Operation Bright ep. 2

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Igorczyk
Posts: 42
Joined: 2019-08-06 00:05
Contact:

Flights: 25 (66hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

VMFA-117 Marine Aviator

Operation Bright ep. 2 Typ misji: HRP ZARYS FABULARNY Rosja zaatakowała Gruzję. Umocniła swoją defensywę w okolicach Sochi i rozpoczęła ofensywę od wschodniej strony Kaukazu. Wojska rosyjskie obecnie zatrzymały się przy Tbilisi. USAF i US Navy w ramach sojuszu muszą szybko zareagować na działania agresora. Przeprowadzona będzie próba wypchnięcia sił rosyjskich w głąb lądu na północny zachód od Gudauta oraz próba zatrzymania wojsk rosyjskich w Tbilisi.
BRIEFING DATA: 12/07/2020
GODZ: 20:30


CZAS MISJI: 23/03/2016 0900Z 1300LOCAL

POGODA:
VIS9999
QNH29.89inHg/1012hPa
TEMP21C/69.8F
WINDFROM 279@5kt
BULLSEYE:
N 42° 7' 48" N 42° 7.8'
E 41° 50' 0" E 41° 50.0'

INFORMACJE OGÓLNE
Operacja dzieli się na dwa sektory, Whiskey oraz Echo.
Image


Image


CF: [KLIK]

DO MISJI POTRZEBA BĘDZIE DWÓCH KONTROLERÓW, BRAK CHOCIAŻBY JEDNEGO SPOWODUJE, ŻE JEDEN KONTROLER BĘDZIE MUSIAŁ KONTROLOWAĆ WSCHODNIĄ DEFENSYWĘ, JAK I PÓŁNOCNOZACHODNIĄ OFENSYWĘ.

Po ostatniej operacji udało się zniszczyć SA-10 w Sochi i Tbilisi. Wojska rosyjskie wycofują swoje siły z FARPu pomiędzy Sochi, a Gudauta. Nadciąga zaopatrzenie do Sochi z północy, które trzeba będzie zniszczyć. Na wschodzie po zajęciu FARPu przed Tbilisi sytuacja się pogorszyła. Musimy natychmiast się wycofać z Gori. Nie przeszkadza nam to jednak w prowadzeniu operacji CAS w Tbilisi i okolicach. Od północy będą nadciągały, mocniejsze niż wcześniej, siły powietrzne Rosyjskiej Federacji.

ZADANIA DLA SEKTORA WHISKEY Uzi 1 | Dodge 1 | Enfield 1 | Springfield 2 | Chevy 1 | Chevy 2 | Pig 2 Uzi 1 (F/A-18C) [SEAD] Start z Supercarriera Odległość do celu: 200NM Przewidywany czas w powietrzu: 90min Startujecie od razu jak tylko będziecie gotowi. Lecicie wraz z eskortą Dodga 1 i likwidujecie stanowisko SA-10 w Gelendzhiku (same radary wystarczą). Po likwidacji możecie wrócić na lotniskowiec. Uważajcie, bo w Novorosyjsku i Gelendzhiku zauważono zaparkowane samoloty wroga, być może wystartują w momencie waszego ataku.

Dodge 1 (F/A-18C) [Escort/BARCAP] Start z Supercarriera Odległość do celu: 180NM Przewidywany czas w powietrzu: 90min Startujecie wraz z Uzi 1 i eskortujecie ich do Gelendzhika. Tam znajduje się stanowisko SA-10, które muszą zniszczyć. Z Novorosyjska i Gelendzhika mogą wystartować samoloty podczas ich ataku. Po udanym unieszkodliwieniu SA-10, lecicie na WPT1 i 2 i prowadzicie tam CAPa. RTB możecie zaczynać o 15:00 czasu lokalnego.

Enfield 1 (F/A-18C) [TARCAP] Start z Supercarriera Odległość do celu: 100NM Przewidywany czas w powietrzu: 90min Lecicie nad Sochi i na miejscu osłaniacie lot Pig 2, które będzie prowadziło swoje działania w okolicy. Waszym celem są samoloty wroga, które wystartują z Krasnodaru i Maykopu. Na lotniskowiec możecie wracać o 15:00 czasu lokalnego. CAPa macie na WPT1 i 2.

