoda jak widać)
ZADANIA:
BARCAP:
SPRINGFIELD: 2x F-15C
COLT: 4x F/A-18C
ENFIELD: 2x Mirage 2000C
AIR INTERDICTION:
HAWG: 4xA-10C
CHEVY: 2x Mi-8VT2
SEAD:
DODGE: 2xAV-8B
CAP/STRIKE:
UZI: 4x F/A-18C
______
Dopisano godzinę - specel
Dopisano sloty i zadania - avantar
Dodano mapki i uaktualniono sloty - avantar
[2018-07-17 20:30] Bear's Revenge
Nazwa wydarzenia: Bear's Revenge
Data/godzina wydarzenia: 2018-07-19 20:30
Typ wydarzenia: Heavy Role Play
Organizator: Avantar
Serwer: s01.gildia.org
Sloty: 14/22
Sitrep: viewtopic.php?f=59&t=347
Mapa: Caucasus (domyślna)
Czas trwania: 90min.
Krótki opis:
Od strony lotnisk na północnym zachodzie obszaru działań wykryto kilkanaście kontaktów na dużej wysokości. Za ok 15 minut bombowce znajdą się w odległości umożliwiającej odpalenie pocisków manewrujących.
Lista obecności:
Obecni
- CHEVY - eoon
- CHEVY - VladMordock
- COLT (BARCAP) - Krzychoo
- COLT (BARCAP) - raiven
- COLT (BARCAP) - Pancake
- DODGE (SEAD) - macmathys
- DODGE (SEAD) - specel
- ENFIELD (BARCAP) - Wons
- HAWG (AIR INTERDICTION) - mikkeboss
- HAWG (AIR INTERDICTION) - ch0mikoo
- UZI (CAP/STRIKE) - Burner
- UZI (CAP/STRIKE) - Borsuk
- UZI (CAP/STRIKE) - Grooz
- Wizard - Avantar
Film Wodza:
Film Mathysa:
Last edited by Avantar on 2018-07-20 11:06, edited 1 time in total.
Z moich komentarzy to w sumie tylko jedno - trzeba się zastanowić nad formą kanału awacsowego. Nie ukrywajmy - jest używany w 90% przez myśliwce, pal licho pomyłki, ale tak przeszkadza to gadaczkowanie, że po prostu wyłączyłem to radio w pewnym momencie, kiedy nie da się dogadać ze skrzydłowym. Najwyraźniej doszliśmy do etapu, gdzie jeden prowadzący to za mało przy obecnym graniu z game masterem. Albo znaleźć inne rozwiązanie - nie wiem.
A do samej misji - ja staram się tak robić, i widzę że Krzychoo też - powinieneś jasno określić, że np. WP3 to jest nasz cel, nie będziemy wówczas strzelać do tego, co nie nasze. Jeżeli jest ruchomy, to ustawić więcej i tak WPx - WPy to trasa konwoju. W takiej pogodzie (i jeszcze miałem problemy techniczne) szukanie celi zasobnikami/wzrokiem to tragedia. A ja w sumie to nie wiedziałem, gdzie mogę się spodziewać moich celów, albo nie doczytałem, albo nie znalazłem
Ale ogólnie spoko, mimo iż nie umiem latać. Sidearmy: celność na plus, siła rażenia - porażka.
A do samej misji - ja staram się tak robić, i widzę że Krzychoo też - powinieneś jasno określić, że np. WP3 to jest nasz cel, nie będziemy wówczas strzelać do tego, co nie nasze. Jeżeli jest ruchomy, to ustawić więcej i tak WPx - WPy to trasa konwoju. W takiej pogodzie (i jeszcze miałem problemy techniczne) szukanie celi zasobnikami/wzrokiem to tragedia. A ja w sumie to nie wiedziałem, gdzie mogę się spodziewać moich celów, albo nie doczytałem, albo nie znalazłem
Ale ogólnie spoko, mimo iż nie umiem latać. Sidearmy: celność na plus, siła rażenia - porażka.
A.. wlasciwie to tak sie zastanawiam, czemu po prostu nie rozdzielic kanalow AWACS na AG i AA, nawet jezeli ta sama osoba obsluguje (wiem, moze nie dac rady, ale to beda opoznienia najwyzej, AG zwykle moze ciut dluzej poczekac). W koncu te sasame komunikaty by szly, a jedynie AG by slyszalo rzeczy zwiazane z atakiem na cele naziemne a AA z celami powietrznymi. Kanalow w SRSie nie zabraknie, przyciskow na klawiaturze tez sporo jest...