[2022-07-20] Szkolenie Carrier Ops Case I

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 247 (0hs)



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Upewniamy się, że znamy podstawy Case I zawarte w gildiowym SOP https://wikijs.gildia.org/pl/Gildia_org/SOP_carrier_ops - bez rozdziałów 8 i 9 dotyczących Case III.
Kneeboardy ze ściągawkami dot. Carrier Ops https://www.digitalcombatsimulator.com/ ... s/3314314/
Mapy i diagramy https://imgur.com/a/P0AvmRV

Landing locations
Name ATC AI Marshall* human Tower** human TACAN ICLS Link 4
CVN-71 "Rough Rider" 127.5 128.0 129.0 71X 1 336.0
Andersen AFB (divert) 250.1 N/A N/A 54X N/A N/A
*Marshall human obsługuje przyloty od momentu zgłoszenia "marking mother's..." do "see you at 10"
**Tower/LSO human obsługuje kołowania, odloty oraz przyloty od momentu "see you at 10" do przyziemienia

Support flights
Callsign Freq TACAN Angels Type Task
Texaco 5 251.0 51X nie-A/A 12 KC-135MPRS Tanker
Darkstar 242.0 E-2D AWACS
Angel 1, Angel 2 freq. Tower/LSO UH-1H Plane Guard


Ogólnie
  • Nie ma przydzielonych flightów jako takich. Każdy z założenia leci sam ale można się połączyć we flighty już w powietrzu i zgłaszać się na dolocie jako flight ("holding hands with...").
  • Ewentualny flight sam określa sobie wewnętrzną częstotliwość albo MIDS
  • Obowiazuje Case I
  • Pogoda będzie możliwie zbliżona do rzeczywistej pogody nad Guam w dniu treningu (pod warunkiem, że będą to warunki na Case I).
  • Będzie nas całkiem dużo więc należy się nastawiać na jeden start i jedno lądowanie.
  • Piloci posiadający już Skrzydełka Carrier Ops nie czekają na koniec briefingu tylko wchodzą do maszyn od razu o 20:30, odpalają się i startują, żeby zwolnić miejsce na pokładzie. Następnie czekają np. przy tankowcu na zakończenie mówionego briefingu i sygnał "Marshal sunrise!" po czym mogą wracać na łódkę.
  • Sloty Hornet Reserve Air dostępne w powietrzu dla tych, którym wywaliło DCSa.
  • Sloty Hornet Andersen AFB dostępne awaryjnie gdyby cos się pokrzaczyło i nie dałoby się już zespawnować na lotniskowcu.
Na pokładzie
  • Podczas Case I światła zewnętrzne są zgaszone przez cały czas. Po wejściu do kokpitu od razu ustawiamy Lights Master Switch na przepustnicy na OFF.
  • "Lights on deck!" na radiu oznacza, że ktoś ma zapalone światła i musi je zgasić
  • Zalecany loadout: bez podwieszeń (ale z pylonami ;) )
  • Należy otrzymać od Tower zgodę na kołowanie, Tower przydzieli docelową katapultę.
  • Przez większość czasu w użyciu będą tylko katapulty dziobowe 1 i 2. Katapulty 3 i 4 będą dostępne tylko na samym początku.
  • Po podczepieniu się do katapulty zgłaszamy gotowość do startu na częstotliwości Tower.
  • Squawk 6+numerBoczny np. maszyna o numerze 401 squawk'uje 6401.

