Trening CAS z żywym JTAC-iem

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Wroblowaty
Posts: 181
Joined: 2019-09-05 17:34

Flights: 175 (432hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Naval Aviator

Cześć.

Planuję przeprowadzić trening CAS i komunikacji z żywym JTAC-iem.

Sobota 7-11-2020 / 21:00
Mapa: Nevada

Ze względu na kwestie organizacyjne proszę o respektowanie następujących zasad:
- Przy zapisach max 2 pary na JTAC-a
- Uzbrojenie dowolne, ale prośba - nie obładowywać się jak choinka. ;) Wystarczą 2 typy uzbrojenia na samolot (np. 1xJDAM i 1x LGB) Tylko nie przesadzać z wagomiarem ;)
- Ze względu na ograniczony czas na briefing proszę o dokładne zapoznanie się z materiałami, które będę zamieszczał w tym wątku.

Jeśli będzie zainteresowanie, to mogę zorganizować kilka cykli tego szkolenia i dorzucić dodatkowe maszyny.

Pozdrawiam

"Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, życiu w twarz się prosto śmieje..."
User avatar
Birbant
Posts: 202
Joined: 2019-08-16 16:51

Flights: 225 (568hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Jest szansa rozegrać to na innej mapie np caucas? Podejrzewam że chętnych i tak nie będzie za wiele a na Kaukazie moze by się trochę więcej chętnych uzbierało. Jest szansa jakoś ujednolicić komunikację z jtac na gildi? Bo z tego co widzialem @Alienzo tworzył taki dokument, ja swoich sił też coś próbowałem na Wiki: https://wiki.gildia.org/dcs/jtac a dobrze byłoby gdybyśmy zrobili jeden wspólny "poradnik".

Birbant (według pl.wiktionary.org)

rzeczownik, rodzaj męskoosobowy
(1.1) przest. mężczyzna prowadzący hulaszczy tryb życia. Inaczej; hulaka, lekkoduch, raptus
User avatar
Foka
Posts: 605
Joined: 2020-06-12 01:01

Flights: 206 (465hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

492nd vFS Pilot

Birbant wrote: 2020-11-02 13:52Jest szansa rozegrać to na innej mapie np caucas?
+1
Birbant wrote: 2020-11-02 13:52Jest szansa jakoś ujednolicić komunikację z jtac na gildi?
+1

W 304. też był taki trening i próba wyrobienia jakiegoś "standardu", a akurat komunikacja CAS/JTAC powinna być ustandaryzowana globlanie.

User avatar
Hancer
Posts: 1042
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 153 (358hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

+1 Mało kto ma Newade

User avatar
Wroblowaty
Posts: 181
Joined: 2019-09-05 17:34

Flights: 175 (432hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Naval Aviator

Cześć

Odnośnie zmiany mapy na razie musi zostać Nevada. Jest jeszcze promocja na wizy do USA, można tanio nabyć. ;)

W kwestii ujednolicenia komunikacji to jeśli ktoś przyswoi sobie to co jest na Gildiowym wiki, powinien dać radę, zwłaszcza, że było to tworzone w oparciu o dokument źródłowy, tak więc standard jest: check-in, sitrep/game-plan, 9-line i przeprowadzenie ataku. Dodatkowo, jako uzupełnienie materiałów do wiki, poniżej zamieszczam link do dokumentu, gdzie jest po prostu rozpisane nieco więcej przykładów komunikacji i na końcu formatka do kneeboard-a.

Tak więc przed misją proszę zapoznać się z:
1. Gildiowa Wiki: https://wiki.gildia.org/dcs/jtac
2. Przykłady komunikacji: https://drive.google.com/file/d/13jBHVB ... sp=sharing

Pozdrawiam

"Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, życiu w twarz się prosto śmieje..."
User avatar
Wroblowaty
Posts: 181
Joined: 2019-09-05 17:34

Flights: 175 (432hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Naval Aviator

Dzień dobry, proszę zająć miejsca i zaczynamy.

Witam Panów w pogodnym Las Vegas, mamy piękny słoneczny poranek, wiatr przy ziemi 5 kts z kierunku 255, wyżej nasila się do 20 kts na 26000 ft i wieje bardziej z kierunku zachód-północny-zachód. Miłościwie nam panujące ciśnienie wynosi dzisiaj 30.18 inHg, zachmurzenie niewielkie, bez przewidywanych innych znaczących zjawisk atmosferycznych.

Dzisiejsze zadanie, to trening współpracy oraz komunikacja z wysuniętymi kontrolerami naprowadzania, chłopaki już od wczoraj siedzą w górach, więc niestety nie poznacie ich osobiście. Poligon NTTR szczyci się wysokim poziomem realizmu przeprowadzanych ćwiczeń, tak więc w strefie celu jednostki saperów ustawiły pełnoskalowe makiety oraz mobilne zdalnie sterowane cele imitujące siły przeciwnika. Doceńcie to, zanim zrzucicie na to bomby.

Plan dnia jest prosty. Wszystkie flighty startują z Nellis w 5 minutowych odstępach, odejście DREAM-FOUR dla pasa 03L, potem lecicie wyznaczoną trasą. Wszyscy mają wspólny Holding Point nad Alamo, tak więc pilnujcie przydzielonych bloków wysokości. Na dolocie, jakieś 25 mil od Alamo zróbcie Check-In do JTAC-a, kryptonim SCARECROW, on Wam powie co dalej.

Odnośnie uzbrojenia, chłopaki mówiły, że jest kompletna dowolność, jednak prośba, żeby było takie samo w ramach flightu i nie obładowujcie się jak choinki - góra 2 typy na flight, nie mamy dzisiaj rano tankowców w powietrzu, więc jeśli nie lecicie Świniakami, to weźmiecie ze sobą dodatkowe butle.

Radio:
Nellis: 127.550 / 12X (LSV)
BIGBIRD: 244.000 (AWACS)
SCARECROW: 122.525 (JTAC)
HAMMER : 122:575 (JTAC)
Wewnętrzne: Dowolnie

Wysokości:
Ugly 1 - 10000 - 11000 ft
Hound 1 - 17000-18000 ft
Sparrow 1 - 13000-14000
Goat 1 - 15000-16000 ft

Przypomnienie kominikacji w czasie ataku:
zgłaszacie IP INBOUND
jeśli trzeba oświetlić cel laserem przez JTAC-a: zgłaszacie "10 SECONDS" i później "LASER ON"
W finalnej fazie nalotu zgłaszcie "IN" oraz kierunek z którego atakujecie. Zrzut uzbrojenia, tylko po otrzymaniu zgody kontrolera naprowadzania.

Poniżej formatka do Check-in i 9-line oraz zdefiniowanych kilka punktów IP w rejonie celu oraz schemat odejścia Dream-Four:

Check-in
Dream-Four Departure
JTAC-IPs

No i przypomnijcie sobie fazy CAS i komunikacji:
Gildia Wiki
Komunikacja

Pamiętajcie, co wydarzyło się w Vegas, zostaje w Vegas. Powodzenia i do maszyn.

"Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, życiu w twarz się prosto śmieje..."
Post Reply