TWILIGHT OF THE EUROPE 7 & 8

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1429
Joined: 2018-12-25 23:56

Flights: 218 (628hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Marshaller

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Commanding Officer

Image
Kampania pomiędzy fikcyjnymi grupami BLUE CATO, RED CCCF oraz GREEN ISAC, rozgrywana w 1989 roku w chwili inwazji ISAC na Gruzję. Zachęcam do przeczytania briefingu do całej kampanii który stanowi niejako tło fabularne do wydarzeń które nadejdą w czasie kampanii i dodatkowo powinno rozwiać to wszelkie wątpliwości. Dodatkowo pragnę zaznaczyć to, że w samej misji będą znajdować się siły Blue oraz Red, nie oznacza że są oni swoimi przeciwnikami :).

OPIS KAMPANII:

https://docs.google.com/document/d/1UCu ... 34hmt3oi9u

BRIEFING:
Szczegółowy Briefing wkrótce.

Ostatnia misja rozgrywana w teatrze Zatoki Perskiej była Gildia TWILIGHT OF THE EUROPE 4. (misje 5 oraz 6 rozgrywane były na Kaukazie).

W jej trakcie, Siły ISAC doszczętnie zniszczyły flotę CATO, a nieliczne jednostki które przetrwały atak pociskami jądrowymi, są uszkodzone w takim stopniu, że nie można wykluczyć ich rychłego zatonięcia. W stosunkowo najlepszej kondycji powinny być lotniskowce, i tak początkowo sądzono, jednak po paru godzinnych przeglądach wykryto awarie uniemożliwiającą ich bezpieczną eksploatacje.

Na lotniskowcu Theodore Roosevelt, wykryto nieszczelność w układzie chłodzenia reaktora jądrowego.
Natomiast na lotniskowcu Abraham Lincoln, w którego trafił pocisk rakietowy w dalszym ciągu nie poradzono sobie z nieszczelnościami kadłuba okrętu.

Z tego tytułu ogłoszono natychmiastowy rozkaz opuszczenia lotniskowców przez wszelkie zdatne do tego maszyny, nie ma ich dużo z uwagi na liczne uszkodzenia na pokładzie przez co nie działają windy, tym samym uzbrojenie zostało w bardzo dużym stopniu okrojone, a dodatkowo nie wszystkie samoloty posiadają wystarczającą ilość paliwa.

W trakcie ataku sił ISAC na flotę morską, jednocześnie atakowali oni również neutralne państwo Oman, gdzie było dostępne jedyne lotnisko dla strony Blue, co znacząco utrudnia całe przedsięwzięcie. Ewakuacja sił US NAVY będzie musiała mieć swój cel na terenie wyznaczonej drogi nieopodal zniszczonego lotniska Fudżajra

W czasie misji #07 zadanie wszystkich lotów będzie polegać na ewakuacji samolotów z lotniskowców na wyznaczone tymczasowy drogowy odcinek nieopodal Fudżairy. W trakcie dolotu nie można dać się wykryć siłą ISAC, racjonalnie korzystać z dostępnego uzbrojenia/paliwa. Możliwe że niektóre samoloty zostały uszkodzone w trakcie ataku, nie było czasu tego zweryfikować.

W czasie misji #08 zadanie polegać będzie na powrotu na lotniskowiec który w ciągu 3 dni powinien dopłynąć w ten rejon, jednocześnie eskadry które będą stacjonowały na jego pokładzie, zapewnią niezbędną osłonę z powietrza.


Mapa sytuacyjna:
Image

User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1429
Joined: 2018-12-25 23:56

Flights: 218 (628hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Marshaller

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Commanding Officer

Żeby zapisać się na misję trzeba dodać do profilu odznaczenie - Supercarrier (w panelu pilota)

W przypadku małej liczby chętnych rozważę dodanie darmowego lotniskowca
W przypadku braku slotów na jakiś typ samolotu, dodam je jako HOT na katapulcie.

User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1429
Joined: 2018-12-25 23:56

Flights: 218 (628hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Marshaller

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Commanding Officer

Zamieniono 4x F-14 na 4x F/A-18 w #7.

User avatar
Avantar
Posts: 1125
Joined: 2018-06-19 09:26

Flights: 281 (754hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Dasz F-16 na pokładzie? :D

Avantar
My rig: MSI MPG Z490 GAMING EDGE WIFI; HyperX Fury RGB 64GB (4x16GB) 3200MHz DDR4 CL16; Intel Core i9-10900KA; Zotac RTX 3090; HOTAS Warthog; HOTAS Cougar; WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar; Track IR 5; Thrustmaster TPR
User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1429
Joined: 2018-12-25 23:56

Flights: 218 (628hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Marshaller

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Commanding Officer

Dzień przed planowaną misją TWILIGHT OF THE EUROPE 7 odbyło się parę lądowań na wyznaczonym lądowisku. Poniżej materiał wideo, warto zwrócić uwagę pod koniec taśmy w jaki sposób wyznaczone są stanowiska postojowe.



