Carrier Ops Night

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 246 (616hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Ogólnie
  • Zachód słońca za około 40 minut.
  • Numer boczny dobieramy sami z danej puli. Upewniamy się, że jest unikatowy. Unikamy końcówek 8 i 9.
  • Nie ma przydzielonych flightów jako takich. Każdy z założenia leci sam ale można się połączyć we flighty już w powietrzu.
  • Ewentualny flight sam określa sobie wewnętrzną częstotliwość albo MIDS
  • Obowiazuje Case 3 CV-1
  • Pogoda będzie możliwie zbliżona do rzeczywistej pogody nad Guam w dniu treningu.
  • Można zrobić jedno lub więcej lądowań.
  • Sloty Hornet Reserve Air dostępne w powietrzy dla tych, którym wywaliło DCSa.
Na pokładzie
  • LIGHTS ON DECK!
  • Loadout dowolny
  • Kołujemy OSTROŻNIE do dowolnie wybranych katapult we własnym zakresie zgłaszając to na radiu - nie pytamy wieży o zgodę
  • Jak coś nie do końca widać to nie używamy świateł kołowania tylko NVG, żeby nie oślepiać reszty i nie siać arkady.
  • Po podczepieniu się do katapulty zgłaszamy gotowość do startu na częstotliwości Tower.
  • Squawk 6+numerBoczny np. maszyna o numerze 401 squawk'uje 6401.

Start i odlot
  • Start tylko za zgodą wieży. Minimalny interwał - 30 sekund.
  • Pamiętamy o poprawnym odejściu na zadany Departure Radial (patrz tabelka).
  • Odlatujemy na minimum 50 NM od łódki. Można się np. gdzieś zakręcić nad Guam albo podlecieć do Hawkeye'a. Nie ma celu misji jako takiego.
Inbound
  • Częstotliwość ATC AI służy tylko i wyłącznie, żeby "przeklikać" się przez nieszczęsne commsy DCSa i dostać od kompa ocenę za lądowanie. Ignorujemy zadawany przez nią holdingi. Najlepiej ją pominąć/ściszyć. Ludzcy kontrolerzy jej nie będą słyszeć.
  • Po przejściu na częstotliwość Marshall human (jakieś 50NM od łódki) nie zaczynamy mówić od razu tylko czekamy chwilę, żeby upewnić się, że nie przerwiemy komuś rozmowy.
  • Ewentualny flight leader może zgłosić inbound w imieniu reszty ("holding hands with...") - Marshall i tak będzie przydzielał holdingi dla każdego z osobna
  • Prawidłowo: "marking mother's..." lub "marking mom's...".
  • Nieprawidłowo: "markingS mom...".
  • ROBIMY READBACK zadanego holdingu
  • Upewniamy się, że nie robimy holdingu od strony dziobu lotniskowca.
  • Jeżeli dostaliśmy Expected Approach Time to robimy automatycznie commencing o tym czasie - nie potrzebna jest dodatkowa zgoda Marshalla
  • Po Commencing zmieniamy częstotliwość na Tower i tam robimy check-in.
Approach
  • UWAGA: Final Bearing nie będzie na tej samej prostej co Marshall Radial. Najprawdopodobniej będzie odchylony o 30 stopni.
  • W którymś momencie przestawiamy CRS odpowiednio na FB.
  • Na 12 DME wchodzimy w arc, żeby wyjść na Final Bearing.
  • Można używać ACLS
Lądowanie
  • Zgłaszamy "Hornet ball" normalnie głosem na częstotliwości Tower
  • W przypadku bolter/waveoff pozostajemy na częstotliwości Tower
  • Lepiej wylądować bezpiecznie na Guam niż rozbić się przy lądowaniu na lotniskowcu.
Paliwo i tankowce
  • Bolter/waveoff pattern "spala" 1000 lbs paliwa
  • Dostępne są trzy Vikingi nad łódką (patrz tabelka). Uwaga - nie działa odległość TACANu.
  • Nie należy dopuścić do sytuacji, w której mamy mniej niż 2000 lbs paliwa.
  • Staramy się tankować nie więcej niż 1000 lbs.
  • Divert field na Guam - jakieś 50-60 NM (patrz tabelka)
  • Piloci, którzy będą musieli się katapultować z powodu braku paliwa, dostaną list polecający do Air Force (jeżeli nie zjedzą ich wcześniej rekiny)

Name ATC AI Marshall* human Tower** human TACAN ICLS Link 4
CVN-71 "Rough Rider" 127.5 128.0 129.0 71X 1 336.0
Won Pat Intl (divert) 340.2 N/A N/A 105X N/A N/A

*Marshall human robi za Red Crown / Strike / Marshall
**Tower human robi za Departure / Approach / Tower / LSO


