Trening/Misja-Trudne warunki | LRP
*Misja też dał nowych, ale już co latali trochę.
Czasem porostu trzeba wykonać zadanie.
Dlatego przeprowadzimy Misje i trening:
- Cześć przeprowadzi naloty na cel
- Cześć będzie ćwiczyła tylko starty i lądowania aby lepiej zapoznać sie z maszyna.
- ATC będzie pomagało w naprowadzaniu na podejście
- Brak zagrożeń P.lot oraz wrogich samolotów.
Warunki:
Lotnisko Andersen
ATC: TAXI: 126.200 T\O|DEP:250.100 Chan 54x RWY 24LR | TAXI: 126.200 T\O|DEP:250.100
Hornet 1
Radio: 230.000
Zadanie: (166,167)
- Prawidłowo przekołować do pasa 24 L
- Zlokalizować CEL- Statek w okolicach WP 2
- Wylądować 24 L
Hornet 2
Radio: 230.100
Zadanie: (10,11)
- Prawidłowo przekołować do pasa 24 L
- Zlokalizować CEL- Statek w okolicach WP 2
- Wylądować 24 L
Hornet 3
Radio: 230.200
Zadanie:(7,8)
- Prawidłowo przekołować do pasa 24 R
- Zlokalizować CEL- Statek w okolicach WP 2
- Wylądować 24 R
Viper 1
Radio: 130.200
Zadanie: (150,151)
- Prawidłowo przekołować do pasa 24 R
- Zlokalizować CEL- Statek w okolicach WP 2 (wizualnie)
- Wylądować 24 R
Dla:
Viper 2 | Radio 130.300 (19,20)
Uzi 1 | Radio 130.400 (155,156)
Chaos | Radio 33.000 (58,59)
Beeper | Radio 30.000 (194,195)
CSAR 1 34.000 (101,102) O.P(127.5)
Zadaniem jest:
- Kołowanie do pasa 24LR
- Lot po WP
- Lądowanie przy współpracy z ATC
Dodawanie kneeborda
!!!https://ruchlotniczy.wordpress.com/2012 ... -elementy/
Trening/Misja-Trudne warunki
- Bartek16194
- Moderator
- Posts: 770
- Joined: 2018-10-23 19:09
Flights: 348 (931hs)
Specialized in: F/A-18C
W tej paczce z której mapki wysłałeś, oprócz tych podejść VFR, są też charty IFR'owe do podejść z użyciem TACAN'a oraz ILS, więc najlepiej będzie po prostu ich użyć. Link do paczki:
https://www.digitalcombatsimulator.com/ ... s/3320860/
https://www.digitalcombatsimulator.com/ ... s/3320860/
“A pint of sweat will save a gallon of blood”
Hej,
Na szybko, jeśli ktoś chciałby mieć do późniejszej analizy na ACMI 3deg glidslope na 26L i 26R na Andersen AFB, to trzeba utworzyć plik XML z zawartością jak poniżej i wrzucić do do katalogo StaticObjects w plikach TacView
Na szybko, jeśli ktoś chciałby mieć do późniejszej analizy na ACMI 3deg glidslope na 26L i 26R na Andersen AFB, to trzeba utworzyć plik XML z zawartością jak poniżej i wrzucić do do katalogo StaticObjects w plikach TacView
Code: Select all
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" standalone="yes"?>
<Objects>
<!-- airport Andersen AFB -->
<Object>
<Name>RWY 26R</Name>
<Shape>Pyramid</Shape>
<Color>#c2351980</Color>
<Position>
<Latitude>13°35.54926'N</Latitude>
<Longitude>144°56.59945'E</Longitude>
<Altitude>190</Altitude>
</Position>
<Orientation>
<Pitch>3</Pitch>
<Yaw>65.7</Yaw>
</Orientation>
<Size>
<Width>120</Width>
<Length>7000</Length>
<Height>60</Height>
</Size>
</Object>
<Object>
<Name>RWY 26L</Name>
<Shape>Pyramid</Shape>
<Color>#19c21980</Color>
<Position>
<Latitude>13°35.27399'N</Latitude>
<Longitude>144°56.70808'E</Longitude>
<Altitude>183.88</Altitude>
</Position>
<Orientation>
<Pitch>3</Pitch>
<Yaw>65.7</Yaw>
</Orientation>
<Size>
<Width>120</Width>
<Length>7000</Length>
<Height>60</Height>
</Size>
</Object>
</Objects>
Szanowny Panie Instruktorze,
Będzię to moja przedszkoleniowa misja bo... szkolenie zaczyna się w środę
Bardzo ciekawa propozycja ćwiczeń. Podstawa chmur co prawda wysoka (deszcz z prawie 3 km?) ale mgła i wiatr na pewno zapewnią nam krwi, potu i łzów.