Springfield 2 (F/A-18C) [HAVCAP] DLA POCZĄTKUJĄCYCH Start z Kobuleti Odległość do celu: 160NM Przewidywany czas w powietrzu: 70min Startujecie z Kobuleti i lecicie do Magica. Będzie nadawał tacan 31Y i leciał na 30kft. Wasze zadanie jest treningowe, ponieważ macie tylko go osłaniać. W przypadku zbliżenia się wrogich samolotów, macie ich likwidować. Okno do RTB zaczyna się o 14:30 czasu lokalnego. Na WPT1 macie podaną okolicę Magica.

Chevy 1 (UH-1H) [MEDEVAC/CSAR] Start z Gudauta Przewidywany czas w powietrzu: 60min Startujecie z Gudauty i lecicie na FARP znajdujący się w kwadracie FH09. Tam są dwie drużyny ciężko ranne, które trzeba bezzwłocznie zabrać do szpitala. W samym FARPie nie spodziewamy się ognia wroga. Jak chcecie to możecie wziąć uzbrojenie dla własnego bezpieczeństwa, ale nie musicie. Po wykonanej misji MEDEVAC możecie pełnić rolę CSAR i podbierać pilotów, którzy spadli. (Dołożyłem starań i podebranie żołnierzy powinno działać bez skryptu CTLD)
Chevy 2 (UH-1H) [CAS] Start z Gudauta Przewidywany czas w powietrzu: 90min Startujecie z Gudauty i lecicie na FARP znajdujący się w kwadracie FH09. W FARPie ląduje MEDEVAC, a wy udajecie się na północ i szukacie konwojów wroga, które uciekają do Sochi. Są to typowo pojazdy zaopatrzeniowe z lekką eskortą BTRów. Dodatkowo, w kwadracie EJ80 znajduje się mały posterunek wroga, przez który będą przejeżdżać wcześniej wspomniane konwoje. Tam jest tylko piechota. Po wykonanej misji możecie bezpośrednio wracać do Gudauty, lub pełnić rolę CSAR. Decyzję pozostawiam do waszej dyspozycji.
Pig 2 (A-10C) [CAS] Start z Batumi Odległość do celu: 130NM Przewidywany czas w powietrzu: 90min Start z Batumi. Lecicie bezpośrednio nad Sochi, na WPT1 i czekacie na konwoje wroga, które zmierzają w kierunku lotniska. Możecie zacząć ich szukać po drodze na północ od Sochi, ale nic się nie stanie, kiedy wypatrzycie je dopiero na lotnisku. Spodziewamy się czterech konwojów, z czego jeden z nich ma wyrzutnie rakiet SCUD. Koniecznie musicie zniszczyć ten konwój. O godzinie 14:00 czasu lokalnego, na południowy zachód będą się desantować nasze jednostki, nie strąćcie ich przypadkiem. Gdy sytuacja ucichnie, możecie wracać do Gudauty. Nie lądujcie w Batumi.

ZADANIA DLA SEKTORA ECHO Colt 1 | Colt 2 | Pontiac 1 | Springfield 1 | Ford 1 | Pig 1 Colt 1 (F-15C) [BARCAP] Start z Batumi Odległość do celu: 100NM Przewidywany czas w powietrzu: 90min Startujecie z Batumi. Waypointy u was wyglądają tak: WPT1: BULLSEYE, WPT2-3: CAP, WPT4: TEXACO. Udajecie się na swój CAP i nie pozwalacie żadnej wrogiej maszynie przekroczyć granicy. Do bazy możecie wracać o 15:00 czasu lokalnego. Wróćcie do Sukhumi, nie wracajcie do Batumi.

Colt 2 (F-16C) [BARCAP] Start z Kobuleti Odległość do celu: 100NM Przewidywany czas w powietrzu: 90min Startujecie z Kobuleti i udajecie się na wschodnią część Gruzji, na północ od Tbilisi. Tam osłaniacie Piga 1 nie pozwalając żadnemu wrogowi przelecieć przez granicę. CAPa prowadzicie na waypointach 1 i 2. Do bazy możecie wrócić o godz. 15:00 czasu lokalnego, lub po zakończeniu działań Piga 1 (którekolwiek jest później).