Support flights
Callsign Freq TACAN Angels Type Task
Arco 7 237.1 37X A/A bearing-only 7 S-3B Tanker
Shell 8 238.1 38X A/A bearing-only 8 S-3B Tanker
Texaco 9 239.1 39X A/A bearing-only 9 S-3B Tanker
Texaco 5 251.0 51X nie-A/A 20 KC-135MPRS Tanker
Darkstar 242.0 E-2D AWACS

Departure Radial
Side numbers Departure Radial
100+ 040
200+ 100
300+ 160
400+ 200
500+ 240

METAR Image

User avatar
Foka
Posts: 605
Joined: 2020-06-12 01:01

Flights: 206 (465hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

492nd vFS Pilot

Tolo wrote: 2022-06-21 23:26.
Tak

Tolo



Foka wrote: 2022-06-22 19:45
Tolo wrote: 2022-06-21 23:26.
Tak
hahahaha!
Uśmiałem się. Skoro tak to ok.

Najpierw wstawiłem tam zdjęcie z serii ThmbUp! To z przyzwyczajenia - w poprzedniej firmie, każdy rozkaz mailowy trzeba było potwierdzić w dowolny sposób - like, buźka, odpowiedź itp.
Potem przyjazna dusza dała mi znak na priv, że w Gildii tak chyba nie robimy. No ale już usunąć się nie dało więc... zostawiłem pytającą kropkę, licząc, że nikt nie zauważy hahaha. W sumie jak każdy by tu coś odpisywał to niezły byłby burdel.

User avatar
Foka
Posts: 605
Joined: 2020-06-12 01:01

Flights: 206 (465hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

492nd vFS Pilot

Qba wrote: 2022-06-21 21:58[*] LIGHTS ON DECK!
Wyjaśnienie dla zielonych - to oznacza BRAK świateł na pokładzie!
Przypominam, że Hornet domyślnie ma włączone strobo, które należy wyłączyć od razu po wejściu do kokpitu.
Do wyłączania świateł najlepiej używać głównego wyłącznika świateł, a nie poszczególnych przełączników i pokręteł.
Qba wrote: 2022-06-21 21:58[*] Jak coś nie do końca widać to nie używamy świateł kołowania tylko NVG, żeby nie oślepiać reszty i nie siać arkady.
Będą stały samoloty na Cat 1? :D
Qba wrote: 2022-06-21 21:58[*] Po przejściu na częstotliwość Marshall human (jakieś 50NM od łódki) nie zaczynamy mówić od razu tylko czekamy chwilę, żeby upewnić się, że nie przerwiemy komuś rozmowy.
Mała sugestia - żaden samolot nie powinien wlecieć na 50 nm bez identyfikacji i zgłoszenia, więc sugerowałbym zasadę zgłaszania odpowiednio PRZED 50 nm, a jeśli radio jest zajęte, to wejść w holding na 55-60 nm i czekać aż się będzie można zgłosić.
Qba wrote: 2022-06-21 21:58[*] Ewentualny flight leader może zgłosić inbound w imieniu reszty ("holding hands with...") - Marshall i tak będzie przydzielał holdingi dla każdego z osobna
Znowu przypomnienie dla zielonych - w Case 3 moga wlatywać wyłącznie 2-shipy, jeśli flight jest większy, musi się podzielić przed zgłoszeniem.
Qba wrote: 2022-06-21 21:58[*] Jeżeli dostaliśmy Expected Approach Time to robimy automatycznie commencing o tym czasie - nie potrzebna jest dodatkowa zgoda Marshalla
A jeśli ktoś się nie wyrobi na czas, to zgłasza jak najszybciej, kiedy tylko zorientuje się, że nie da razy, a nie kombinuje na własną rękę.
Qba wrote: 2022-06-21 21:58[*] Można używać ACLS
Ale z głową i patrzeć czy się poprawnie sparował, bo potrafi cuda odwalać. Na HUD powinno się pojawić A/C CPL, jeśli będzie A/C HDG to znaczy, że nie działa poprawnie.
Last edited by Foka on 2022-06-23 19:28, edited 1 time in total.

User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 246 (616hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

W pierwszym poście dodano METAR oraz zaktualizowano informacje o tankowcach i departure radialach..

User avatar
Bonfire
Posts: 40
Joined: 2022-06-07 22:03

Flights: 58 (106hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

VFW-JG52 Kommandant (Dowódca)

Pytanko mam, czy jest jakaś moliwość ściągnięcia tej misji?
Chciałbym potrenować w singlu, żeby na następnym treningu polatać i nie dać ciała ;)

User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 246 (616hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer


User avatar
Foka
Posts: 605
Joined: 2020-06-12 01:01

Flights: 206 (465hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

492nd vFS Pilot

Kneeboardy do Case 3, z których korzystam:

Image

Image

User avatar
Cat
Posts: 118
Joined: 2019-04-23 00:59

Flights: 160 (452hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

Ja gorąco polecam te kneeboardy: link

(Tak jak i inne kneeboardy tego użytkownika: link)

“A pint of sweat will save a gallon of blood”
Post Reply