[2021.02.26] SGPSz + goście próba przedlotowa

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Orzel
Posts: 367
Joined: 2018-07-19 20:27
Contact:

Flights: 267 (637hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Instruktor

SGPSz Dowódca

Celem treningu będzie nauka samodzielnego uruchomienia silników, oraz pokazanie na czym polega próba przedlotowa śmigłowca i w jaki sposób można sprawdzić poszczególne urządzenia i systemy.
Gdyby ktoś chciał wstępnie przygotować się do "zajęć" to można obejrzeć moje filmiki na YT dotyczące uruchomienia:





Alkohol to śmierć, a polski lotnik śmierci się nie boi :twisted:
User avatar
Orzel
Posts: 367
Joined: 2018-07-19 20:27
Contact:

Flights: 267 (637hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Instruktor

SGPSz Dowódca

Czynności do uruchomienia i sprawdzenia na ziemi


URUCHOMIENIE 1. AKUMULATORY – przełącznik pakietowy „szyna akumulatorów”
2. MAGNETOFON MS-61 SARPP-12 ( S2-3A)- ręczne
3. Przełącznik zasilanie z lotniskowego źródła zasilania –włączone, przełącznik pakietowy na „zasilanie lotniskowe” spr. napięcie 27- 29 V
4. RADIOSTACJĘ - Zgoda na uruchomienie
5. 6 SZYN AZS-ów - instalacja rozruchu i zapłonu s-ków, AI-9W,oraz TW3-117,instalacji hydraulicznej, instalacji paliwowej ,instalacji przeciwpożarowej, instalacji oświetlenia, instalacji przeciwoblodzeniowej, upewnić się że wszystkie AZS-sy zostały włączone.
6. Upewnić się czy wyłączniki prądnic prądu przemiennego znajdują się w położeniu wyłączone
7. LATARNIA BŁYSKOWA
8. PRZETWORNICA PO-500 w położenie ręczne, przełącznik pakietowy na 115V
9. Odhamować WN, drążek sterowy w neutrum, dźwignia skoku i mocy minimum, lewa korekcja, dźwignie rozdzielnego sterowania w położenie środkowe – zablokowane, dźwignie zaworów odcinających – tylne położenie. Upewnić się czy włączniki mocy nadzwyczajnej i ERD są włączone
10. TRANSFORMATORY DIM w położenie zasadnicze
11. Sprawdzić paliwo – ustawić w położenie zbiornik rozchodowy
12. 3 POMPY PALIWOWE- włączone
13. 2 KRANY PRZECIWPOŻAROWE –otwarte
14. INSTALACJA PRZECIWPOŻAROWA- włączona-ustawiona w położenie- gaszenie
15. włącznik AI-9 - rozruch ,włącznik TW3-117 lewy (prawy) - rozruch
16. Sprawdzić włączenie instalacji hydraulicznej zapasowej, INSTALACJA HYDRAULICZNA ZASADNICZA- włączona
17. Uruchomić AI-9W (do 9 sek. Zapłon, zarzut temp. do 880°C; do 20 sek. osiągnąć obroty nominalne; do 30 sek. automat wyłączony. Temperatura na obrotach zakresu jałowego max 720°C) Czas podgrzewania silnika 1 min.
18. Sprawdzić IW-500 i 2 IA-6 ZIEMIA
19. Sprawdzić DIM w położeniu zapasowym
20. Uruchomić TW3-117MT (temp. AI-9W max 750°C, ciśnienie odboru 1,8-2,2- obserwować czy podczas rozruchu TW3-117 nie miga lampka ciśnienia oleju w silniku AI-9 ,oraz nie spada ciśnienie odboru poniżej wartości minimalnej); ciśnienie oleju w silniku TW3-117 przy 45% pow. 1 kg/cm2; po 30 sek. 60-65% - automatyczne odłączenie startera; Obroty silnika 73+6 max. 780° C; WN jeden silnik 40-55%, dwa silniki 55-70%. Włączyć PZU uruchamianego silnika, czas chłodzenia AI-9 - 1 min. na zakresie jałowym przed uruchomieniem 2 silnika. Sprawdzić parametry zakresu minimalnego.
21. Odłączyć naziemne źródło zasilania

SILNIKI URUCHOMIONE – LEWA KOREKCJA 22. Przełącznik AI-9W na zakres PRĄDNICOWY (włączyć) praca max do 30 min. odliczając czas rozruchu. Ustawić przełącznik SPRAWDZENIE OPRZYRZĄDOWANIA w położenie włączone. Sprawdzić napięcie – 27-29V oraz pobór prądu, max. 100A na STG-3 przy pracy prądnicowej.
23. Sprawdzić instalację hydrauliczne zasadniczą i zapasową; RI-65 oraz 2IA-6 POWIETRZE, sprawdzić KONTROLA LAMP oraz MIGAŁKA
24. Sprawdzić ograniczniki ERD w 1 kanale 91,5°±2,5%
25. Sprawdzić ograniczniki ERD w 2 kanale 91,5±2,5%
26. Sprawdzić częściową adaptację silników (czas 3-6sek.; obroty silników o 1-1,5% mniejsze od ustalonych)

PRAWA KOREKCJA 27. Wyłączyć SPRAWDZENIE OPRZYRZĄDOWANIA
28. Wyłączyć AI-9W z zakresu prądnicowego (chłodzenie 60 sek.)
29. Włączyć prądnice SGS-40PU - przełącznik pakietowy na prądnice, włączyć prostowniki WU, przełącznik pakietowy na WU
30. Włączyć przetwornice 115v i 36V na automat
31. DISS- 15 położenie PRACA.
32. Włączyć przyrządy pilotażowo-nawigacyjne.
33. Włączyć migałkę, rakietnice
34. Sprawdzić SPUU- 52,oraz pilota automatycznego AP-34
35. Sprawdzić przestrojenie prędkości obrotowej WN (dolna 91±2%, górna 97+2-1%)
36. Sprawdzić działanie przyrządów pilotażowo-nawigacyjnych, oraz radioelektrycznych
37. Sprawdzić napięcie prądnic 200-208V oraz transformatora 115V
38. Wyłączyć AI-9W (po ochłodzeniu 60s)

ZIMĄ 39. Sprawdzić instalację przeciwoblodzeniową (WN 60-72A; ŚO 110-115A; PZU 65-120A; Szyby 40-120A), włączyć ogrzewacz naftowy KO-50

Alkohol to śmierć, a polski lotnik śmierci się nie boi :twisted:
Post Reply