Red Sunset: Second Strike

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1164
Joined: 2018-11-11 10:35

Flights: 222 (546hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

SLOTY

Pierwszy dzień operacji trwa. Całe skrzydło jest w ciągłym ruchu. Jeszcze przed świtem wyrusza mała ekipa z zadaniem precyzyjnego uderzenia na głęboko na tyłach wroga, a ostatnie przygotowania do drugiej fali ataków trwają.

Crayons
User avatar
ags
Moderator
Posts: 221
Joined: 2019-08-23 01:45

Flights: 181 (432hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

NEWBIE Spotter

Jest szansa na CombatFlite?

Opinia: pewne rzeczy nie powinny mieć miejsca.

Tematy zakazane:
ZipLip na carrierze, nie da się i już ;-)
User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1164
Joined: 2018-11-11 10:35

Flights: 222 (546hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

0400. Ok. półtorej godziny przed wschodem słońca. Widoczność dobra. Scatter na 8kft. Oczekiwane CASE III przechodzące w CASE I Ops.

Uzbrojenie przeciwnika

Bez zmian. UAE dysponuje:
- F-16C i Mirage-2000C aktywowane w miarę możliwości.
- HAWK, Rapier, NASAMS (Fox-3), AAA i MANPAD różnych rodzajów. MIM-104 Patriot są prawdopodobnie przgotowywane głębiej na płd-wsch. Oczekujemu, że dziś jeszcze nie osiągną gotowości.
- śmigłowce, czołgi Leclerc i transportery opancerzone róznych rodzajów, zwykle z osłoną krótkiego zasięgu.

Zadanie

Naszymi celami są:
1. Uderzenie na radary wczesnego ostrzegania Al Dhafra Devil 1/2 i Sharjah Squid 1/2.
2. Ponowne uderzenie na Al-Minhad Ram 1/2 + Roman 1.
3. Wspieranie walk sił Omanu w rejonie Dhaid Dodge 1.

Wrogie lotnictwo poniosło straty ale spodziwamy się, że załogi naziemne wykorzystały ostatnie godziny najlepiej jak umiały. Startów z Al-Minhad nie jesteśmy w stanie wykluczyć, ale wróg będzie raczej starał się przebazować pozostałe tam siły na południe. Bardziej prawdopodobne są raczej starty z Al-Dhafra i Liwa AFB.

W całym rejonie praktycznie pewne jest spotkanie śmigłowców, a także samolotów transportowych przeciwnika. Są to cele trzeciorzędne.

ROE
  • Wciąż obowiązuje zakaz naruszania przestrzeni powietrznej Iranu ale z przyczyn taktycznych zdecydowaliśmy się na bardzo ograniczone naruszenie przestrzeni Omanu Południowego.
  • Nie wolno dopuścić do incydentu z udziałem statków powietrznych innych państw. W razie gdyby zbliżały się niebezpiecznie do rejonu działań, powinny zostać przechwycone i odprawione skąd przyszły.
  • Iran wciąż utrzymuje obronę przeciwlotniczą w stanie gotowości. Zachowajcie ostrożność operując w północnej części teatru działań.
Uwagi dodatkowe

Devil 1/2
Dokonacie uderzenia na radar na lotnisku Al-Dhafra. Na początku przejdziecie przez przestrzeń Omanu Południowego na małej wysokości. Od chwili wlotu nad wody terytorialne Omanu, nie nalezy przekraczać <400 AGL i konieczne jest zachowanie ciszy radiowej. Starajcie się też w miarę możliwości nie przelatywać bezpośrednio nad terenami zabudowanymi. Nawet względnie mała separacja będzie korzystna.

Cel jest broniony przez baterię HAWK oraz różne mniejsze systemy obrony plot. Jednostka MARSOC, korzystając z jednokierunkowej komunikacji, zostanie poinformowana o waszym nadejściu i na drodze sabotażu wyłączy radar HAWKa aby pozwolić na dokonanie ataku. Jeżeli z jakiegoś powodu im się to nie uda nie widzimy szansy na wykonanie zadania. Bądźcie czujni, obserwujcie RWR.

Być może, że na południu w rejonie Liwa AFB znajdzie się aktywna bateria patriot. Szansa na to jest jednak mała, a odległość to ponad 50 nmi. Zakładamy, że będzie to no factor.

W optymalnym wariancie ciszę radiową można złamać w drodze powrotnej, po oddaleniu się 60 nmi od rejonu celu. Sugorowany jest odwrót również na małej wysokości, jednak podejmujcie decyzje na podstawie własnej oceny sytuacji. W drodze powrotnej należy ominąć przestrzeń Omanu Południowego.

Wasza trasa ma ok. 260 mil i większość czasu spędzicie nisko przy ziemi. Przemyślcie kwestię zużycia paliwa. Radar to pojedyncza konstrukcja, do jego wyeliminowania wystarczy pojedyncze trafienie dużą bombą, ale dobór konfiguracji i modu ataku pozostawiamy wam. Myślcie jednak o pociskach, których nie będzie w stanie przechwycić obrona przeciwlotnicza krótkiego zasięgu.

Oczekujemy podjęcia próby skorelowania waszego ataku z atakiem grupy Squid. Przed wejściem w rejon ciszy radiowej postarajcie się oszacować, o której godzinie znajdziecie się nad celem. Prawdopodobnie najłatwiej będzie założyć stałe GS na całej trasie dolotu, ew. określić sobie TOT na podstawie wstępnego oszacowania i postarać się go jak najlepiej dotrzymać.

