Trening/Misja-Trudne warunki

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Stivi
Posts: 597
Joined: 2020-01-15 20:03

Flights: 239 (573hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

1st AC Pilot

VFA-418 Commanding Officer

Trening/Misja-Trudne warunki | LRP
*Misja też dał nowych, ale już co latali trochę.

Czasem porostu trzeba wykonać zadanie.

Dlatego przeprowadzimy Misje i trening:
- Cześć przeprowadzi naloty na cel
- Cześć będzie ćwiczyła tylko starty i lądowania aby lepiej zapoznać sie z maszyna.
- ATC będzie pomagało w naprowadzaniu na podejście
- Brak zagrożeń P.lot oraz wrogich samolotów.

Warunki:
Image

Lotnisko Andersen

ATC: TAXI: 126.200 T\O|DEP:250.100 Chan 54x RWY 24LR | TAXI: 126.200 T\O|DEP:250.100

Hornet 1
Radio: 230.000
Zadanie: (166,167)
- Prawidłowo przekołować do pasa 24 L
- Zlokalizować CEL- Statek w okolicach WP 2
- Wylądować 24 L

Hornet 2
Radio: 230.100
Zadanie: (10,11)
- Prawidłowo przekołować do pasa 24 L
- Zlokalizować CEL- Statek w okolicach WP 2
- Wylądować 24 L

Hornet 3
Radio: 230.200
Zadanie:(7,8)
- Prawidłowo przekołować do pasa 24 R
- Zlokalizować CEL- Statek w okolicach WP 2
- Wylądować 24 R

Viper 1
Radio: 130.200
Zadanie: (150,151)
- Prawidłowo przekołować do pasa 24 R
- Zlokalizować CEL- Statek w okolicach WP 2 (wizualnie)
- Wylądować 24 R

Dla:
Viper 2 | Radio 130.300 (19,20)
Uzi 1 | Radio 130.400 (155,156)
Chaos | Radio 33.000 (58,59)
Beeper | Radio 30.000 (194,195)
CSAR 1 34.000 (101,102) O.P(127.5)

Zadaniem jest:
- Kołowanie do pasa 24LR
- Lot po WP
- Lądowanie przy współpracy z ATC

Dodawanie kneeborda

Image
Image
Image
Image
Image

!!!https://ruchlotniczy.wordpress.com/2012 ... -elementy/
Last edited by Stivi on 2022-06-14 18:57, edited 8 times in total.

User avatar
nygus
Posts: 18
Joined: 2020-02-29 20:21

Flights: 19 (36hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

VFW-JG52 Feldwebel (Pilot)

a będzie jakaś procedura IFR ?

User avatar
Stivi
Posts: 597
Joined: 2020-01-15 20:03

Flights: 239 (573hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

1st AC Pilot

VFA-418 Commanding Officer

Wstawiłem mapkę i będziemy sie ich trzymać.

User avatar
Bartek16194
Moderator
Posts: 770
Joined: 2018-10-23 19:09

Flights: 348 (931hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VFA-203 Commanding Officer

VF-31 Naval Flight Officer

492nd vFS Pilot

nie żeby coś ale to są mapki VFR-owe i sie do kiepskiej widoczności nie nadają

Wirtualne Biało-Czerwone Iskry - #3 Prawy skrzydłowy (TS-11) - 2021+

Steam
YT
User avatar
Stivi
Posts: 597
Joined: 2020-01-15 20:03

Flights: 239 (573hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

1st AC Pilot

VFA-418 Commanding Officer

Dlatego jeszcze ATC pomagać będzie.

User avatar
Cat
Posts: 118
Joined: 2019-04-23 00:59

Flights: 161 (452hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

W tej paczce z której mapki wysłałeś, oprócz tych podejść VFR, są też charty IFR'owe do podejść z użyciem TACAN'a oraz ILS, więc najlepiej będzie po prostu ich użyć. Link do paczki:
https://www.digitalcombatsimulator.com/ ... s/3320860/

“A pint of sweat will save a gallon of blood”
User avatar
Stivi
Posts: 597
Joined: 2020-01-15 20:03

Flights: 239 (573hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

1st AC Pilot

VFA-418 Commanding Officer

Dodane

User avatar
nygus
Posts: 18
Joined: 2020-02-29 20:21

Flights: 19 (36hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

VFW-JG52 Feldwebel (Pilot)

