[2018-08-23 20:30] Cold Fire

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Image

Image

Image

Opis fabularny
9 stycznia 1995 roku, godzina 9:15. Narastające od wielu miesięcy napięcie na granicy Królestwa Czerwoni oraz Bluelandii doprowadziło do sytuacji, iż otwarty konflikt wisi na włosku. Wywiad Bluelandii odkrył, iż przeciwnik koncentruje znaczne siły pancerne w rejonie Cherkesska, potencjalnie przygotowując się do inwazji , dlatego też postanowiono przeprowadzić uderzenie wyprzedzające.

Brygada pancerna Czerwonii jest osłaniania przez zestaw Kub, dlatego z Senaki Kholki wystartują AV8B z misją SEAD. Następnie po unieszkodliwieniu zagrożenia na miejsce dotrą A-10, których zadaniem będzie zadanie możliwie największych uszkodzeń przeciwnikowi, całość będzie osłaniana przez kilka lotów FA-18 +M2000C.

Na lotnisku Mineralnye Vody stancjonują przestażałe myśliwce MiG-21, dlatego głównym zagrożeniem dla powodzenia operacji, będą myśliwce MiG-29 oraz MiG-23 startujące z Maykop oraz Mozdok.

Pogoda
-1*C, średnie zachmurzenie na 3200ft, lekkie opady śniegu, wiatr: 6kt w kierunku 257*

Zadania
Enfield 1
Zadanie główne: Osłona zachodniej flanki operacji
Wyposażenie: 3 zbiorniki paliwa, uzbrojenie w/g uzniania
Komunikacja: 262Mhz , kanał 10 (COM2)
Start: Senaki-Kolkhi
Uwagi: Strefa BAR CAP WP5-WP6; uwaga na SA6 w Target Zone!

Enfield 2
Zadanie główne: Osłona zachodniej flanki operacji
Wyposażenie: 3 zbiorniki paliwa, uzbrojenie w/g uzniania
Komunikacja: 259Mhz , kanał 11 (COM2)
Start: Senaki-Kolkhi
Uwagi: Strefa BAR CAP WP5-WP6; uwaga na SA6 w Target Zone!; po starcie dotankowanie w Texaco na WP1

Springfield 1
Zadanie główne: Osłona wschodniej flanki operacji
Wyposażenie: 3 zbiorniki paliwa, uzbrojenie w/g uzniania
Komunikacja: 268Mhz , kanał 12 (COM2)
Start: Senaki-Kolkhi
Uwagi: Strefa BAR CAP WP5-WP6; uwaga na SA6 w Target Zone!

Springfield 2
Zadanie główne: Osłona wschodniej flanki operacji
Wyposażenie: 3 zbiorniki paliwa, uzbrojenie w/g uzniania
Komunikacja: 269Mhz , kanał 13 (COM2)
Start: Senaki-Kolkhi
Uwagi: Strefa BAR CAP WP5-WP6; uwaga na SA6 w Target Zone!; po starcie dotankowanie w Texaco na WP1

Dodge 1
Zadanie główne: Bezpośrednia ochrona pakietu uderzeniowego - eskorta Uzi 1
Wyposażenie: 3 zbiorniki paliwa, uzbrojenie w/g uzniania
Komunikacja: 260Mhz , kanał 14 (COM2)
Start: Senaki-Kolkhi
Uwagi: Strefa CAP WP3-WP6; po starcie holding WP2 do momentu unieszkodliwienia SA6 w target Zone

Uzi 1
Zadanie główne: Misja SEAD - zniszczenie obrony powietrznej w Target Zone (SA6)
Wyposażenie: 2 zbiorniki paliwa, uzbrojenie w/g uzniania
Komunikacja: 263
Start: Senaki-Kolkhi
Uwagi: Cel w WP3 - zalecane podejście od południa (lekkie wzniesienie), uwaga na ZSU w Target Zone

Uzi 2
Zadanie główne: Misja SEAD - zniszczenie obrony powietrznej w Mineralnye Vody, (opcjonalnie) wsparcie SEAD w Target Zone
Wyposażenie: 2 zbiorniki paliwa, uzbrojenie w/g uzniania
Komunikacja: 261
Start: Senaki-Kolkhi
Uwagi: Cel w WP4, uwaga na ZSU ; (opcjonalnie) Target Zone w WP5

Colt 1
Zadanie główne: Atak na brygadę pancerną stacjonującą w rejonie Cherkessk-a
Wyposażenie: paliwo oraz uzbrojenie w/g uzniania, trasa do celu oraz RTB to ponad 250nm, należy przyjąć min 15 minut nad celem
Komunikacja: 267
Start: Senaki-Kolkhi
Uwagi: Cel w WP3, uwaga na ZSU; (opcjonalnie) po starcie dotankowanie w Arco na WP1

Ford 1
Zadanie główne: CSAR, uruchomiony skrypt Ciribob; zarówno katapultowani gracze, jak i AI będą wymagali pomocy; po ich podjęciu należy odstawić do FARP lub lotnisko; z uwagi na teren promień lądowania wokół rozbitka zwiększono do 2km
Wyposażenie: strzelcy pokładowi - reszta w/g uznania
Komunikacja: Yadro Ch1
Start: FARP Warsaw
Uwagi: WP1 Bullseye, WP2 potencjalnie bezpieczne miejsce oczekiwania na wezwanie, WP3 Target Zone - nawigacja/przemieszczanie w/g uznania dowódcy Ford 1-1; Bardzo trudne warunki lotu - należy pamiętać o oblodzeniu oraz niskiej gęstości powietrza, należy ograniczyć masę startową do niezbędnego minimum.