Właściwy briefing wkrótce:

User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1429
Joined: 2018-12-25 23:56

Flights: 218 (628hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Marshaller

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Commanding Officer

TWILIGHT OF THE EUROPE 7

OVERVIEW:


W trakcie ataku sił ISAC na flotę morską CATO uszkodzeniom uległo bardzo wiele statków, część z nich zatoneła, natomiast lotniskowce zostały znacząco uszkodzone. Na lotniskowcu Theodore Roosevelt, wykryto nieszczelność w układzie chłodzenia reaktora jądrowego, natomiast na lotniskowcu Abraham Lincoln, w którego trafił pocisk rakietowy, w dalszym ciągu nie poradzono sobie z nieszczelnościami kadłubu okrętu.

Z tego tytułu zarządzono natychmiastową ewakuację wszelkich zdolnych do lotu maszyn, aby w sytuacji gdy całość przybrała by krytyczny scenariusz, zachować jak największą zdolność bojową. Samoloty po ostatniej misji nie zdołano przezbroić i ich arsenał jest mocno ograniczony, na szczęście ilość paliwa powinna być wystarczająca. Samoloty rozdysponowaliśmy w taki sposób żeby w każdym flightcie były minimum dwa statki powietrzne zdolne do obrony. Podstawowym uzbrojeniem są rakiety aim-9m oraz aim-7m.

Jedynym miejscem do lądowania w teatrze Zatoki Perskiej oprócz naszych lotniskowców było lotnisko Fujaira, niestety one również zostało zaatakowane ale awaryjnie udało nam się zorganizować w jego pobliżu drogowy odcinek lotniskowy który jest miejscem docelowym każdego lotu.

Dolot do tego miejsca musi przebiegać po wyznaczonej trasie, jak najniżej nad ziemią. Od strony wschodniej w ten rejon nie sięgają już radary wroga, natomiast od zachodu będzie nas zasłaniać łańcuch górski, takie ukształtowanie terenu da nam przewagę i powinniśmy uniknąć wykrycia.

W przypadku wykrycia możemy spodziewać że reakcji ze storny głównie Migów-21 oraz F-4 których eskadry stacjonują na najbliższych lotniskach:

W rejonie miejsca lądowania są rozlokowane sojusznicze SA-15 należące do Omanu.

Lądowanie na drodze powinno przebiegać od strony zachodniej, droga ustawiona jest zgodnie z kursem 090. Przed progiem pasa, zielonym dymem został oznaczony punkt w celu łatwiejszej orientacji który jest na bezpośrednim przedłożeniu drogi. Szerokość drogi jest wystarczająca i daje około 6 metrów zapasu dla F-14, długość drogi lądowania - około 1,3 nm. Przed lądowaniem zaleca się zrobienie pustego przelotu w celu zapoznania się z topografią terenu i zaznajomienia się z miejscem lądowania. Po posadzeniu maszyny są wyznaczone również stanowiska postojowe - należy zajmować je zaczynać od najdalszych.

W przypadku uszkodzenia odcinka przeznaczonego do lądowania lub jakichkolwiek innych problemów - został wyznaczony zapasowy odcinek - oznaczony na mapie, jego długość to 1,5 nm.

Wszystkie loty mają wpisane waypointy z trasą przelotu - ostatni z nich jest początkiem drogowego odcinka lotniskowego.
CF: https://1drv.ms/u/s!AnnhS3n0DXM3g7gNUDW ... g?e=pBs5FP
Uwaga: CF źle wyznaczył punkt startu - są nim lotniskowce, a nie lotnisko na północy.

METAR:
10012KT 9999 NSC 21 Q989 RMK FBL TURB BLU=

MAPS:
Image
Image


COMMS:
UNICOM: 255.000
CVN-71 127.500
CVN-72 128.500
Fujaira: 129.500

Enfield 7 258.000
Springfield 5 259.000
Springfield 4 260.300

Enfield 8 259.500
Springfield 1 253.400
Springfield 3 264.500

User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1429
Joined: 2018-12-25 23:56

Flights: 218 (628hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Marshaller

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Commanding Officer

Dodano 12 x F-16.

Briefing raczej późnym wieczorem w poniedziałek.

User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1429
Joined: 2018-12-25 23:56

Flights: 218 (628hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Marshaller

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Commanding Officer

TWILIGHT OF THE EUROPE 8

OVERVIEW:


Po wielu dniach oczekiwania do rejonu konfliktu w Zatoce Perskiej bliża się lotniskowiec CVN-73 G.Washington, obecnie znajduje się on około 450 mil od tymczasowego punktu zbornego Fujaira. Kalifat ISAC doskonale zdaje sobie sprawę z tego że duża część maszyn została ewakuowana w rejon portu lotniczego Fujaira i szczelnie kontroluje całą przestrzeń powietrzną odcinając wszelkie zaopatrzenie i blokuje możliwość dolotu każdej maszyny transportowej. Nad terenem Iranu i Arabii patrole wykonują maszyny F-14, natomiast nad Zatoką Migi21,Migi29 oraz F-4.