Pontiac 1 (JF-17) [BARCAP] Start z Kobuleti Odległość do celu: 75NM Przewidywany czas w powietrzu: 90min Startujecie z Kobuleti i udajecie się na północ bronić granicy. Prowadzicie CAPa na waypointach 1 i 2. Nie możecie przepuścić żadnego wrogiego samolotu przez granicę. Waszym zadaniem jest wspomóc Colta 1, lub 2, w zależności od tego, który będzie potrzebował pomocy. Do bazy możecie wracać o 15:00 czasu lokalnego.

Springfield 1 (F/A-18C) [HAVCAP] DLA POCZĄTKUJĄCYCH Start z Kobuleti Odległość do celu: 40NM Przewidywany czas w powietrzu: 70min Startujecie z Kobuleti i lecicie do Overlorda, jego tacan to 30Y i leci na 30kft. Wasz lot jest treningowy. Każdy wróg, który zbliży się na 40NM ma zostać zestrzelony. Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, ale gdyby tak się stało to ostatnią deską ratunku jesteście wy. Okno do RTB zaczyna się o 14:30 czasu lokalnego. Na WPT1 macie podaną okolicę Overlorda.

Ford 1 (Mi-8MTV2) [CASEVAC] Start z FARPu Odległość do celu: 25NM Przewidywany czas w powietrzu: 60min Lecicie na wschód i pomagacie naszym żołnierzom w Kareli, którzy są atakowani przez wrogą piechotę. Potem lecicie na wschód do FARPu, który przejęliśmy dwa dni temu. Tam znajdują się trzy grupy ciężko rannych żołnierzy. Uwaga, bo FARP jest pod ostrzałem wrogiej artylerii oraz nadciągają tam wrogie BTRy i czołgi. Gdy Pig 1 zniszczy swój priorytetowy cel, możecie się do niego zgłosić i poprosić go o pomoc, dajcie znak na Overlordzie i Pig przejdzie na waszą częstotliwość 30FM. Wasza misja się kończy w momencie powrotu do FARPu i wyładowaniu żołnierzy. (Dołożyłem starań i podebranie żołnierzy powinno działać bez skryptu CTLD). FARP, z którego startujecie będzie nadawał "LND" na 550kHz w celach radionawigacyjnych.

Pig 1 (A-10C) [CAS] Start z Batumi Odległość do celu: 150NM Przewidywany czas w powietrzu: 90min Startujecie z Batumi i udajecie się bezpośrednio nad Tbilisi. Tam znajdują się wyrzutnie SCUD, które musicie zlikwidować najpierw. Musimy się upewnić, że nie wystrzelą. Po tym możecie czyścić resztę, która tam została. Po wyczyszczeniu Tbilisi lecicie na północ w góry. W miasteczku Chargali znajdują się wrogie jednostki, które musicie zlikwidować. Uwaga, bo na południe od Chargali znajdują się cztery nasze M113, nie zniszczcie ich przypadkiem. Waszą osłoną w powietrzu będzie Colt 2, więc nie martwcie się o wrogie lotnictwo. Po zniszczeniu SCUD w Tbilisi możecie zacząć pomagać Fordowi 1, który będzie ewakuował naszą piechotę do szpitali polowych. Ford 1 może się do was zgłosić na częstotliwości ogólnej, resztę koordynujcie na 30FM. Po wykonanym zadaniu wróćcie do Kutaisi, nie wracajcie do Batumi

TECHNICZNE Zrezygnowałem z Moose'owego ATISa na rzecz F-15, które nie mogły go wyłączyć. Zrezygnowałem również z głosowego ATISa robionego przeze mnie. ATIS będzie dostępny jak uda mi się przetestować DATIS, który działa na SRSie.

Skrypt Aleraxa nie podaje BRC, trzeba będzie wejść na ATIS lotniskowca, tj. 127.750MHz.

Przewidywana długość misji: 2h-2,5h

Samoloty startujące z lotniskowca, a operujące w sektorze Echo niech zgłaszają się od razu do sektorowego Echo.

