Operation VEST

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
User avatar
Birbant
Posts: 202
Joined: 2019-08-16 16:51

Flights: 225 (568hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Podsumowując Antiship na razie mamy
Colt1+ Colt2 3x JF= 6 pocisków przeciw okrętowych,
Ford3 2x F/A-18= 8 pocisków przeciw okrętowych, Ford2 2x F/A-18 Eskorta.

Ja uważam to zadanie za realne, nawet jeśli nie zniszczymy całkiem floty( przy dobrych wiatrach uszkodzimy) to zaznaczymy swoją obecność w tym rejonie, gdyż 1. Flota ogranicza zasięg naszego AWACS+ tanker co w znaczeniu taktycznym mogłoby być istotne-czy strategicznym? Nie wiem. Kluczem do sukcesu będzie czas uderzenia na flotę. Według mnie Colty powinny spotkać się w powietrzu z Fordami w jakimś IP, najlepiej wspólnym dla nas, bezpiecznym, ustawionym prostopadle do kierunku floty, około 50nm od zagrożenia. Utworzenie jakiejś jednej dużej formacji, line abreast czy spread'a uważam za nierealne(rózne samoloty) ale skupienie się na opuszczeniu IP i udaniu się na cel w jednym momencie już jak najbardziej można zsynchronizować. Gdy Colty i Ford3 przystąpią do ataku, dobrze żeby Ford 2 został na IP i osłaniał odwrót Coltów i Forda3 na IP, po odpaleniu rakiet antiship. W razie poderwania jakiejś pary dyżurnej przeciwnika przed atakiem lub w trakcie mile widziane jakieś klimatyczne Abort! Abort! Abort! rzucone na unicomie przez Ford2 lub Awacs. Praktycznie ciężko będzie się dogadać na jednej częstotliwości bo JF na tylko jedno funkcjonalne radio i musi zostać na unicom więc fajnie gdyby awacs widząc że kręcimy się w IP i jest w miarę bezpiecznie dał jakiś sygnał do opuszczenia IP i skierował nas na flotę np. CLEARED TO ENGAGE czy co tam wypadałoby powiedzieć :)

Mając na uwadze brak czasu na konkretne wybranie celi, gdybyśmy mieli jeszcze co najmniej parę Hornetów można by całe uderzenie podzielić na 2 fale. PierwszaHornetów która wchodzi, odpala harpoony. Druga JF która dobija co tam zostanie lub na odwrót. No i przy takiej ilości fajnie gdyby ktoś "z góry" pomógł nam to okiełznać żebyśmy się tam nie pozabijali :)

Birbant (według pl.wiktionary.org)

rzeczownik, rodzaj męskoosobowy
(1.1) przest. mężczyzna prowadzący hulaszczy tryb życia. Inaczej; hulaka, lekkoduch, raptus
User avatar
JankeS
Posts: 81
Joined: 2018-07-02 18:00

Flights: 186 (433hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

6WELT Executive Officer

Enfield 2 2 x F-16C
Strike: Kushk Nar EW Station

Przydałby się CAP gdzieś w rejonach Lavan.

User avatar
Sowin
Posts: 257
Joined: 2018-07-02 12:40

Flights: 129 (312hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

No. 26 Sqn Commanding Officer

Sorry, wypadło mi coś ważnego. Nie dam rady uczestniczyć w misji.

User avatar
Gildu
Posts: 636
Joined: 2019-01-24 12:55

Flights: 342 (872hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

VFA-203 Executive Officer

3ACS Executive Officer

Przy 4 samolotach wykonanie zadania zniszczenia navy jest nie do wykonania, maksymalnie co zniszczymy w najlepszym wypadku to jeden statek, warto sie zastanowic czy jest sens

User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1161
Joined: 2018-11-11 10:35
Contact:

Flights: 219 (544hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Jasne, ale zniszczenie wroga nie jest konieczne żeby utracił zdolność bojową. Tak sobie myślę patrząc na to co się działo z brytolami na Falklandach. Pewnie, że tu jest o tyle inaczej, bo są blisko własnych portów, ale uszkodzonymi okrętami walczyć nie będą. Czytałem np. tutaj i chyba ten procent uszkodzeń w DCS ma się nijak, do faktycznych efektów jake daje pojedyncze trafienie pociskiem powietrze-woda. Jakbyśmy im to wszystko zatopili, to by była dla nich katastrofa nie do opisania.

Uszkodzić, zadać straty, zabić morale. Dać im coś, czym mogliby się zająć zamiast uderzać na naszych. Niech zwątpią w szanse powodzenia :)

Informacje o statusie rekrutacji dostępne na stronie eskadry
VMFA - 117 Mighty Wombats
Post Reply