[2018-07-24 21:00] Operation Castro

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
User avatar
Wodzu
Posts: 1204
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 73 (0hs)



Gildia Rentier


User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (0hs)



Gildia Rentier


Specowsky
Posts: 263
Joined: 2018-04-17 15:14



Standardowo słowo ode mnie:
- misja jak misja - ok
- koordynacja działań całkiem niezła, sprawne starty mimo problemów technicznych, dużo graczy, super. Vladziu jak zawsze dał czadu na radiu, ale zapierdziel miał potężny. Podobały mi się te starty razem, czuć tłum, fajnie jak gdzieś tam przez owiewkę wypatrywałem inne loty. Wydaje mi się, że na kanale awacs nie było tak źle - choć i tak jak zawsze wyciszam go maksymalnie. Odczułem, że podeszliśmy do ataku bez osłony.
- albo rezygnujemy z debriefingu w ogóle, albo to rozwiążemy inaczej, bo to, co się działo wczoraj, to są jaja. Nie wiem, jak do tego podejść - pewnie tylko na zasadzie, że debriefer omawia, i nikt z nim nie dyskutuje, bo po co? Podyskutować można po omówieniu całości.

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (0hs)



Gildia Rentier

Dziękuję wszystkim raz jeszcze - 16 ludzi online (po raz pierwszy w tej ekipie), sporo lotów i spore zamieszanie, słowem było co robić. :D

Było wczoraj sporo błędów z mojej strony , za które przepraszam i proszę o wyrozumiałość, też ciągle się uczę; dodatkowo zachęcam innych do wskakiwania na slot AWACS i mam nadzieję, że po wczoraj ludzie się "nie wystraszą"; AWACS będzie zawsze narażony na krytykę, taka specyfika roli, co mnie na pewno od zabawy na tym slocie na pewno nie powstrzyma. :)

Nie ukrywam, że chciałbym podejrzeć kogoś kto robi to dłużej - ktoś wspominał wczoraj o jakimś p. Bartku, który siedzi na radarze Buddyspike - ma ktoś do niego jakikolwiek namiar tel/mail/FB? Z chęcią spróbowałbym go zaprosić do naszej piaskownicy. 8-)

