Fight The Power - 80's

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Alienzo
Moderator
Posts: 446
Joined: 2018-09-30 15:46
Contact:

Flights: 228 (577hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Marshaller

SGPSz Pilot SGPSz

VF-31 Commanding Officer

492nd vFS Pilot

Fight The Power
Z początkiem 1987 roku, Islamska Republika Iranu otrzymała ogromne wsparcie militarne od ZSRR oraz Chińskiej Republiki Ludowej. Rozpoczęła się polityczna gra o wpływy w rejonie Zatoki Perskiej. Zwiększone patrole floty Iranu, naruszanie przestrzeni powietrznej krajów półwyspu Arabskiego przeszło do codzienności. ONZ zaapelowało o pokojowe rozwiązanie konfliktu oraz deeskalacje działań. W kwietniu rząd USA, złożył na ręce ONZ raport CIA odnośnie zlokalizowania w rejonie Cieśniny Hormuz, kilkunastu wyrzutni pocisków balistycznych SCUD oraz pocisków przeciw-okrętowych SILKWORM. Iran potwierdził ich rozmieszczenie, lecz wydał oświadczenie o wyłącznie defensywnych zamiarach, celem ochrony należnych im interesów oraz terytorium wynikających z ich dziejowych praw do kontroli nad cieśniną. Z początkiem sierpnia doszło do intensyfikacji działań Iranu co doprowadziło do zestrzelenia przez Irańskie F-14, myśliwca F-5E należącego do Królewskich Sił Powietrznych Arabii Saudyjskiej. 16 sierpnia RASF odpowiedział zbombardowaniem bazy lotniczej na wyspie Thumb. Tego samego dnia Iran ostrzelał terytorium Arabii Saudyjskiej pociskami SCUD oraz zatopił tankowiec pod Panamską banderą za pomocą pocisków SILKWORM. ONZ udzieliło zgody dla USA na interwencje militarną połączonych sił. 18 sierpnia 1987 roku CVN-71 Theodore Roosevelt wraz z okrętem desantowym LHA-1 Tarawa wkracza w rejon Cieśniny Hormuz.

Pełen briefing dostępny w wydarzeniu w kalendarzu.

User avatar
TimyTall
Posts: 38
Joined: 2020-01-16 19:15

Flights: 101 (332hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

SN-42 Pilot

Wnioskuję o sloty na AJS37 Viggen, jeżeli jest taka możliwość. :)

User avatar
Alienzo
Moderator
Posts: 446
Joined: 2018-09-30 15:46
Contact:

Flights: 228 (577hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Marshaller

SGPSz Pilot SGPSz

VF-31 Commanding Officer

492nd vFS Pilot

TimyTall wrote: 2021-02-27 14:40 Wnioskuję o sloty na AJS37 Viggen, jeżeli jest taka możliwość. :)
Maks 2 wcisne. Szkoda że Szwedzi nie posprzedawali tego masowo, bo by pasowało w więcej teatrów jak bałtyk :P

User avatar
Foka
Posts: 605
Joined: 2020-06-12 01:01

Flights: 206 (465hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

492nd vFS Pilot

Gdyby ktoś chciał wejść na AWACSa, ja mogę przejść na JTACa.

Nahen



Siły USA bez AiM-120 rozumiem?

User avatar
Lukasz
Moderator
Posts: 196
Joined: 2019-02-12 01:52

Flights: 158 (498hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VFA-203 Pilot

VF-31 Naval Aviator

492nd vFS Pilot

Foka wrote: 2021-03-23 23:03 Gdyby ktoś chciał wejść na AWACSa, ja mogę przejść na JTACa.
Podbijam. Może ktoś chętny się znajdzie na AWACSa?
JTAC dzisiaj bardzo by się przydał.

Post Reply