“Jest piękna, nieprawdaż? Jeszcze nigdy mnie nie zawiodła.”
Trzymający szmatkę w dłoni Vladymir Mordoshvili patrzył się z zachwytem na stojący w hangarze świeżo wypolerowany stary śmigłowiec.
“Mam nadzieję, że dotrwa do czasów, kiedy będzie mógł nią pośmigać mój młody.”
Podszedł do stolika z narzędziami i zaczął grzebać w jakichś nakrętkach.
“Chciałbym… żeby on mógł latać nią tak jak ja. Nie jak mój ojciec i dziadek…”
Głos Vladymira minimalnie zadrżał. Spojrzał na ścianę na tablicę korkową, na której przypięte były dwa pożółkłe zdjęcia radzieckich pilotów wojskowych - jedno z dopiskiem “Kandahar, 1980”
“Oni musieli walczyć… po to, żebym ja teraz nie musiał…"
"Tylko, że z tymi sku******ami od Skiji panoszącymi się po moim kraju nie wiem czy przyjdzie mi albo małemu jeszcze kiedykolwiek latać! Zobacz co się porobiło! Ludzie boją się wychodzić teraz z domów!” - krzyknął z rozgoryczeniem po czym podniósł z podłogi jakiś ciężki przykryty płachtą metalowy przedmiot, przetachał go w pobliże śmigłowca i zaczepił z boku kadłuba.
“Zawsze brzydziłem się przemocą. Ale jeżeli te ch**e tak bardzo lubią wojnę…”
Zdjął z żelastwa płachtę odsłaniając błyszczące działko gatlinga - zakręcił je dłonią.
“...to bardzo proszę - będą mieli wojnę.”
[2021-02-20] Dorwać Szakala
Działający w ramach kontyngentu GFORu odział niejakiego majora Kellera wykonał podczas jednej z ostatnich misji zwiadowczych zdjęcia, na których wywiad rozpoznał samego Szkriję.
Przytulającego jedną z miejscowych kóz.
Dzięki tym zdjęciom będzie można go teraz skompromitować, sprowokować do opuszczenia górskiej kryjówki i pojmać. Żywego bądź martwego.
Game plan:
Faza 1
Faza 2
Faza 3
***
Ustawienia ADF na Yakach [kHz]:
1 Outer 489 AV Sukhumi
1 Inner 525 DA Gali
2 Outer 430 LU Batumi
2 Inner 477 TI Kutaisi
3 Outer 750 ACDC Kutaisi Home Base
3 Inner 923 B Tbilisi-Lochini
4 Outer 907 SR Sarmakovo (Rosja)
4 Inner 250 C Beslan (Rosja)
Ustawienia radia VHF w Mustangach [MHz]:
A 118.0
B 134.0 Kutaisi
C 132.0 Senaki
D 121.5 VHF Guard
Skiny:
Insurgent Pack https://www.digitalcombatsimulator.com/ ... s/3313068/ - zalecany dla wszystkich, obowiązkowy dla tych z Combined Arms. Bez niego nie uda się rozpoznać Szkriji.
Skórki styranego życiem Yaka:
https://www.digitalcombatsimulator.com/ ... s/3308846/
https://www.digitalcombatsimulator.com/ ... s/3303077/
https://www.digitalcombatsimulator.com/ ... s/3302936/
Przytulającego jedną z miejscowych kóz.
Dzięki tym zdjęciom będzie można go teraz skompromitować, sprowokować do opuszczenia górskiej kryjówki i pojmać. Żywego bądź martwego.
Game plan:
Faza 1
- Przelatujemy nad obszarem zajętym przez Szkriję i zrzucamy ulotki z kompromitującymi zdjęciami.
- Dodatkowo śmigłowce nadają przez megafony przygotowany przez PSYOPS specjalny komunikat dźwiękowy skierowany do mieszkańców okupowanych terenów. Megafony są marki Tonsil, model "F10 Menu" więc z ich obsługą nikt nie powinien mieć problemów.
- Wszyscy muszą mieć schowane z widoku uzbrojenie i najlepiej jakieś czerwone krzyże nalepione na kadłubach, żeby nie wyszło na jaw, że to zasadzka.
- Liczymy na to, że do Szkriji dotrze nasz przekaz. Podobno jest cholerykiem więc zakładamy, że będzie chciał się zemścić na nas od razu.
Faza 2
- Po zrzucie ulotek i zabawie z megafonami oddalamy się w stronę wioski ze szpitalem polowym. Szkrija wie, że tam często bywamy z zaopatrzeniem i prawie na pewno będzie chciał nas szukać właśnie tam.
- Mustangi wchodzą bezpiecznie wysoko i patrolują dolinę Inguri próbując wypatrzeć spowokowane oddziały Szkriji.
- Mustangi robią za relay radiowy, bo w dolinie będą problemy z łącznością
- Yaki i śmigłowce wysadzają w szpitalnej wiosce kilku z nas jako obserwatorów, którzy mają schować się w punktach obserwacyjnych po północnej stronie rzeki (Combined Arms*)
- Yaki mogą być schowane w wiosce w jakiejś stodole albo dołączyć do Mustangów i robić jako rozpoznanie.
- Śmigłowce lecą do kolejnej wioski na wschód. Tam lądują w pobliżu krów i ciężarówek Ruchu Oporu, odklejają czerwone krzyże i podwieszają karabiny i działka.
- Wszyscy wyczekują zjawienia się ludzi Szkriji w szpitalnej wiosce.
Faza 3
- Po pojawieniu się oddziałów Szkriji w szpitalnej wiosce obserwatorzy próbują go wypatrzeć (od 10 lat ubiera się tak samo: zielone spodnie, biała kurtka, pustynna kamizelka, brak brody).
- Po pozytywnym zidentyfikowaniu Szkriji obserwatorzy dają sygnał śmigłowcom do ataku i na bieżąco meldują o pozycji celu.
- Śmigłowce próbują zmasowanymi strzałami z broni maszynowej wezwać Szkriję do poddania się.
- Mustangi i Yaki mogą próbowac ściągnąć na siebie ogień.
- Po schwytaniu Szkriji żywego bądź martwego wracamy do naszej bazy w Kutaisi
***
Ustawienia ADF na Yakach [kHz]:
1 Outer 489 AV Sukhumi
1 Inner 525 DA Gali
2 Outer 430 LU Batumi
2 Inner 477 TI Kutaisi
3 Outer 750 ACDC Kutaisi Home Base
3 Inner 923 B Tbilisi-Lochini
4 Outer 907 SR Sarmakovo (Rosja)
4 Inner 250 C Beslan (Rosja)
Ustawienia radia VHF w Mustangach [MHz]:
A 118.0
B 134.0 Kutaisi
C 132.0 Senaki
D 121.5 VHF Guard
Skiny:
Insurgent Pack https://www.digitalcombatsimulator.com/ ... s/3313068/ - zalecany dla wszystkich, obowiązkowy dla tych z Combined Arms. Bez niego nie uda się rozpoznać Szkriji.
Skórki styranego życiem Yaka:
https://www.digitalcombatsimulator.com/ ... s/3308846/
https://www.digitalcombatsimulator.com/ ... s/3303077/
https://www.digitalcombatsimulator.com/ ... s/3302936/