Kilka uwag co do misji - moje przemyślenia, zachęcam do dyskusji:
  • paliwo - nie ograniczałbym paliwa lotom CAP, wczoraj chłopaki spokojnie mogli z 3 butlami startować, mielibyśmy większą rezerwę w momencie rozpoczęcia działań AtG
  • planowanie misji - przyznam, że nie przeliczałem tego wczoraj i brakowało mi informacji o godzinach/czasie jaki poszczególne loty AtG mają spędzić w Hot Zone; na pewno po wczorajszym odradzam rozpoczynania nalotów kilkoma lotami jednocześnie, tutaj albo na etapie planowania, albo koordynacji działań powinno to raczej przebiegać na zasadzie kolejki FIFO; jedni atakują podczas, gdy pozostali kręcą się na holdzie oczekując na swoją kolejność - zapanowanie nad 8-10 samolotowym mergem jest nie do zrobienia; inna uwaga to strefy CAP - niestety przy braku AMRAMM i faktycznym ograniczonym zasięgu rażenia Hornetów, środkowa oraz południowa strefa CAP powinna IMHO być położona kilkanaście mil bardziej na zachód (bliżej Hot Zone), misja jest dosyć "ciasna" i czasu na reakcję bywało wczoraj bardzo mało
  • osłona AtA - to już kolejna misja, gdzie dostajemy mocno w cztery litery i każdorazowo sytuacja przebiega podobnie, wszystko idzie OK do momentu utrzymywania przewagi powietrznej; potem zwykle tracimy jakieś loty CAP, nie ma komu nieba pilnować i loty AtG otrzymują łomot od bandytów, którzy wpadają do "niepilnowanego kurnika"; ZA MAŁO AtA - nie pamiętam kiedy nasze A-10 spadały od AAA, ogólnie dopóki mają osłonę, chłopaki zawsze skutecznie i bezpiecznie realizują zadania; wczoraj w wyniku utraty lotu CAP na północy, niedogadaniu z bingo na południu i krótkim zamieszaniu w locie "na środku" zabrakło mi sprawnych i gotowych lotów CAP, aby zapewnić skuteczną ochronę działań AtG - dodatkowo mój błąd ze zbyt późnym wycofaniem lotów doprowadził do... rzezi; uważam, że wczoraj zamiast FORD-a AtG zdecydowanie bardziej przydałby się planowany początkowo UZI lub nawet FORD2 (w zamierzeniu AtA);
    jeśli ja miałbym tą misję ponownie planować to (jak wyżej) zrezygnowałbym z FORD-ów, obsadził UZI, które miałoby po starcie podlecieć do tankera, dolać się pod korek i postawić BARCAP nad Kaukazem (pierwotne planowanie); następnie którykolwiek z lotów COLT, który miałby faktyczne Bingo (w tej sytuacji na "moje oko" około 3-4klbs) wycofujemy do Tankera, a ich rolę przejmuje UZI
    Podsumowując - 2xHarrier (SEAD) + 4xA-10C (GA) + dowolna liczba lotów AtA wydaje się być obecnie konfiguracją zdolną do sprawnego przeprowadzenia każdej operacji w skali jak ta wczorajsza, na obecnym etapie nie widzę sensu wrzucania niedorobionych Hornetów na AtG i - pomimo ogólnego zauroczenia F18 - uważam, że 1 lub 2 sprawne loty M2000C mogłyby sporo poprawić sytuację na niebie ;)
Misja na duży plus, ze świetnie przygotowanym briefingiem oraz przemyślaną sytuacją taktyczną, z chęcią wróciłbym do niej raz jeszcze - fakt czy to się stanie i na jakich zasadach pozostawiam w rękach Sowin-a. :)

User avatar
Sowin
Posts: 257
Joined: 2018-07-02 12:40

Flights: 129 (0hs)



Gildia Rentier

No. 26 Sqn Commanding Officer

Debrief jest od tego aby omówić lot. Najlepiej będzie gdy głos będą zabierać osoby w nim uczestniczące. Całość misji powtórzymy wstępnie we wtorek 31.07.18 o 20:30, z nowymi założeniami. Chodzi o to żeby odpowiednio ustalić warunki zanim ruszymy z kolejnymi zadaniami. Zostanie otwarty widok na swoich w F10 w ramach datalink, a AWACS ograniczy się do funkcji wsparcia informacji z bra na wyraźne pytanie oraz budowania obrazu pola walki. Jeśli ktoś dostanie w czasie lotu zaćmienia oczywiście może poprosić o prowadzenie za rękę, jednak decyzyjność i odpowiedzialność pozostanie w rękach pilota. Sloty zostaną rozpisane według flightów. Zapoznajcie się dobrze z brifingiem. Na odprawie przed lotem powinny być ustalane sprawy techniczne, nie fundamentalne dotyczące zadania. Zapraszam ponownie do udziału.
Chciałbym w tym miejscu zaznaczyć, że za większość pracy włożonej w przygotowanie misji odpowiada Gru z 73WH. Oprawa graficzna i plany lotów to jego robota. Ja jestem tylko właścicielem koncepcji.