Nie wiem czy pytania można walić w powyższym wątku, czy zostawiamy je raczej na odprawę.
Kilka pytań jednak wykluło mi się w głowie gdy zobaczyłem szczegóły misji.
- podejście nieprecyzyjne na TCN (nie ma tych mapek powyżej) - wszystko jasne
- podejście precyzyjne ILS - doczytałem, że FA18 w wersji Navy nie ma opcji wstukania częstotliwości ILS i używa tylko swoich kanałów wojskowych ILS. Czy to prawda?
- jeśli to prawda to musimy polecieć procedurę WYPT a wtedy - czy tworzymy sobie te punkty w planie lotu czy po prostu pilnujemy radialu i DME "na oko"
- czy w FA-18 jest jakaś opcja VNAV do zaprogramowania?
- minimum podejścia WYPT jest takie samo jak minimum podejścia precyzyjnego ILS czyli 200ft? Jeśli tak... to grubo hahaha
Czy z ATC Gildia rozmawia po angielsku, po polsku czy angielsko-polsku? Jaka jest procedura stosowana podczas wspólnych misji?
Jeśli wyrwałem się za bardzo z powyższymi pytaniami i wszystko się wyjaśni na odprawie to proszę zignorować ten wpis.
Dzięki
Będzię to moja przedszkoleniowa misja bo... szkolenie zaczyna się w środę
Bardzo ciekawa propozycja ćwiczeń. Podstawa chmur co prawda wysoka (deszcz z prawie 3 km?) ale mgła i wiatr na pewno zapewnią nam krwi, potu i łzów.
Nie wiem czy pytania można walić w powyższym wątku, czy zostawiamy je raczej na odprawę.
Kilka pytań jednak wykluło mi się w głowie gdy zobaczyłem szczegóły misji.
- podejście nieprecyzyjne na TCN (nie ma tych mapek powyżej) - wszystko jasne
- podejście precyzyjne ILS - doczytałem, że FA18 w wersji Navy nie ma opcji wstukania częstotliwości ILS i używa tylko swoich kanałów wojskowych ILS. Czy to prawda?
- jeśli to prawda to musimy polecieć procedurę WYPT a wtedy - czy tworzymy sobie te punkty w planie lotu czy po prostu pilnujemy radialu i DME "na oko"
- czy w FA-18 jest jakaś opcja VNAV do zaprogramowania?
- minimum podejścia WYPT jest takie samo jak minimum podejścia precyzyjnego ILS czyli 200ft? Jeśli tak... to grubo hahaha
Czy z ATC Gildia rozmawia po angielsku, po polsku czy angielsko-polsku? Jaka jest procedura stosowana podczas wspólnych misji?
Jeśli wyrwałem się za bardzo z powyższymi pytaniami i wszystko się wyjaśni na odprawie to proszę zignorować ten wpis.
Dzięki
Tolo wrote: ↑2022-06-13 17:57 Szanowny Panie Instruktorze,
Będzię to moja przedszkoleniowa misja bo... szkolenie zaczyna się w środę
Bardzo ciekawa propozycja ćwiczeń. Podstawa chmur co prawda wysoka (deszcz z prawie 3 km?) ale mgła i wiatr na pewno zapewnią nam krwi, potu i łzów.
Nie wiem czy pytania można walić w powyższym wątku, czy zostawiamy je raczej na odprawę.
Kilka pytań jednak wykluło mi się w głowie gdy zobaczyłem szczegóły misji.
- podejście nieprecyzyjne na TCN (nie ma tych mapek powyżej) - wszystko jasne
- podejście precyzyjne ILS - doczytałem, że FA18 w wersji Navy nie ma opcji wstukania częstotliwości ILS i używa tylko swoich kanałów wojskowych ILS. Czy to prawda?
- jeśli to prawda to musimy polecieć procedurę WYPT a wtedy - czy tworzymy sobie te punkty w planie lotu czy po prostu pilnujemy radialu i DME "na oko"
- czy w FA-18 jest jakaś opcja VNAV do zaprogramowania?
- minimum podejścia WYPT jest takie samo jak minimum podejścia precyzyjnego ILS czyli 200ft? Jeśli tak... to grubo hahaha
Czy z ATC Gildia rozmawia po angielsku, po polsku czy angielsko-polsku? Jaka jest procedura stosowana podczas wspólnych misji?