Widzę potencjał na fajerwerki przy starcie :D

User avatar
nygus
Posts: 18
Joined: 2020-02-29 20:21

Flights: 19 (36hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

VFW-JG52 Feldwebel (Pilot)

Hej,
Image
Na szybko, jeśli ktoś chciałby mieć do późniejszej analizy na ACMI 3deg glidslope na 26L i 26R na Andersen AFB, to trzeba utworzyć plik XML z zawartością jak poniżej i wrzucić do do katalogo StaticObjects w plikach TacView

Code: Select all

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" standalone="yes"?>
<Objects>
	<!-- airport Andersen AFB -->
	<Object>
		<Name>RWY 26R</Name>
		<Shape>Pyramid</Shape>
		<Color>#c2351980</Color>
		<Position>
			<Latitude>13°35.54926'N</Latitude>
			<Longitude>144°56.59945'E</Longitude>
			<Altitude>190</Altitude>
		</Position>
		<Orientation>
			<Pitch>3</Pitch>
			<Yaw>65.7</Yaw>
		</Orientation>
		<Size>
			<Width>120</Width>
			<Length>7000</Length>
			<Height>60</Height>
		</Size>
	</Object>
	<Object>
		<Name>RWY 26L</Name>
		<Shape>Pyramid</Shape>
		<Color>#19c21980</Color>
		<Position>
			<Latitude>13°35.27399'N</Latitude>
			<Longitude>144°56.70808'E</Longitude>
			<Altitude>183.88</Altitude>
		</Position>
		<Orientation>
			<Pitch>3</Pitch>
			<Yaw>65.7</Yaw>
		</Orientation>
		<Size>
			<Width>120</Width>
			<Length>7000</Length>
			<Height>60</Height>
		</Size>
	</Object>
</Objects>

Tolo



Szanowny Panie Instruktorze,

Będzię to moja przedszkoleniowa misja bo... szkolenie zaczyna się w środę :D
Bardzo ciekawa propozycja ćwiczeń. Podstawa chmur co prawda wysoka (deszcz z prawie 3 km?) ale mgła i wiatr na pewno zapewnią nam krwi, potu i łzów. :)

Nie wiem czy pytania można walić w powyższym wątku, czy zostawiamy je raczej na odprawę.
Kilka pytań jednak wykluło mi się w głowie gdy zobaczyłem szczegóły misji.

- podejście nieprecyzyjne na TCN (nie ma tych mapek powyżej) - wszystko jasne
- podejście precyzyjne ILS - doczytałem, że FA18 w wersji Navy nie ma opcji wstukania częstotliwości ILS i używa tylko swoich kanałów wojskowych ILS. Czy to prawda?
- jeśli to prawda to musimy polecieć procedurę WYPT a wtedy - czy tworzymy sobie te punkty w planie lotu czy po prostu pilnujemy radialu i DME "na oko"
- czy w FA-18 jest jakaś opcja VNAV do zaprogramowania?
- minimum podejścia WYPT jest takie samo jak minimum podejścia precyzyjnego ILS czyli 200ft? Jeśli tak... to grubo hahaha

Czy z ATC Gildia rozmawia po angielsku, po polsku czy angielsko-polsku? Jaka jest procedura stosowana podczas wspólnych misji?

Jeśli wyrwałem się za bardzo z powyższymi pytaniami i wszystko się wyjaśni na odprawie to proszę zignorować ten wpis.
Dzięki

User avatar
Stivi
Posts: 597
Joined: 2020-01-15 20:03

Flights: 239 (573hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

1st AC Pilot

VFA-418 Commanding Officer

Wszystko na odprawię. Nowi jak macie jeszcze jakieś pytania proszę przygotować na odprawę. Zapraszam jeszcze paru nowych nauki nigdy za mało.

User avatar
Cat
Posts: 118
Joined: 2019-04-23 00:59

Flights: 161 (452hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

Tolo wrote: 2022-06-13 17:57 Szanowny Panie Instruktorze,

Będzię to moja przedszkoleniowa misja bo... szkolenie zaczyna się w środę :D
Bardzo ciekawa propozycja ćwiczeń. Podstawa chmur co prawda wysoka (deszcz z prawie 3 km?) ale mgła i wiatr na pewno zapewnią nam krwi, potu i łzów. :)

Nie wiem czy pytania można walić w powyższym wątku, czy zostawiamy je raczej na odprawę.
Kilka pytań jednak wykluło mi się w głowie gdy zobaczyłem szczegóły misji.