User avatar
Avantar
Posts: 1125
Joined: 2018-06-19 09:26

Flights: 281 (0hs)



Gildia Rentier

Tak to wygladalo z mojej perspektywy:


00:00:00 Start misji
00:07:30 Take off
00:30:00 Pierwszy kontakt z wrogiem
00:33:45 Nieudany atak Maverickiem
00:36:45 Atak z dzialka
00:40:45 Dostalem z R-60M
00:41:00 Polowanie na MiGa-29
00:41:25 Splash (on byl MOJ!)
Image

00:41:35 Oops, ciekawy cien, tam cos jeszcze jest...
00:42:35 Dostalem z drugiej R-60M
00:43:55 Krzychoo ma farta :-)
00:45:25 Fox-2, splash - drugi MIG-29
01:02:30 Ladowanie

Generalnie nie jestem zadowolony, chociaz to pierwsza od paru misja gdzie wrocilem na lotnisko. NIe jestem zadowolony, bo nie udalo mi sie zaatakowac glownego celu, najpierw (mimo ze mialem gotowe Mavericki) spieprzylem sprawe i nie wybralem ich w DSMS wiec jedyne co dalem rade zrobic to powiedziec "Rifle", nacisnac pickle i zdziwic sie ze nic nie zchodzi z belki. Druga wtopa, atak z dzialka. Fajnie, pociski w celu .. ale cel byl juz dawno wrakiem, zmarnowane. Pozniej troche nerwowej sytuacji z MiGami, powrot i slabe ladowanie. Misja fajna, chociaz IMHO powinnismy czekac az SEAD i CAP zrobia robote zanim wejdziemy w strefe celu - akurat A-10tki moga dlugo wisiec. BTW, byloby milo gdyby SEAD wyeliminowal takze SA-6 bo kilka razy strzelala...

User avatar
Wodzu
Posts: 1204
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 73 (0hs)



Gildia Rentier

Debriefy są i będą, bo jest to świetne uzupełnienie misji. Nie ma wymogu uczestnictwa, zatem każdy zainteresowany może go obejrzeć, niemniej jednak pierwszeństwo wypowiedzi skierowałbym do osób uczestniczących w locie. Kto nie chce nie musi brać w nim udziału. Wiadomo, że każdy może sobie obejrzeć samemu, ale kluczem w tej sytuacji jest abyśmy oglądali je razem analizując akcje i sytuacje na ciepło, zaraz po misji. Na pewno więcej wyniesiemy kulturalnie wytykając na siebie palce niż oglądając samemu.
Kluczem do sukcesu jest moim zdaniem pozwolenie "mistrzowi gry" na wypowiedzenie się nt. wybranych akcji, a po tym, oddać głos zainteresowanym. To usprawni cały debrief oraz unikniemy takiej sytuacji jak wczoraj.


Misję podsumowałem na debriefie. Osobiście jestem zdania, żeby ograniczyć "możliwości" AWACSa do informacji o kontaktach i ewentualnym nakierowaniu na nie konkretnym azymutem, reszta to zadanie lidera poszczególnej formacji. Argumentacja to, zdecydowane odciążenie AVACSa z młynu który dzieje się po wypuszczeniu wszystkich maszyn, dzięki czemu może on swobodnie skupić się na wszystkich dostępnych lotach, zamiast dodatkowo przygotowywać taktyki lotu dla każdego pilota - wg. mnie jest to zbędne, a z posiadanych danych przez pilotów mogą oni bez problemu prowadzić swoje działania na podstawie wytycznych.
Tyle ode mnie. Dzięki wszystkim za lot.

User avatar
hades
Posts: 2
Joined: 2018-06-18 17:51

Flights: 14 (0hs)



Gildia Rentier

hej
prosil bym o zmiane 2 x a10 na 2 x hariery dla mnie i gru

User avatar
Sowin
Posts: 257
Joined: 2018-07-02 12:40

Flights: 129 (0hs)



Gildia Rentier

No. 26 Sqn Commanding Officer

Da się załatwić.

Stara
Posts: 24
Joined: 2018-06-29 18:26

Flights: 11 (0hs)



Gildia Rentier

Jako ze dzisiaj jednak moge , czy mozna prosic jeszcze o jakis slot na Horneta / moze byc nawet jakis AG/SEAD ?

Post Reply