Start i odlot
  • Start tylko za zgodą Tower. Minimalny interwał - 30 sekund.
  • Pilnujemy wysokości na odejściu! (500 stóp)
  • Po "established outbound" na 7 NM, odlatujemy na minimum 25 NM od łódki. Można się np. gdzieś zakręcić nad Guam albo podlecieć do Hawkeye'a lub tankera. Nie ma celu misji jako takiego.
Inbound
  • Częstotliwość ATC AI służy tylko i wyłącznie, żeby "przeklikać" się przez nieszczęsne commsy DCSa i dostać od kompa ocenę za lądowanie. Ignorujemy zadawany przez nią holdingi. Najlepiej ją pominąć/ściszyć. Ludzcy kontrolerzy jej nie będą słyszeć.
  • Po przejściu na częstotliwość Marshall human (jakieś 30-50 NM od łódki) nie zaczynamy mówić od razu tylko czekamy chwilę, żeby upewnić się, że nie przerwiemy komuś rozmowy.
  • Ewentualny flight leader może zgłosić inbound w imieniu reszty flightu ("holding hands with...") - Marshall przydzieli wtedy jeden holding dla całego flightu
  • Prawidłowo: "marking mother's..." lub "marking mom's...".
  • Nieprawidłowo: "markingS mom...".
  • ROBIMY READBACK zadanego holdingu
  • Na 10+ NM zgłaszamy "See you at 10". Marshall odpowie "Switch tower", po czym przechodzimy na częstotliwość Tower/LSO.
  • Na 10 NM od lotniskowca trzeba być już na zadanej przez Marshalla wysokości.
Initial, break, ball
  • Przed zrobieniem break'a upewniamy się, że z przodu z lewej strony nie ma innej maszyny, która jest na downwindzie. Jeżeli tak jest to czekamy aż znajdzie się ona za naszym lewym statecznikiem i dopiero wykonujemy break'a.
  • Jeżeli zrobimy break'a za blisko poprzedzającego samolotu to Tower odeśle nas na drugi krąg "301, incorrect interval! Waveoff starboard side!".
  • Nie przedłużamy downwindu! Skręt na final należy wykonać w momencie gdy zaczynamy widzieć białe "zaokrąglenie" pokładu na rufie. Screen
  • Jeżeli przedłużymy downwind, Tower odeśle nas na drugi krąg "301, you are too long in the groove! Waveoff starboard side!".
  • "Hornet ball" zgłaszamy normalnie głosem na częstotliwości Tower
  • W przypadku bolter/waveoff pozostajemy na częstotliwości Tower
  • Lepiej wylądować bezpiecznie na Guam niż rozbić się przy lądowaniu na lotniskowcu.
  • Po wylądowaniu i zaparkowaniu, wychodzimy z maszyny, żeby nie robić tłoku na pokładzie.
Paliwo i tankowce
  • Ustawiamy bingo w kokpicie na 2.5. Przy tym stanie paliwa, o ile nie jesteśmy "na ballu", należy przerwać podejście i odejść do tankowca lub na divert field.
  • Bolter/waveoff pattern na Case I "spala" 500 lbs paliwa
  • Tanker KC-135MPRS około 30 NM od łódki (patrz tabelka)
  • Divert field na Guam - jakieś 30-40 NM od łódki (patrz tabelka)
  • Piloci, którzy będą musieli się katapultować z powodu braku paliwa, dostaną list polecający do Air Force (jeżeli nie zjedzą ich wcześniej rekiny)

User avatar
Syd
Posts: 93
Joined: 2020-05-05 10:36

Flights: 106 (0hs)



Gildia Instruktor

Liczba slotów jest ostateczna czy każdy chętny znajdzie dla siebie maszynę? :)

User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 247 (0hs)



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Syd, będę dodawał sloty na bieżąco. Można też mnie zaczepiać na PW.

Piloci, którzy chcieliby zaliczyć część Case I do egzaminu na "Skrzydełka Carrier Ops" podczas tego lotu proszeni są o kontakt na PW/Discord/TS.

User avatar
Syd
Posts: 93
Joined: 2020-05-05 10:36

Flights: 106 (0hs)



Gildia Instruktor

Zapisany, dzięki.

User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 247 (0hs)



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Wrzuciłem poprawkę odnośnie częstotliwości.
-Marshall "kończy się" na "See you at 10", w tym momencie przęłączamy się na Tower/LSO

User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 247 (0hs)



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

I w pierwszym poście na górze dodałem jakieś mapki.

Post Reply