NSLV - DEAD SA-5, threat SA-8

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Shadow
Posts: 32
Joined: 2021-01-04 20:14

Flights: 80 (216hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Niedzielna Szkoła Latania Viperem - niszczymy SA-5, po drodze zagrażają nam SA-8

Właśnie dostaliśmy informację, że przeciwnik zakupił systemy SA-5 Gammon (S-200). Nie udało się ustalić lokalizacji zainstalowania. Podejrzewamy, że z powodu dużego zasięgu należy się spodziewać rozstawienia w głębi kraju. Potwierdziły się natomiast informacje, że został stworzony mur z SA-8. Jest on ciągle aktywny w celu manifestacji siły i dzięki temu znamy dokładne lokalizacje. Wywiad podaje zdobyte parametry obu systemów, aby pomóc ustalić strategię ataku. No i wszystkie lotniska standardowo są wyposażone w SA-3.

SA-5
Zasięg maksymalny: 82 NM
Zasięg minimalny: 9 NM
Wysokość maksymalna: >45 000 ft
Wysokość minimalna: 800 ft

SA-8:
Zasięg maksymalny: 7,5 NM
Zasięg minimalny: 0,8 NM
Wysokość maksymalna 21 000 ft
Wysokość minimalna 50 ft

Poważna słabość systemu SA-5 czyli wysokość minimalna celu 800 ft nie może być wykorzystana na całej trasie ponieważ tam czekają na nas systemy SA-8. One natomiast nie sięgają ponad 21 000 ft. Wystawia nas to za to na atak SA-5. Nie pomaga fakt, że nie znamy lokalizacji. Dowództwo opracowało następujący plan:

Przygotowane są 3 grupy złożone z 2 lotów. Lot 1 wykonuje misję SEAD z wykorzystaniem AGM-88C HARM i niszczy radar naprowadzający SA-5 z jak największej odległości jak się tylko da, wykonując lot na 25 000 ft ponad SA-8. Lot 2 po zniszczeniu radaru leci nad SA-5 i niszczy je za pomocą CBU-97. Profil lotu:

25 000 ft do momentu minięcia SA-8, potem zejście poniżej 650 ft i atak.

Loty mają wyznaczoną trasę patrolu na STP 1 i 2. Po wykryciu namierzania przez SA-5 atak przeprowadza lot SEAD niszcząc radary i jednocześnie zapisując markpoint pozycji systemu. Koordynaty przekazuje lotowi DEAD, który niszczy wyrzutnie i ciężarówki.

Uwaga: Możliwe poderwanie samolotów dyżurnych po naszym ataku.

Start i lądowanie:
Vaziani RWY 13, 269 MHz

Wsparcie:
Magic 242 MHz
Texaco 251 MHz, TCN: 51Y, KC-135
Texaco 252 MHz, TCN: 52Y, KC-135 MPRS

Grupa 1:
Colt 1: SEAD, VHF #2
Dodge1: DEAD, VHF #3

Grupa 2:
Enfield 1: SEAD, VHF #4
Ford 1: DEAD, VHF #5

Grupa 3:
Hornet 1: SEAD, MIDS 1
Hornet 2: DEAD, MIDS 2

Zapraszamy do podjęcia wyzwania! Jest to lot treningowy F-16C i dajemy czas na wyjaśnienie działania przycisków i systemów. Hornety lecą gościnnie i korzystają z omawianych taktyk. Nie oferujemy jednak wsparcia z obsługi maszyny (przynajmniej na ten moment).

User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1161
Joined: 2018-11-11 10:35
Contact:

Flights: 219 (544hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Coś tam podpowiem tym Hornetom.

Informacje o statusie rekrutacji dostępne na stronie eskadry
VMFA - 117 Mighty Wombats
Post Reply