To jest misja wdrażająca. Jeżeli coś jest niejasne albo jakieś słowa czy pojęcie nieznane to proszę nie bać się i zadawać pytania. Można tu w topicu albo na PW / TS. Na briefingu wszystko dokładnie omówimy jeszcze raz.
Mission
2 April 2016, 06:50 local
Celem operacji jest uderzenie na lotnisko Gudauta i zniszczenie znajdujących się na płycie samolotów oraz czołgów i pojazdów opancerzonych.
General map
Target map
Air Tasking Order
Callsign | Type | Task | Frequency |
- | - | - | - |
Pig 1 | A-10C | Strike | 32.0 |
Pontiac 6 | F-16C | Strike | 123.5 |
Chevy 8 | AV-8B | Strike | 124.7 |
- | - | - | - |
Enfield 5 | F-16C | Sweep | 122.4 |
Uzi 1 | F-15C | Sweep | 122.8 |
Sprinfield 7 | F/A-18C | SEAD | 313.0 |
- | - | - | - |
Magic | E-3A | AWACS | 242.0 |
Arco | KC-135 | Tanker | 245.0 115X angels 17 |
Texaco | KC-135MPRS | Tanker | 247.0 117X angels 21 |
Ford 1 | UH-1H | CSAR | 30.0 |
- | - | - | - |
- | - | - | - |
Kobuleti | 262.0 67X | ||
Sukhumi | 258.0 |
Tasks
Pig 1 A-10C Ground Attack
- Primary: Zniszczyć znajdujące się na płycie postojowej lotniska Gudauta samoloty i pojazdy opancerzone (waypoint 3)
- Startujcie jako ostatni. Po starcie lecicie po zadanej trasie do waypointu 2 (IP) i oczekujecie na sygnał do ataku, który będzie nadany przez AWACSa lub Mission Commandera. Po rozpoczęciu ataku macie playtime 10 minut. Po tym czasie musicie wracać do bazy.
- Primary: Zniszczyć wieżę kontrolną lotniska Gudauta oraz sąsiadujące hangary (waypoint 3)
- Startujcie po Hornetach, lecicie po zadanej trasie do waypointu 2 (IP) i oczekujecie na sygnał do ataku, który będzie nadany przez AWACSa lub Mission Commandera. Waypoint 3 jest umieszczony bezpośrednio na celu (wieża kontrolna). Po tym czasie musicie wracać do bazy. Po rozpoczęciu ataku macie playtime 10 minut.
Enfield 5 F-16C / Uzi 1 F-15C Sweep
- Primary: Zapewnić przewagę w powietrzu nad obszarem celu.
- Startujecie jako pierwsi. Lecicie po trasie do waypointu 3 (Gudauta - cel). Po drodze eliminujecie wszystkie zagrożenia powietrzne. W powietrzu zgrajcie się z flightem Springfield 7, który ma zniszczyć znajdującą się w pobliżu celu baterię Sa-2. Osłaniejcie A-10 w rejonie celu do momentu ich wycofania.
Springfield 7 F/A-18C SEAD
- Primary: SEAD Sa-2 over target area.
- Secondary: SEAD all other SAM/AAA units over target area. After Dakota provide TARCAP for Strike flights.
Ford 1 UH-1H CSAR
- Primary: Transport piechoty z okolic Sukhumi w rejon celu
- Startujecie w Sukhumi-Babushara. Lecicie na południe wzdłuż brzegu do miasta Ochamchira skąd podbieracie piechotę i transportujecie ją w okolice lotniska Gudauta. Wracacie na Sukhumi-Babushara.
- Secondary: Dyżur CSAR
ROE
- Walka A/A jest dozwolona tylko w promieniu 50 NM od celu (cel to Bullseye)
- Walka BVR dozwolona, w przypadku "czerwonego" ID celu
Enemy Forces
- Myśliwce JF-17 i Mig-29A w rejonie celu
- Baterie Sa-2, Sa-8, Sa-13, ZSU-23 w rejonie celu
- Przeciwnik nie dysponuje samolotami typu AWACS
METAR
11007KT CAVOK 8 Q1008 RMK FBL TURB BLU=
(trochę nieporadny METAR wygenerowany przez Combat Flite ale niestety najczęściej stosowany na Gildii)
- 11007KT - wiatr z kursu 110, 7 węzłów
- CAVOK - spoko widoczność
- 8 - temperatura
- Q1008 - ciśnienie 1008 hPa
- RMK... - remarki, po tym znaku jest takie jakby info dodatkowe
- FBL TURB - lekkie turbulencje
- BLU - w uproszczeniu: nie ma nisko chmur, jest spoko widoczność
Emergency procedures
- Śmigłowce CSAR są w gotowości w Sukhumi 30NM od Gudauty. W przypadku katapultowania się zgłosić do AWACSa ostatnio widzianą pozycję spadochronu, zapewnić RESCAP oraz oczekiwać śmigłowców CSAR.
- Dostępne jest lotnisko awaryjne (divert field) Sukhumi-Babushara 30NM na południowy wschód od celu. Oznaczone jako waypoint 4 DVRT.
- Wszystkie inne lotniska znajdujące się na terenie Gruzji mogą być użyte w sytuacji awaryjnej.
Bullseye
Waypoint 3, lotnisko Gudauta (cel misji)
Remarks
- Wszyscy poza śmigłowcami startują i lądują w Kobuletti.
- Możliwość tankowania w powietrzu w drodze powrotnej do bazy. Tankowce KC-135 obu typów krążą po orbitach w okolicy waypointu 5 TKR.
- W przypadku crasha DCSa można dołączyć się na któryś ze slotów w powietrzu oznaczonych "Reserve Air".
- Misja jest "jakby HRP". Pilnujemy dyscypliny radiowej, nie latamy ryzykownie, nie spadamy bezmyślnie.
- Nie ma respawnów w przypadku bycia zestrzelonym ani rozbicia się z własnej winy.