Samoloty wracające na lotniskowiec z sektora Echo niech zgłoszą się do sektora Whiskey w momencie wkroczenia na sektor Whiskey (nie wcześniej), tam będzie przeprowadzana kontrola nadlotniskowcowa

Washington ma TCN 1X i ICLS 1.

Każdy lot (oprócz F-15tek) na ostatnim waypoincie ma Bullseye.

W poprzedniej misji nie działały skrypty na podejmowanie żołnierzy przez śmigłowce. (Znaczy pewnie działały, ale nie wytłumaczyłem do końca co i jak, nikogo nie winię) Więc teraz śmigłowce zabierają żołnierzy w sposób DCSowy (nie ze skryptu CTLD, a normalnie). Mam nadzieję, że teraz pójdzie wszystko dobrze ;)

Ostatnio nie działał beacon CSARowy, było to spowodowane brakiem wgrania plików dźwiękowych i dlatego nie można było znaleźć pilota. Naprawione.

Ostatnio nie działał beacon w FARPie. Nie wiem szczerze dlaczego, zwiększyłem jego moc ze 100W na 1000W. Gdyby znowu nie działał, spróbujcie w radiu nadpisać częstotliwość jakąś losową i wpisać poprawną jeszcze raz.

Ostatnio wrogie CAPy to był jakiś żart, w związku z tym, Rosja wysłała swoich najlepszych pilotów. Spodziewajcie się sporego wycofywania i przegrupowywania.

Nie dałem nikomu określonej godziny do startu, najważniejsze jest to, żeby pierwsze starty były jeszcze przed 13:20 czasu lokalnego. Do 13:30 chcę widzieć wszystkie loty w powietrzu.

Częstotliwości ATISów są na UHFie zważając na F-15, które nie mogą korzystać z VHFu.

Dla innych lotnisk, które nie są uwzględnione w tabelce, obowiązuje domyślna częstotliwość UHF, tj. 225MHz-399.975MHz.

FREQUENCIES AWACS:
SEKTORAWACSFREQ
WHISKEYMAGIC243.500MHz
ECHOOVERLORD243.250MHz
AI (BOT)DARKSTAR251.000MHz

TANKERS:
TANKERCALLSIGNTACANALTITUDEFREQ
KC-135MPRSSHELL15X15kft245.000MHz
KC-135TEXACO17X17kft247.000MHz
KC-135MPRSARCO18X18kft248.000MHz

ATC:
STATIONFREQ
CVN-73 Washington127.500MHz AM
Batumi260.000MHz AM
Kobuleti262.000MHz AM
Kutaisi263.000MHz AM
Gudauta259.000MHz AM

ATIS:
ATISFREQ
CVN-73 Washington127.750MHz
Kobuleti232.300MHz
Gudauta232.225MHz
Kutaisi232.100MHz
Senaki-Kolkhi232.525
Batumi232.550
Sukhumi-Babushara232.500
END OF BREFING
Last edited by Igorczyk on 2020-07-11 13:37, edited 1 time in total.

User avatar
Igorczyk
Posts: 42
Joined: 2019-08-06 00:05
Contact:

Flights: 25 (66hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

VMFA-117 Marine Aviator

Update:
-Dodano u Forda wzmiankę o NDB 550kHz
-Dodano ATISy do tabelek częstotliwości
-Zmieniono wszystkie częstotliwości lotnisk na UHF zważając na lot F-15, które nie obsługują VHF (Na wszystkich innych lotniskach, które nie zostały uwzględnione, korzystać proszę z domyślnych częstotliwość UHF, tj. 225-399.975MHz)

User avatar
Igorczyk
Posts: 42
Joined: 2019-08-06 00:05
Contact:

Flights: 25 (66hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

VMFA-117 Marine Aviator

Bumpuję posta, miłoby było widzieć więcej osób. Przy obecnym stanie rzeczy misja będzie musiała być bardzo okrojona

User avatar
Jettax
Posts: 25
Joined: 2020-05-06 23:34

Flights: 61 (151hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

VMFA-117 Marine Aviator

Czy świeżak ja może zapisać się na taką misję?