Jeśli wyrwałem się za bardzo z powyższymi pytaniami i wszystko się wyjaśni na odprawie to proszę zignorować ten wpis.
Dzięki
- Hornet w tej wersji, która jest w DCS'ie nie obsługuje klasycznego lądowego ILS'a, jedynie lotniskowcowy ICLS.
- W związku z powyższym, Hornety mają tu dwie możliwości: podejście TACAN oraz podejście WYPT.
- Jeśli leci się procedurę WYPT, to punkt TDZ (a najlepiej wszystkie punkty podejścia) powinny być wbite do systemu, aby podejście było możliwie jak najprecyzyjniejsze. Do trzymania radiala warto użyć opcji wyznaczania kursu względem waypointa za pomocą przełącznika "CRS" przy górnym prawym rogu AMPCD.
- W Hornecie nie ma opcji zaprogramowania VNAV (a przynajmniej w tej wersji, która jest w DCS).
- Według chartów wysłanych przeze mnie wyżej (link) dla podejścia WYPT do pasa 24L i 24R minima są takie same jak dla podejścia ILS jedynie co do wartości liczbowych, należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że podejście ILS jest podejściem klasyfikowaneym jako "precyzyjne", a podejście WYPT jest podejściem "nieprecyzyjnym", ponieważ nie ma prowadzenia pionowego.
- W zwiąku z tym, dla podejścia ILS mamy podane DA(H), czyli Decision Altitude (Height), a dla podejścia WYPT mamy podane MDA(H), czyli Minimum Descent Altitude (Height). Pomiędzy tymi dwoma rodzajami minimów istnieje duża rożnica, tutaj na przykład jest to ładnie wytłumaczone: https://www.boldmethod.com/learn-to-fly ... explained/.
- Dla podejścia TACAN również mamy podane MDA, ale z wyższymi wartościami: MDA(H) 940' (351')
“A pint of sweat will save a gallon of blood”
Bardzo Panom dziękuję!
Rozumiem, że Stivi wytłumaczy co należy wytłumaczyć.
Cat! Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Wszystko jasne.
Otrzymałem już miłą odpowiedź na priv od jednego z Marshallerów oraz znalazłem filmiki Gildii, 313tki, Bartka i Wombatów. Już wiem, że w użyciu jest angielski i to w wersji PRO!
Tutaj czapki z głów dla szanownych Panów pilotów i kontrolerów!
Jestem/byłem pilotem zawodowym i niemal codziennie słyszałem chłopaków i dziewczyny z USNF operujących z "mothershipów" i... niech mnie licho porwie - brzmiało to to właśnie tak jak w czasie Waszych wirtualnych akcji. Szacun!
....no, może z tą różnicą, że jankesów czasem trudno zrozumieć bo żują gumy!
Co do MDA(H) - po prostu nigdy wcześniej nie widziałem MDH na 200ft. To trochę taka granica pomiędzy odwagą a prawdopodobieństwem .
Pierwszy raz mam jednak styczność z podejściem WYPT więc jako świerzak cieszę się na propozycję szkolenia Stiviego.
Nie mam więcej pytań!
Biegnę się ogolić i melduję się na misji w wyznaczonym czasie.
Rozumiem, że Stivi wytłumaczy co należy wytłumaczyć.
Cat! Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Wszystko jasne.
Otrzymałem już miłą odpowiedź na priv od jednego z Marshallerów oraz znalazłem filmiki Gildii, 313tki, Bartka i Wombatów. Już wiem, że w użyciu jest angielski i to w wersji PRO!
Tutaj czapki z głów dla szanownych Panów pilotów i kontrolerów!
Jestem/byłem pilotem zawodowym i niemal codziennie słyszałem chłopaków i dziewczyny z USNF operujących z "mothershipów" i... niech mnie licho porwie - brzmiało to to właśnie tak jak w czasie Waszych wirtualnych akcji. Szacun!
....no, może z tą różnicą, że jankesów czasem trudno zrozumieć bo żują gumy!
Co do MDA(H) - po prostu nigdy wcześniej nie widziałem MDH na 200ft. To trochę taka granica pomiędzy odwagą a prawdopodobieństwem .
Pierwszy raz mam jednak styczność z podejściem WYPT więc jako świerzak cieszę się na propozycję szkolenia Stiviego.
Nie mam więcej pytań!
Biegnę się ogolić i melduję się na misji w wyznaczonym czasie.