Celem drugorzędnym jest główna stacja transformatorowa zasilająca dystrykt Al-Mafreq oraz częściowo lotnisko. Zakładając że dokonacie ataku sekwencyjnego jeśli cel zostanie zniszczony przez pierwszy flight drugi powinien skierować się właśnie tam. Tutaj cele są mniejsze i rozrzucone na dość małej przestrzeni, ale jakiekolwiek uszkodzenia uznane będą za sukces. Bomby, których nie uda się wam zrzucić na założone cele, ani inaczej wykorzystać w produktywny sposób, można w razie konieczności odrzucić z dala od zamieszkałych terenów.

Wciąż dostępne są jedynie Recovery Tankers ale jeśli uznacie to konieczne można ewentualnie zaplanować tankowanie po starcie. Niemniej nie zrobi to dużej różnicy, bo zaczynamy bardzo blisko początku trasy.

Zadawajcie pytania. Drobne modyfikacje planu są możliwe.

Squid 1/2
Wasze zadanie to unieszkodliwienie radaru wczesnego ostrzegania na lotnisku Sharjah. Podobnie jak Devil 1/2 będziecie podchodzić na małej wysokości i przy ciszy radiowej, ale trasa waszego przelotu do celu jest krótsza. Natomiast oczekujemy, że wasz atak będzie skorelowany z atakiem grupy Devil.

Nie chodzi tu o pełną synchronizację, bo ta jest prawdopodobnie i tak niemożliwa. Jednak Zostanie wam przekazana spodziewana godzina, o której Devil powinien znaleźć się nad celem. Sukcesem będzie, jeśli zniszczycie swój cel nie wcześniej/później niż 5 min od chwili ataku Devil.

Celem drugorzędnym jest kompleks magazynowy znajdujący się trzy mile od lotniska. Trafienie głównego magazynu będzie uznane za sukces.

Joker-1/2
Macie wspomóc kontrolę przestrzeni powietrznej przy ataku na radary i późniejszego uderzenia na Al-Minhad.

Joker 1 będzie startował wcześniej i jego pierwszym zadaniem będzie osłanianie odwrotu Devil i Squid. Potem w miarę dostępnego paliwa i uzbrojenia pozostanie na posterunku tak długo jak będzie z tego korzyść. Pamaiętajcie, że nie ma prawdziwego tankera, który zapewniałby podtrzymanie działań, więc operujcie w ramach zabranego zapasu paliwa. Arco wykorzystujcie do recovery.

Joker 2 wystartuje wraz z głównym uderzeniem na Al-Minhad i jeśli atak nie będzie wymagał czyszczenia przestrzeni powietrznej będzie skupiał się na eskorcie Ram i Roman. Jeśli Pontiac napotka silny opór, Joker 2 przyjmie postawę bardziej niezależną od strike package i będzie go wspierać.

Wasze punkty trasy wyznaczają maksymalny sugerowany obszar działania. Punkty 2 i 3 wyznaczają północną granicę strefy Omanu Południowego, której nie należy przekraczać.

Pontiac 1/2
Prościej być nie mogło. Będziecie zapewniać kontrolę przestrzeni w rejonie Al-Minhad. Ograniczajcie wypady na południe do niezbędnego minimum i nie naruszajcie granic Omanu Południowego.

Rejon powiniej być w dużym stopniu wolny od obronyu przeciwlotniczej ale w Dubaju zauważono przemieszczającą się baterię HAWK. Powinien ją unieszkodliwić Ram 2.

Ram 2
Macie zapewnić eskortę SEAD dla uderzenia na Al-Minhad. Największego zagrożenie spodziewamy się ze strony baterii Hawk, którą widziano przemieszczającą się z południa Dubaju w rejony celu. Poza tym oczekujemy jedynie obrony przeciwlotniczej krótkiego zasięgu.

Ram 1, Roman 1
Waszym celem głównym jest wrogie lotnictwo stojące na terenie bazy Al-Minhad. W poprzednim ataku nie ucierpiały hangary samolotów wielozadaniowych w zachodniej części bazy, ani zaparkowane niedaleko na rampach wrogie śmigłowce.

Celami drugorzędnymi są magazyny serwisowe (Ram 1) i budynki administracyjne lotniska przy wieży kontroli lotów (Roman 1).

Ograniczajcie czas spędzony w rejonie lotniska do minimum.

Dodge
Walki w rejonie Al-Dhaid przeniosły się bliżej miasta. Waszym celem będzie odwiedzenie starych znajomych. Zgodnie z informacjami od wojsk omańskich zaatakowany przez was wcześniej pluton czołgów wspiera walki o południowe dzielnice. Czołgi te są waszym głównym celem.

W samym Al-Dhaid może być młyn, zachowajcie ostrożność i w razie czego powstrzymajcie się od ataków na cele trudne do identyfikacji. Spodziewamy się też MANPADów pochowanych w zabudowaniach.

Wojsko Omanu powinno znajdować się jedynie na płn. i płn-wschód od centrum.

Crayons
Lukas
Posts: 17
Joined: 2018-07-08 10:04

Flights: 99 (249hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

6WELT Pilot

Są jakieś zdjęcia/współrzędne celów ?

User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1164
Joined: 2018-11-11 10:35

Flights: 222 (546hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Są lokacje w combat flicie i waypointy. Zdjęcia i dokładne może jutro.

Crayons
User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1164
Joined: 2018-11-11 10:35

Flights: 222 (546hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

COMBAT FLITE

Aktualizacja częstotliwosci

Crayons
User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1164
Joined: 2018-11-11 10:35

Flights: 222 (546hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Image

Crayons
Post Reply