Tac Turns and Formation Flying

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
SirTea
Posts: 27
Joined: 2021-01-04 21:56

Flights: 87 (251hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

3ACS Pilot

VF-31 Naval Aviator

492nd vFS Pilot

Tac Turns oraz latanie w formacji. Wszystkie cyfierki w oparcu o F-18

W razie zapotrzebowania na slot pisać tutaj

Proszę zapoznać się z poniższym dokumentem:
https://docs.google.com/document/d/164r ... sp=sharing

Never lead a low or slow

Always lead a high or fast

When low and slow: Fix the low, then the slow

When high and fast: Fix the fast, then the high

Never re-center a high ball in close, but stop the rising ball

Fly the ball all the way to touchdown
User avatar
Rosly
Posts: 21
Joined: 2021-06-13 18:28

Flights: 27 (79hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

9.WPLM Pilot

Prośba slot na F-14?

User avatar
SirTea
Posts: 27
Joined: 2021-01-04 21:56

Flights: 87 (251hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

3ACS Pilot

VF-31 Naval Aviator

492nd vFS Pilot

Rosly wrote: 2021-08-16 00:27 Prośba slot na F-14?
Da się zrobić ale znajdź sobię do pary kolejne F-14

Never lead a low or slow

Always lead a high or fast

When low and slow: Fix the low, then the slow

When high and fast: Fix the fast, then the high

Never re-center a high ball in close, but stop the rising ball

Fly the ball all the way to touchdown
User avatar
Loki
Posts: 2
Joined: 2021-06-15 19:59

Flights: 28 (78hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Pilot

333 Pilot

również prośba o F-16. .

User avatar
SirTea
Posts: 27
Joined: 2021-01-04 21:56

Flights: 87 (251hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

3ACS Pilot

VF-31 Naval Aviator

492nd vFS Pilot

Rosly wrote: 2021-08-16 00:27 Prośba slot na F-14?
Pawelek wrote: 2021-08-16 09:30 również prośba o F-16. .
Sloty zostaną dziś dodane, prosiłbym również o znaleźienie wingmana posiadającego taki sam model samolotu

Never lead a low or slow

Always lead a high or fast

When low and slow: Fix the low, then the slow

When high and fast: Fix the fast, then the high

Never re-center a high ball in close, but stop the rising ball

Fly the ball all the way to touchdown
User avatar
Rosly
Posts: 21
Joined: 2021-06-13 18:28

Flights: 27 (79hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

9.WPLM Pilot

SirTea wrote: 2021-08-16 12:53 prosiłbym również o znaleźienie wingmana posiadającego taki sam model samolotu
Wilco!

User avatar
SirTea
Posts: 27
Joined: 2021-01-04 21:56

Flights: 87 (251hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

3ACS Pilot

VF-31 Naval Aviator

492nd vFS Pilot

Sloty dodane

Never lead a low or slow

Always lead a high or fast

When low and slow: Fix the low, then the slow

When high and fast: Fix the fast, then the high

Never re-center a high ball in close, but stop the rising ball

Fly the ball all the way to touchdown
User avatar
Rosly
Posts: 21
Joined: 2021-06-13 18:28

Flights: 27 (79hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

9.WPLM Pilot

Rosly wrote: 2021-08-16 22:46
SirTea wrote: 2021-08-16 12:53 prosiłbym również o znaleźienie wingmana posiadającego taki sam model samolotu
Wilco!
Sorry za zamieszanie ale nieplanowany wyjazd i nie dam rady dołączyć :/

User avatar
Vincent
Posts: 387
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 179 (483hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

Tu macie tego więcej.... viewtopic.php?f=94&t=4666

User avatar
Cat
Posts: 118
Joined: 2019-04-23 00:59

Flights: 161 (452hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

Bardzo cieszę się, że wracamy do treningów po wakacyjnej przerwie :)

Zauważyłem, że robimy wspólny trening dla pilotów F/A-18 i F-16, dlatego dla ścisłości pozwolę sobie wyjaśnić parę rzeczy. US Navy i USAF w wielu kwestiach używają innego nazewnictwa na podobne (lub nawet te same) rzeczy:

Podstawowa formacja taktyczna (dwa samoloty "abeam" w odległości około 1 NM):
USN: Combat Spread (rozróżnia się jeszcze Defensive Combat Spread i Offensive Combat Spread)
USAF: Line Abreast

Rozgrzewka przeciążeniowa:
USN: G-Warm
USAF: G-Exercise

Zakręt taktyczny o więcej niż 30 stopni (domyślnie 90 stopni):
USN: Tac Turn
USAF: Delayed Turn

Zakręt taktyczny o 180 stopni z zamianą pozycji:
USN: In-Place Turn
USAF: Hook Turn

W wielu przypadkach różne jest oczywiście nie tylko nazewnictwo, ale i sposób wykonania (łącznie z komunikacją). Nie będę w tym poście podejmował próby szczegółowego wytłumaczenia wszystkich różnic, głównie dlatego, że sam jeszcze nie jestem ekspertem (zwłaszcza od procedur USAF). Mogę za to podlinkować kilka dobrych źródeł:

Zbiór publikacji CNATRA (CNATRA zajmuje się szkoleniem pilotów US Navy, polecam zwłaszcza publikacje: P-819, P-1213 i P-1288, dokładnie wytłumaczone m.in. formacje i manewry z perspektywy US Navy)
https://www.cnatra.navy.mil/pubs-pat-pubs.asp

Publikacja AETCMAN11-251 (opracowany przez AIR EDUCATION AND TRAINING COMMAND, które szkoli pilotów USAF, dokładnie wytłumaczone m.in. formacje i manewry z perspektywy USAF)
https://static.e-publishing.af.mil/prod ... 11-251.pdf

Playlista filmów na temat zagadnień opisanych w publikacji CNATRA P-1213
https://youtube.com/playlist?list=PLroS ... nJePb-sSZj

Film na temat formacji i manewrów z perspektywy US Navy (oparty na publikacjach CNATRA)
https://www.youtube.com/watch?v=ur7GzlxHJxs

Playlista filmów na temat latania w formacji według procedur USAF (częściowo oparte na publikacji AETCMAN11-251)
https://youtube.com/playlist?list=PLd5Q ... JFFwT01_-M

“A pint of sweat will save a gallon of blood”
Post Reply