https://vmfa-117.org/
AMD Ryzen 7 7800X3D, Inno3D GeForce RTX 3080Ti 12GB, Gigabyte Gaming B650 X AX, Kingston Fury Beast Black EXPO 64GB 6000 MHz, WinWing Orion F-18 HOTAS, TM TFRP, HP Reverb G2, 3x MFD Cougar, Gigabyte G32QC, FreeTrack.
User avatar
Haisu
Posts: 111
Joined: 2020-02-26 13:53

Flights: 89 (211hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Igorczyk wrote: 2020-07-11 12:37 Bumpuję posta, miłoby było widzieć więcej osób. Przy obecnym stanie rzeczy misja będzie musiała być bardzo okrojona
Albo przełożona. U mnie np. centrum dowodzenia zabrania ('za duzo grasz tych misji w tym tygodniu', etc. Swoją drogą jak ją urobię to się zapiszę).

User avatar
Igorczyk
Posts: 42
Joined: 2019-08-06 00:05
Contact:

Flights: 25 (66hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

VMFA-117 Marine Aviator

Jettax wrote: 2020-07-11 18:47 Czy świeżak ja może zapisać się na taką misję?
Gdyby osób było więcej, to powiedziałbym, że tak. Spokojnie by wtedy można było zająć sloty specjalnie przeznaczone dla zielonych. W tym momencie niestety raczej potrzebne są osoby, które poradzą sobie z i tak już ułatwionym zadaniem. Trudno będzie zorganizować lot treningowy w momencie, w którym brakuje właściwych flightów na swoich pozycjach. No niestety

Haisu wrote: 2020-07-11 19:30
Igorczyk wrote: 2020-07-11 12:37 Bumpuję posta, miłoby było widzieć więcej osób. Przy obecnym stanie rzeczy misja będzie musiała być bardzo okrojona
Albo przełożona. U mnie np. centrum dowodzenia zabrania ('za duzo grasz tych misji w tym tygodniu', etc. Swoją drogą jak ją urobię to się zapiszę).
No trudno się mówi. Muszę oczekiwać na zgodę na zmianę terminu misji, jako że sam sobie przesuwać tego nie mogę. Chciałbym uwzględnić ewentualność przesunięcia misji na sobotę 18 lipca. Gdyby tak się stało, to poinformuję o tym w tym wątku. Od poniedziałku do piątku nie ma mnie w domu więc nie będzie niestety już miejsca na poprawki/dodania slotów. Pożyjemy, zobaczymy.

User avatar
Jettax
Posts: 25
Joined: 2020-05-06 23:34

Flights: 61 (151hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

VMFA-117 Marine Aviator

Dzięki za informację i potwierdzenie bo tego się spodziewałem ale chętnie obejrzę retransmisję. Na HRP za wcześnie dla mnie. Zapis "dla początkujących" mnie podkusił i musiałem zapytać :)

https://vmfa-117.org/
AMD Ryzen 7 7800X3D, Inno3D GeForce RTX 3080Ti 12GB, Gigabyte Gaming B650 X AX, Kingston Fury Beast Black EXPO 64GB 6000 MHz, WinWing Orion F-18 HOTAS, TM TFRP, HP Reverb G2, 3x MFD Cougar, Gigabyte G32QC, FreeTrack.
User avatar
Igorczyk
Posts: 42
Joined: 2019-08-06 00:05
Contact:

Flights: 25 (66hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

VMFA-117 Marine Aviator

Po poprawkach w misji i z tego co widzę po slotach, chyba można zajmować bez obaw sloty dla zielonych. Zapraszam wszystkich nowych ;)

User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 247 (616hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Czy wywiad ustalił dokładne koordynaty poszczególnych radarów Sa-10 będących celem dla Uzi 1?

User avatar
Igorczyk
Posts: 42
Joined: 2019-08-06 00:05
Contact:

Flights: 25 (66hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

VMFA-117 Marine Aviator

Qba wrote: 2020-07-12 17:53 Czy wywiad ustalił dokładne koordynaty poszczególnych radarów Sa-10 będących celem dla Uzi 1?
Dokładne miejsce stanowiska macie bezpośrednio na WPT1, o ilości i rodzaju radarów nic nie wiemy

Post Reply