Zagrożenia
  • AA
    • Mineralnye Vody - MiG-21 - kilka sztuk
    • Mozdok - MiG-29 - nieznana liczba
    • Maykop - MiG-23 - nieznana liczba
  • AAA
    • Target Zone - SA-6 + SA-13 + ZSU
    • Mineralnye Vody - SA-13 + ZSU
    • Mozdok - SA-6 + ZSU
    • Maykop - SA-6 + ZSU
Komunikacja
  • AWACS Wizard + kanał wspólny - 255MHz
  • Senaki-Kolkhi 132MHz, 31X
  • Kutaisi 134MHz, 44X (zapasowe)
Dodatkowo
  • AWACS Wizard (AI) - 251MHz
  • Tanker Texaco - 251MHz, 1X 25000ft
  • Tanker Arco - 251MHz, 2X 20000ft

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Image

Nazwa wydarzenia: Cold Fire

Data/godzina wydarzenia: 2018-08-23 20:30

Typ wydarzenia: Heavy Role Play

Organizator: VladMordock

Serwer: s01.gildia.org

Sloty: 17/22

Sitrep: viewtopic.php?f=59&t=408

Mapa: Caucasus (domyślna)

Czas trwania: 120min.

Krótki opis:

Wyprzedzający atak Bluelandii na Królestwo Czerwonii, koncentrujące swoje wojska na granicy. A-10 - Ground Attack FA-18 + M2000C - CAP, Escort AV8B - SEAD, Ground Attack Mi8 - CSAR Slotów dodatkowych nie będzie, ew. zmiana modeli.

Lista obecności:

ObecniNieobecni

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Update - zapraszam. :D

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Update - wymiana jednego lotu FA-18 na M2000C

User avatar
YogiPL
Posts: 79
Joined: 2018-06-04 08:22

Flights: 56 (134hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Rentier

Z czystej ciekawości...

nie będzie problemu z komunikacją, jeśli AWACS i Tanker-y są na jednej częstotliwości 251Mhz?

Specowsky
Posts: 263
Joined: 2018-04-17 15:14



Nie powinno - poprostu wszyscy beda slyszec "return precontact" :D

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Eksperyment, ja bede AWACSowal na 255 i to jest wspólna na dzisiaj.

W ramach backupu i ew. mozliwosci grania tej misji bez osoby na radarze dodalem AI AWACS na 251. Większość czasu spedzicie dzis na 255, więc nie powinno byc problemu.

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Update - F/A-18 trafią na Barcap, M2000C do eskorty paczki; zachęcam do udziału, jeszcze przynajmniej 1 lot hornetów by się przydał.

User avatar
Wodzu
Posts: 1204
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 73 (198hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Rentier

Dzisiejszy lot to po prostu żenada na kółkach. Dziękuje tylko Gru i Matysowi że to wytrzymali. Do następnego.

Specowsky
Posts: 263
Joined: 2018-04-17 15:14



Lot w porządku, pierwszy raz latałem z Yogim i jak najbardziej w porządku, troszkę się poduczyłem obserwować i reagować na opl - zwłaszcza, że wyrzutnie trzykrotnie przewyższały nas zasięgiem. "Wyczuliśmy" ile czasu zajmie mu wystrzelenie kolejnego pocisku i w pewnym momencie wykonaliśmy szybki atak, całkiem udany.

No i to co powiedziane: trzeba pamiętać o ustawianiu tankowca.

I proszę następnym razem "lepszych" o nie dowodzenie innymi lotami, bo się po prostu (cenzura) odechciewa. Nie wiem kto i mam to w dupie, ale dzięki temu pro-pajlotowi cenne wskazówki taktyczne i przede wszystkim za poprawienie zabawy mi i skrzydłowemu. Żenada.

Image
Image

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Dziękuję wszystkim przyjemny wieczór, nie wszystko poszło tak jak planowałem, ale ze strony MM/GM oceniam misja na jakieś 70% realizacji mojej początkowej wizji jak powinno to wyglądać. ;-)

Kilka lekcji MM wyciągniętych - będzie lepiej... ;)


User avatar
Avantar
Posts: 1125
Joined: 2018-06-19 09:26

Flights: 281 (754hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Dzięki za lot. Mimo że niezbyt udany (brak powrotu na lotnisko) to calkiem ciekawy i fajny.