Powrót maszyn NAVY możliwy jest jedynie pod osłoną nocy, uprzątnięto odcinek DOL z rozbitych maszyn i obsługa naziemna dokonała niezbędnych przeglądów oraz dozbrojenia samolotów. W wyniku tych działań, każda startująca maszyna posiada 3 pełne zbiorniki paliwa, 2 sztuki AIM-7F i 2 sztuki AIM-9L, Dodatkowo F-14 dostały w spadku przejęte pociski AIM-54A.

Omańskiej służbie cywilnej udało się również doprowadzić do użytku małą część pasa startowego miejscowego lotniska, co pozwoli również na częściową operacyjność małych samolotów cywilnych i wojskowych. Z tego tytułu USAF na prośbe US NAVY zdecydowało się wesprzeć operację ewakuacji swoją skromną flotą samolotów F-16 które również utknęły na tym lotnisku. Samoloty te wyposażone są w pociski AIM-9M oraz prototypowe pociski AIM-120B.

Warto pamiętaj o tym że cały rejon jest mocno usiany SAMami wroga, przez co lot na dużej wysokości w pobliżu Fujairy nie jest wskazany, do momentu przelotu około 20 w kierunku wody należy lecieć możliwie nisko. Dodatkowo rejon ten jest w zasięgu radarów wroga, dlatego po tym gdy wystartują pierwsze nasze maszyny, na pewno wyśle on swoje statki powietrze w celu wyeliminowania tak łatwego celu.

Maszyny USAF powinny wystartować najpóźniej o 05:25. Pamiętajcie o tym że cały czas pełnicie dyżur bojowy i musicie być gotowi do startu w każdym momencie. Po starcie zabezpieczacie operacji startu maszyn NAVY, a nastepnie kierujecie się w rejon zatoki w celu przechwycenia wrogich Migów-21 oraz F-4 które blokują przelot maszynom NAVY, po ich wyeliminowaniu należy wrócić na lotnisko Fujaira biorąc pod uwagę fakt operowania przez cały ten czas na terenie nieprzyjaciela.

Maszyny NAVY muszą rozpocząć starty równo o godzinie 05:30, spowodowane jest to tym żeby wszystkie maszyny były gotowe do jednoczesnego startu i ewakuacji. Po starcie, maszyny zgodnie z opisanymi regułami powinny skierować się bezpośrednio do lotniskowca oddalonego o 450 mil. W trakcie dolotu możliwe jest napotkanie maszyn wroga które powinny zaangażować sojusznicze F-16, oraz to czego wyeliminować nie byli w stanie. Dodatkowo istnieje duże prawdopodobieństwo że w pościg za wami ruszą nieprzyjacielskie samoloty przechwytujące.

ZASADY:
-W przypadku gdy ktoś napotka na problemy natury technicznej i nie będzie gotów wystartować o 05:30 - przesiada sie do maszyny o nazwie ZAPAS LOTNISKO (samoloty HOT na drodze)
-W przypadku gdy ktoś uszkodzi odcinek lotniskowy w taki sposób że nie będą możliwe starty - możliwe są do wykorzystania sloty o nazwie ZAPAS POWIETRZE (samoloty w powietrzu nad Fujaira)
-Na lotniskowcu obowiązuje CASE I, uzywamy skryptu Alerax do momentu zejścia z holdingu, wtedy go resetujemy i odzywamy sie do DCSowego ATC.

METAR:
29002kt 9999 NSC 21 Q989 RMK MOD TURB BLU=

MAPS:
Image

CF: https://1drv.ms/u/s!AnnhS3n0DXM3g7gUVDz ... w?e=2DVJBm


COMMS:
MAGIC: 255.000
OVERLORD(AI): 256.000
CVN-73(TCN: 1X, ICLS; 1) 127.500
Fujaira: 251.150
Arco (KC-135MPRS; 101X) 131.000
Shell (S-3 VIKING; 102X) 132.000

Enfield 7 258.000
Springfield 5 259.000
Springfield 4 260.300

Springfield 1 253.400
Springfield 3 264.500

Badger 1 134.300
Badger 2 134.400
Badger 3 134.500

User avatar
Mal
Posts: 202
Joined: 2018-10-01 15:36

Flights: 159 (415hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

1st AC Rezerwa

VFA-203 Pilot

VF-31 Naval Aviator

Ja dzis nie lece zapisalem sie przypadkiem niestety juz nimoge sie wypisac

Post Reply