VBW-304 Trening - 12

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Hancer
Posts: 1042
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 153 (358hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Trening dla pilotów skrzydła oraz wszystkich chętnych latających na A-10C oraz F/A-18C
Szkolenie będzie powtarzane na życzenie pilotów nie mogących lecieć w danym terminie.
Szkolenie zostaje rozszerzone o atak na cele naziemne w eskorcie.


Image

Plan szkolenia:

1. Omówienie podstaw lotów w trudnych warunkach pogodowych.
2. Konfiguracja tacan, radio, ILS.
3. Start nocny z zachowaniem procedur.
4. Przelot w osłonie myśliwców.
5. Komunikacja z eskortą.
6. Sposoby rozpoznawania pozycji ochranianych statków powietrznych.
7. Lądowanie z użyciem ILS, dla F/A-18C lądowanie na Beacon (test metody).

Częstotliwości

Pig1 - 32 MHz
Tusk 1 - 43 Mhz
Enfield 1 - 302 MHz
Springfield 1 - 35 MHz

Pogoda

Zachmurzenie całkowite, pułap chmur 1800 ft.
Wiatr:
at 33 ft - 5 kts / 86`
at 1600 ft - 12 kts / 113`
at 6600 ft - 15 kts / 112

Lotnisko bazowe

Tbilisi-Lochini:
Elevation - 1573 ft
Tacan - 25X
ILS:
Rwys 13 - 123` / 110.30
Rwys 31L - 303` / 108.90
ATC - 267 MHz

Konfiguracja ILS oraz Tacan

Przy prawidłowo włączonym ILS i odpowiednim ustawieniu maszyny uzyskamy taki widok:

Image

ILS uruchamia się poniżej 9 nm od pasa, pomaga ustawienie punktu na lotnisko docelowe.
Rozdzielenie linii strzałki na HSI (Horizontal Situation Indicator) wskazuje nam kierunek w który musimy skierować maszynę żeby ustawić ja w osi pasa.
Oczywiście prawidłowo trzeba ustawić częstotliwość ILS oraz Tacan.

Image

Ustawienie prawidłowej ścieżki schodzenia

Jeżeli nie mamy jeszcze przechwyconej poziomej linii ILS musimy zwrócić uwagę na położenie wskaźnika.

Image

Jeżeli biała strzałka jest poniżej środka jesteśmy za wysoko i adekwatnie strzałka w górze za nisko.
Przy podchodzeniu wskaźnika do środka powinna pojawić się pozioma linia na ADI (Attitude Director Indicator)

Post Reply