Maly komentarz do poprzednich wypowiedzi: bardzo prosze o unikanie stwierdzen "zenada" (bo jednak wszyscy sie uczymy tego mission makingu, i nie zawsze wszystko wychodzi. To ze Herki lecial za wolno to nie zenada tylko wypadek, nikt tego specjalnie nie zrobil, a ze wkurzylo tankujacych, no przykre - bedzie nastepnym razem lecial szybciej) albo obrazania sie na kazdy komentarz na radiu :) Tutaj akurat specel zrozumialem Wasz komunikat tak samo jak wspomniany "propilot" - powiedzieliscie, ze wystrzeliwujecie wyrzutnie", na poczatku pomyslalem ze strzelacie z maverickow do wyrzutni SA-6 i stad pewnie pojawil sie komentarz o tym zeby zniszczyc radar. Nie bylo to ani dowodzenie lotem, ani jakas kasliwa uwaga - po prostu ktos sie zdziwil ze obralsicie taka (zle zrozumiana) taktyke. Wasze dzialanie bylo sluszne ofc, ale tez nikt Was nie opierdalal wiec nie odbierajcie tego w ten sposob. I, strzelanie na koniec do wlasnych jednostek no to .. ten. mam nadzieje ze wypadek przy pracy :) ogolnie fajnie bylo, mimo ze w koncowej walce stracilem orientacje i generalnie mialem za mala energie do tego dogfighta juz na samym poczatku... tak czy siak, dwoch ubilem :D

Film z mojej kabiny tutaj:



00:08:30 Taxi
00:19:00 Takeoff
00:31:30 Hold przed wejściem do strefy
00:47:30 Poszukiwania MiGow 21
00:49:05 Fox inbound
00:50:20 Splash, low
00:52:20 Fishbed na celowniku
00:53:40 Fox 2, splash
00:56:40 Twoship MiG-29, problemy z radarem
00:57:00 Fox 1 inbound, defending
00:57:25 Kolejny Fox 1
00:58:30 Fox 2, splash bandit
01:02:00 Kolejny twoship MiG-29, Fox 3
01:09:10 Singleship MiG-29, nisko
01:10:15 Strata locka i początek końca...
01:12:24 Popup, w centrum huda zobaczylem jego flare, myslalem ze fox 2
01:12:52 guns guns guns
01:13:30 Fox 2 inbound, splash

Specowsky
Posts: 263
Joined: 2018-04-17 15:14



Avantar wrote: 2018-08-24 09:46 Dzięki za lot. Mimo że niezbyt udany (brak powrotu na lotnisko) to calkiem ciekawy i fajny.

Tutaj akurat specel zrozumialem Wasz komunikat tak samo jak wspomniany "propilot" - powiedzieliscie, ze wystrzeliwujecie wyrzutnie", na poczatku pomyslalem ze strzelacie z maverickow do wyrzutni SA-6 i stad pewnie pojawil sie komentarz o tym zeby zniszczyc radar. Nie bylo to ani dowodzenie lotem, ani jakas kasliwa uwaga - po prostu ktos sie zdziwil ze obralsicie taka (zle zrozumiana) taktyke. Wasze dzialanie bylo sluszne ofc, ale tez nikt Was nie opierdalal wiec nie odbierajcie tego w ten sposob.

I, strzelanie na koniec do wlasnych jednostek no to .. ten. mam nadzieje ze wypadek przy pracy :)
Ad1 - edit - wycięte. kończę z tłumaczeniem się.

Ad2 - wyjaśnione. Zapomniany master arm i panika związana z utratą panowania nad maszyną. Zresztą, matysowi się należało, bo nie lata harkiem xD

User avatar
Matys
Posts: 202
Joined: 2018-05-19 00:45

Flights: 23 (57hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Rentier

Ad. 2
To chociaż celownik sobie ustaw bo ci znosi na prawo! :P




Ad. 1
Co do komentarzy na radiu to tutaj zgodzę się ze Specelem - w trakcie HRP nie powinno to mieć miejsca, a to że poszła taka czy inna komenda to inna sprawa - w ferworze walki mogą się zdarzyć różne pomyłki/przejęzyczenia a jeśli ktoś ma z czymś problem to można zwrócić uwage/wyjaśnić sprawę na debriefie.
Przypomina mi się cytat z pewnego filmu na youtube ("...kto dowódcą k... jest?") :D.
Podczas misji (zwłaszcza HRP) ograniczajmy komunikację do niezbędnego minimum, bo przy tylu osobach naprawdę ciężko czasem się dogadać.
Last edited by Matys on 2018-08-24 10:18, edited 1 time in total.

Specowsky
Posts: 263
Joined: 2018-04-17 15:14



macmathys wrote: 2018-08-24 10:08 To chociaż celownik sobie ustaw bo ci znosi na prawo! :P
Następnym razem będzie direct hit, obiecuję :evil:

Post Reply