Kneeboardy ze ściągawkami dot. Carrier Ops https://www.digitalcombatsimulator.com/ ... s/3314314/
Mapy i diagramy https://imgur.com/a/P0AvmRV
Landing locations
Name | ATC AI | Marshall* human | Tower** human | TACAN | ICLS | Link 4 |
CVN-71 "Rough Rider" | 127.5 | 128.0 | 129.0 | 71X | 1 | 336.0 |
Andersen AFB (divert) | 250.1 | N/A | N/A | 54X | N/A | N/A |
**Tower/LSO human obsługuje kołowania, odloty oraz przyloty od momentu "see you at 10" do przyziemienia
Support flights
Callsign | Freq | TACAN | Angels | Type | Task |
Texaco 5 | 251.0 | 51X nie-A/A | 12 | KC-135MPRS | Tanker |
Darkstar | 242.0 | E-2D | AWACS | ||
Angel 1, Angel 2 | freq. Tower/LSO | UH-1H | Plane Guard |
Ogólnie
- Nie ma przydzielonych flightów jako takich. Każdy z założenia leci sam ale można się połączyć we flighty już w powietrzu i zgłaszać się na dolocie jako flight ("holding hands with...").
- Ewentualny flight sam określa sobie wewnętrzną częstotliwość albo MIDS
- Obowiazuje Case I
- Pogoda będzie możliwie zbliżona do rzeczywistej pogody nad Guam w dniu treningu (pod warunkiem, że będą to warunki na Case I).
- Będzie nas całkiem dużo więc należy się nastawiać na jeden start i jedno lądowanie.
- Piloci posiadający już Skrzydełka Carrier Ops nie czekają na koniec briefingu tylko wchodzą do maszyn od razu o 20:30, odpalają się i startują, żeby zwolnić miejsce na pokładzie. Następnie czekają np. przy tankowcu na zakończenie mówionego briefingu i sygnał "Marshal sunrise!" po czym mogą wracać na łódkę.
- Sloty Hornet Reserve Air dostępne w powietrzu dla tych, którym wywaliło DCSa.
- Sloty Hornet Andersen AFB dostępne awaryjnie gdyby cos się pokrzaczyło i nie dałoby się już zespawnować na lotniskowcu.
- Podczas Case I światła zewnętrzne są zgaszone przez cały czas. Po wejściu do kokpitu od razu ustawiamy Lights Master Switch na przepustnicy na OFF.
- "Lights on deck!" na radiu oznacza, że ktoś ma zapalone światła i musi je zgasić
- Zalecany loadout: bez podwieszeń (ale z pylonami )
- Należy otrzymać od Tower zgodę na kołowanie, Tower przydzieli docelową katapultę.
- Przez większość czasu w użyciu będą tylko katapulty dziobowe 1 i 2. Katapulty 3 i 4 będą dostępne tylko na samym początku.
- Po podczepieniu się do katapulty zgłaszamy gotowość do startu na częstotliwości Tower.
- Squawk 6+numerBoczny np. maszyna o numerze 401 squawk'uje 6401.
Start i odlot
- Start tylko za zgodą Tower. Minimalny interwał - 30 sekund.
- Pilnujemy wysokości na odejściu! (500 stóp)
- Po "established outbound" na 7 NM, odlatujemy na minimum 25 NM od łódki. Można się np. gdzieś zakręcić nad Guam albo podlecieć do Hawkeye'a lub tankera. Nie ma celu misji jako takiego.
- Częstotliwość ATC AI służy tylko i wyłącznie, żeby "przeklikać" się przez nieszczęsne commsy DCSa i dostać od kompa ocenę za lądowanie. Ignorujemy zadawany przez nią holdingi. Najlepiej ją pominąć/ściszyć. Ludzcy kontrolerzy jej nie będą słyszeć.
- Po przejściu na częstotliwość Marshall human (jakieś 30-50 NM od łódki) nie zaczynamy mówić od razu tylko czekamy chwilę, żeby upewnić się, że nie przerwiemy komuś rozmowy.
- Ewentualny flight leader może zgłosić inbound w imieniu reszty flightu ("holding hands with...") - Marshall przydzieli wtedy jeden holding dla całego flightu
- Prawidłowo: "marking mother's..." lub "marking mom's...".
- Nieprawidłowo: "markingS mom...".
- ROBIMY READBACK zadanego holdingu
- Na 10+ NM zgłaszamy "See you at 10". Marshall odpowie "Switch tower", po czym przechodzimy na częstotliwość Tower/LSO.
- Na 10 NM od lotniskowca trzeba być już na zadanej przez Marshalla wysokości.
- Przed zrobieniem break'a upewniamy się, że z przodu z lewej strony nie ma innej maszyny, która jest na downwindzie. Jeżeli tak jest to czekamy aż znajdzie się ona za naszym lewym statecznikiem i dopiero wykonujemy break'a.
- Jeżeli zrobimy break'a za blisko poprzedzającego samolotu to Tower odeśle nas na drugi krąg "301, incorrect interval! Waveoff starboard side!".
- Nie przedłużamy downwindu! Skręt na final należy wykonać w momencie gdy zaczynamy widzieć białe "zaokrąglenie" pokładu na rufie. Screen
- Jeżeli przedłużymy downwind, Tower odeśle nas na drugi krąg "301, you are too long in the groove! Waveoff starboard side!".
- "Hornet ball" zgłaszamy normalnie głosem na częstotliwości Tower
- W przypadku bolter/waveoff pozostajemy na częstotliwości Tower
- Lepiej wylądować bezpiecznie na Guam niż rozbić się przy lądowaniu na lotniskowcu.
- Po wylądowaniu i zaparkowaniu, wychodzimy z maszyny, żeby nie robić tłoku na pokładzie.
- Ustawiamy bingo w kokpicie na 2.5. Przy tym stanie paliwa, o ile nie jesteśmy "na ballu", należy przerwać podejście i odejść do tankowca lub na divert field.
- Bolter/waveoff pattern na Case I "spala" 500 lbs paliwa
- Tanker KC-135MPRS około 30 NM od łódki (patrz tabelka)
- Divert field na Guam - jakieś 30-40 NM od łódki (patrz tabelka)
- Piloci, którzy będą musieli się katapultować z powodu braku paliwa, dostaną list polecający do Air Force (jeżeli nie zjedzą ich wcześniej rekiny)