- podejście nieprecyzyjne na TCN (nie ma tych mapek powyżej) - wszystko jasne
- podejście precyzyjne ILS - doczytałem, że FA18 w wersji Navy nie ma opcji wstukania częstotliwości ILS i używa tylko swoich kanałów wojskowych ILS. Czy to prawda?
- jeśli to prawda to musimy polecieć procedurę WYPT a wtedy - czy tworzymy sobie te punkty w planie lotu czy po prostu pilnujemy radialu i DME "na oko"
- czy w FA-18 jest jakaś opcja VNAV do zaprogramowania?
- minimum podejścia WYPT jest takie samo jak minimum podejścia precyzyjnego ILS czyli 200ft? Jeśli tak... to grubo hahaha

Czy z ATC Gildia rozmawia po angielsku, po polsku czy angielsko-polsku? Jaka jest procedura stosowana podczas wspólnych misji?

Jeśli wyrwałem się za bardzo z powyższymi pytaniami i wszystko się wyjaśni na odprawie to proszę zignorować ten wpis.
Dzięki
  • Hornet w tej wersji, która jest w DCS'ie nie obsługuje klasycznego lądowego ILS'a, jedynie lotniskowcowy ICLS.
  • W związku z powyższym, Hornety mają tu dwie możliwości: podejście TACAN oraz podejście WYPT.
  • Jeśli leci się procedurę WYPT, to punkt TDZ (a najlepiej wszystkie punkty podejścia) powinny być wbite do systemu, aby podejście było możliwie jak najprecyzyjniejsze. Do trzymania radiala warto użyć opcji wyznaczania kursu względem waypointa za pomocą przełącznika "CRS" przy górnym prawym rogu AMPCD.
  • W Hornecie nie ma opcji zaprogramowania VNAV (a przynajmniej w tej wersji, która jest w DCS).
  • Według chartów wysłanych przeze mnie wyżej (link) dla podejścia WYPT do pasa 24L i 24R minima są takie same jak dla podejścia ILS jedynie co do wartości liczbowych, należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że podejście ILS jest podejściem klasyfikowaneym jako "precyzyjne", a podejście WYPT jest podejściem "nieprecyzyjnym", ponieważ nie ma prowadzenia pionowego.
  • W zwiąku z tym, dla podejścia ILS mamy podane DA(H), czyli Decision Altitude (Height), a dla podejścia WYPT mamy podane MDA(H), czyli Minimum Descent Altitude (Height). Pomiędzy tymi dwoma rodzajami minimów istnieje duża rożnica, tutaj na przykład jest to ładnie wytłumaczone: https://www.boldmethod.com/learn-to-fly ... explained/.
  • Dla podejścia TACAN również mamy podane MDA, ale z wyższymi wartościami: MDA(H) 940' (351')

“A pint of sweat will save a gallon of blood”
Tolo



Bardzo Panom dziękuję!

Rozumiem, że Stivi wytłumaczy co należy wytłumaczyć.
Cat! Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Wszystko jasne.

Otrzymałem już miłą odpowiedź na priv od jednego z Marshallerów oraz znalazłem filmiki Gildii, 313tki, Bartka i Wombatów. Już wiem, że w użyciu jest angielski i to w wersji PRO!
Tutaj czapki z głów dla szanownych Panów pilotów i kontrolerów!
Jestem/byłem pilotem zawodowym i niemal codziennie słyszałem chłopaków i dziewczyny z USNF operujących z "mothershipów" i... niech mnie licho porwie - brzmiało to to właśnie tak jak w czasie Waszych wirtualnych akcji. Szacun!
....no, może z tą różnicą, że jankesów czasem trudno zrozumieć bo żują gumy! :)

Co do MDA(H) - po prostu nigdy wcześniej nie widziałem MDH na 200ft. To trochę taka granica pomiędzy odwagą a prawdopodobieństwem :D.
Pierwszy raz mam jednak styczność z podejściem WYPT więc jako świerzak cieszę się na propozycję szkolenia Stiviego.

Nie mam więcej pytań!
Biegnę się ogolić i melduję się na misji w wyznaczonym czasie.

User avatar
Stivi
Posts: 597
Joined: 2020-01-15 20:03

Flights: 239 (573hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

1st AC Pilot

VFA-418 Commanding Officer

Mi-24 na MI-8

Post Reply